بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های برلین خیابان کورفورستندام برلین kurfürstendamm berlin
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

برلین

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

برلین

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
خیابان کورفورستندام برلین kurfürstendamm berlin
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره خیابان کورفورستندام برلین

برای معرفی خیابان کورفورستندام بهتر است بگوییم این خیابان در برلین حکم خیابان شانزه‌لیزه در پاریس را دارد. یک خیابان لوکس، زیبا و مدرن که پر از هتل، مراکز خرید و کافه رستوران‌های عالی می‌باشد. این خیابان مشهورترین و محبوب‌ترین بلوار خرید شهر و قلب تپنده‌ی مرکز شهر برلین غربی است. سفر به برلین بدون قدم زدن در کورفورستندام کامل نمی‌شود. این خیابان نام خود را از یکی از امرای انتخابگر (به زبان آلمانی کورفورستن) سابق براندنبورگ گرفته است، اما اکنون پر از شهروندان و گردشگرانی است که به دنبال جدیدترین طراحی‌ها و برند‌ها می‌گردند.

این بلوار 3.5 کیلومتری از کلیسای یادبود قیصر ویلهلم آغاز شده و به سمت غرب امتداد می‌یابد. در امتداد این خیابان چهار ردیف از درختان چنار قرار گرفته‌اند. 

اگر قصد خرید تور برلین را دارید، برای بازدید از خیابان مشهور کورفورستندام در ادامه مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچه خیابان کورفورستندام

خیابان کورفورستندام برخلاف خیابان‌های مجاورش یک جاده‌ی کابینوی تاریخی است. این جاده به عنوان گذرگاهی برای عبور مرزبانان براندنبورگ به طرف شکارگاه گرونوالد که در سال 1542 به دستور خاندان هوهنزولرن ساخته شده بود، توسعه‌ یافت. از سال 1875 با ابتکار صدراعظم اتو فون بیسمارک، این گذرگاه تبدیل به بلواری با پهنای 53 متر شد. در سال 1882، ارنست ورنر فون زیمنس، سیستم واگن برقی به نام الکتروموت را در یک مسیر آزمایشی در نزدیکی ایستگاه ‌هالنسی راه اندازی کرد. لوناپارک نیز در همان نزدیکی در سال 1909 افتتاح شد. در سال 1913 سینمای جدید مارمورهاوس افتتاح شد.  

در جنگ جهانی دوم، بلوار کورفورستندام دچار آسیب‌های شدیدی از حملات هوایی و نبرد برلین شده بود. پس از بازسازی‌هایی که به سرعت پس از جنگ صورت گرفت و بعد از اینکه برلین به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شد، این خیابان به قطب پیشروی تجاری در برلین غربی تبدیل شد. کورفورستندام همچنین محل اعتراضات و تظاهرات‌های مهم جنبش دانشجویی آلمان بود. 

پس از اتحاد مجدد برلین، خیابان کورفورستندام به خاطر رقابت با مکان‌های مرکزی مانند پوتسدامر پلاتز و الکساندر پلاتز، تعداد زیادی از کافه‌ها و سینماهای خود را تعطیل کرد و با حفظ کردن فروشگاه‌های بزرگ به یک خیابان لوکس و مجلل برای خرید تبدیل شد. پروژه هنری بینظیر جهانی بین المللی United Buddy Bears در تابستان سال 2011 در این خیابان برگزار شد. 

 

 

مراکز خرید کورفورستندام

کورفورستندام مانند شانزه‌لیزه‌ی پاریس خیابان برتر برلین برای تجارت مد می‌باشد. فروشگاه‌های متنوع از طراحان سطح بالا و مشهور مانند کارتیه و شنل گرفته تا کالاهای متنوع و مقرون به صرفه در پوشاک اروپایی از جمله زارا و H&M در این خیابان حضور دارند. همچنین مراکز خرید لوکس و معروفی مانند KaDeWe با روزانه هزاران بازدیدکننده در این خیابان واقع شده‌اند، در این قسمت به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم: 

  1. هِرمس (Hermès): هرمس در سال 1837 در یک کارگاه کوچک در پاریس تاسیس شده است و عرضه کننده‌ی انواع پوشاک زنانه و مردانه می‌باشد. آن‌ها از آن زمان به‌ یکی از موفق‌ترین برند‌های مد در جهان تبدیل شده‌اند. در این فروشگاه می‌توانید مجموعه‌ای از محصولات چرمی مانند کیف، کفش یا کمربند و همچنین محصولاتی مانند ساعت و جواهرات را خریداری فرمایید. تمام کالاها با توجه به جزییات و کیفیتی عالی تولید شده‌اند. ساعت کار این فروشگاه از 10 صبح تا 7 عصر می‌باشد و شنبه و یکشنبه تعطیل است. 
  1. والنتینو (VALENTINO): بوتیک والنتینو یکی از معتبرترین برندها در نوع خود با ارائه انواع لباس‌های زنانه و اکسسوری می‌باشد. این فروشگاه از دوشنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح الی 7 شب باز می‌باشد. 
  1. بوتیک شنل (Chanel Boutique): شنل یکی از نمادین‌ترین برندهای مشهور مد در جهان است. این برند فرانسوی ارائه دهنده‌ی انواع لباس‌های لوکس زنانه، عطر، کیف و کفش و موارد دیگر می‌باشد. این فروشگاه از دوشنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح الی 7 شب (شنبه‌ها تا 6 عصر) باز می‌باشد. 
  1. اروپا سنتر (Europa Center): اگرچه خیابان کورفورستندام پر از برندهای لوکس و گران قیمت می‌باشد، اما در کنار آن‌ها گزینه‌های مقرون به صرفه‌تری نیز موجود هستند، یکی از این گزینه‌ها مرکز خرید اروپا سنتر می‌باشد. این فروشگاه با بیش از 70 بوتیک مختلف، برای هر سلیقه و بودجه‌ای مناسب است. از برندهای معروف موجود در آن می‌توان به آدیداس و کمپ دیوید اشاره کرد. همچنین این مرکز خرید شامل چندین رستوران و فروشگاه لوازم الکترونیکی نیز می‌باشد. 

 

 

  1. زارا (Zara): برند زارا در بین اروپایی‌ها بسیار مرسوم است. لباس‌های شیک و کاربردی و لوازم آرایشی با قیمت مناسب در این فروشگاه موجود هستند و انتخاب‌های زیادی خواهید داشت. فروشگاه زارا از دوشنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح الی 8 شب باز می‌باشد. 
  1. H&M: فروشگاه H&M هم مانند زارا توانایی خاصی در تولید پوشاک ارزان و در عین حال شیک و متنوع دارد. در این فروشگاه هرچیزی که به دنبال آن باشید پیدا خواهید کرد. 
  1. مرکز خرید KaDeWe : این فروشگاه نمادین‌ترین مرکز خرید برلین است. ناگفته نماند که در نوع خودش بزرگترین فروشگاه اروپا نیز می‌باشد. KaDeWe با بیش از شصت هزار مترمربع در 8 طبقه، عرضه کننده کالاهای لوکس و پرمصرف می‌باشد. این فروشگاه پرطرفدار روزانه توسط پنجاه هزار نفر مورد بازدید قرار می‌گیرد. برخی از برندهای این فروشگاه عبارتند از: ایو سن لوران، میو میو، مونت بلان، کارتیه، بربری، رولکس، تیفانی و پرادا. علاوه بر پوشاک و ملزومات منزل، این فروشگاه دارای سالن‌های متعدد، رستوران‌های مختلف و یک روف گاردن فوقالعاده است. از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 تا 8 شب، جمعه‌ها از 10 صبح تا 9 شب و شنبه‌ها از 9:30 صبح تا 8 شب باز می‌باشد. 
  1. پیک & کلاپنبورگ (Peek & Cloppenburg): فروشگاه دیگری که در کورفورستندام ارزش دیدن دارد پیک & کلاپنبورگ است. این مرکز خرید یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف در اروپاست. ساختمان آن نمای شیشه‌ای و بسیار زیبایی دارد. برخی از برندهای موجود در این فروشگاه عبارتند از: هوگو باس، مایکل کورس و رالف لارن. 
  1. بیکینی برلین (Bikini Berlin): این مرکز خرید طراحی بسیار زیبایی دارد و از نظر دیزاین و معماری با سایر مراکز خرید متفاوت است. علاوه بر طیف گسترده‌ای از پوشاک و سایر لوازم مورد نیاز که برای خرید در آن وجود دارند، تفاوتی که ‌این فروشگاه با بقیه‌ی مراکز خرید دارد، منظره‌ی زیبای باغ وحش معروف برلین که در کنار آن واقع شده است، می‌باشد. از پشت بام هفت هزار متری آن و همچنین از داخل ساختمان که دیواری شیشه‌ای دارد می‌توانید مستقیماً از محوطه باغ وحش برلین بازدید کنید. 

 

 

رستوران‌های برتر خیابان کورفورستندام

  1. رستوران ‌هایسینگ (Heising): این رستوران ارائه دهنده‌ی انواع غذاهای فرانسوی، اروپایی و اروپای مرکزی می‌باشد. 
  1. آپر برگر گریل (Upper Burger Grill): این رستوران ارائه دهنده‌ی انواع غذاهای آمریکایی، فست فود، باربیکیو، اروپایی و ‌ترکیبی میباشد. 
  1. رستوران ویتنامی‌کائوکائو (Cao Cao Vietnamesisches Restaurant): این رستوران ارائه دهنده‌ی انواع غذاهای آسیایی و ویتنامی ‌می‌باشد. 

 

 

  1. فست فود جیم بلاک (Jim Block): این رستوران ارائه دهنده‌ی انواع غذاهای آمریکایی و ساندویچ می‌باشد. 
  1. رستوران مادامی‌(Restaurant Madami): این رستوران ارائه دهنده‌ی انواع غذاهای گریل، آسیایی و ویتنامی ‌می‌باشد. 
  1. رستوران آناند (Anand): این رستوران ارائه دهنده‌ی انواع غذاهای هندی می‌باشد. 
  1. رستوران زدیز (Zaddy's): این رستوران ارائه دهنده‌ی انواع غذاهای ‌ترکی، خاورمیانه، آمریکای جنوبی و فست فود می‌باشد. 
  1.  رستوران فری (Ferri's Restaurant): این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای ایتالیایی می‌باشد. 
  1. ایت برلین (Eat Berlin): این رستوران ارائه دهنده‌ی دونر کباب و سوسیس کاری (یکی از غذاهای معروف آلمان) می‌باشد. 
  1. رستوران پیسکو پرو (Pisco Peru): این رستوران ارائه دهنده‌ی انواع غذاهای دریایی و لاتین می‌باشد .

 

آدرس و دسترسی به خیابان کورفورستندام

خیابان کورفورستندام در قسمت غربی برلین واقع شده است و با استفاده از وسایل نقلیه‌ی زیر به راحتی می‌توانید خود را به آنجا برسانید: 

اتوبوس: خطوط 109، M29، X10

قطار RE: خطوط 1، 2 و 7 

مترو: خطوط U1 و U9

قطار S: خط S75

 

 

اگر قصد سفر با تور آلمان را دارید بازدید از خیابان کورفورستندام را فراموش نکنید. این خیابان برای خرید بهترین گزینه است و همچنین کافه و رستوران‌های زیادی در آن وجود دارند. برای راهنمایی بیشتر در سفر خود می‌توانید از این مطلب استفاده کنید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام