بیسان بلاگ ها بلاگ های مجله گردشگری بلاگ های دانستنی های سفر سمبل حیوانی کشورهای مختلف
سمبل حیوانی کشورهای مختلف
17 اردیبهشت 1401

هر کشوری در جهان با یک نماد منحصر به فرد خود را از دیگر کشورها متمایز می‌کند. این نمادها یا سنبل‌ها در شکل‌های گوناگونی وجود دارند. یکی از اشکال سمبلیک برای کشورهای مختلف، حیوانات هستند. هر کشوری برای انتخاب سمبل حیوانی خود دلایل متفاوتی دارد. برای آشنایی با سمبل‌های حیوانی کشورهای مختلف و دلایل برگزیدن آن‌ها در ادامه‌ی این مطلب با بیسان همراه شوید.

سمبل حیوانی کشور استرالیا :  قطعا عکس‌های زیادی از حیوانات منحصر به فرد جنگل‌های استرالیا دیده‌اید. خصوصا در آتش سوزی دلخراشی که اخیرا در آن جنگل‌ها رخ داد و تعداد بی شماری از حیوانات بی گناه را در خود سوزاند. این حیوانات دوست داشتنی شامل کوالا، شتر مرغ و کانگوروها می‌باشند. کانگوروها از حیواناتی هستند که حدود شصت و سه نوع از گونه‌های آن در استرالیا زندگی می‌کنند. به همین دلیل سمبل حیوانی کشور استرالیا به « کانگوروها » اختصاص دارد.

 

 

سمبل حیوانی کشور انگلیس :یکی از حیواناتی که در طول تاریخ و در سراسر دنیا به عنوان نماد قدرت و شجاعت شناخته می‌شود « شیر » است. سمبل شیر در بسیاری از عناصر معروف در کشورهای مختلف به چشم می‌خورد. به عنوان مثال بر روی سکه‌ها، اسکناس و پرچم کشورهایی همچون اتیوپی، بلغارستان، ایران، چک، دانمارک و ... . اما کشوری که این حیوان را به عنوان سمبل سرزمین خود اختصاص داده است انگلیس می‌باشد. دلیل انتخاب این حیوان وجود گونه‌های خاص و منحصر به فرد آن در انگلیس می‌باشد.

 

 

سمبل حیوانی کشور فرانسه :حتما آوازه‌ی خروس‌های فرانسوی به گوشتان خورده و یا در فیلم‌های تاریخی فرانسوی به اهمیت این حیوان در آن سرزمین پی برده‌اید. خروس در فرانسه نشانی از سقوط امپراطوری روم غربی دارد که منجر به روی کار آمدن فرانسه قدیم یا سرزمین گل شده است.

البته کشور پرتغال نیز از این خروس به عنوان حیوان سمبلیک خود استفاده کرده است. خروس حیوانی است که نشانگر دوستی با خورشید، چابکی، سر زندگی، ایمان و عدالت است.

 

 

سمبل حیوانی کشور کانادا :زمانی که کشور کانادا تحت استعمار بریتانیا بود تجارت پوست «سگ آبی » در آن رونق بسیاری داشت. در آن زمان از تصاویر این حیوان بر روی سکه‌ها نیز استفاده کردند. به همین دلیل است که « سگ آبی » حیوان سمبلیک در کانادا می‌باشد. این حیوان نمادی از سازندگی، تدبیر و کاردانی است.

 

 

سمبل حیوانی کشور چین :اگر از طرفداران پانداهای با مزه باشید می‌دانید که زیستگاه اصلی این حیوانات به کشور چین بازمی‌گردد. حتی نام پاندا نیز با نام کشور چین مترادف است و چینی‌ها این حیوان را نه تنها سمبل کشور خود بلکه یک گنجینه‌ی ملی می‌دانند.

 

 

سمبل حیوانی کشور آرژانتین :نماد حیوانی کشور آرژآنتین را یوزپلنگ‌های آمریکایی که به « جگوار  » معروف هستند، تشکیل داده‌اند. جگوارها نمادی از قدرت و سرعت، پیام آوری می‌باشند.

 

 

سمبل حیوانی کشور بولیوی :« لاما » نام حیوانی است که به سمبل کشور بولیوی تبدیل شده است. این حیوانات دوست داشتنی از شتر سانان می‌باشند که فاقد کوهان هستند و ظاهری شبیه به حیوانات خانگی دارند. زیستگاه اصلی این حیوانات بولیوی می‌باشد.

 

 

سمبل حیوانی ایالات متحده :سمبل حیوانی این منطقه « عقاب‌های سرسفید » می‌باشند. تصاویری از این عقاب‌های ماهی خوار بر روی مهر ریاست جمهوری و تعدادی از سکه‌های این منطقه دیده می‌شود.

 

 

سمبل حیوانی کشور ترکیه :نماد حیوانی کشور ترکیه گرگ‌های خاکستری هستند که به دلیل خصلت بارز آن‌ها که عدم تسلیم در برابر دشمنان و افراد بیگاهه است، به عنوان سمبل انتخاب شده‌اند.

 

 

بسیاری از حیوانات دیگری نیز هستند که جایگاه سمبلیک دارند. به عنوان مثال « گاو » حیوانی است که در بسیاری از کشورها به عنوان مظهر برکت، آرامش، نیروی حیات، تقدس و ... تلقی می‌شود و یا پرندگانی مانند طاووس یا گنجشک که هرکدام نشانی از یک چیز دارند. امیداوریم با ارائه‌ی این مطلب توانسته باشیم به اطلاعات شما افزوده باشیم.


 


نام
نام خانوادگی
متن پیام