بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های برلین موزه آلتس برلین Berlin Altes Museum
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

برلین

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

برلین

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
موزه آلتس برلین Berlin Altes Museum
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره موزه آلتس برلین

موزه آلتس یکی از مهم‌ترین موزه‌هایی است که در جزیره‌ی موزه برلین واقع شده است، موزه‌ی آلتس (به معنی موزه‌ی قدیمی) می‌باشد. این موزه با گنجینه‌های عتیقه و نمایش آثار جذاب رومی، یونانی و آتوریایی شما را شیفته‌ی خود می‌کند. موزه‌ی آلتس که در سال 1830 تکمیل شده است، نمادی چشمگیر از سبک نئوکلاسیک معماری می‌باشد و نقطه اوج آثار شینکل است. ستون‌های تاریخی، راهروی وسیع و ساختمان گنبدی آن که پوشیده از مجسمه‌های عتیقه می‌باشد، شباهت زیادی به پانتئون رم دارند.  

در ابتدا این موزه مامور نگهداری مجموعه هنری خانواده سلطنتی پروس بوده است و تا سال ۱۸۴۵ نام آن موزه سلطنتی بوده است. پادشاه فریدریش ویلهلم چهارم با دیدن شکوه و عظمت موزه‌ی آلتس پس از اتمام ساخت آن، بخش شمالی جزیره اسپری (که اکنون به عنوان جزیره موزه شناخته می‌شود) را به عنوان جایگاهی برای علم و هنر برگزید. از زمان تأسیس، این ساختمان هم برای گسترش و هم برای تعمیر مورد بازسازی‌های متعددی قرار گرفته است، مهم‌ترین بازسازی در جنگ جهانی دوم بعد از انفجار یک کامیون در بیرون موزه صورت گرفته است. 

اکنون، مجموعه اصلی موزه مجسمه‌ها و هنرهای یونانی و رومی‌ را در خود جای داده است و نمایشگاه‌های ویژه به صورت دوره‌ای در حال اجرا هستند. برای بازدید از موزه آلتس باید از میان 18 ستون عظیم و زیبا عبور کنید. بعد از ورود به موزه‌ی آلتس می‌توانید از آثار یونان باستان همراه با راهنمای زمانبندی دیدن فرمایید، سپس به مجموعه‌ی قابل توجهی از جواهرات طلا و نقره خواهید رسید، و در آخر وارد اتاق آبی، محل قرار گرفتن مجموعه‌ی جذابی از سکه‌های تاریخی، خواهید شد. موزه آلتس به همراه سایر موزه‌ها و بناهای تاریخی واقع در جزیره موزه، در سال 1999 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شدند. 

اگر قصد خرید تور برلین و بازدید از موزه‌ی آلتس را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچه و ساختموزه آلتس 

در اوایل قرن نوزدهم، طبقه‌ی بورژوازی آلمان به طور فزاینده‌ای به خودآگاهی و اعتماد به نفس رسیده بود. این طبقه‌ی رو به رشد با ایجاد ایده‌های جدیدی در مورد رابطه‌ی میان خود و هنر، و این مفهوم که هنر باید در معرض دید عموم قرار گیرد و شهروندان باید بتوانند به ‌یک آموزش جامع فرهنگی دسترسی پیدا کنند، شروع به رواج جامعه کرد. پادشاه فردریش ویلهلم سوم پروس از طرفداران قدرتمند این آرمان برای آموزش بود و به کارل فردریش شینکل دستور داد تا برنامه ای برای ساخت موزه‌ای عمومی برای مجموعه هنرهای سلطنتی ترتیب دهد. 

برنامه‌های شینکل برای موزه‌ی سلطنتی در ادامه تحت تاثیر نقشه‌های ولیعهد یعنی پادشاه فردریش ویلهلم چهارم قرار گرفت، او بنایی را می‌خواست که کاملا تحت تاثیر دوران باستانی قرار داشته باشد. او حتی برای شینکل یک مداد طراحی که با رواق کلاسیک تزیین شده بود، ارسال کرد. 

شینکل موزه‌ی سلطنتی را در میان مجموعه ساختمان‌هایی که لوست گارتن (باغ لذت) را احاطه کرده بودند، گنجانید. کاخ شهر در جنوب نمادی از قدرت دنیوی بود، ساختمان زوهاس (امروزه، موزه تاریخی آلمان) در غرب نمایانگر قدرت نظامی بود و کلیسای جامع برلین در شرق تجسم اقتدار الهی بود. این موزه به عنوان نماد علم و هنر در شمال باغ قرار گرفت که می‌توانست تعلیم و ‌تربیت مردم را فراهم کند. برای نمای جلوی لوست گاردن یا همان حیاط مرکزی تالاری با 18 ستون به سبک عالی و متناسب با کاراکتر ساختمان در نظر گرفته شد. فضای داخلی موزه شامل مجسمه‌های خدایان باستان است و دو مجسمه با نام‌های آمازون و لیون مبارز، در آن قرار گرفته اند که توسط آگوست کیس و آلبرت وولف طراحی شده اند. 

شینکل برنامه‌های موزه سلطنتی را تا سال 1822 تهیه کرده بود، اما ساخت آن در سال 1825 آغاز و در سال 1828 به پایان رسید. موزه در سوم اوت سال 1830 افتتاح شد. کمیسیون مقرر خاندان سلطنتی که مسئولیت موزه را بر عهده داشت، تصمیم گرفت فقط "هنر عالی" را در ساختمان پیشنهادی به نمایش بگذارد که شامل نقاشی‌ها و تابلو‌های قدیمی در طبقه‌ی فوقانی و مجسمه های کلاسیک یونان باستان و رم در طبقه همکف باشد. با ساخت موزه‌ی جدید (Neues) توسط فردریش آگوست استولر در سال 1845، جزیره موزه شروع به شکلگیری کرد و موزه سلطنتی به آلتس تغییر نام داد. 

 

 

مجموعه آثار موزه آلتس 

امروزه مجموعه دائمی آثار باستانی (Antikensammlung) موزه آلتس در طبقه‌ی اصلی قرار دارند و شامل عتیقه‌های باستانی یونان و رم مانند مجسمه‌ها، موزاییک‌ها، تابوت‌های سنگی، گلدان‌ها و جواهرات می‌باشند. این بخش عمدتا از اشیاء کوچکتر تشکیل می‌شود، زیرا آثار تاریخی بزرگ در موزه‌ی پرگامون نمایش داده می‌شوند. 

طبقه همکف به مجموعه مشهور یونانی موزه اختصاص یافته است و شامل آثار برجسته‌ای مانند "پسر دعا"، مجسمه‌ای برنز از رودس مربوط به حدود 300 سال قبل از میلاد می‌باشد. این موزه همچنین یکی از بهترین مجموعه گلدان‌های یونانی در جهان، از جمله آمفرا به اصطلاح "نقاش برلین" و کاسه‌ای مربوط به سال 515 قبل از میلاد مسیح، که توسط نقاش آتنی نقاشی شده است، در خود جای داده است. 

 

 

این موزه همچنین مجموعه‌ای از سکه‌های مونزکابینت (Münzkabinett) را که بیش از هزار سکه مربوط به قرن هفتم قبل از میلاد تا سده سوم میلادی است، به نمایش می‌گذارد. مجموعه اصلی آن در موزه بوده قرار دارند. 

در طبقه بالا مجموعه آتوریایی و رومی را خواهید یافت. این مجموعه آتوریایی یکی از بزرگترین مجموعه‌های خارج از ایتالیا می‌باشد. در این قسمت می‌توانید از اشیاء مربوط به قرن هشت قبل از میلاد، تندیس‌ها و مجسمه‌های بیشماری از امپراتوران رومی دیدن فرمایید. 

 

 

آدرس و دسترسی به موزه آلتس

موزه آلتس در جزیره‌ی موزه شهر برلین واقع شده است و برای دسترسی به آن می‌توانید از طرق زیر استفاده کنید: 

اتوبوس: خطوط 100 و 200 ایستگاه Am Lustgarten 

قطار: خطوط RB14 و RE2 

مترو: خطوط U2 U6 U8 

قطار S: خطوط S5، S7 و S75 ایستگاه Hackescher Markt 

 

زمان و هزینه ورود  

موزه آلتس همه روز هفته به جز دوشنبه‌ها از ساعت 10 صبح الی 6 عصر پذیرای بازدیدکنندگان است و هزینه‌ی بلیط برای هر فرد 10 یورو می‌باشد. 

 

 

یکی از مقاصد مهم در سفر با تور آلمان جزیره‌ی موزه در شهر برلین خواهد بود. موزه‌ی مشهور آلتس که در این جزیره قرار دارد، شما را به تاریخ قبل از میلاد می‌برد، بازدید از این موزه‌ی جذاب و شاهکار معماری را از دست ندهید. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید سفر خوشایندتری را تجربه کنید. 


 


نام
نام خانوادگی
متن پیام