بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های مونیخ میدان مارین پلاتز مونیخ Marienplatz
میدان مارین پلاتز مونیخ Marienplatz
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره میدان مارین پلاتز

مارین پلاتز مشهورترین میدان مونیخ است که هر روز هزاران گردشگر را به خود جلب می‌کند. این میدان از سال 1158 تاکنون میدان اصلی شهر بوده است. مارین پلاتز یا میدان مریم مقدس در قلب آلستاد (شهر قدیمی) واقع شده است و بهترین مکان برای شروع تور مونیخ گردی می‌باشد. این میدان با برخی از مشهورترین بناهای تاریخی شهر مانند تالار شهر جدید (Neues Rathaus) و ستون مریم مقدس (Mariensäule) احاطه شده است. تا سال 1807، بازارها و مسابقات قرون وسطی در این محل برگزار می‌شدند. 

اگر قصد خریدتور مونیخ و بازدید از میدان مشهور مارین پلاتز را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچه مارین پلاتز

داستان مارین پلاتز از هزاران سال پیش آغاز می‌شود، زمانی که توسط هنری شیر (Henry the Lion)، دوک بایرن تأسیس شد. در آن زمان، این میدان به عنوان "میدان بازار" (market square) شناخته می‌شد، یک مرکز تجمع برای کشاورزان و صنعتگرانی بود که به دنبال فروش محصولات خود بودند و آن را به قطب اصلی تجارت در شهر تبدیل کرده بودند. ستون تماشایی مریم مقدس تا سال 1638، یعنی حدود 500 سال بعد از شروع کار بازار وجود نداشت، در نتیجه تا آن زمان نام میدان به نام فعلی خود تغییر نکرده بود. به گفته‌ی مورخان، این ستون به عنوان نماد قدردانی مونيخ از سوئدی‌ها به علت نابود نکردن شهر در طول جنگ سی ساله ساخته شده است. 

مارین پلاتز شهرت بین المللی خود را به عنوان یک مقصد مهم گردشگری در مونیخ در المپیک سال 1972 به دست آورده است و به ‌یک منطقه عابر پیاده تبدیل شد. از آن زمان، بسیاری از رویدادهای محبوب در این منطقه ظاهر شده‌اند. علاوه بر این، مارین پلاتز به عنوان نقطه شروع یکی از خیابان‌های اصلی خرید در مونیخ، یعنی کاوفینگراشتراسا (Kaufingerstrasse) شناخته می‌شود. 

 

 

جاذبه‌های مارین پلاتز

امروزه بسیاری از نقاط دیدنی تاریخی، پیرامون میدان مارین قرار دارند. علاوه بر ستون مریم مقدس، چشمه‌ی ماهی (Fountain Fish) که بازارها به طور تاریخی در اطراف آن برگزار می‌شدند، سالن قدیمی‌ شهر که بازسازی شده است و همچنین سالن جدید شهر که به سبک گوتیک خیره کننده‌ای ساخته شده است، در میدان مارین پلاتز واقع شده‌اند. مارین پلاتز همچنین میزبان یکی از نمادین‌ترین بازارهای کریسمس در آلمان است، به همین دلیل در ماه دسامبر بازدیدکنندگان زیادی را مشغول خرید کردن و غذا خوردن در این میدان خواهید دید. 

  • تالار شهر قدیمی (Altes Rathaus

تالار اصلی قدیمی شهر در سال 1460 به طور کامل در آتش سوزی از بین رفت. بین سال‌های 1470 تا 1480، این تالار توسط جرگ فون ‌هالسباخ (Jörg von Halsbach) به سبک گوتیک بازسازی شد. این ساختمان بار دیگر در طول جنگ جهانی دوم تخریب شد، اما پس از آن با برنامه‌های اولیه قرن پانزدهم بازسازی شد. 

 

 

  • تالار شهر جدید (Neues Rathaus

در میدان مارین پلاتز تالار شهر جدید با ارتفاع 79 متری خود بسیار چشمگیر است. گرچه به نظر می‌رسد که قدمت تالار شهر جدید به قرون وسطی باز می‌گردد، اما این بنا بین سال‌های 1867 تا 1909 توسط جورج جوزف هوبرریزر (Georg Joseph Hauberrisser) به سبک گوتیک ساخته شده است تا از شلوغی تالار قدیمی‌ شهر بکاهد و اکنون محل استقرار دولت شهر و دفتر گردشگری مونیخ است. 

 

 

  • ستون مریم مقدس (Mariensäule

ستون حضرت مریم در مرکز این میدان واقع شده است و به عنوان محافظ بایرن مورد احترام می‌باشد. این بنا در سال 1638 برای جشن گرفتن پایان اشغال سوئد در طول جنگ سی ساله ساخته شده است. بر روی این ستون مجسمه‌ای طلایی از مریم مقدس قرار گرفته است که در اوایل سال 1590 توسط هوبرت گرهارد ساخته شده است. در هر گوشه‌ی پایه‌ی ستون، مجسمه‌ای از پوتی (کودک برهنه) قرار دارد که توسط فردیناند مورمان ساخته شده است. این چهار مجسمه نشانگر غلبه شهر بر جنگ، آفت، گرسنگی و بدعت هستند. 

 

 

  • چشمه‌ی ماهی (Fischbrunnen

درست در نزدیکی تالار جدید شهر یک چشمه کوچک با نام چشمه‌ی ماهی (Fischbrunnen) قرار دارد. این چشمه در ابتدا توسط مجسمه ساز کنراد نول در سال 1864 طراحی شده بود اما در جنگ جهانی دوم نابود شد و در سال 1954 مورد بازسازی قرار گرفت. 

 

 

  • بازار ویکتوالین (Viktualienmarkt

این بازار که در قلب شهر واقع شده است، در گذشته بازار کشاورزان بوده است. تا اوایل قرن نوزدهم، مردم مونیخ برای خرید مایعات، غلات، میوه و سبزیجات، ماهی و تخم مرغ خود به ‌این محله می‌رفتند. اما به دلیل شلوغی بیش از حد در سال 1807، پادشاه ماكس یوسف دستور داد تا بازار به جای دیگری منتقل شود. ویکتوالین امروزه مرکز شکم‌گردی مونیخ است و افراد زیادی را با مواد غذایی منحصر به فرد، از خوراک‌های سنتی بایرن گرفته تا محصولات عجیب و غریب، به خود جلب می‌کند. 

 

 

  • گلوکنسپیل (Glockenspiel

گلوکنسپیل یا کاریلون یک ساعت معروف در ‌تراس تالار شهر جدید است، که بازدیدکنندگان می‌توانند همه روزه در ساعات 11، 12 و 17 اجرای رقص شوفرلانز یا کوپر را توسط مجسمه‌های داخل آن تماشا کنند. در ابتدا این مراسم در سال 1517 در مارین پلاتز برای بزرگداشت پایان طاعون انجام گرفته بود. 

 

 

مراکز خرید مارین پلاتز

  1. گالری کاوفهوف (Galeria Kaufhof): این مرکز خرید برندهای منحصر به فرد و آخرین مدل های روز دنیا را به فروش می‌رساند. علاوه بر عطر و لوازم آرایشی، این فروشگاه دارای طیف گستردهای از مد، چمدان‌های مسافرتی و اداری، لوازم جانبی، لوازم التحریر، لوازم خانگی و همچنین لوازم الکترونیکی است. از رستورانی که در طبقه‌ی پنجم این مرکز خرید قرار دارد، منظره خیره کننده‌ای از تالار شهر مونیخ نمایان است. این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای بایرنی و بین‌المللی می‌باشد. 

 

 

  1. مرکز خرید اوبرپولینگر (Oberpollinger):این ساختمان در سال 1905 ساخته شده است و یکی از لوکس‌ترین فروشگاههای آلمان است. در طبقه همکف فروشگاه، برندهای بین المللی مانند گوچی، پرادا، دیور و بربری وجود دارند. این فروشگاه علاوه بر برندهای مختلف برتر برای زنان، مردان و کودکان، طیف گستردهای از کفش، لوازم خانگی و لوازم جانبی را نیز ارائه میدهد. همچنین یک رستوران بوفه‌ای به نام  LeBuffet در تراس پشت بام مجموعه قرار دارد که منظره‌ی زیبایی از شهر قدیمی را نمایان می‌سازد. 

 

 

  1. فروشگاه کونِن (Konen):فروشگاه مد کونن دارای انتخاب‌های گسترده‌ای از 500 برند لباس زنانه و مردانه در بیش از شش طبقه می‌باشد. این فروشگاه همچنین کیف، کفش، عینک آفتابی و جواهرات با کیفیت بالا را به فروش میرساند. 

 

 

  1. فروشگاه لودنفری (Lodenfrey):این فروشگاه مجموعه‌ای از لباس‌های مجلل سنتی و مدرن را در بیش از شش طبقه ارائه می‌دهد. در لودنفری خریداران میتوانند جدیدترین روندهای دنیای مد و همچنین سبکهای کلاسیک و سنتی را متناسب با هر گروه سنی پیدا کنند. مشتریان علاوه بر پوشاک همچنین میتوانند طیف وسیعی از لوازم جانبی زیبا برای خانه مانند: کوسنهای باکیفیت، پتو، کتاب و وسایل تزئینی را تهیه کنند. 

 

 

  1. فروشگاه لودویگ بک (Ludwig Beck): این فروشگاه در سال 2011، 150امین سالگرد تولد خود را جشن گرفت. لودویگ بک، مجموعهای از برندهای بین المللی، کالاهای چرمی و لوازم جانبی زیبا را در هفت طبقه ارائه می‌دهد. 

 

 

رستوران‌های مارین پلاتز

  1. رستوران رتسکلر مونچن (Ratskeller Munchen) ارائه دهنده‌ی غذاهای آلمانی و پیتزا 
  1. رستوران وو جا (Vu Jaa) ارائه دهنده‌ی غذاهای آسیایی و ویتنامی 
  1. کافه بیسترو دالمایر (Cafe-Bistro Dallmayr) ارائه دهنده‌ی غذاهای اروپایی 
  1. رستوران دونیسل (Donisl) ارائه دهنده‌ی غذاهای اروپایی، اتریشی و آلمانی 
  1. رستوران لا واله (Trattoria La Valle) ارائه دهنده‌ی غذاهای اروپایی، مدیترانه‌ای، ایتالیایی، گیاهی و پیتزا  

 

 

آدرس و دسترسی بهمارین پلاتز

میدان مارین پلاتز در مرکز شهر مونیخ واقع شده است و با استفاده از وسایل نقلیه زیر می‌توانید در ایستگاهی با همین نام پیاده شوید: 

اتوبوس: خطوط 132، 153، 52 و 62 

قطار: خطوط S2, S4, S7

مترو: خطوط U3, U6

آدرس: Marienplatz, 80331 München, Germany

 

 

هیچ مسافرتی به مونیخ بدون قدم زدن در مارین پلاتز با مکان‌های به یاد ماندنی، اهمیت تاریخی، مغازه‌ها و رستوران‌های موجود در آن کامل نخواهد شد، مکانی که نزدیک به‌ یک هزار سال به عنوان قلب این شهر خدمت کرده است. شما می‌توانید با خریداری تور آلمان، از این میدان زیبا در مرکز شهر فوق العاده‌ی مونیخ دیدن فرمایید. بدون شک با استفاده از اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید سفر شیرین‌تری را تجربه خواهید کرد.


نام
نام خانوادگی
متن پیام