بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های برلین موزه مادام توسو برلین Madame Tussauds berlin
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

برلین

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

برلین

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
موزه مادام توسو برلین Madame Tussauds berlin
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره موزه مادام توسو برلین

مادام توسو نام موزه‌ی مشهوری است که در شهرهای مختلف دنیا از جمله برلین قرار دارد. در این موزه تندیس افراد مشهور و تاریخ‌سازی از موم ساخته و نگهداری می‌شوند. این موزه توسط ماری توسو در قرن هجدهم با همین نام در لندن بنیان‌گذاری شده است. موزه‌ی مادام توسو یکی از محبوبترین دیدنیهای شهر برلین است زیرا گردشگران می‌توانند چهرههای افراد مشهور و مورد علاقه‌ی خود را از نزدیک ببینند و با آنها عکس بگیرند، چیزی که در واقعیت آرزویی محال است.  

موزه مادام توسو با بیش از 100 تندیس از مشاهیر دقیقا پایین خیابان دروازه براندنبورگ واقع شده است. بازیگران هالیوود، خوانندگان مشهور دنیا، دانشمندان، ورزشکاران، موسیقیدانان، سیاستمداران و ستارگان محبوبی همچون جاستین بیبر، تیلور سوئیفت، برد پیت، الیاس مبرک، مانوئل نویر، کالوین هریس، باربارا شنوبرگر، آلبرت انیشتین، زیگموند فروید، بتهوون، کریستین رونالدو و بیش از 110 نفر دیگر منتظر شما هستند.  

اگر قصد خرید تور برلین و بازدید از موزه‌ی مادام توسو را دارید در ادامه مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچه موزه مادام توسو

ماری گروشولتز در سال 1761 در استراسبورگ فرانسه به دنیا آمد. مادرش برای فیلیپ کورتیوس، پزشکی ماهر در مدلسازی بدن انسان با موم، در برن سوئیس کار می‌کرد. كورتيوس از زمان كودكي، به ماری هنر مدلسازی با موم را آموزش می‌داد. کورتیوس که به پاریس نقل مکان کرد شاگرد جوان خود را که آن زمان تنها 6 سال داشت با خود به همراه برد. 

ماری اولین مجسمه مومی‌ خود را در سال 1777 از ولتر نویسنده‌ی مشهور فرانسوی ساخت. در سن 17 سالگی، او مدرس هنر مادام الیزابت، خواهر پادشاه لویی شانزدهم فرانسه در کاخ ورسای بود. در طول انقلاب فرانسه، وی به مدت سه ماه در زندان به سر برده و در انتظار اعدام بود، اما پس از مداخله‌ یكی از دوستان تأثیرگذارش آزاد شد. از جمله افراد مشهور دیگری که توسو تندیس آنها را ساخته بود ژان ژاک روسو و بنیامین فرانکلین بودند. در طول انقلاب او مجسمه‌ی قربانیان برجسته‌ی بسیاری را ساخت. 

ماری پس از مرگ کورتیوس در سال 1794، مجموعه وسیعی از مدلهای مومی او را به ارث برد. تا 33 سال بعد از آن ماری برای نمایش آن مجموعه به سراسر اروپا سفر کرد. او در سال 1795 با فرانکو توسو ازدواج کرد و نام خانوادگی وی را گرفت. ماری نمایشگاه خود را به "مادام توسو" تغییر نام داد. در سال 1802 پل فیلیور، از او دعوت کرد تا آثار خود را در کنار نمایش وی در تئاتر لیسوم لندن به نمایش بگذارد. 

او به دلیل جنگهای ناپلئونی نتوانست به فرانسه برگردد، به همین دلیل در سراسر بریتانیا و ایرلند تور نمایش مجموعه‌ی خود را ادامه داد. در سال 1831 وی خانه‌ای را در طبقه‌ی فوقانی "بازار خیابان بیکر" لندن اجاره کرد، که اولین خانه دائمی توسو در سال 1836 شد. 

در سال 1835 ماری توسو در خیابان بیکر لندن ساکن شد و یک موزه در لندن افتتاح کرد. یکی از جذابیتهای اصلی موزه‌ی وی اتاق وحشت بود. این بخش از نمایشگاه شامل قربانیان انقلاب فرانسه و چهرههای تازه‌ ایجاد شده از قاتلان و سایر جنایتکاران بود. افراد مشهور دیگری نیز از جمله لرد نلسون و سر والتر اسکات بعدها اضافه شدند. 

برخی از مجسمههایی که که توسط خود ماری توسو ساخته شده‌اند هنوز هم وجود دارند. این گالری در اصل شامل حدود 400 اثر مختلف بوده است، اما خسارت آتش سوزی در سال 1925، همراه با بمبهای آلمانی در سال 1941، به اکثر مدلهای قدیمی آسیبی جدی زد. اما خود بازیگران زنده ماندند و اجازه دادند آثار مومی تاریخی آنها دوباره ساخته شود. این موارد را می‌توان در نمایشگاه تاریخ موزه مشاهده کرد. قدیمی‌ترین چهره نمایشگاه مادام دو بری اثری از کورتیوس در سال 1765 می‌باشد. در سال 1842، ماری پرتره‌ای از خود ساخت که هم اکنون در ورودی موزه‌اش در معرض نمایش است. وی در 16 آوریل 1850 در خواب درگذشت. 

همانطور که گفته شد اولین موزه‌ی مادام توسو در شهر لندن بوده است. پس از آن اولین شعبه خارج از کشور در سال 1972 در آمستردام افتتاح شد. در سال 2008 موزه مادام توسو در برلین به عنوان سومین موزه در اروپا افتتاح شد. امروزه مادام توسو شعب زیادی در اروپا، آمریکا و آسیا دارا می‌باشد. 

 

 

حقایقی در مورد موزه مادام توسو

  • سال 2008 در مراسم افتتاحیه موزه‌ی مادام توسو در برلین فردی از مهمانان به داخل صحنه نمایشگاه وارد شده و سر مجسمه‌ی آدولف هیتلر را پاره کرده است. مجسمه‌ی او بعد از نوسازی در پشت شیشه قرار داده شده است و نمایانگر روزهای پایانی یکی از بدنامترین افراد تاریخ است. 
  • مادام توسو و پسرانش تا هنگام مرگ او در سن ۸۹ سالگی نمایشگاه تندیس‌های مومی را اداره می‌کردند. آخرین تندیسی که او پیش از مرگش ساخته است پرتره‌ای از خودش می‌باشد.  
  • روندی که برای واقعیتر جلوه دادن شخصیتهای موزه انجام می‌شود بسیار شگفت آور است. هر فردی که بخواهند برای اولین بار تندیسی از او ایجاد کنند، به مکانی دعوت می‌شود تا اندازه گیریهای بدنی صحیح او را انجام دهند. جایی که بیش از 250 اندازه گیری دقیق و 180 عکس برای ساخت دقیق و بی نقص فرد گرفته می‌شود. اگر موضوع یک چهره تاریخی باشد که قبلاً درگذشته است، هنرمندان استودیو اندازه گیری موضوع را از طریق عکس یا فیلم بررسی می‌کنند. همچنین واقعیت جالبی وجود دارد که  تمام ارقام موم 2% بزرگتر از فرد واقعی ساخته می‌شوند زیرا انتظار می‌رود که موم در طول کل فرآیند ذوب شود. 
  • چهرههای موجود در موزه با استاندارهای بالایی نگهداری می‌شوند. موهای آنها را مرتب شسته و آرایش می‌کنند. 
  • موزه‌ی مادام توسو با آخرین اخبار جهان هماهنگ است. به دنبال تصمیم پرنس هری و مگان ماركل برای جدا شدن از خانواده سلطنتی بریتانیا، مادام توسوی لندن تصمیم گرفته است كه چهرههای آنها را از مجموعه خانواده سلطنتی حذف كند. این زوج پیش از این در کنار ملکه، شاهزاده فیلیپ، پرنس ولز، دوشس کورنوال و دوک و دوشس کمبریج ایستاده بودند. 
  • مادام توسو قصد داشت چهره مومی‌ مادر ترزا را نیز بسازد، اما او اصرار داشت که کارش از وجود جسمی وی مهمتر است و این کار را نپذیرفت. او تنها کسی است که تا به حال چنین کاری انجام داده است. 

آدرس و دسترسی به مادام توسو

موزه مادام توسو در خیابان اونتر دن لیندن شهر برلین واقع شده است و تنها چند دقیقه از دروازه براندنبورگ فاصله دارد. برای دسترسی به موزه بر یکی از وسایل نقلیه‌ی زیر سوار شده و در ایستگاه "براندنبورگر تور" پیاده می‌شوید: 

قطار S: خطوط S26 S1 S2 S25  

مترو: خط U55

اتوبوس: خطوط 100 و 200 

آدرس: Unter den Linden 74, 10117 Berlin, Germany

 

 

زمان و هزینه ورود به مادام توسو

موزه مادام توسو همه روزه از ساعت 10 صبح الی 7 شب پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد. هزینه‌ی ورود برای هر فرد بزرگسال 21 یورو و برای کودکان 16 یورو می‌باشد. ورود افراد زیر 15 سال بدون بزرگتر ممنوع است. در داخل موزه عکاسانی حضور دارند که اگر بخواهید با هزینه‌ی تعیین شده از شما در کنار هنرمندان محبوبتان عکس گرفته و چاپ می‌کنند. 

اگر قصد سفر با تور آلمان را دارید اکنون که اطلاعات بیشتری از موزه‌ی مادام توسو به دست آورده‌اید بازدید شیرینتری خواهید داشت. حتما در سفرتان از این موزه‌ی معروف دیدن کرده و با هنرمندان و ورزشکاران مورد علاقه‌ی خود سلفی بگیرید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام