بیسان بلاگ ها بلاگ های مجله گردشگری بلاگ های دانستنی های سفر امکان اطلاع از ممنوع الخروجی
امکان اطلاع از ممنوع الخروجی
17 اردیبهشت 1401

سرهنگ سید محمدرضا طبایی،رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی از امکان استعلام ممنوع‌الخروجی افراد در آینده نزدیک خبر داد.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامهبا اشاره به فراهم شدن امکان استعلام ممنوع الخروجی افراد این چنین گفت که یکی از مشکلاتی که اکثر مردم با آن مواجه بودند، بی‌اطلاعی‌شان از ممنوع الخروجی خود بوده است. به عنوان مثال ممکن بود برخی از افراد به دلایلی نظیر بدهی مالیاتی، دستور قضایی و ... امکان خروج از کشور را نداشته باشند اما چون از آن بی‌خبر بودند اقدام به تهیه بلیت هواپیما و رزرو هتل و ... کرده اما در حین خروج با مشکل مواجه می‌شدند.

 

 

در همین راستا و با هدف ارتقا بخشیدن به خدمات الکترونیک پلیس و کاهش صدمات مالی مردم، نرم افزاری طراحی شد که با استفاده از آن امکان استعلام ممنوع الخروجی افراد، استعلام اعتبار گذرنامه و پرداخت عوارض خروج از کشور فراهم شود که در حال حاضر این نرم افزار در مراحل تست پایانی می‌باشد که به زودی رونمایی خواهد شد.

طبایی با بیان اینکه این نرم افزار با مشارکت بخش خصوصی طراحی و اجرا شده است، درباره هزینه خدمات آن نیز گفت: در این زمینه تصمیم گیری نهایی به زودی اعلام خواهد شد، اما قطعا بخشی از خدمات به شکل رایگان به کاربران ارائه خواهد شد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی درباره اینکه آیا این نرم افزار دلیل ممنوع الخروجی افراد را نیز به آنان اعلام خواهد کرد، به اینگونه بیان کرد: سازو کار این نرم افزار به گونه‌ای است که دلیل را مشخصا اعلام نخواهد کرد اما به کاربر اطلاع می‌دهد که برای حل مشکل باید به کجا مراجعه کند.

به گفته وی، این برای نخستین بار است که امکان استعلام ممنوع الخروجی افراد ممکن خواهد شد.

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام