بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های برلین کاخ شارلوتنبورگ Charlottenburg Palace
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

برلین

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

برلین

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
کاخ شارلوتنبورگ Charlottenburg Palace
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره کاخ شارلوتنبورگ

بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کاخ سلطنتی در شهر برلین کاخ شارلوتبورگ می‌باشد که در منطقه‌ای مرفه با همین نام واقع شده است. قدمت آن به زمان خاندان هوهنزولرن برمی‌گردد و معماری فوق العاده زیبای کاخ به سبک باروک و روکوکو است. این کاخ باشکوه که ‌یک عمارت تابستانی است، در اواخر قرن هفدهم ساخته شده و در قرن هجدهم گسترش یافته است. کاخ شارلوتبورگ در سال 1699 افتتاح شده است و همانند اکثر بناهای تاریخی برلین، در طول جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دیده است. اما طی دهههای گذشته بازسازی شده است و همه ساله بازدیدکنندگان بیشماری را به خود جلب می‌کند. دکوراسیون داخلی کاخ بسیار پر زرق و برق است و یک پارک بزرگ و زیبا که ‌یکی از محبوبترین پارکهای برلین نیز می‌باشد در پشت آن واقع شده است. 

اگر قصد خرید تور برلین و بازدید از کاخ زیبای شارلوتنبورگ را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید:

 

 

تاریخچه کاخ شارلوتنبورگ

کاخ اصلی برای سوفی شارلوت، همسر فردریش سوم، منتخب براندنبورگ و دوک پروس ساخته شده بود. آن‌ها در سال 1684 باهم ازدواج کرده بودند و این کاخ در حقیقت عمارت تابستانی سوفی شارلوت بوده است. کاخ با نام اولیه‌ی لیتزنبورگ، توسط یوهان آرنولد نرینگ به سبک باروک طراحی شده است. نرینگ در طول ساخت کاخ از دنیا رفت و کار توسط مارتین گرونبرگ و آندریاس شولتر به پایان رسید. افتتاح کاخ در یازدهم ژوئیه 1699، سالروز تولد 42 سالگی فردریش برگزار شد.  

فردریش در سال 1701 خود را به عنوان پادشاه در پروس تاج گذاری کرد. دو سال قبل او یوهان فردریش فون ائوزاندر را به عنوان معمار خاندان سلطنتی برگزید و آن را برای خواندن تحولات معماری به ‌ایتالیا و فرانسه فرستاد. وی بعد از بازگشت در سال 1702 شروع به گسترش کاخ از دو طرف با دو جناح کناری و ایجاد یک حیاط بزرگ کرد. سوفی در سال 1705 و در سن 36 سالگی درگذشت، به همین دلیل این کاخ و مناطق اطراف آن به افتخار وی شارلوتنبورگ نام گرفتند.  

در سال‌های بعد نارنجستانی در غرب کاخ ساخته شد و منطقه مرکزی با یک برج گنبدی بزرگ و یک سرسرای بزرگتر گسترش یافت. در بالای گنبد یک مجسمه‌ی طلایی نشان دهنده‌ی بخت و اقبال قرار گرفته است که توسط آندریاس هایدت طراحی شده است. 

از سال 2004 تا اوایل 2006، کاخ شارلوتنبرگ محل اقامت رئیس جمهور آلمان بوده است. 

 

 

جناح جدید کاخ

در جناح جدید یا نویر فلوگل اتاق‌هایی بسیار زیبا و سالن رقص روکوکو معروف به گالری طلایی واقع شده‌اند. در قسمت طاق نقره‌ای ظروف طلایی، نقره‌ای، چینی و شیشه‌ای بر روی میز‌های موجود به نمایش گذاشته شده‌اند. حدود 100 میز غذای سالم باقی مانده اند که ‌یادآور واضحی از ارزش ناهارخوری در دربار می‌باشند. نمایش چشمگیر نمونه‌های باقی مانده از جواهرات تاج پروس، با وجود نشان‌های امپراطوری و همچنین گنجینه‌های شخصی فردریش بزرگ مانند جعبه‌های ظریف طراحی شده و... کامل می‌شود. 

 

 

پارک شارلوتنبورگ

پارک یا همان باغ شارلوتنبرگ در سال 1697 به سبک باروک و توسط سیمئون گودو طراحی شده است. طرح گودو شامل الگوهای هندسی است و از راه‌هایی تشکیل شده است که باغ را از محیط طبیعی آن جدا می‌کند. در اواخر قرن هجدهم آرایش ظاهری باغ کمی ‌غیررسمی‌، طبیعی و شیک‌تر طراحی شد. سال 1787، باغبان سلطنتی گئورگ اشتاینر، منظره‌ی باغ را به سبک انگلیسی برای فردریش ویلهلم دوم مجدداً طراحی کرد. 

پس از قدم زدن در پارک زیبای کاخ و عبور از میان آب نماها و درختان بلند صنوبر، می‌توانید بر روی نیمکت‌های آن استراحت کرده و از منظره‌ی زیبای رودخانه لذت ببرید. از برجستگی‌های پارک می‌توان به پل آهنی کوچک در کنار دریاچه‌ی کپور، ستون مرمرین و عمارت کلاه‌ فرنگی جدید به سبک ناپولی که برای فردریش ویلیام سوم و پرنسس لیگنیتز ساخته شد، اشاره کرد. چای خانه‌ی بلودر با منظره‌ای از رودخانه‌ی اسپری گنجینه‌ای از ظروف چینی را در خود جای داده است. در سمت غربی پارک مقبره‌ی ملکه لوییزه با مجسمه‌ای از او بر روی تابوتش قرار گرفته است. بعدها پادشاه و افراد دیگری از خاندان سلطنتی نیز در همین آرامگاه به خاک سپرده شده‌اند. در تابوت سنگی کوچکی قلب فردریش چهارم قرار دارد. 

 

 

حیاط کاخ

مجسمه‌ی فردریش ویلیام بزرگ، منتخب براندنبورگ و پروس، با ابهت و شکوه خاصی در حیاط بزرگ شارلوتنبورگ قرار گرفته است. این مجسمه که ساخت آن از سال 1700 تا 1703 به طول انجامید یکی از بهترین آثار دوره باروک برلین محسوب می‌شود. پسر فردریش کبیر این اثر هنری ارزشمند را به افتخار پدرش سفارش داده بود و سازنده‌ی آن آندریاس اشلوتر بوده است. فردریش کبیر در این مجسمه با لباس نیمه رومی و نیمه مدرن‌، زره برنزی و کلاه‌گیس پرپشت نشان داده شده است که باتومی ‌را با ژست فرمان دادن در دست دارد. 

 

 

آدرس و دسترسی به کاخ شارلوتنبورگ

کاخ شارلوتنبورگ در منطقه‌ی شارلوتنبورگ برلین واقع شده است و دسترسی به آن به راحتی با استفاده از وسایل نقلیه‌ی زیر امکان‌پذیر است: 

اتوبوس: خطوط 109، M27 و M45

قطار RE: خطوط 4 و 6 

مترو: خطوطU2  و  U7

آدرس: Spandauer Damm 10-22, 14059 Berlin, Germany

 

 

زمان و هزینه ورود به کاخ شارلوتنبورگ

باغ شارلوتنبورگ همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 5 شب پذیرای بازدیدکنندگان است. هزینه‌ی ورود به کاخ قدیمی‌10 یورو و جناح جدید 6 یورو برای هر فرد می‌باشد. 

اگر قصد سفر با تور آلمان را دارید، با بازدید از کاخ شارلوتنبورگ نظاره‌گر تاریخ برلین باشید. برای تجربه‌ی آرامش و لذت بردن از طبیعتی زیبا می‌توانید بدون تهیه‌ی بلیط وارد محوطه‌ی باغ زیبای آن شوید. برای راهنمایی بیشتر در سفر خود می‌توانید از این مطلب استفاده کنید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام