بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های مونیخ موزه‌ی بی‌ام‌دبلیو مونیخ BMW museum
موزه‌ی بی‌ام‌دبلیو مونیخ BMW museum
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره موزه‌ی بی‌ام‌دبلیو مونیخ

همانطور که می‌دانید برند BMW به واسطه‌ی اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های پر سرعت خود شهرت دارد و کمتر کسی در دنیا وجود دارد که این برند معروف را نشناسد. برای کسب دانش و آشنایی بیشتر با این برند جهانی، چه مکانی بهتر از موزه‌ی بی‌ام‌دبلیو؟ موزه‌ی BMW در شهر مونیخ واقع شده است و مکانی برای بازدید و کسب اطلاعات از جدیدترین محصولات این شرکت می‌باشد. در این موزه همچنین لوازم جانبی و قطعات کمکی برای وسایل نقلیه‌ی آن به فروش می‌رسند و میزبان نمایشگاه‌هایی از آخرین مدل‌های خود (از جمله BMW، مینی (MINI)، اتومبیل‌های رولز‌رویس موتور (Rolls-Royce Motor) و موتور سیکلت BMW) می‌باشد.  

در نظر داشته باشید که موزه‌ی BMW در نزدیکی پارک المپیک واقع شده است و دارندگان بلیط پارک می‌توانند برای ورود به موزه از تخفیف برخوردار شوند. موزه BMW نمایشگاه‌هایی دارد که تاریخچه‌ی خودروهای معروف دو و چهار چرخ را بازگو می‌کنند، در این موزه می‌توان پیشرفت فناوری این کمپانی را در گذر زمان دید. بسیاری از اتومبیل‌ها و موتور سیکلت‌های قدیمی‌ در امتداد یک سطح شیب دار مارپیچ نمایش داده می‌شوند که در قسمت داخلی ساختمان کاسه‌ای شکل پیچیده می‌شود. 

موزه‌ی بی‌ام‌دبلیو مساحتی حدود 5 هزار مترمربع را دربر می‌گیرد و اندکی پس از افتتاح المپیک تابستانی در سال 1973 تأسیس شده است. این موزه از سال 2004 تا 2008، در ارتباط با ساخت بنای دیگری به نام BMW Welt، نوسازی شده است. این موزه سالانه ۲۵۰ هزار بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند. 

ساختمان بی‌ام‌دبلیو وِلت (BMW Welt) که در نزدیکی موزه‌ی بی‌ام‌دبلیو قرار دارد، از آگوست 2003 تا تابستان 2007 ساخته شده است و افتتاحیه‌ی آن در 17 اکتبر 2007 بوده است. یک سیستم خورشیدی با 800 کیلووات برق در پشت بام ساختمان اصلی این بنا نصب شده است. بی‌ام‌دبلیو وِلت پر بازدید‌ترین جاذبه‌ی گردشگری در بایرن می‌باشد. 

اگر قصد خرید تور مونیخ و بازدید از موزه‌ی بی‌ام‌دبلیو را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

نکاتی که باید قبل از ورود به موزه‌ی BMWاز آن‌هاآگاه باشید

  1. BMW Welt و موزه BMW یک ساختمان نیستند! 

اگر از بالا نگاه کنیم BMW Welt در گوشه پایین سمت چپ و موزه BMW در سمت راست وسط، با یک جاده بزرگ از هم جدا شده‌اند. پذیرش در BMW Welt رایگان است اما بلیط موزه BMW برای هر نفر 10 یورو هزینه دارد. 

  1. بخشی از BMW Welt را می‌توان برای برگزاری رویدادها اجاره کرد! 

شما می‌توانید کنسرت، جشن خانوادگی، یک جلسه‌ی بزرگ و یا حتی معرفی یک محصول جدید را در این موزه برگزار کنید. 

  1. یک اپلیکیشن برای بازدید از موزه وجود دارد! 

البته که تورهای راهنما برای بازدید از موزه در دسترس هستند، اما اگر بخواهید تنها باشید می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. برنامه براساس مکان شما در ساختمان، اطلاعات مورد نیاز را از طریق تلفن یا تبلت در اختیار شما قرار می‌دهد.  

  1. می‌توانید هر کدام از اتومبیل‌ها را برای یک ساعت یا بیشتر کرایه کنید! 

اگر همیشه آرزوی داشتن یک اتومبیل بی‌ام‌دبلیو را داشته‌اید، اما پول کافی را برای آن ندارید، می‌توانید در این موزه هر کدام از مدل‌های موجود را برای مدت 1 ساعت یا حتی یک روز اجاره کنید. برای نمونه، مدل‌های M6 یا i8 را می‌توانید با حدود 75 یورو به مدت یک ساعت مال خودتان کنید. 

 

طراحی و معماری 

  • موزه‌ی بی‌ام‌دبلیو 

ساختمان موزه‌ی بی‌ام‌دبلیو سازه‌ای نقره‌ای معروف به کاسه سالاد یا پاتیل سفید می‌باشد که توسط معمار دفتر مرکزی BMW، پروفسور کارل شووانزر (Karl Schwanzer) طراحی شده است. قطر پایه‌ی تقریباً دایره‌ای شکل آن فقط 20 متر و قطر سقف مسطح آن حدود 40 متر می‌باشد. ورودی در طبقه‌ی همکف قرار دارد و از یک رختکن (در زیرزمین) و یک قسمت پذیرش تشکیل شده است. ابتدا بازدیدکننده‌ها از یک راه مارپیچ به سمت بالای ساختمان برای بازدید از نمایشگاه صعود می‌کنند. پس از دور زدن دور پله‌ها، بازدیدکنندگان نمایشگاه واقعی به طبقه فوقانی می‌رسند، جایی که نمایشگاه‌های انفرادی، یک سالن سینمای کوچک و چندین نمایشگاه تعاملی که‌ این فناوری را بیشتر توضیح می‌دهند، در آن قرار گرفته است. در آخر پله برقی بازدیدکنندگان را به طبقه‌ی همکف هدایت می‌کند. 

  • بی‌ام‌دبلیو ولت 

در سال 2001، شرکت BMW اسپانسر یک مسابقه‌ی بین المللی طراحی معماری شد. بیست و هفت دفتر در این مسابقه شرکت کردند که به چهار مورد جوایزی اهدا شد. پس از سه مرحله مسابقه در آخر قرارداد ساخت بی‌ام‌دبلیو ولت به معماران مستقر در وین، کوپ هیملبو (HIMMELB(L)AU) واگذار شد و ساختمان جدید از اوت 2003 تا تابستان 2007 با هزینه 200 میلیون دلار ساخته شد. ابتدا قرار بود ساختمان برای جام جهانی 2006 آماده شود اما سرانجام در 17 اکتبر 2007 افتتاح شد، و تحویل‌ها در 23 اکتبر 2007 آغاز شدند. بی‌ام‌دبلیو ولت در طول 12 ماه اول فعالیتش، 2200000 بازدید کننده داشته است. تعداد بازدیدکنندگان در سال 2013 به 2 میلیون و 930،000 نفر افزایش یافت که 60% آن‌ها از آلمان آمده بودند. 

 

 

آدرس و دسترسی بهموزه‌ی بی‌ام‌دبلیو

موزه‌ی بی‌ام‌دبلیو در نزدیکی پارک المپیک واقع شده است و دسترسی به آن از طرق زیر امکان‌پذیر است: 

اتوبوس: خطوط 154، 54 و 59 

قطار: خطوط S8 و S7

مترو: خط U4

لایت ریل: خط 18 

آدرس: Am Olympiapark 2; 80809 München, Germany

 

 

زمان و هزینه‌ی ورودی بهموزه‌ی بی‌ام‌دبلیو

موزه‌ی بی‌ام‌دبلیو هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 8 شب باز می‌باشد. هزینه‌ی بلیط موزه برای هر فرد 10 یورو است و بازدید از BMW Welt رایگان می‌باشد. 

 

با خرید تور آلمان و سفر به شهر زیبای مونیخ می‌توانید از موزه‌ی افسانه‌ای BMW بازدید کنید و از آخرین محصولات این کارخانه مطلع شوید. اگر از علاقه‌مندان به اتومبیل و سرعت هستید، این فرصت را از دست ندهید. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید سفر شیرین‌تری را تجربه کنید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام