بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های مونیخ پارک المپیک مونیخ Olympiapark
پارک المپیک مونیخ Olympiapark
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره پارک المپیک مونیخ   

پارک المپیک برای بازی‌های المپیک تابستانی سال 1972 در شهر زیبای مونیخ ساخته شده است. این پارک در محله‌ی اُبرویسنفلد (Oberwiesenfeld) مونیخ واقع شده است و محلی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی می‌باشد. مونیخ به دلیل موفقیت در تبدیل سالن‌های المپیک به فضاهای مورد استفاده‌ی عموم و کسب درآمد برای شهر، شهرت جهانی یافته است.  

پارک المپیک یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در مونیخ است و تفریحات زیادی از جمله شرکت در نمایشگاه و کنسرت، قایقرانی در دریاچه‌ی المپیک و صرف غذا در رستوران گردان در بالای برج المپیک را می‌توان در آن تجربه کرد. همچنین این پارک، طیف گسترده‌ای از فرصت‌های ورزشی از جمله اسکی روی یخ، فوتبال، ورزش‌های آبی، تنیس، مینی گلف، دوچرخه سواری، پیاده روی، ‌هاکی روی یخ، تمرینات بدنسازی و اسکیت را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. این پارک توسط یک شرکت هلدینگ به نام Olympiapark München GmbH که کاملا متعلق به مونیخ است، اداره می‌شود. 

اگر قصد سفر با تور مونیخ و بازدید از پارک زیبای المپیک را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچه پارک المپیک 

پس از اینکه کمیته‌ی بین المللی المپیک در سال 1966 بازی‌های المپیک را به شهر مونیخ سپرد، برنامه‌هایی برای توسعه‌ی مجدد شهری منطقه اُبرویسنفلد تثبیت شدند. در دهه 1930 حزب نازی قصد داشت مونیخ را به عنوان "پایتخت جنبش" توسعه دهد و این منطقه به عنوان كشتارگاه اصلی و بازار شهر خدمت كند، اما جنگ جهانی دوم مانع اجرای این طرح شد. پس از سال 1945، منطقه اُبرویسنفلد به صورت یک زمین بایر باقی ماند و به عنوان "ترومربرگ" (Trümmerberg) شناخته شد، این واژه به زبان آلمانی به ویرانه‌ی تپه مانندی که از بمب‌های زمان جنگ ایجاد شده است، اشاره دارد. 

پس از جنگ، ارتش آمریكا این منطقه را اشغال كرد و امکاناتی را در آن به وجود آورد. در اکتبر سال 1957، ارتش بیشتر پناهندگان انقلاب مجارستان را در اردوگاهی در این مرکز قرار داد. جدا از پروژه‌های زیرساختی مانند یخ زدایی، منطقه‌ی اُبرویسنفلد در طول دهه‌های بعد تا حد زیادی خالی ماند و یک مکان ایده آل برای ساخت ورزشگاه و مجتمع المپیک شد. 

موسسه معماری گونتر بنیش (Günther Behnisch) و همکارانش برنامه‌ای جامع برای ایجاد یک منطقه‌ی تفریحی و ورزشی ترتیب دادند که اجرای آن از سال 1968 تا 1972 به طول انجامید. طرح منظره توسط معمار منظره گونتر گرزیمک (Günther Grzimek) طراحی شده است. ساختار کششی چشم نواز که قسمت اعظمی ‌از پارک را در برمی‌گیرد توسط معمار و مهندس آلمانی، فری اتو (Frei Otto) به همراه گونتر بنیش طراحی شده است. در کل، این پروژه 1.35 میلیارد مارک آلمانی برای تکمیل هزینه برداشت. 

 

 

ورزشگاه المپیک مونیخ 

استادیوم مرکزی المپیک توسط شرکت معماری بنیش و شرکا طراحی شده و از سال 1968 تا 1972 ساخته شده است. در حال حاضر این ورزشگاه بیشترین تعداد مسابقات مقدماتی ملی و بین المللی را در آلمان دارد. استادیوم در ابتدا با ظرفیت 80 هزار تماشاچی ساخته شده بود اما به دلیل نگرانی‌های امنیتی به 69 هزار نفر کاهش یافته است. این ورزشگاه در سال‌های ۱۹۷۲ تا ۲۰۰۵ ورزشگاه خانگی باشگاه فوتبال بایرن مونیخ بوده ‌است. همچنین بخشی از بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۲ و جام جهانی فوتبال ۱۹۷۴ در این ورزشگاه برگزار شده‌ است. 

 

 

برج المپیک(Olympiaturm) 

برج المپیک با ارتفاع کلی 291 متر و وزن 52.500 تن، در پارک المپیک واقع شده است. در ارتفاع 190 متری از این برج یک سکوی مشاهده و همچنین یک موزه‌ی کوچک راک اند رول (rock and roll museum) قرار دارد، از سکوی مشاهده می‌توانید از چشم انداز زیبای شهر مونیخ لذت ببرید. این برج در سال 1968 افتتاح شده است و تا به امروز میلیون‌ها بازدیدکننده داشته است. دو آسانسور برای بازدیدکنندگان با سرعت 7 متر بر ثانیه و ظرفیت حدود 30 نفر، وجود دارند که در زمان 30 ثانیه به مقصد می‌رسند. برج المپیک همچنین به عنوان یک مرکز پخش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برج هر روز از ساعت 9 صبح تا 12 نیمه شب پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد. هزینه‌ی ورود برای هر فرد 9 یورو و برای سنین زیر 16 سال 6 یورو می‌باشد. 

در ارتفاع 181 متری برج یک رستوران لوکس گردان به نام "رستوران 181" وجود دارد، چرخش یک دور کامل 53 دقیقه طول می‌کشد. این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای اروپایی و بین المللی است و حدود 230 نفر را در خود جای می‌دهد. 

 

 

آدرس و دسترسی به پارک المپیک

پارک المپیک در محله‌ی اُبرویسنفلد شهر مونیخ واقع شده است و برای دسترسی به آن می‌توانید از طرق زیر استفاده نمایید: 

اتوبوس: خطوط 144 و 153 

قطار: خطوط S1 و S8 

مترو: خطU8  

لایت ریل: خط 20 

آدرس: Spiridon-Louis-Ring 21, 80809München,Germany 

 

 

با خرید تور آلمان و سفر به شهر زیبای مونیخ می‌توانیداز پارک زیبای المپیک بازدید کنید. اگر از علاقه‌مندان به ورزش و طبیعت هستید، این فرصت را از دست ندهید. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید سفر شیرین‌تری را تجربه کنید. 

 

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام