بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های برلین موزه بوده برلین Bode Museum
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

برلین

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

برلین

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
موزه بوده برلین Bode Museum
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره موزه بوده برلین

یکی از برترین مکان‌های فرهنگی در شهر برلین موزه‌ی بوده واقع در ضلع شمالی جزیره‌ی موزه‌ی برلین می‌باشد. این موزه بر روی رود اسپری واقع شده است و برای ورود به آن باید از پل مونبیجو عبور کنید. موزه‌ی بوده همانند یک قصر به سبک نئوباروک و با داشتن گنبدی باشکوه بلافاصله شما را مجذوب خود می‌کند. در این موزه آثاری از دوره‌های مختلف گرد هم آمده اند، برخی از آن‌ها عبارتند از گالری مجسمه سازی، مجموعه هنر بیزانس و مجموعه سکه.  

اگر قصد خرید تور برلین و بازدید از موزه‌ی بوده را دارید، در ادامه مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچه موزه بوده

موزه باشکوه بوده بین سال‌های 1898 تا 1904 توسط معمار ارنست ابرهارد فون ایهن (Ernst von Ihne) ساخته شد و در ابتدا نام آن قیصر فریدریش (Kaiser-Friedrich-Museum) بوده است، اما در سال 1956 به افتخار اولین بنیان‌گذار خود، ویلهلم فون بوده (Wilhelm von Bode)، تغییر نام داد. در زمان جنگ جهانی دوم بسیاری از اجزای موزه به خصوص گنبدهای آن دچار آسیب جدی شدند. تعمیر و بازسازی موزه تا سال 1951 به خوبی پیشرفت کرده بود تا جایی که مجددا نمایشگاه‌ها را ارائه دادند. در سال ۱۹۹۷، موزه برای تعمیر بسته شد و پس از یک نوسازی که ۱۵۶ میلیون یورو هزینه صرف آن شد، در ۱۸ اکتبر ۲۰۰۶ مجددا بازگشایی شد.  

 

 

مجموعه‌هایی که در موزه بوده باید از آن‌هادیدن فرمایید

  1. یک خدا (ONE GOD)، میراث ابراهیم در نیل (15 دسامبر 2015 - 31 دسامبر 2016): مجموعه یک خدا، میراث ابراهیم در رود نیل، زندگی و تاریخچه‌ی پیروان اولیه مسیحیت، یهودیت و اسلام را از آغاز تا قرون وسطا بررسی می‌کند. یکی از اقدامات بسیار مهم این مجموعه، این است که‌ این گروه‌های مختلف در واقع از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم هستند به جای اینکه متفاوت باشند. نکته دیگر این است که آن‌ها در واقع صدها سال مسالمت آمیز هم‌زیستی کرده اند. این مجموعه همچنین شامل تاریخچه‌ی معماری و ویژگی‌های بناهای مقدس مختلف آن‌ها است. علاوه بر این، این نمایشگاه شامل بیش از 150 اثر هنری مصری است که نگاهی اجمالی به زندگی روزمره‌‌ی این مردمان دارد، از جمله اطلاعات دقیق در مورد کودکی در مصر باستان. 

 

 

  1. تراس3.0 (Thrace)، مجموعه‌ی سکه در سرزمین ارفیوس (16 اکتبر 2015 - 15 اکتبر 2016): تراس منطقه باستانی قسمت شمالی یونان باستان است که امروزه در قسمت جنوب بلغارستان، شمال شرق یونان و قسمتی از ‌ترکیه قرار دارد. مجموعه تراس 3.0 این منطقه‌ی باستانی را از طریق پول و سکه‌ی رایج آن سرزمین بررسی می‌کند. این مجموعه‌ی جالب، نشان دهنده‌ی آن است که مردمی که در این منطقه از جهان زندگی می‌کردند، از نظر شهرداری به خوبی سازمان یافته بودند. سکه‌های منتشر شده توسط شهرها و مقامات مختلف، تصویری از نحوه تقسیم و اداره منطقه را نشان می‌دهند. نقوش موجود در سکه‌ها نیز درباره ارزش‌های این فرهنگ‌ها چیزهای زیادی را بازگو می‌کند و تصاویر آن‌ها نشان دهنده‌ی توپوگرافی شهرهای آن‌ها است. این مجموعه سکه‌های زیبا به صورت دیجیتالی نیز منتشر شده‌اند و بصورت آنلاین در دسترس قرار دارند. 

 

 

  1. عتیقه‌های قدیمی و هنر بیزانس: همانطور که از نامش پیداست، این مجموعه شامل آثار هنری بیزانس متعلق به سال 300 تا 1500 قبل از میلاد و همچنین مناطق امروزی ایتالیا، ‌ترکیه، یونان، آفریقا، روسیه و بالکان است. بیزانس موضوعی است که غالبا در جهان غرب کمتر از سایر گروه‌ها و دوره‌های پیرامون آن مورد توجه قرار گرفته است. آنچه باعث اهمیت بیشتر نمایشگاه هنرهای عتیقه و بیزانس شده است، این است که بزرگ‌ترین مجموعه اشیاء بیزانس در آلمان می‌باشد. این نمایشگاه شامل تابوت‌های سنگی مختلف، مجسمه‌های تزئینی، نمونه‌هایی از شمایل نگاری مسیحی، معرق و موارد دیگر می‌باشد. 

 

 

  1. مجسمه سازی و نقاشی در قرون سیزده تا هجده: این نمایشگاه شامل آثاری از قرون وسطی تا اواخر دهه 1700 از پروس و اروپای غربی و با تأکید بر مجسمه‌های ایتالیایی و چهره‌های گوتیک می‌باشد. این مجسمه‌ها از مواد متنوعی مانند رخام گچی، سنگ مرمر، عاج، خشت و چوب ساخته شده‌اند. هر ماده‌ای که در هر یک از مجسمه‌ها به کار رفته است، سیر هنری آن زمان را مشخص می‌کند. این نمایشگاه همچنین شامل نمونه‌هایی از مجسمه‌های معماری برلین از قرن 17 و 18 می‌باشد. برخی از آثار برجسته‌ی این مجموعه عبارتند از: رقصنده آنتونیون کانووا (Antonion Canova) و تاركینیوس پیترو تاكا و لوكریتیا (Pietro Tacca’s Tarquinius and Lucretia). 

 

 

  1. سکه‌ها و مدال‌ها: این مجموعه دائمی از آثار باستانی وابسته به سکه‌شناسی، دارای 500،000 مورد شگفت انگیز است که شامل 150،000 سکه از یونان و روم، 160،000 سکه از قرون وسطای اروپا و 35،000 سکه شرقی اسلامی می‌باشد. پول رایج برگرفته از یک تاریخ بزرگ به همان اندازه گسترده است: از 700 سال قبل از میلاد تا زمان مدرن. سکه‌ها و مدال‌ها همچنین بینش استاندارد و تولید سکه‌ها را ارائه می‌دهند، زیرا شامل بسیاری از ابزارهای استخراج نیز می‌شوند. سکه‌ها و مدال‌ها به دلیل جامع بودن، یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های سکه‌شناسی جهان هستند. این نمایشگاه با نمایش چندین قفسه‌ی بزرگ که هر کدام دارای حدود 4000 سکه هستند، ادعای "تاریخ بشریت در فلز" را ارائه می‌دهند. 

 

 

سرقت سکه‌ی طلای کانادا از موزه

در تاریخ 27 مارس 2017، یک سکه طلای خالص به نام برگ افرای بزرگ که در سال 2007 به عنوان یادبود توسط ضرابخانه‌ی سلطنتی کانادا ساخته شده بود، به سرقت رفت. این سکه به قطر 50 سانتی متر و ضخامت 2.8 سانتی متر، از طلای 24 عیار ساخته شده است و ارزش آن در حدود 3.7 میلیون یورو می‌باشد. 

زمان و هزینه‌ی ورود به موزه‌ی بوده

موزه‌ی بوده هر روز هفته به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت 10 صبح الی 6 عصر پذیرای بازدیدکنندگان است و هزینه‌ی ورود برای هر نفر 10 یورو می‌باشد. 

آدرس و دسترسی به موزه‌ی بوده

موزه‌ی بوده در جزیره‌ی موزه شهر برلین واقع شده است و دسترسی به آن به آسانی با استفاده از وسایل نقلیه زیر امکان‌پذیر است: 

اتوبوس: خطوط 100، 147 و M48

قطار: خطوط RB21, RE7

مترو: خطوط U6, U8

قطارS: خطوط S1, S25, S3, S5

آدرس: Am Kupfergraben, 10117 Berlin, Germany

 

 

اگر قصد سفر با تور آلمان را دارید، بازدید از موزه‌ی بوده را از دست ندهید. در این موزه می‌توانید از مجموعه‌های یونیک، جذاب و هیجان انگیزی دیدن فرمایید. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید، سفر فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید.
 


نام
نام خانوادگی
متن پیام