بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های برلین موزه تاریخ آلمان Deutsches Historisches Museum
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

برلین

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

برلین

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
موزه تاریخ آلمان Deutsches Historisches Museum
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره موزه تاریخ آلمان

موزه تاریخ آلمان در شهر برلین واقع شده است و همانطور که از نامش پیداست، تاریخ کشور آلمان را بازگو می‌کند. این موزه به عنوان یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین موزه‌های شهر برلین شناخته می‌شود. موزه تاریخ با نام اختصاری DHM، همانند بسیاری از جاذبههای دیگر برلین در خیابان اونتر دن لیندن قرار دارد و در واقع از دو ساختمان تشکیل شده است: یک ساختمان اصلی با نام زوهاس (Zeughaus) و همچنین یک سالن نمایشگاهی دیگر که توسط آی. ام. پی معمار مشهور و توانا، طراحی شده‌ است.

این موزه با بیش از 300 سال سابقه به عنوان مکانی از روشنگری و درک تاریخ مشترک آلمانیها و اروپاییها توصیف می‌شود. موزه تاریخ آلمان به شکل قانونی توسط جمهوری فدرال آلمان به ثبت رسیده‌ است.

مدیریت عالی آن توسط هیئت امنایی متشکل از نمایندگان دولت فدرال، نمایندگانی از پارلمان آلمان و همچنین رهبران ایالت‌های ۱۶ گانه آلمان صورت می‌گیرد. 

اگر قصد خرید تور برلین و بازدید از موزه‌ی تاریخ آلمان را دارید، در ادامه مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچه‌ی موزه تاریخ آلمان 

موزه تاریخ آلمان در 28 اکتبر 1987 به مناسبت 750امین سالگرد تأسیس برلین در ساختمان رایشتاگ واقع در برلین غربی افتتاح شد. پس از موفقیت یک نمایشگاه تاریخی در مورد پروس که در مارتین-گروپیوس-باو برگزار شده بود، شهردار حاکم بر منطقه برلین غربی، ریچارد فون ویزکر، چهار تاریخ‌نویس برجسته از جمله هارتموت بوکمان، ابرهارد یِکِل، هاگن شولز و همچنین مایکل اشتومر را گرد هم آورد تا پیش‌نویس طرحی را آماده کنند که در نهایت در ژانویه ۱۹۸۲ تحت عنوان «موزه تاریخ آلمان» ظاهر شد.  

این پروژه از حمایت ویژه‌ی صدر اعظم آلمان هلموت کُهل برخوردار بود که در سخنرانی خود در مقابل ملّت، تأسیس موزه تاریخ آلمان را یک اولویت ملّی و همچنین یک مسئله‌ی مهم برای اروپا خواند، قبل از آنکه طرح موزه در ۲۷ فوریه ۱۹۸۵ در مجلس فدرال آلمان مطرح شود. یک کمیسیون متشکل از ۱۶ تاریخ‌نویس برجسته، مورخان هنری و مدیران موزه‌ای در سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۸۶ ایده‌ای را برای این موزه تهیه کرده و آن را برای بحث در جلسات عمومی سال 1986 قرار دادند، نسخه نهایی آن مبنای تاسیس DHM شد. هسته اولیه‌ی طرح موزه به ارائه‌ی تاریخ آلمان در یک زمینه بین‌المللی اختصاص داشت. برداشت‌های چند بعدی با هدف درک دیدگاه‌های دیگران، به ‌این منظور که ‌یک انعکاس سطح بالا در تاریخ و فرهنگ ایجاد نمایند، آن هم در زمانی که زندگی روزمره در ابعاد بین‌المللی مطرح و کار و تجارت به صورت جهانی درآمده بودند. در ۲۸ ژوئیه ۱۹۸۷ توافق نامه‌ی همکاری در خصوص راه‌اندازی موقت موزه تاریخ آلمان به عنوان یک شرکت خصوصی با مسئولیت محدود، بین جمهوری فدرال آلمان و منطقه برلین غربی امضا شد. 

ابتدا قرار بود موزه در نزدیکی ساختمان رایشتاگ در اسپریبوگن، مجتمع دولتی در جوار رودخانه اسپری، واقع شود و معمار ایتالیایی آلدو روسی در سال 1988 برنده‌ی رقابت معماری این پروژه شد. اما در سال 1989 سقوط دیوار برلین منجر به تغییر برنامه‌ها شد و در روز اتحاد مجدد (3 اکتبر 1990)، دولت فدرال این مجموعه و محل موزه‌ی سابق تاریخ آلمان را به DHM منتقل کرد. دولت سابق جمهوری دموکراتیک آلمان در سپتامبر 1990 این موزه را منحل کرده و دارایی و محتویات آن را در دسترس DHM قرار داده بود. بدین ترتیب زوهاس (قدیمی‌ترین بنای موجود در آنتر دن لیندن) در سال 1695 به موزه‌ی تاریخی آلمان تبدیل شد. اولین نمایشگاه‌ها در شهریور سال 1991 در زوهاس به رونمایی شدند. 

DHM اندکی پس از تأسیس، گسترش مجموعه‌های خود را آغاز کرد. در دسامبر 1994، نمایشگاه دائمی سابق با عنوان تاریخ آلمان در تصاویر و توصیفات، بخش مقدماتی مجموعه را با بیش از 2000 نمایشگاه نمایان ساخت. 

نمای زوهاس بین سال‌های 1994 و 1998 بر اساس اسناد تاریخی بازسازی شد. این ساختمان از سال 1998 تا 2003 در حال بازسازی گسترده‌ای توسط دفتر معماری وینفرد برن بوده است و به همین دلیل بسته شده بود. در جریان ساخت سالن موزه جدید مجاور توسط آی. ام. پی بین سال‌های 1998 تا 2003، سقف شیشه‌ای بار دیگر در بالای شلترهوف نصب شد.

ساختمان جدید با مساحتی برابر 2700 مترمربع در چهار طبقه در سال 2003 برای نمایشگاه‌های موقت افتتاح شد. نمایشگاه دائمی‌ تاریخ آلمان با تصاویر و آثار باستانی در تاریخ 2 ژوئن 2006 توسط آنگلا مرکل صدراعظم فدرال در ژوئوس افتتاح شد.  

 

 

امکانات موزه 

سالن نمایشگاه: نمایشگاه دائمی در سالنی به مساحت 8 هزار مترمربع تصاویر و آثار باستانی را در زوهاس به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه‌های موقت نیز در سالن چهار طبقه‌ی طراح آی.ام.پی، برگزار می‌شوند. 

 

 

کتابخانه: کتابخانه‌ی تحقیقاتی تخصصی در مورد تاریخ آلمان و تاریخ عمومی دارای بیش از 225000 جلد کتاب شامل 13000 جلد کتاب نادر، 40000 جلد مجله و روزنامه، 5000 جلد کتاب نظامی‌ و 15000 عدد کاتالوگ موزه می‌باشد. كتابخانه مرجع عمومي در پشت زوهاس در ساختمان اداري موزه واقع شده است كه از سال 1899 تا 1945 متعلق به اتحاديه اعتباري پروس بوده است. 

 

 

سینما: زوهاسکینو (Zeughauskino) سینمایی با 165 صندلی بخشی جدایی ناپذیر از موزه تاریخ آلمان می‌باشد و در زوهاس واقع شده است. هدف اصلی آن جمع آوری سؤالات تاریخی در برنامه‌ای است که با فیلم و سریال برای همراهی با نمایشگاه‌ها مشخص شده اند. 

 

 

بانک اطلاعاتی آنلاین و بایگانی عکس: موزه تاریخی آلمان دارای گستردهترین بانک اطلاعاتی اشیاء از کلیه موزه‌های آلمان است که می‌توان آن‌ها را در اینترنت مشاهده کرد. مجموعه موزه در بانک اطلاعاتی ضبط و اداره می‌شود. این مجموعه در حال حاضر از حدود 500000 اشیاء تشکیل شده است و عکس‌های دیجیتالی حدود 70 درصد از این اشیاء را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

 

 

 

آدرس و دسترسی به موزه تاریخ آلمان 

موزه تاریخ آلمان در بلوار اونتر دن لیندن شهر برلین واقع شده است و دسترسی به آن از طرق زیر امکان‌پذیر است: 

قطار S: خط S25 

قطار: خطوط RB14و RE1 

مترو: خطوطU2وU6 

اتوبوس: خطوط 200 و 248 وTXL 

 

 

 

هزینه و زمان ورود به موزه تاریخ آلمان 

موزه تاریخ آلمان همه روزه از ساعت 10 صبح الی 6 عصر پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد. هزینه‌ی ورود برای هر فرد بزرگسال 8 یورو و برای افراد زیر 18 سال رایگان می‌باشد. 

اگر قصد سفر با تور آلمان را دارید، بازدید از قدیمی‌ترین و تاریخی ترین موزه‌ی این کشور را از دست ندهید. امیدواریم با خواندن این مطلب و کسب اطلاعات مفید، سفر دلپذیرتری را تجربه کنید. 

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام