بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های برلین موزه‌ی توپوگرافی‌ ترور برلین topography of terror berlin
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

برلین

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

برلین

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
موزه‌ی توپوگرافی‌ ترور برلین topography of terror berlin
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره موزه‌ی توپوگرافیترور

توپوگرافی ترور یکی از معروف‌ترین موزه‌های تاریخی آلمان است که در شهر برلین واقع شده است. این موزه در محله‌ی نیدرکریشنراشتراسا، به دو صورت فضای باز و سرپوشیده قرار گرفته است و با سالانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده، یکی از پر بازدیدترین موزه‌ها و مراکز یادبود در برلین به شمار می‌رود. این موزه در محل ساختمان‌هایی قرار دارد که در زمان رژیم نازی‌ها، از سال 1933 تا 1945 دفتر امنیت اصلی اس اس رایش، دفتر مرکزی اس دی و گشتاپو بوده‌اند. 

اگر قصد خرید تور برلین و بازدید از موزه توپوگرافی ‌ترور را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچه موزه توپوگرافی ترور

در تابستان سال 1933، گشتاپو شروع به استفاده از دفاتر مخفی پلیس ایالتی به عنوان به اصطلاح "زندان خانه" برای زندانیان سیاسی كرد. در این دفاتر از زندانیان بازجویی و آن‌ها را شکنجه می‌کردند. بیشتر آن‌ها بعدها به زندان‌ها و اردوگاه‌های کار اجباری منتقل شدند. گشتاپو در مجموع پانزده هزار مخالف رژیم ملی سوسیالیست را در "زندان خانه" زندانی كرد. این زندانیان شامل جورج السر، اعضای گروه‌های مقاومت نمازخانه‌ی سرخ، دایره كریسائو و مقاومت 20 ژوئیه بودند. 

در اوایل سال 1945 ساختمان‌هایی که مقر گشتاپو و اس اس بودند عمدتا توسط بمباران متفقین نابود شدند. در پایان جنگ جهانی دوم و مرزکشی بین منطقه روس‌ها و امریکایی‌ها طی جنگ سرد، این محوطه با دیواری که در جبهه جنوبیاش تعریف شده بود به یک مرز مستحکم تبدیل شد، این روند از سال 1961 تا 1989 بر این محوطه جاری بود. دیوار برلین در این قسمت هرگز تخریب نشد، در واقع قسمت مجاور مکان توپوگرافی ترور طولانی‌ترین بخش از دیوار بیرونی است (بخش طولانی‌تر یعنی "گالری بخش شرقی" در فریدریشاین در واقع بخشی از دیوار داخلی است که از برلین غربی قابل مشاهده نیست). 

نخستین نمایشگاه‌های این مکان در سال 1987، به عنوان بخشی از 750 سالگی برلین برگزار شد. انبار دفتر مرکزی گشتاپو، که بسیاری از زندانیان سیاسی در آن مورد شکنجه قرار گرفتند و یا اعدام شدند، پیدا و حفاری شد. در ابتدا یک نمایشگاه موقت ایجاد شد اما به دلیل علاقه‌ی زیادی که نشان داده شد، به سرعت به یک پروژه دائمی‌ تبدیل شد. این مکان بعدها تبدیل به موزه و بنای یادبود در فضای باز شده است، و توسط سایبانی از عناصر و جزئیات مربوط به تاریخ سرکوب زمان نازی‌ها، محافظت می‌شود. این کاوش با همکاری پژوهشگران آلمانی شرقی انجام شد و در سال 1989 یک نمایشگاه مشترک هم در محل خودش و هم در آلمان شرقی برگزار شد. 

در سال 1992، دو سال پس از اتحاد مجدد آلمان، بنیادی برای مراقبت از این مکان تأسیس شد و یک سال بعد، برای طراحی یک موزه‌ی دائمی، یک مسابقه معماری برگزار کرد. طرحی توسط معمار پیتر زومتور انتخاب شد. اما پس از ساخت هسته بتونی سازه، به دلیل مشکلات بودجه ساخت و ساز متوقف شد و پس از حدود ده سال سرانجام در سال 2004 تخریب شد و ساخت ساختمان جدید آغاز گشت. 

ساخت و ساز بنای جدید با طرح معمار اورسولا ویلمز (هینل، ویشر و شرکا) و معمار مناظر هینز وهالمن در سال 210 به پایان رسید. مرکز جدید اسناد به طور رسمی‌ در تاریخ 6 مه 2010 توسط هورست کوهلر رئیس جمهور فدرال، به مناسبت 65 سالگی پایان جنگ جهانی دوم افتتاح شد. نمایشگاه جدید و ساختمان مستندات و زمینه‌های تاریخیِ از نو طراحی شده، در تاریخ 7 مه 2010 افتتاح شدند. 

 

 

نمایشگاه‌های توپوگرافی ‌ترور برلین

با افتتاح مرکز اسناد جدید، سه نمایشگاه دائمی برای عموم آزاد است که هر سه به دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می‌شوند: 

  1. توپوگرافی‌ترور، دفتر اصلی گشتاپو، اس اس: نمایشگاه دائمی‌"توپوگرافی‌ترور" تا زمان افتتاح مرکز اسناد جدید، در فضای باز به نمایش گذاشته می‌شد. این نمایشگاه که به طور کامل مجددا طراحی و بازسازی شده است، در ساختمانی جدید به وسعت بیش از 800 مترمربع ارائه می‌شود. محور این نمایشگاه نهادهای مرکزی اس اس و پلیس در "رایش سوم" و همچنین جنایاتی است که آن‌ها در سراسر اروپا مرتکب شده اند. توجه به بسیاری از قربانیان رژیم نازی‌ها و تجسم سیستم ترور، جایگاه اصلی را به خود اختصاص خواهد داد. 

 

 

  1. برلین در زمان بین پروپاگاندا و ‌ترور: این نمایشگاه دائمی‌ در مورد پایتخت برلین در طول "رایش سوم" ، در گودال نمایشگاه در کنار بخش‌های حفاری شده از دیوار زیرزمین در نیدرکریشنراشتراسا به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه به سیاست ملی سوسیالیست در برلین و پیامدهای آن برای شهر و جمعیت آن می‌پردازد. 

 

 

  1. تور منطقه و تاریخچه توپوگرافی ‌ترور: با افتتاح مرکز اسناد جدید، زمینه‌های "توپوگرافی‌ترور" بار دیگر به طور کامل در معرض دید عموم قرار گرفت. تور منطقه که عمدتا بقایای ساختمان را شامل می‌شود، دارای 15 ایستگاه است. علائم اطلاعاتی یک نمای کلی را از مکان تاریخی و کاربرد منطقه در دوره نازی‌ها و دوران پس از جنگ، ارائه می‌دهند. این تور همچنین نمایش بقایای دیوار برلین را نیز به عنوان بنای تاریخی شامل می‌شود. 

 

 

نمایشگاه‌های موقتی عبارتند از: 

  1. چهره گتو. عکس‌های گرفته شده توسط عکاسان یهودی در لیتزمانشتاد گتو 1940- 1944 
  1. "زندان خانه" در دفتر مرکزی گشتاپو در برلین. ‌ترور و مقاومت 1933-1945 
  1. محاکمه جنایتکاران جنگ اصلی در نورنبرگ 
  1. "دادگاه مردم" - دادگاه سیاسی هیتلر 

 

 

آدرس و دسترسی بهموزه توپوگرافی

موزه توپوگرافی ترور در محله‌ی میت و در خیابان نیدرکریشنر برلین واقع شده است و دسترسی به آن به آسانی از طرق زیر امکان‌پذیر است: 

اتوبوس: خطوط M29, M41

قطار: خطوط RE3, RE4, RE5

مترو: خطوط U2, U6

قطارS : خطوط S1, S2

آدرس: Niederkirchnerstraße 8, 10963 Berlin, Germany

 

زمان و هزینه‌ی ورود به موزه توپوگرافی

توپوگرافی ‌ترور همه روز هفته از ساعت 10 صبح الی 8 شب پذیرای بازدیدکنندگان است و هزینه‌ی ورود به آن رایگان می‌باشد.

اگر قصد سفر با تور آلمان را دارید بازدید از موزه‌ی تاریخی توپوگرافی ‌ترور را در شهر برلین از دست ندهید. در این موزه به طور رایگان می‌توانید تاریخ آلمان را از نزدیک نظاره‌گر باشید. امیدواریم با اطلاعاتی که اکنون در اختیار دارید سفر شیرین‌تری را تجربه کنید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام