بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های برلین موزه پرگامون برلین Pergamon Museum
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

برلین

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

برلین

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
موزه پرگامون برلین Pergamon Museum
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره‌ی موزه پرگامونبرلین      

موزه پرگامون در شهر برلین واقع شده است و بخشی از جزیره‌ی موزه‌ها می‌باشد. این ساختمان توسط آلفرد ماسل و لودویگ هافمن طراحی شده و ساخت آن به مدت بیست سال، از سال 1910 تا 1930 به طول انجامیده است. موزه پرگامون بناهای یادبود زیادی را مانند محراب پرگامون، دروازه‌ ایشتر شهر بابِل، دروازه‌ی بازار مایلیت،  حماسه‌ی گیلگامش و همچنین نمای مشاتا در خود جای داده است که در ادامه به جزییات آن‌ها می‌پردازیم. هر ساله بیش از یک میلیون نفر از سراسر جهان از این موزه دیدن می‌کنند. مجموعه آثاری که در این موزه قرار دارند مربوط به دوره‌های مختلفی مانند یونان باستان، مصر باستان، آشوریان و ایران باستان می‌باشند. همچنین مجموعه آثار دوره تاریخی هنر اسلامی‌ بخش ویژه‌ای را در این موزه به خود اختصاص داده است. 

اگر قصد خرید تور برلین و بازدید از موزه‌ی پرگامون را دارید در این مطلب با ما همراه باشید: 

 

 

تاریخچه موزه پرگامون 

در سال 1904 در زمان افتتاح موزه‌ی قیصر فردریش در جزیره‌ی موزه‌ها، این بنا فضای کافی برای نگهداری کلیه گنجینه‌های هنری و باستان شناسی که تحت نظارت آلمان حفاری می‌شدند را نداشت. حفاری‌ها از مناطق بابِل باستان، اوروک، آشور، میلتوس، پرین و مصر باستان در حال انجام بودند، از این اماکن اشیاء نمی‌توانستند به درستی در سیستم موزه آلمان نمایش داده شوند. ویلهلم فون بود، مدیریت موزه‌ی قیصر فردریش، برنامه‌هایی را برای ساخت موزه‌ی جدیدی در همان نزدیکی، به منظور جایگاهی برای هنرهای دوران باستانی آلمان، هنرهای خاورمیانه و هنرهای اسلامی آغاز کرد.  

آلفرد مسل در سال 1906 طراحی ساختمانی بزرگ با سه جناح را آغاز كرد. پس از مرگ وی در سال 1909 دوستش لودویگ ‌هافمن مسئولیت این پروژه را بر عهده گرفت و ساخت و ساز در سال 1910 آغاز شد و همچنان در طول جنگ جهانی اول (1918) و دوران تورم بالا ادامه ‌یافت. سرانجام ساختمان در سال 1930 تکمیل و افتتاح گشت. 

موزه پرگامون در حملات هوایی اواخر جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید. بسیاری از آثار نمایشی در مکان‌های امن قرار داده شدند و برخی از آثار بزرگ برای محافظت بیشتر توسط دیوارهایی بسته شدند. در سال 1945، ارتش سرخ تمامی آثار جداشدنی موجود را به عنوان غنیمت جنگی از موزه جمع آوری کردند. تا سال 1958 بیشتر اشیاء به آلمان شرقی بازگردانده شدند، اما بخش‌های قابل توجهی نیز از این مجموعه در روسیه باقی ماندند. برخی از آن‌ها در حال حاضر در موزه پوشکین مسکو و موزه هرمیتاژ سن پترزبورگ نگهداری می‌شوند. بازگشت این موارد در پیمان بین آلمان و روسیه ‌ترتیب یافته است. 

 

 

سه جناح اصلی موزه پرگامون 

  •  کلکسیون دوران باستان: این مجموعه به اشیایی مربوط می‌شود که شاهزاده منتخب براندنبورگ یا همان کورفورستن به زبان آلمانی، از دوران باستان جمع آوری کرده است. ایجاد این کلکسیون با دستیابی یک باستانشناس رومی به آن در سال 1698 آغاز شد و نخستین بار در سال 1830، زمان افتتاح موزه آلتس، در دسترس عموم قرار گرفت. این مجموعه شامل مجسمه‌هایی از دوران باستانی تا هلنیستی و همچنین آثار هنری از دوران باستان یونان و روم است. 

 

 

  •  موزه هنر اسلامی:هنگامی‌که موزه بود (Bode) در سال 1904 افتتاح شد، بخشی هم برای هنرهای اسلامی ایجاد شد که بعدها در سال 1950 در موزه پرگامون گنجانده شد. در این موزه آثار هنری اسلامی از قرن هشتم تا نوزدهم قرار گرفته اند، همچنین این موزه به طور مرتب میزبان نمایشگاه‌های موقتی از هنر مدرن از جهان اسلام، مانند دیلایت ‌ترکی 2008 (طراحی ‌ترکی معاصر) و نقش (نقش جنسی در هنر و جامعه ایرانی) است. 

 

 

  •  نمایشگاه موزه خاورمیانه:این موزه آثار یافت شده توسط باستانشناسان آلمانی و دیگران از مناطق آشوری، سومری و بابلی را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، بناهای تاریخی، تابلوها، اشیاء فرهنگی و جواهرات نیز در آن وجود دارند. نمایشگاه اصلی این قسمت دروازه ‌ایشتر بابل به همراه نمای اتاق تاج و تختخواب نبوکدنصر دوم می‌باشد. 

 

 

مجموعه آثار موزه پرگامون

  • محراب پرگامون:محور اصلی موزه محراب عظیم پرگامون است که در قرن دوم پیش از میلاد ساخته شده است. سازه مذکور در سال ۱۸۷۶ توسط باستان‌شناسی به نام کارل اومان کشف و در سال ۱۹۰۳ به برلین منتقل گردید. موزائیک‌کاری بزرگ روی نمای این ساختمان به طول ۹۱ و ارتفاع ۲۰۴ متر صحنه نبرد وحشتناکی را میان خدایان و هیولاهای کُهن نشان می‌دهد که قدرت خدایان را به چالش می‌کشند. در این صحنه‌های پرهیاهو بیش از صد شکل و شمایل بزرگتر از قامت انسان با یک‌دیگر درآویخته‌اند. 

 

 

  •  دروازه‌ایشترشهر بابِل: نمایشگاه خارق‌العاده‌ی دیگر، دروازه‌ی ایشتر و خیابان بابل است که در زمان پادشاه نبودکدنصر دوم در قرن ششم قبل از میلاد ساخته شده اند. این دروازه با کاشی‌های مینا به رنگ آبی و نقش برجسته حیوانات تزئین شده است که خدایان بابلی را به تصویر کشیده اند. طول خیابان 250 متر است و دروازه در انتهای خیابان بازسازی شده است. 

 

 

  • دروازه‌ی بازار مایلیت:یکی دیگر از بناهای بزرگ موزه پرگامون، دروازه باشکوه رومی است که به بازار مایلیت در آسیای صغیر منتهی می‌شود. این دروازه در قرن دوم میلادی به سبک نمای تئاتری با سه طاق ساخته شده است. این بنا 29 متر عرض و 17 متر ارتفاع دارد. در قرون وسطی دروازه در اثر زلزله آسیب دید اما در قرن نوزدهم توسط باستانشناسان آلمانی ترمیم شد. 

 

 

  •  نمای مشاتا:نمای مشاتا قطعه‌ای تزیین شده از نمای قصر مشاتا مربوط به قرن هشتم است که یکی از قلعههای کویری اردن می‌باشد.  

 

 

  •  حماسه‌یگیلگامش:یکی از قدیمی‌ترین و نامدارترین آثار حماسی ادبیات دوران تمدن باستان است. 

 

 

  •  اتاق حلب: نمایشگاه منحصر به فرد دیگر اتاق حلب است. اتاقی مملو از نمادهای هنر اسلامی متعلق به سال ۱۶۰۰ میلادی که محل پذیرایی یک تاجر مسیحی اهل شهر حلب از مهمانانش در دوران حکومت امپراتوری عثمانی بر سوریه بوده ‌است.

 

 

آدرس و دسترسی به موزه پرگامون 

موزه‌ی پرگامون در جزیره‌ی موزه‌ها در شهر برلین واقع شده است و با استفاده از وسایل نقلیه‌ی زیر به راحتی قابل دسترسی است: 

اتوبوس: خطوط 200 و 248 

قطار: خطوط RE1 RE2 RE7 

مترو: خطوط U2 U5 U6 U8 

قطار S: خطوط S5 S7 S75 

آدرس: Bodestraße1-3, 10178Berlin, Germany 

 

 

زمان و هزینه‌ی ورود به موزه پرگامون 

موزه‌ی پرگامون همه روزه از ساعت 10 صبح الی 6 عصر پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد و هزینه‌ی بلیط برای هر فرد 19 یورو است. 

اگر قصد سفر با تور آلمان را دارید، بازدید از موزه‌ی جذاب و تاریخی پرگامون را از دست ندهید. امیدواریم با اطلاعاتی که اکنون در اختیار دارید سفر آسان‌تر و دلنشین‌تری را تجربه کنید. 
 


نام
نام خانوادگی
متن پیام