بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های مونیخ کاخ نیمفنبورگ مونیخ Nymphenburg Palace
کاخ نیمفنبورگ مونیخ Nymphenburg Palace
17 اردیبهشت 1401

  همه چیز درباره‌ی کاخ نیمفنبورگ مونیخ     

 کاخ مجلل و زیبای نیمفنبورگ کاخی به سبک باروک است که در منطقه‌ی غربی شهر مونیخ واقع شده است. این بنای افسانه‌ای به همراه‌ پارک‌های بزرگ اطراف خود، یکی از کاخ‌های برتر سلطنتی اروپا به شمار می‌رود. نیمفنبورگ در واقع اصلی‌ترین اقامتگاه تابستانی حاکمان سابق بایرن یعنی ویتسلباخ‌ها در قرن 17 بوده است. این کاخ با ‌ترکیبی منحصر به فرد از معماری و طراحی فضای سبز یکی از بهترین نمونه‌های تلفیق در هنر است. پس از تولد وارث تاج و تخت مكس امانوئل، شاهزاده فردیناند ماریا (Ferdinand Maria) و همسرش به معمار آگوستینو بارلی (Agostino Barelli) دستور ساخت قصر نیمفنبورگ را صادر کردند.  

ساخت قصر در سال 1664 آغاز شد و با فضای داخلی مجلل و تزئینات زیبا، یکی از جاذبه‌های مورد علاقه‌ی شهر مونیخ می‌باشد. در میان برجستگی‌های کاخ می‌توان به اتاق خواب سابق پادشاه لودویگ دوم و تالار ضیافت چشمگیر با نقاشی‌های ظریف روی سقف، اثر جان باپتیست زیمرمن (Johann Baptist Zimmermann) اشاره کرد. پارک قصر نیمفنبورگ بعد از باغ انگلیسی بزرگ‌ترین پارک مونیخ به حساب می‌آید. 

اگر قصد خرید تور مونیخ و بازدید از کاخ بزرگ نیمفنبورگ را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچه کاخنیمفنبورگ 

کاخ زیبای نیمفنبورگ توسط زوج منتخب، فردیناند ماریا و هنریت آدلاید (Henriette Adelaide) با طراحی معمار ایتالیایی آگوستینو بارلی، در سال 1664 پس از تولد پسراشان ماکسیمیلیان امانوئل دوم (Maximilian II Emanuel) سفارش داده شد. عمارت مرکزی در سال 1675 به پایان رسید و کاخ با گذشت سال‌ها به تدریج گسترش یافت و دگرگون شد. خیلی زود قلعه بلوتنبرگ که در نزدیکی کاخ قرار داشت، تبدیل به محل اصلی شکار دربار شد. 

با شروع سال 1701، ماکسیمیلیان امانوئل، وارث بایرن و حاکم منتخب امپراتوری مقدس روم، گسترش سیستماتیک کاخ را به عهده گرفت. دو عمارت در جنوب و شمال کاخ اصلی توسط انریکو زوکالی و جیووانی آنتونیو ویسکاردی اضافه شدند که توسط دو جناح گالری، به عمارت مرکزی وصل می‌شوند. در سال 1716، جوزف افنر مجددا نمای عمارت مرکزی را به سبک باروك فرانسوی طراحی كرد. بعدها در سال 1719، بخش جنوبی کاخ برای ساخت اصطبل‌های دربار، گسترش بیشتری یافت. برای این‌که تعادل برقرار شود، ساختمان نارنجستان را به قسمت شمالی کاخ اضافه کردند که در سال 1758 تکمیل شد. بدین ترتیب، كاخ نیمفنبورگ با یك دایره‌ی بزرگ (Schlossrondell) از عمارت‌های باروك، ساخته شد. در سال 1795، چارلز تئودور، شاهزاده‌ی بایرن، دستور گسترش گالری‌های سمت پارک را صادر کرد. 

برای مدت طولانی، این کاخ اقامتگاه تابستانی مورد علاقه‌ی حاکمان بایرن بوده است. پادشاه ماكس جوزف در سال 1825 در آنجا درگذشت و نوه اش پادشاه لودویگ دوم در سال 1845 در این کاخ به دنیا آمد. در سال 1863، تنها نشست بین لودویگ و اتو فون بیسمارك در نیمفنبورگ برگزار شد، که البته آن‌ها در یك دوستی مادام العمر با یکدیگر در ارتباط بودند. امروزه، کاخ نیمفنبورگ برای عموم آزاد است اما همچنان به عنوان خانه و دفتر سلطنتی ویتلسباخ به حساب می‌آید. در حال حاضر فرانتس، دوک بایرن در آن زندگی می‌کند. 

 

 

جاذبه‌های اصلی کاخ 

  • سالن سنگی (Steinerner Saal):یک سالن بزرگ سه طبقه است که دارای نقاشی‌های سقفی زیبا، اثر جان باپتیست زیمرمن و اف. زیمرمن می‌باشد. 

 

 

  • گالری زیبایان (Schönheitengalerie):یک اتاق غذاخوری کوچک در عمارت داخلی جنوبی است، که گالری پادشاه لودوینگ اول را در خود جای داده است. برای ایجاد این گالری جوزف کارل استیلر (oseph Karl Stieler)، نقاش دربار، وظیفه داشت پرتره‌ی 36 تن از زیباترین زنان مونیخ را نقاشی کند. یکی از مشهورترین آنها لولا مونتز، معشوقه پادشاه لودوینگ است. 

 

 

  • اتاق خواب ملکه: اتاق خواب ملکه کارولین دارای دکوراسیون اصیلی مانند مبلمان چوبی ماهون متعلق به سال 1815 است. اما جذابیت اصلی این اتاق این است که پادشاه لودوینگ دوم در 25 اوت 1845 در آن به دنیا آمده است. این کودک به احترام پدر بزرگ خود لودویگ اول که در همان تاریخ متولد شده بود، به نام لودویگ نامگذاری شد. 

 

 

  • موزه‌ی کالسکه (Marstallmuseum):در اصطبل‌های سلطنتی سابق در جناح جنوبی، موزه‌ی کالسکه، یکی از بزرگترین مجموعه‌های کالسکه در اروپا برگزار می‌شود. این موزه شامل کالسکه تاج گذاری روکوکو فرانسه است که در سال 1742 برای امپراتور چارلز هفتم به همراه سورتمه‌های پادشاه لودوینگ دوم استفاده شده است. 

 

 

  • موزه‌ی ظروف چینی (Porzellan museum):موزه‌ی ظروف چینی نیمفنبورگ قطعاتی را از قرن 18 تا 20 به نمایش می‌گذارد. این موزه در سال 1747 تأسیس شده و در طبقه‌ی فوقانی اصطبل قرار دارد. 

 

 

  • موزه‌ی انسان و طبیعت (Museum Mensch und Natur):این موزه‌ی تاریخ طبیعی، در جناح شمالی قرار گرفته است.

 

 

  • موزه اروین فون کربیگ (Erwin von Kreibig): این موزه‌ یک نمایشگاه دائمی از آثار مجسمه ساز محلی به همین نام می‌باشد که در Schlossrondell جنوبی واقع شده است. 

 

 

پارک‌های کاخ نیمفنبورگ 

وسعت پارک‌های اطراف کاخ نیمفنبورگ حدود 200 هکتار است و سه عمارت تابستانی به نام‌های پاگودنبورگ، بسادنبورگ و آمالینبورگ در آن واقع شده‌اند. در ابتدا پارک‌های کاخ تنها یک باغ کوچک به سبک ایتالیایی بودند، اما در طول قرن هفدهم به عنوان یک باغ رسمی فرانسوی توسط چارلز کربنت (Charles Carbonet)، که برای آندره لو نتر (طراح باغ‌ها در کاخ ورسای نزدیک پاریس) نیز کار کرده بود، گسترش یافته و دوباره طراحی شدند. 

در نیمه دوم قرن هجدهم این باغ به‌ یک باغ چشم‌انداز تبدیل شد، اما محور اصلی آن که در اطراف یک کانال طولانی قرار دارد، حفظ شده است. در انتهای کانال 900 متری یک آبشار قرار دارد که با چهار مجسمه‌ی بزرگ مزین شده است. 

این پارک جایی امن برای مردم مونیخ و همچنین حیوانات وحشی است. گوزن‌ها، خرگوش‌ها، روباه‌ها، قورباغه‌ها و قوها بسیار زیاد هستند و به زیبایی کاخ نیمفنبورگ می‌افزایند. 

 

 

زمان و هزینه‌ی ورود به کاخ نیمفنبورگ

کاخ نیمفنبورگ و موزه‌های آن از اول آوریل تا 15 اکتبر همه روزه از ساعت 9 صبح الی 6 عصر، و از 16 اکتبر تا آخر مارس از ساعت 10 صبح الی 4 عصر، پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشند. هزینه‌ی ورود به کاخ 8 یورو و هزینه‌ی بازدید از موزه‌ها 6 یورو می‌باشد. 

بازدید از پارک‌های اطراف کاخ از اول آوریل تا 15 اکتبر همه روزه از ساعت 9 صبح الی 6 عصر امکان پذیر است و در بقیه‌ی سال بسته می‌باشد. هزینه‌ی ورود به پارک‌ها 5 یورو می‌باشد. 

اگر بخواهید از تمام قسمت‌های نیمفنبورگ دیدن فرمایید، می‌توانید از بلیط ‌ترکیبی به هزینه‌ی 15 یورو در تابستان و 12 یورو در زمستان (کاهش قیمت به دلیل تعطیلی پارک‌ها) استفاده کنید. بازدید برای افراد زیر 18 سال رایگان می‌باشد. 

 

آدرس و دسترسی به کاخ نیمفنبورگ

کاخ نیمفنبورگ در شهر مونیخ واقع شده است و دسترسی به آن از طرق زیر امکان پذیر است: 

اتوبوس: خطوط 143، 151 و 51 

قطار: خطوط R930، R957 و R958 

مترو: خطوط U1 و U7 

لایت ریل: خط 17 

آدرس: Schloß Nymphenburg 1, 80638 München, Germany  

 

 

با خرید تور آلمان و سفر به شهر زیبای مونیخ می‌توانید از کاخ باشکوهنیمفنبورگ دیدن فرمایید. این کاخ شامل چندین موزه و فضای سبزی بی نظیر می‌باشد، می‌توانید ساعت‌ها به گشت و گذار در آن مشغول باشید. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید سفر شیرین‌تری را تجربه کنید. 

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام