بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های برلین ستون پیروزی برلین Victory Column
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

برلین

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

برلین

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
ستون پیروزی برلین Victory Column
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره ستون پیروزی برلین

ستون پیروزی یک بنای تاریخی واقع در برلین پایتخت کشور آلمان می‌باشد. این ستون یکی از بهترین مکانها برای ترسیم منظره‌ی سرتاسر شهر می‌باشد.

ستون پیروزی در پارک بزرگ و زیبای تیِرگاردن قرار دارد و مشهورترین بنای این پارک است. ارتفاع ستون حدود 70 متر می‌باشد و شما می‌توانید با تهیه‌ی بلیط و با بالا رفتن از 285 پله به قله‌ی آن صعود کنید.

اگر از نزدیک نگاه کنید، هنوز شواهدی از آسیب گلولههای ناشی از جنگ جهانی دوم را مشاهده خواهید کرد. این روزها ستون پیروزی به کانون اصلی نمایشها و رویدادهای مهم برلین تبدیل شده است.  

این ستون که توسط هاینریش استراک طراحی شده، همانطور که از نامش پیداست به دلیل موفقیت پروسیها در جنگ با دانمارک ساخته شده است و بعدها با موفقیت در جنگ‌ با اتریشی‌ها و فرانسوی‌ها، این ستون یادآور پیروزی‌های بیشتری برای آلمان شد.

مجسمه‌ی طلایی ویکتوریا، الهه پیروزی در روم باستان نیز بعدها به بالای ستون اضافه شد.

ستون پیروزی یکی از جاذبههای مهم توریستی در شهر برلین است و از نقاط مختلف شهر دیده می‌شود. اگر قصد خرید تور برلین را دارید در ادامه مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

موقعیت مکانی ستون پیروزی

در ابتدا ستون پیروزی در انتهای خیابان سیگسال، منطقه‌ی پلاتز ریپابلیک واقع شده بود. در سال 1939 نازیها این ستون را به محل فعلی خود در Großer Stern (ستاره بزرگ)، تقاطعی بزرگ در محور شهر که از Berliner Stadtschloss (کاخ شهر برلین) و از میان دروازه براندنبورگ به سمت مناطق غربی شهر منتهی می‌شود، جابجا کردند. 

در آن زمان به ارتفاع ستون 7.5 متر افزوده شد و به ارتفاع فعلی خود یعنی 67 متر رسید. ستون پیروزی بدون آسیب چندانی از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برد. جابجایی این بنای تاریخی احتمالاً آن را از ویرانی نجات داده است، زیرا محل قدیمی آن در سال 1945 توسط حملات هوایی آمریکا نابود شد. 

 

 

تاریخچه‌ی ستون پیروزی

کشور آلمان همانطور که ما آن را می‌شناسیم، با مرزها و هویت ملی خود، یک کشور جدید است. در حقیقت پروس، بایرن، و دیگر ایالتهای مختلف آلمانی، بخشی جدایی ناپذیر از نهاد سیاسی کنفدراسیون آلمان هستند. این کنفدراسیون که در سال 1815 ایجاد شد و به تدریج اتریش، هلند، بلژیک و دانمارک به آن پیوستند، قصد داشت جایگزینی برای جریان سیاسی امپراتوری روم مقدس که در سال 1806 منحل شد باشد. در این سیستم سیاستی، هر لندر (ایالت‌های آلمان) شاهزاده خود را دارد و تقریباً قدرت سیاسی کاملی بر قلمرو خود دارد.  

بدون ورود به جزئیات تاریخ پیچیده‌ی کنفدراسیون آلمان، باید گفت که انقلاب آلمان در سال 1848/1849 احساسات ملی آلمان را برانگیخته کرد.

آلمانی‌ها می‌خواستند یک امپراتوری فدرال ایجاد کنند اما اتریش با آن مخالف بود، برای حل این مشکل در طول انقلاب آلمان دو راه حل پیشنهاد شد: "راه حل کوچک" و "راه حل بزرگ". راه حل کوچک مربوط به ‌ایجاد یک امپراتوری فدرال از جمله آلمان مدرن که بخشی از دانمارک، هلند و برخی سرزمین‌های اتریش میشد، بود. راه حل بزرگ تمام قلمرو اتریش را برای امپراتوری جدید دربر می‌گرفت. 

در همین زمینه‌ی اتحاد بود که جنگ‌هایی علیه دانمارک، اتریش و فرانسه به وقوع پیوست. جنگ علیه دانمارک (1864)، پروس را علیه جنوبیترین سرزمین‌های دانمارک قرار داد. جنگ دوم (1866)، ارتش‌های کنفدراسیون آلمان و اتریش را علیه ارتش پروس قرار داد. سرانجام، جنگ علیه فرانسه (71/1870) منجر به از بین رفتن قلمروهای آلزاس و لورن به پروس شد. بنابراین این دوره و این جنگ‌ها با ظهور و ایجاد امپراتوری پروس، انحلال کنفدراسیون آلمان و گسیختگی همکاری‌های سیاسی بین قلمروهای آلمان و امپراتوری اتریش را به همراه داشت. 

سرانجام ستون پیروزی در بین سال‌های 1864 و 1873 برای گرامی‌داشت پیروزی و ایجاد امپراتوری پروس در طول جنگ‌های اتحاد ساخته شد. ساخت ستون پس از پیروزی در مقابل دانمارک سفارش داده شد و بعدها با پیروزی در دو جنگ دیگر تزئیناتی به آن اضافه شد. 

 

 

طراحی و معماری اجزای ستونپیروزی

پایه‌ای که ستون پیروزی بر روی آن قرار گرفته است از جنس گرانیت قرمز است و به شکل یک دالان با موزاییک‌های زیبا و احاطه شده توسط تعدادی ستون می‌باشد. دالان اصلی همراه با موزاییک براق درونش توسط آنتون فون ورنر طراحی شده است.  

خود ستون توسط ‌هاینریش استراک با الهام از فانوس دریایی برشا (شهری در ایتالیا) طراحی شده است. ستون متشکل از چهار طبقه است که سه تای آن‌ها با توپ‌های طلایی تزیین شده اند و نمادی از پیروزی سه گانه آلمان در برابر نیروهای دانمارکی، اتریشی و فرانسوی هستند. طبقه‌ی آخر نیز در هنگام جابه جایی کل بنا به مکان فعلی در سال 1938، به ستون اضافه شده است و با زیورآلات طلایی تزیین شده است. 

بر روی پایه ستون پیروزی چهار نقش برجسته‌ی برنز وجود دارد که نشانگر سه جنگ و راهپیمایی پیروزمندانه‌ی سربازان به برلین است. این نقوش آثار چهار هنرمند به نام‌های الكساندر کالاندرلی، موریتز شولز، کارل کیل و آلبرت گرگ می‌باشند. 

و در آخر مجسمه‌ی طلایی ویکتوریا، الهه‌ی پیروزی در دین روم باستان که نماد پیروزی و تسلط پروس در جنگهایش می‌باشد. این مجسمه توسط مجسمه ساز فردریش دریک ساخته شده است. 

 

 

 

زمان و هزینه‌ی ورودبه ستون پیروزی برلین

بازدید از ستون پیروزی هر ساعت از روز و بدون پرداخت هزینه امکان‌پذیر است. اما ساعت ورود به داخل آن به منظور بالا رفتن از پله‌ها و تماشای چشم انداز زیبای شهر برلین در ارتفاع 67 متری از زمین به شرح زیر است: 

از آوریل تا اکتبر: دوشنبه تا جمعه از 9.30 صبح تا 6.30 بعدازظهر، شنبه و یکشنبه از 9.30 صبح تا 7 عصر 

نوامبر تا مارس: دوشنبه تا جمعه از 10 صبح تا 5 بعدازظهر، شنبه و یکشنبه از 10 صبح تا 5.30 بعدازظهر 

هزینه‌ی ورود برای هر فرد 3 یورو می‌باشد.

آدرس و دسترسی بهستون پیروزی

ستون پیروزی در مرکز پارک معروف تیِر گاردن در برلین واقع شده است و دسترسی به آن به راحتی از طرق زیر امکان‌پذیر می‌باشد: 

مترو: با سوار شدن بر خط U9 در ایستگاه Hansaplatz پیاده شوید. 

قطار: با سوار شدن بر یکی از خطوط S3 S5 S7 S9 در ایستگاه Tiergarten پیاده شوید. 

اتوبوس: بر خط 100 سوار شده و در ایستگاه Großer Stern پیاده شوید. 

آدرس: Großer Stern, 10557 Berlin, Germany

 

 

ستون پیروزی برلین نماد ایجاد کشور مدرن آلمان، اتحاد و هویت آن است. علاوه بر این، می‌توانید با بالا رفتن از آن از منظره پانورامای چشمگیر شهر برلین لذت ببرید. اگر قصد سفر با تور آلمان را دارید حتما از این بنای تاریخی دیدن فرمایید. برای راهنمایی بیشتر در سفر خود می‌توانید از این مطلب استفاده کنید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام