بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های برلین پارک تیرگارتن برلین Berlin Tiergarte
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

برلین

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

برلین

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
پارک تیرگارتن برلین Berlin Tiergarte
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره پارک تیرگارتن برلین   

پارک بزرگ تیرگارتن در مرکز شهر برلین واقع شده است و مانند ریه‌های شهر عمل می‌کند. تیرگارتن به سایر جاذبه‌های گردشگری برلین مانند دروازه براندنبورگ و پوتسدامر پلاتز بسیار نزدیک می‌باشد. وسعت این جنگل سبز و فوق العاده 210 هکتار است و از بزرگترین باغ‌های شهری آلمان می‌باشد. تیرگارتن محبوب‌ترین پارک داخلی شهر برلین است و مقصد اصلی شهروندان برلین برای دویدن، پیاده روی، ورزش، اسکیت و دوچرخه سواری می‌باشد. همچنین چمنزارهای گسترده‌ی پارک بهترین انتخاب برای استراحت زیر نور آفتاب، پیکنیک‌های خانوادگی و بازی‌های مختلف خواهد بود. ورود به پارک برای بازدیدکنندگان رایگان است.

اگر قصد خرید تور برلین و گشت و گذار  در پارک تیرگارتن را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید:

 

تاریخچه تیرگارتن

سال‌های زیادی ورود به تیرگارتن برای عموم آزاد نبوده است. این پارک زندگی خود را به عنوان یک شکارگاه سلطنتی برای پادشاهان براندنبورگ آغاز کرد. فردریک اول (Frederick I)، اولین پادشاه پروس، اولین کسی بود که درهای ‌این پارک را به روی عموم مردم باز کرد و با ساختن جاده‌ها و چهار راه‌ها، دسترسی آسان به تیرگارتن را فراهم ساخت. 

زمانی که فردریک دوم به قدرت رسید، جورج ونزلسلاس فون نووبلسدورف (George Wenzeslaus von Knobelsdorff) را برای طراحی مجدد باغ و ایجاد سبک باروک استخدام کرد. نزدیک به ‌یک قرن بعد، بین سال‌های 1833 تا 1838، پیتر جوزف لنه (Peter Joseph Lenné) باغبان برجسته‌ی پروس فضای باغ را به سبک انگلیسی تغییر داد و آن را به شکل امروزی درآورد. در سال 1844 باغ وحش برلین با هزاران گونه‌ی جانوری در قسمتی از پارک تیرگارتن ساخته شد.

پارک تیرگارتن در طول جنگ جهانی دوم و درگیری‌های شدیدی که در سال آخر جنگ، اطراف برلین صورت گرفت، آسیب‌های شدیدی دید. بعد از اتمام جنگ نیز ردپای آن دردسرهای شدیدی را به همراه داشت، مواجهه با فقدان حاد ذغال سنگ در زمستان سال‌های 1945 و 1946 باعث شد شهروندان برلین درختان باقی مانده‌ی پارک را برای تهیه‌ی سوخت قطع کردند و تقریبا تمام منطقه را ویران نمودند. بیشتر حیوانات باغ وحش برلین نیز از بین رفتند. در سال 1955 دولت محلی، زمان را برای بازسازی پارک مناسب دانست و شروع به کاشت درختان، گیاهان و گل‌های متنوع کرد. مسیرهای پارک را بازسازی کردند و جاذبه‌های جدیدی را نیز به آن اضافه نمودند.

 

یادمان‌های پارک تیرگارتن

پارک زیبا و وسیع تیرگارتن علاوه بر راه‌های درختی پر پیچ‌ و خم و فضای سبز باز، یادمان‌های برجسته و مناظر فرهنگی و سیاسی بسیاری را نیز در خود جای داده است، از جمله معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از:

1.  ستون پیروزی (Victory Column)   

تیرگارتن توسط خیابان پهن "هفدهم ژوئن" به دو نیم تقسیم می‌شود، و ستون پیروزی در مرکز این خیابان قرار گرفته است. این بنای یادبود برای گرامی‌داشت پیروزی پروس در برابر دانمارک در جنگ سال 1864، ساخته شده است. ارتفاع آن حدود 70 متر است و از بالای آن می‌توانید نظاره‌گر زیبایی تیرگارتن باشید.

 

2.یادبود بیسمارک (Bismarck Memorial)   

درست در نزدیکی ستون پیروزی، مجسمه‌ی یادبودی از اوتو فون بیسمارک (Otto von Bismarck)، دولتمرد پروس، که تحت رهبری وی بسیاری از دولت‌های مستقل آلمانی در امپراتوری قدرتمند آلمان متحد شدند، تجلیل می‌کند. این یادبود در سال 1901 توسط رینولدگ بیگ ساخته شده است. بیسمارک در این تندیس یونیفرم بر تن دارد و بر روی یک پایه قرار گرفته است.

 

3.یادبود جنگ شوروی (Soviet War Memorial)

در ضلع شرقی خیابان هفدهم ژوئن یادبود بزرگی قرار دارد که برای گرامی‌داشت سربازان کشته شده‌ی شوروی در نبرد برلین برپا شده است. این یادبود اندکی پس از سقوط برلین و با سنگ مرمر گرفته شده از صدراعظم هیتلر ساخته شده است. این بنا از چند ستون تشکیل شده است که مجسمه‌ی یک سرباز روسی بر روی ستون اصلی آن قرار دارد.

 

4.کاخ بلویو (Bellevue Palace

این کاخ در سال 1786 برای شاهزاده‌ی پروس آگوست فردیناند (August Ferdinand) ساخته شده است و در نزدیکی ستون پیروزی قرار دارد. کاخ بلویو امروزه محل اقامت رسمی رئیس جمهور آلمان در برلین است.

 

5.خانه فرهنگ‌های جهانی (House of World Cultures)

خانه فرهنگ‌های جهانی (به زبان آلمانی: Haus der Kulturen der Welt)، یکی از بناهای چشمگیر در تیرگارتن می‌باشد. این بنا یک ساختمان مدرن با سقفی منحنی می‌باشد که در سال 1957 به عنوان ورودی ایالات متحده برای یک نمایشگاه معماری که در آن سال در برلین برگزار شده بود، ساخته شده است. هم اکنون نیز نمایشگاه‌های فرهنگ جهانی در آن برگزار می‌شوند.

 

6.یادبود بتهوون،‌هایدن و موتزارت (Beethoven-Haydn-Mozart Memorial)

در قرن نوزدهم، امپراطور ویلهلم دوم (Wilhelm II) دستور ساخت یک بنای یادبود را برای تجلیل از آهنگسازان بتهوون، هایدن و موتزارت صادر کرد. این بنا توسط رودولف سیمرینگ (Rudolf Siemering) از جنس مرمر و به ارتفاع ده متر طراحی و ساخته شده است. این یادبود در قسمت شرقی تیرگارتن، در نزدیکی برکه‌ی ونوس بنا شده است. این بنای تاریخی در طول جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید و در سال 1996 از هم پاشید. مرمت این بنای تاریخی از سال 2000 آغاز شد و چند سال بعد دوباره در محل اصلی خود نصب گردید.

 

7.یادبود سینتی و روما (Sinti and Roma)

چندین یادمان دیگر در تیرگارتن وجود دارند. یكی از مدرن‌ترین یادبود‌های تیرگارتن یادبود سینتی و روما از اروپا است كه تحت رژیم ملی‌گرایان سوسیالیست به قتل رسیده‌اند. این بنا یادبود "کولی‌هایی" را که در جنگ جهانی دوم کشته شدند، گرامی ‌می‌دارد. این بنای تاریخی که در گوشه شمال شرقی تیرگارتن قرار دارد، از یک سنگ مثلثی در یک استخر تشکیل شده است.

 

8.موزه فانوس دریایی در فضای باز (Open-air gas lantern museum)

زمانی خیابان‌های برلین با فانوس‌های بنزینی روشن می‌شدند. به مناسبت بزرگداشت این شکل تاریخی از روشنایی خیابانی، در سال 1978 موزه‌ای با فضای باز نزدیک به ‌ایستگاه قطار تیرگارتن تأسیس شد. امروزه ‌این مجموعه که به طور دائمی‌ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد، نزدیک به 100 فانوس بنزین از برلین و شهرهای دیگر را در بر می‌گیرد. به هنگام غروب فانوس‌ها روشن می‌شوند و مسیرهای پارک را با چراغ زرد رنگ خود روشن می‌کنند.

از سایر جذابیت‌های تیرگارتن می‌توان به چای خانه‌ی آن با‌ تراسی جذاب و چشم اندازی زیبا از فضا اشاره کرد که مکانی مناسب برای استراحت پس از گشت و گذار در پارک می‌باشد. در روزهای یکشنبه در فصل تابستان، صدای یک ساز موسیقی نسبتا عجیب نواخته می‌شود. همچنین یک زمین بازی بزرگ در گوشه‌ی جنوب شرقی پارک، در نزدیکی پوتسدامر پلاتز واقع شده است. در طول زمستان‌های سرد گاهی اوقات می‌توانید به اسکی روی یخ در برخی از استخرهای کوچک پارک بروید.

 

آدرس و دسترسی به پارک تیرگارتن برلین

پارک تیرگارتن در مرکز شهر برلین قرار دارد و خیابان هفدهم ژوئن از وسط آن می‌گذرد. برای دسترسی به آن می‌توانید از طرق زیر استفاده کنید:

اتوبوس: خطوط 120، 200، M29 و M85

قطار: خطوط RE4 و RE5

مترو: خطوط U2 و U3

آدرس: Str. des 17. Juni, 10785 Berlin, Germany

 

اگر قصد سفر با تور آلمان را دارید، برای لذت بردن از یک فضای سبز فوق العاده و هوای عالی حتما از پارک بزرگ تیرگارتن در برلین دیدن فرمایید. این پارک نه تنها بهترین انتخاب برای قدم زدن و پیکنیک می‌باشد، بلکه بناهای یادبود زیادی هم در آن قرار گرفته‌اند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید سفر شیرین‌تری را تجربه کنید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام