بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های برلین گالری ملی قدیمی Alte Nationalgalerie
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

برلین

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

برلین

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
گالری ملی قدیمی Alte Nationalgalerie
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره‌ی گالری ملی قدیمی برلین

گالری ملی قدیمی یکی از پر طرفدارترین موزه‌های واقع در جزیره‌ موزه‌ی شهر برلین است. این موزه‌ یک گالری هنری از مجموعه آثار نئوکلاسیک، رمانتیک، بیدرمایر، امپرسیونیستی و اوایل مدرنیسم می‌باشد و تأکید ویژه‌ای بر نقاشان آلمانی دارد. یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های نقاشی قرن نوزدهم آلمان در این گالری جای دارد و شامل شاهکارهای کاسپار دیوید فریدریش، آدولف منزل، ادوارد مانت، کلود مونه می‌شود. امروزه، بیش از 1800 نقاشی و 1500 مجسمه در آن وجود دارند. روزانه هنردوستان زیادی از این موزه بازدید می‌کنند.

اگر قصد خرید تور برلین و بازدید از گالری ملی قدیمی را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید:

 

 

تاریخچهگالری ملی قدیمی

اولین انگیزه‌ی تأسیس یک گالری ملی در سال 1815 به وجود آمد، اما اولین برنامه‌های واقعی در سال 1841 ایجاد شد. این برنامه‌ها تا 20 سال بعد هم عملی نشدند و سرانجام در سال 1861 پس از اینکه بانکدار یوهان ‌هاینریش واگنر (Johann Heinrich Wagener) 262 نقاشی از هنرمندان آلمانی و خارجی را هدیه داد، گالری ملی تأسیس شد. این کمک مالی اساس مجموعه فعلی را تشکیل داده ‌است. این مجموعه اول به نام "واگنر و گالری ملی" معروف شد و در ساختمان‌های آکادمی هنرهای برلین مستقر شد. ساختمان فعلی که به شکل یک معبد رومی است، توسط فردریش آگوست استولر (Friedrich August Stüler) طراحی شده‌ است.

فردریش آگوست استولر در سال 1863، بر اساس طرح اولیه‌ی پادشاه پروس، فردریک ویلیام چهارم (Frederick William IV)، کار خود را روی طراحی این ساختمان آغاز کرد. بعد از گذشت 2 سال و پشت سر گذاشتن دو شکست، سرانجام پیشنهاد سوم وی پذیرفته شد. استولر قبل از اتمام برنامه درگذشت و کارل بوس (Carl Busse) جزئیات باقی مانده را در سال 1865 به عهده گرفت. در سال 1866 به دستور پادشاه و کابیه‌ی او، کمیسیون ساخت گالری ملی ایجاد شد. زمین مورد نظر در سال 1867 تحت نظارت ‌هاینریش استراک آماده سازی شد و در سال 1872 استراکچر ساختمان به پایان رسید و کار طراحی داخلی آغاز شد. افتتاحیه‌ی موزه در 22 مارس 1876 صورت گرفت.

به دلیل ساخت و ساز مدرن با استفاده از آجر و آهن، اعتقاد بر این بود که ساختمان کاملا ضد آتش است. در ابتدای افتتاحیه مجموعه‌ی آثار هنوز کوچک بود، در کنار کلکسیون واگنر، نمایشگاه کارتون‌های پیتر فون کورنلیوس (Peter von Cornelius) قرار داشت که به دولت پروس تعلق گرفته بود. هدف اولیه‌ی این گالری جمع آوری هنرهای معاصر و در درجه اول پروس بوده ‌است، زیرا برلین تا آن زمان هیچ جایگاهی برای هنر مدرن نداشته است. 

در سال 1874 مکس جردن (Max Jordan) اولین مدیر گالری ملی شد و در سال 1896 هوگو فون تسوودی (Hugo von Tschudi)، جانشین او شد.

گالری ملی در طول جنگ جهانی دوم تا حد زیادی آسیب دید. بسیاری از نقاشی‌ها و سایر آثار هنری برای همیشه از بین رفتند و برخی به روسیه منتقل شدند. همچنین نازی‌ها بسیاری از نقاشی‌ها را فروختند و یا از بین بردند و باعث کاهش چشمگیر آثار نمایشگاه دائمی موزه شدند.

با وجود تخریب گسترده، این موزه در سال 1949 دوباره تا حدودی بازگشایی شد. اما تقسیم سیاسی آلمان در گالری ملی قدیمی‌ جدایی به وجود آورد. سرانجام، پس از سقوط دیوار برلین این مجموعه مجدداً به هم پیوست و در سال 2001، گالری ملی قدیمی اولین موزه‌ای در جزیره موزه بود که پس از اتحاد مجدد آلمان دوباره افتتاح شد.

 

 

معماری ساختمان گالری ملی

گالری ملی قدیمی از شمال به موزه پرگامون و از جنوب به موزه‌ی جدید، موزه‌ی آلتس و کلیسای جامع برلین مرتبط است. سبک معماری این ساختمان ‌ترکیبی از اواخر کلاسیک گرایی و اوایل نئو رنسانس است که توسط ‌هاینریش استراک تحقق یافته‌ است. هدف آن بیان "وحدت هنر، ملت و تاریخ" بوده ‌است، بنابراین دارای جنبه‌هایی است که‌ یادآور یک کلیسا و یک تئاتر و همچنین یک معبد باشند. مجسمه‌ی فردریک ویلیام چهارم سوار بر اسب در بالای پله‌ها قرار دارد. نمای خارجی ساختمان هنوز ظاهر اصلی خود را حفظ کرده‌است، اما داخل آن بارها برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف بازسازی شده‌ است.

 

 

مجموعه آثارگالری ملی

هنرهای قرن نوزدهم

این مجموعه‌ی عظیم از زمان انقلاب فرانسه تا آغاز جنگ جهانی اول گسترش یافته‌است و همانند یک فیلم در سه داستان نمایش داده می‌شود. بخش‌های مختلف آن جنبه‌های گوناگون دنیای غنی هنر قرن نوزدهم را کشف می‌کنند. این مجموعه ‌یکی از زیباترین نمایشگاه‌های جهان است که در همان زمان ساخته شده ‌است و این امکان را به بازدیدکنندگان می‌دهد تا با مجموعه دائمی‌ گالری ملی قدیمی به گذشته برگردند.

 

 

طبقه‌ی اول: نقاشی‌های آدولف منزل (Adolph Menzel)

بخش اول مجموعه آثار هنری قرن نوزدهم، نشان دهنده‌ی کارهای نقاش معروف آلمانی، آدولف منزل است. او بیشتر عمر خود را در برلین گذراند و بسیاری از آثار وی به دلیل محتوای تاریخیشان در مرزهای آلمان باقی مانده‌اند. در حال حاضر این موزه دارای آثار مهمی مانند "آسیاب نورد آهنین" و "اتاق بالکن" است. در این طبقه همچنین تندیس‌هایی از مجسمه سازان برجسته‌ی آلمانی از جمله ‌یوهان گوتفرید شدو (Johann Gottfried Schadow) و آدولف فون هیلدبراند (Adolf von Hildebrand) به نمایش گذاشته شده‌اند.

 

 

طبقه دوم: نقاشی‌های امپرسیونیستی (Impressionist Paintings)

در طبقه دوم گالری مجموعه‌ای غنی از آثار امپرسیونیستی نقاشان محبوب مانند مانت، مونه، دگاس، رنوار و سزان و همچنین تندیس‌هایی از آگوست رودین قرار گرفته‌اند. یکی از معروف‌ترین کارهای این مجموعه، تابلوی "زندگی هنوز با گل و میوه" اثر پل سزان (Paul Cézanne) است. علاوه بر آثار هنرمندان فرانسوی، نمونه‌هایی از فهرست بیشتر نقاشان آلمانی از جمله ماکس لیبرمن، آنسلم فوئرباخ و ویلهلم لیبل نیز در آن قرار دارند.

 

 

طبقه سوم: هنرهای دوران گوته (Goethe)

گوته، مهم‌ترین شاعر آلمان است که نفوذی بسیار فراتر از دنیای ادبیات داشته است. طبقه‌ی سوم گالری ملی بر مناظر طبیعی و پرتره‌های جیکوب فیلیپ هکر (Jakob Philip Hacker) و آنتون گرف (Anton Graff) تمرکز دارد. این مجموعه همچنین شامل آثار بسیاری از هنرمندان آلمانی است که در رم کار کرده‌اند، و این موضوع تأثیر زیادی بر زیبایی شناسی موجود در آثارشان داشته‌است. غالباً از این آثار به عنوان ناصری‌ها یاد می‌شود، هنرمندانی مانند فیلیپ ویت، ویلهلم شادو و فردریش اوربک در این دسته قرار می‌گیرند. بیشتر این آثار در زمان وقایع گوته در اوایل قرن 19 ایجاد شده‌اند.

یک منظره شهری پانوراما 360 درجه از رم، اثر فردریش لوس (Friedrich Loos)

آخرین نمایشگاه گالری ملی قدیمی، چیزی متفاوت و غیرمنتظره ارائه می‌دهد. نمایی 360 درجه از منظره‌ی شهر رم، که اتحاد بین شهرها و مناظر طبیعی را که در آثار بسیاری از هنرمندان در نیمه اول دهه 1800 یافت می‌شود به تصویر می‌کشد.

 

 

آدرس و دسترسی گالری ملی قدیمی

گالری ملی قدیمی در جزیره‌ی موزه واقع در شهر برلین قرار دارد و دسترسی به آن به آسانی از طرق زیر امکان‌پذیر است:

اتوبوس: خطوط 100 و 200 ایستگاه Am Lustgarten

قطار: خطوط RB14 و RE2

مترو: خطوط U2, U6, U8

قطار S: خطوط S5، S7 و S75 ایستگاه Hackescher Markt

آدرس: Bodestraße 1-3, 10178 Berlin, Germany

 

 

زمان و هزینه‌ی ورود گالری ملی قدیمی

گالری ملی قدیمی‌ همه روز هفته به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت 10 صبح الی 6 عصر (پنجشنبه‌ها تا 8 عصر) پذیرای بازدیدکنندگان است و هزینه‌ی ورود به آن برای هر نفر 10 یورو می‌باشد.

اگر قصد سفر با تور آلمان را دارید، بازدید از گالری ملی قدیمی واقع در شهر برلین را از دست ندهید. این موزه با مجموعه‌ی بی‌نظیری از نقاشی‌های قرن 19، همواره مورد توجه هنردوستان واقع می‌شود. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید سفر شیرین‌تری را تجربه کنید. 

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام