بیسان بلاگ ها بلاگ های مجله گردشگری بلاگ های دانستنی های سفر کارهایی که انجام دادن آن‌ها در بعضی کشورها بسیار زشت است
کارهایی که انجام دادن آن‌ها در بعضی کشورها بسیار زشت است
17 اردیبهشت 1401

یکی از مسائل مهمی که بهتر است مسافران قبل از سفر به هر شهر یا کشوری بدانند، آداب و رسوم و بایدها و نبایدهایی ‌است که در آن مکان وجود دارد.

برخی از این رسم و رسومات و قوانین بسیار تعجب برانگیز و برخی بسیار ساده و پیش پا افتاده هستند.

انجام دادن بعضی از کارها که شاید در محل زندگی شما هیچ مانعی نداشته باشد، ممکن است در نقطه‌ای دیگر از دنیا بسیار ناپسند و حتی جرم محسوب شود.

این تضادها معمولا ریشه در تاریخ، فرهنگ، جغرافیا و ارزش‌های اجتماعی هر منطقه دارد.

آگاهی از این‌ گونه عادات و رفتارهای اجتماعی هر کشور، همانند دانستن آب و هوا، جاذبه‌های گردشگری و ... از الزامات سفر به حساب می‌آید.

در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه شوید تا با بخشی از کارها و رفتارهایی که انجام دادن آن در بعضی کشورها ناخوشایند است، آشنا شوید.

  1. لبخند زدن در روسیه

اگر در روسیه به کسی که نمی‌شناسید لبخند بزنید شما را فردی متظاهر و ریاکار خطاب می‌کند، چرا که در فرهنگ آن‌ها لبخند رفتاری کاملا صمیمانه است که فقط از روی علاقه‌ قلبی بین افراد صورت می‌گیرد. پس فراموش کنید که در روسیه از روی ادب و معاشرت به کسی لبخند بزنید.

 

 

 

  1. انعام دادن در ژاپن

درهتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های ژاپن هرچقدر که از امکانات و خدمات‌شان راضی بودید، انعام دادن به پرسنل آن‌ جا را فراموش کنید. انعام دادن در این کشور کاری تحقیر آمیز محسوب می‌شود.

 

 

 

  1. با دست چپ دست دادن در هند

کاری که در هند، جلوه‌ی  بسیار بدی دارد و حتی یک بی احترامی تلقی می‌شود، دست دادن و رد و بدل کردن پول یا هر جنس دیگری با دست چپ است. چرا که هندی‌ها از دست چپ‌شان برای انجام کارهای بهداشتی شخصی استفاده می‌کنند و آن را برای انجام عمل‌های دیگر کثیف می‌دانند.

 

 

 

  1. به اتمام رساندن غذا در چین

به خاطر داشته باشید که در سفر به چین، اگر از غذا خوشتان آمد، هرگز آن را تا آخر نخورید.

به اتمام رساندن غذا در چین نشان می‌هد که حجم غذا برایتان کافی نبوده است و این یک نوع بی احترامی به میزبان به شمار می‌رود.

یکی از کارهایی که با انجام آن می‌توان نشان داد که از غذای سرو شده، لذت برده‌اید، باد گلو زدن بعد از خوردن غذا، در هنگامی است که مقداری از آن در ظرف غذای شما باقی مانده‌ باشد.

 

 

 

  1. تاخیر داشتن در آلمان

تاخیر و دیر کرد در قرار‌های روزانه، کاری و یا دوستانه در کشور منظبتی مانند آلمان مسئله‌ی بسیار ناخوشایندی است که در بین آن‌‌ها هرگز انجام نمی‌شود. اگر کسی در قرار ملاقات خود اندکی تاخیر کند بدین معنی است که وقت طرف مقابل خود را بی ارزش دانسته و این امر کاملا به دور ادب است.

 

 

 

  1. نمک زدن به غذا در فرانسه

اگر در فرانسه میهمان خانه‌ی کسی بودید هرگز در حین صرف غذا به آن نمک نزنید این کار یک توهین به میزبان به حساب ‌می‌آید. این نکته را در کشورهای ایتالیا، اسپانیا و ژاپن نیز رعایت کنید.

 

 

 

  1. پرسیدن شغل افراد در هلند

شاید کمتر کسی باشد که بخواهد درمورد جزئیات شغل خود با دیگران صحبت کند. پرسیدن شغل افراد در هیچ جای دنیا سوال خوشایندی نیست. اما هلند یکی از کشورهایی است که این سوال را بی احترامی و گونه‌ای از تبعیض طبقاتی می‌پندارد.

 

 

 

  1. بوق زدن در نروژ

بوق زدن در نروژ یکی از کارهایی است که در ضروری‌ترین مواقع هم به ندرت انجام می‌شود. چراکه بوق زدن بی مورد علاوه بر ایجاد وحشت باعث اختلال در رانندگی نیز می‌شود.

 

 

 

  1. در آغوش گرفتن در کره‌ی جنوبی

بهتر است در کرهی جنوبی جلوی احساساتتان را بگیرید و کسی را بغل نکنید. این کار در این کشور بی احترامی به حریم شخصی آن‌ها تلقی می‌شود.

 

 

 

  1. بالا آوردن انگشت شست چندین کشور

بالا آوردن انگشت شست در بسیاری از کشورهای دنیا نشانه‌ی تائید امری است که به نظر خوشایند آمده. اما در کشورهایی مانند آمریکای لاتین، یونان، روسیه و غرب آفریقا یک بی احترامی بزرگ و نوعی فحش محسوب می‌شود.

 

 

 

  1. قبول کردن کادو در چین

یکی دیگر از آدابی که در چین وجود دارد این است که هنگام دریافت هدیه، سریعا و بی چون و چرا آن را قبول نکنید و حداقل یک یا دو بار قبل از دریافت، آن را رد کنید تا مودب‌تر به نظر برسید.

 

 

 

  1. خندیدن با دهان باز در ژاپن

در کشور ژاپن خندیدن با دهان باز یک عمل ناپسند به حساب می‌آید و کسانی که این کار را انجام دهند را نادان یا دیوانه خطاب می‌کنند. بهتر است در این کشور هنگام خندیدن دهانتان را بسته نگه دارید یا با دست جلوی دهانتان را بگیرید.

 

 

 

  1. سلام ندادن در فرانسه

هرگز سلام دادن در فرانسه را فراموش نکنید حتی درهنگام پرسیدن آدرس و یا سوار تاکسی شدن. سلام نکردن در شروع هر صحبتی، شما را فردی بی ادب جلوه می‌دهد.

 

 

 

  1. به کار بردن کلمه‌ی آمریکا در آمریکای جنوبی

ایالات متحده‌ را در آمریکای جنوبی، "آمریکا" خطاب نکنید؛ چرا که این گونه از نظر آن‌ها شما فقط ایالت متحده را آمریکا می‌دانید و این نوعی تبعیض در این منطقه حساب می‌شود.

 

 

 

  1. نشستن بر روی صندلی عقب تاکسی در ایرلند

اگر در کشور ایرلند سوار تاکسی شدید هرگز بر روی صندلی عقب اتوموبیل ننشینید، این امر یک نوع بی احترامی در این کشور تلقی می‌شود. این نکته در کشورهای استرلیا، اسکاتلند و نیوزلند هم بهتر است رعایت کنید.

 

 

 

  1. صحبت کردن در آلمان، هنگامی که دستتان در جیب لباستان است

در کشور آلمان هنگامی که با کسی در حال مکالمه هستید، هرگز دست خود در جیبتان نکیند. این امر نشان بی ارزش بودن صحبت‌های طرف مقابل‌تان می‌باشد.

 

 

 

 

  1. سوت زدن در کشور هاییتی

سوت زدن در این کشور امری نا به هنجار به شمار می‌رود. به گونه‌ای که حتی خانواده‌ها فرزندان خود را بابت سوت زدن تنبیه می‌کنند.

 

 

 

  1. باز کردن هدیه در کشور هند

در کشور هند ادب حکم می‌کند که هنگام گرفتن هدیه آن را بلافاصله باز نکنید. این کار شما را حریص و بی ادب جلوه می‌دهد. برای آن که مودب‌تر به نظر برسید، کمی صبر کنید و هدیه‌ی خود را در خانه باز کنید.

 

 

 

  1. فین کردن در فرانسه

هرگز در فرانسه در ملاعام فین نکنید.انجام این کار برای اطرافیان شما بسیار ناخوشایند خواهد بود. پس بهتر است برای انجام این امر، جمع را ترک کنید و در سرویس بهداشتی کار خود را انجام دهید.

 

 

 

  1. نزدیکی به فرد مقابل در کشور سوند

در کشور سوئد و در هنگام صحبت کردن، به فرد مقابلتان نزدیک نشوید و با آن‌ها تماس فیزیکی نداشته باشید. زیرا نزدیکی بیش از اندازه در هنگام صحبت نوعی بی احترامی در فرهنگ این کشور تلقی می‌شود.

 

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام