بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های برلین میدان گِندارمن مارکت برلین Gendarmenmarkt
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

برلین

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

برلین

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
میدان گِندارمن مارکت برلین Gendarmenmarkt
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره میدان گِندارمن مارکت برلین

گندارمن مارکت یکی از بزرگترین میدان‌های شهر برلین، پایتخت کشور آلمان می‌باشد. این میدان با سه بنای تاریخی معروف احاطه شده است: کنسرت هال (Konzerthaus)، کلیسای جامع فرانسه (Französischer Dom) و کلیسای جامع آلمان (Deutscher Dom). این نقطه‌ی دیدنی از شهر مربوط به قرن هفدهم می‌باشد که اکنون به‌ یکی از برترین جاذبههای برلین تبدیل شده است. گندارمن نقطه‌ی پر جنب و جوشی از شهر است که اطراف آن مملو از جاذبههای توریستی و کافه رستورانهای بسیاری می‌باشد.

این میدان 3.3 هکتار را شامل می‌شود و هر ساله میزبان برنامه‌های عمومی ‌متعددی از جمله کنسرت‌های کلاسیک در سالن کنسرت و بازار معروف کریسمس در ماه دسامبر، می‌باشد. در واقع کلیسای جامع فرانسه محل موزه هوگنوت است و کلیسای جامع آلمان، تاریخ پارلمان آلمان را به نمایش می‌گذارد. در طول جنگ جهانی دوم، اکثر ساختمان‌ها به شدت آسیب دیده‌ و یا تخریب شده بودند، اما تا به امروز همه‌ی آن‌ها ‌ترمیم شده اند.

اگر قصد خرید تور برلین و بازدید از میدان زیبای گندارمن مارکت را دارید، در این مطلب با بیسان همراه باشید:

 

 

تاریخچه گندارمن مارکت

این میدان برای اولین بار تحت حکومت فردریش اول توسط جوهان آرنولد نرینگ در سال 1688 با نام لیندن ماركت ساخته شد و در سال 1773 توسط گئورگ كریستین اونگر بازسازی شد. ساکنان اصلی آن پناهندگان هوگونوت از فرانسه بودند، به همین دلیل به جامعه پروتستان فرانسه ‌یک کلیسا در میدان داده شد. گندارمن به احترام هنگ سوارنظامی ‌به نام "Gens d'Armes" نامگذاری شده است كه سال 1773 اصطبل‌های آن در این میدان توسط فردریش دوم تخریب شده بودند. بعد از جنگ جهانی دوم این میدان ویران شد و در دهه 1970، دولت برلین شرقی آن را به شکل فعلی خود بازسازی کرد. گندارمن مارکت در سال 1950 به پلاتز آکادمی ‌تغییر نام داد، اما دوباره در سال 1991 پس از اتحاد مجدد، نام قدیمی‌ خود را به دست آورد.

 

 

جاذبه‌های گندارمن مارکت

1.    کلیسای جامع فرانسوی

این کلیسا در سال‌های 1701 تا 1705 توسط جامعه‌ی هوگو.نوت براساس کلیسای ویران شده‌ی هوگونوت در شارنتون-سنت-موریس فرانسه ساخته شده است. کلیسای فرانسوی در واقع یک کلیسای جامع نیست و دارای سکوی تماشا، رستوران و موزه هوگونوت می‌باشد. حتما از سکوی مشاهده بازدید کنید، جایی که می‌توانید در مورد تاریخ تبعیدگران فرانسه ‌یاد بگیرید. در سال 1785 برج و ایوان‌هایی توسط کارل فون گونتارد طراحی و به ‌این کلیسا اضافه شدند. این کلیسا از ساعت 10 صبح تا 6 عصر پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد.

 

 

2.    کلیسای جامع آلمانی 

این بنا در جنوب گندارمن مارکت واقع شده است و دارای ساختاری پنج ضلعی می‌باشد. کلیسای جامع آلمانی توسط مارتین گرونبرگ طراحی و در سال 1708 توسط جیووانی سیمونتی ساخته شده است. این کلیسا متعلق به جامعه لوتر بوده است. همچنین در سال 1785 توسط کارل فون گونتارد مورد اصلاحات قرار گرفت. کلیسای آلمان در سال 1945 و در طول جنگ جهانی دوم توسط آتش سوزی کاملاً نابود شد. پس از اتحاد مجدد آلمان، بازسازی آن در سال 1993 به پایان رسید و در سال 1996 به عنوان موزه تاریخ آلمان افتتاح شد. این کلیسا از ساعت 10 صبح الی 6 عصر پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد.

 

 

3. کنسرت ‌هال برلین 

این بنا جدیدترین ساختمان در میدان گندارمن مارکت است که در سال 1821 توسط کارل فردریش شینکل ساخته شده است و به دلیل برجستگی‌های معماری خود بسیار معروف است. این بنا بر ویرانه‌های تئاتر ملی که در سال 1817 با آتش سوزی ویران شده بود، بنا شده است. بخش‌هایی از این ساختمان هنوز شامل ستون‌ها و برخی دیوارهای بیرونی ساختمان تخریب شده، می‌باشد. مانند سایر بناهای موجود در میدان، سالن کنسرت نیز در طول جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دیده است. بازسازی آن در سال 1984 به پایان رسید و سالن تئاتر به سالن کنسرت تبدیل شد. اجراهای درجه یک کنسرت هاوس اورکستر برلین، یکی از محبوب‌ترین ارکسترهای سمفونیک این کشور، در این مکان برگزار می‌شود. در مقابل ساختمان آن مجسمه‌ای از فردریش شیلر، شاعر آلمانی قرار گرفته است و توسط چهره‌ی چهار زن که نمایانگر عناصر هنری شعر، درام، تاریخ و فلسفه هستند، احاطه شده است.

 

 

4.    بازار کریسمس

اگر در زمان سال نوی میلادی در میدان گندارمن مارکت حضور داشته باشید، شاهد بازار معروف کریسمس خواهید بود. در این بازار کنسرت فضای باز، خواننده‌های معروف، غرفه‌های فراوان از غذاهای خوشمزه و غرفه‌های هدیه و سوغاتی در انتظار شما هستند.

 

 

5.    خیابان فردریش

این خیابان در نزدیکی میدان گندارمن مارکت واقع شده است و یکی از خیابان‌های اصلی برلین برای خرید می‌باشد. طول آن 3.5 کیلومتر و یکی از مهمترین جاده‌های شریانی شهر است. امروزه می‌توانید با قدم زدن و خرید در آن از گذرگاه معروف ایست بازرسی چارلی و یا تئاترهای گوناگون را مشاهده کنید. نام این خیابان از فردریش سوم که از سال 1688 تا 1713 بر آنجا حاکمیت می‌کرد، برگرفته شده است. در آن زمان، این جاده فقط با مزارع، مراتع و زمین‌های زراعی احاطه شده بود، تا زمانی که املاک سلطنتی فروخته شد و کار در ساخت حومه‌های برلین با جاده‌های آسفالت شده آغاز شد.

 

 

6.    سالن اپرای کمیسچه 

این سالن سنت دیرینه‌ای در اجرای اپرا و موسیقی در برلین دارد. از بیرون تقریبا شبیه به ‌یک مکعب سفید است اما فضای داخلی آن بسیار متفاوت می‌باشد. سالنی جذاب با سبک نئوباروک که در سال 1882 افتتاح شده است و مکانی مناسب برای اجرای‌های تخیلی می‌باشد که مخاطبان را به دنیای جادویی اپرا منتقل می‌کند.

 

 

معرفی رستوران‌های برتر اطراف گندارمن مارکت

1.    رستوران نووُ پریمو (Nuovo Primo) ارائه دهنده‌ی غذاهای اروپایی، ایتالیایی و مدیترانه‌ای

2.    رستوران شان بیسترو (Shan's Bistro) ارائه دهنده‌ی غذاهای اروپایی، ایرانی، آلمانی و کافه

3.    سوشی کلاب (Sushi Club) ارائه دهنده‌ی غذاهای ژاپنی، غذای دریایی، سوشی و آسیایی

4.    رستوران ریفاگوم (Restaurant Refugium) ارائه دهنده‌ی غذاهای اروپایی و آلمانی

5.    خانه استیک ماردو (MAREDO Steakhaus) ارائه دهنده‌ی استیک، غذاهای گریل و کبابی

 

 

6.    براسری ام گندارمن مارکت (Brasserie Am Gendarmenmarkt) ارائه دهنده‌ی غذاهای محلی، فرانسوی، اروپایی و آلمانی

7.    رستوران خرگوش سبز کوچولو (Little Green Rabbit) ارائه دهنده‌ی سوپ، سالاد، غذاهای گیاهی و سالم

8.    رستوران شارلوت و فریتز (Charlotte & Fritz) ارائه دهنده‌ی غذاهای اروپا و اروپای مرکزی

9.    رستوران بوکا دی باکو (Bocca di Bacco) ارائه دهنده‌ی غذاهای اروپایی، ایتالیایی و مدیترانه‌ای

10.     رستوران نانوش (Nanoosh) ارائه دهنده‌ی غذاهای خاورمیانه و مدیترانه‌ای

 

 

آدرس و دسترسی به گندارمن مارکت

گندارمن مارکت در مرکز شهر برلین واقع شده است. با استفاده از وسایل نقلیه زیر می‌توانید در نزدیکی آن دسترسی پیدا کنید:

اتوبوس: خطوط 100، 147، 200، M48 و TXL

مترو: خطوطU2  و U6

قطار: خط RE2

آدرس: Gendarmenmarkt, 10117 Berlin, Germany

 

 

اگر قصد سفر با تور آلمان را دارید بازدید از یکی از جذاب‌ترین میدان‌های برلین را از دست ندهید. در این میدان هرگونه سرگرمی مانند کنسرت، تئاتر، خرید و رستوران‌گردی را می‌توانید تجربه کنید. امیدواریم با استفاده از اطلاعات این مطلب سفر شیرین‌تری را تجربه کنید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام