بیسان بلاگ ها بلاگ های مجله گردشگری بلاگ های دانستنی های سفر خوشتیپ‌ترین مهمانداران هواپیمایی در دنیا
خوشتیپ‌ترین مهمانداران هواپیمایی در دنیا
17 اردیبهشت 1401

حتما این موضوع را شنیده‌اید که ایرلاین‌های مختلف در تمام دنیا برای استخدام مهمانداران و خدمه‌ی پرواز خود شرایط ویژه‌ای دارند.

یکی از عوامل مهم که در رابطه با این اشخاص وجود دارد آراستگی ظاهر و خوش پوشی آنان می‌باشد.

این امر در ایرلاین‌های تمام کشورها بسیار حائز اهمیت است. چرا که مهمانداران نماینده‌ی کل ایرلاین هستد که در میان مسافران حضور دارند و ظاهر آن‌ها تاثیر مستقیمی بر روی ذهنیت مسافران دارد. در واقع می‌توان گفت لباس خدمه‌ی پرواز نوعی برچسب اختصاصی برای هر شرکت هواپیمایی محسوب می‌شود.

در ادامه با بیسان همراه باشید تا با ایرلاین‌هایی که خوش پوش‌ترین مهمانداران و خدمه‌ی پرواز را دارند آشنا شوید.

 

ایرلاین هاینان Hainan Airlines

شرکت هواپیمایی هاینان یک ایرلاین چینی است که در سال 1989 تاسیس شد. این شرکت هواپیمایی یونی ‌فرم بسیار زیبایی برای مهمانداران خود در نظر گرفته‌ است. طراح این لباس‌ها لارنس ژو Laurence Xu می‌باشد. او ایده‌ی جدید و مدرنی را در طرح خود پیاده کرده‌ است و از نقش‌ها و تصاویر سنتی چینی برای دیزاین لباس‌ها استفاده کرده است. از طرح یونی فرم این شرکت برای اولین بار در سالن مد پاریس رو نمایی کردند که نظر بسیاری از علاقه‌مندان به مد را به خود جلب کرد. جالب است بدانید طراحی این لباس‌ها دو سال به طول انجامیده است.

 

 

 

ایرفرنسAir France

شرکت هواپیمایی ایر فرنس که در شمال پاریس قرار دارد، زمان زیادی است که یکی از زیباترین لباس‌های مهمانداران هواپیمایی را به خود اختصاص داده‌است.

یونی فرم مهماندارن در هواپیمایی ایر فرنس طرح و رنگ شکیلی دارد  و برای طراحی و دوخت آن‌ها حساسیت و ظرافت زیادی به کار رفته است. طراحی لباس مهمانداران این شرکت هواپیمای هر سال بر عهده یکی از طراحان مشهور می‌باشد. از طراحان مطرحی که از گذشته تا به امروز طراحی یونی فرم این ایرلاین را بر عهده داشته‌اند می‌توان نینا ریچی و کریستوبال بالنسیگا را نام برد. لباسی که امروزه بر تن مهمانداران این ایرلاین مشاهده می‌شود توسط کریستین لاکرویکس Christian Lacroix با تلفیق دو رنگ قرمز و مشکی طراحی شده‌است.

 

 

 

ایرلاین الاتحاد Etihad Airways

شرکت هواپیمایی الاتحاد در امارات متحده عربی قرار دارد و یکی از چهار خطوط اصلی در خاورمیانه به شمار می‌رود. مهمانداران این ایرلاین نیز ظاهری بسیار آراسته و لباس‌های زیبایی دارند که توسط طراح مشهور ایتالیایی ایتور بیلوتا Ettore Bilotta، طراحی و دوخته شده است. در طراحی این لباس از پارچه‌های براق و خیره کننده‌ای از جنس ساتن ابریشمی و ترکیب دو رنگ خاص بنفش و قهوه‌ای استفاده شده است.

 

 

 

ایرلاین کانتاس Qantas Airline

شرکت هواپیمایی کانتاس یا کوانتاس که در سال 1920 تاسیس شد، بزرگترین خط هواپیمایی استرالیا به حساب می‌آید. لباس‌های فرم مهمانداران این شرکت هواپیمایی نیز طراحی بسیار زیبایی داشته که در آن از ترکیب رنگ‌های گرم و خیره کننده استفاده شده است. طراحی این لباس‌ها توسط مارتین گرنت  Martin Grantطراح مد و لباس معروف استرالیایی صورت گرفته است. او بیش از 30 سال است در این حرفه فعالیت دارد و جوایز بین المللی زیادی را در این عرصه دریافت کرده است.

 

 

 

ایرلاین سنگاپور Singapore Airlines

شرکت ایرلاین سنگاپور که یکی از پنج شرکت هوایی بزرگ دنیا به حساب می‌آید، حساسیت زیادی در فرم لباس‌های مهمانداران خود دارد. گرچه این شرکت در تعویض طرح لباس‌ها نسبتا دیرتر عمل می‌کند، اما در انتخاب آن‌ها بسیار هوشمندانه تصمیم می‌گیرد. لباس‌ مهمانداران در این ایرلاین دارای رنگ و طرح‌های شاد و جذابی است که بیانگر سنت و فرهنگ این منطقه می‌باشد، البته در طراحی آن متدهای جدیدی در نظر گرفته شده که جذابیت آن را بیشتر می‌کند. طراحی این لباس‌های زیبا توسط شرکت پیر بالمین Pierre Balmain انجام شده است و در چهار رنگ مختلف می‌باشد.

 

 

 

ایرلاین امارات Emirates

ایرلاین امارات در شهر دبی واقع شده است. این شرکت هواپیمایی لوکس مهمانداران بسیار شیک پوشی دارد که لباس‌های آن‌ها توسط طراح انگلیسی سیمون جرسی  Simon Jersey انجام شده‌ است. طرح کلی این لباس‌ در سال‌های مختلف تغییر چندانی نکرده است و تنها جزئیات کوچکی از آن‌ها در سال‌های اخیر تغییر یافته است. در طراحی این لباس‌ها از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده شده که با اکسسور‌ی‌های قرمز رنگ به نهایت جذابیت خود رسیده است.

 

 

 

ایرلاین کره Korean Air

این شرکت هواپیمایی در سال 1946 در کره‌ی جنوبی راه اندازی شد. خدمه‌ی پرواز این ایرلاین بسیار شیک پوش و زیبا هستند. طراحی لباس این مهمانداران توسط طراح ایتالیایی جیان‌ فرانکو فرره  Gianfranco Ferreانجام شده است. در طراحی این لباس‌ها از رنگ‌های بسیار ملایم و چشم و نواز استفاده شده و استایل این مهمانداران زیبا با گل‌سرهای مخصوص کره‌ای‌ تکمیل شده است.

 

 

 

ایر ایندیا Air India

شرکت هواپیمایی ایر ایندیا در سال 1973 در هند تاسیس شد. مهمانداران این شرکت هوایی با لباس‌های جذاب و سنتی هندی که به ساری معروف است در این ایرلاین حضور دارند. یکی از دلایل انتخاب این لباس نشان دادن فرهنگ و سنت هند به مسافرانی است که از اقصی نقاط دنیا از این ایرلاین استفاده می‌کنند. این لباس جذاب با ترکیب رنگ‌های گرم و شاد همچون زرد و قرمز چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

 

 

 

هواپیمایی تایلند Thai Airways

تای ایرویز بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی تایلند است. این شرکت لباس‌های بسیار ظریف و زیبایی را برای کارمندان خود در نظر گرفته‌، که از پارچه‌هایی از جنس ابریشم در دوخت آن‌ها استفاده شده است. رنگ لباس مهمانداران این ایرلاین از تنالیته‌های رنگ آرامبخش بنفش می‌باشد که با طراحی داخلی هواپیما هارمونی بسیار زیبایی ایجاد کرده‌است.

برای دیزاین این لباس از یک شال گلدوزی شده بر روی شانه‌ها استفاده شده است. طراحی این لباس‌ها نیز توسط شرکت پیر بالمین Pierre Balmain صورت گرفته است.

 

 

 

ایرلاین قطر Qatar Airways

این ایرلاین یکی از شرکتهایی است که توجه بسیاری بر روی پوشش و سر و وضع مهمانداران خود دارد.

جالب است بدانید که یک تیم حرفه‌ای در این ایرلاین کار می‌کنند که وضعیت ظاهری مهمانداران را قبل از ورود به هواپیما کاملا کنترل ‌کنند تا همه چیز سر جای خودش باشد.

رنگ لباس این مهمان‌داران با رنگ‌هایی که در طراحی داخل هواپیما به کار رفته است، هارمونی زیبایی ایجاد می‌کند که بسیار چشم نواز است. طراحی لباس این مهمانداران شیک پوش توسط برند مطرح در صنعت مد، اولینو  Olinoانجام شده است.

 

 

 

ویرجین استرالیا Virgin Australia

ویرجین یک شرکت هواپیمایی استرالیایی است که در سال 2000 تاسیس شده است. مهمانداران این شرکت هواپیمایی چهره‌ی بسیار زیبایی دارند که با لباس‌های فرم بی نظیری که برایشان طراحی شده جذاب‌تر به نظر می‌رسند. در طراحی لباس‌های این مهمانداران خوش‌تیپ، هارمونی رنگ بین پارچه‌ی آن و محیط داخلی هواپیما رعایت شده است، تا فضایی چشم نواز برای مسافران پدیدار شود.

یونی فرم این مهمانداران توسط    جولی گربک Juli Grbac   طراح انگلیسی حدود 7 ماه به طول انجامید. سرانجام لباس فرم آن‌ها با رنگ سرخابی و دستمال گردن بفش زیبا مورد تائید قرار گرفت.

 

 

 

کاتای پسیفیک Cathay Pacific

کاتای پسیفیک شرکت هواپیمایی هنگ کنگی است که یکی از خوش پوش‌ترین خدمه‌های پرواز را دارد. در طراحی لباس‌ آنان از رنگ جذاب قرمز استفاده شده که بسیار خیره کننده است. کت و دامن یک رنگ استایلی کلاسیک برای این مهمانداران ایجاد کرده‌است.

 

 

 

آئروفلوت Aeroflot Airlines

آئروفلوت یک ایرلاین روسی است که اهمییت زیادی به شیک پوشی پرسنل خود می‌دهد. زیبایی زنان روسی با لباس‌های جذاب و خیره کننده‌ی قرمز نارنجی کامل‌تر شده است. در یونی‌فرم این مهمانداران از کلاهی با طرح خاص و دستمال گردن همرنگ استفاده شده است. طراحی این یونی فرم در روسیه و توسط بوناکووا و خوخلوف Bunakova and Khokhlov انجام شده است.

 

 

 

لوفت هانزا Lufthansa

لوفت هانزا یک ایرلاین آلمانی است که مهمانداران آن از کشورهای مختلفی می‌باشند. سبک لباس فرم این مهمانداران کمی متفاوت بوده و طراحی آن کمی فانتزی‌ است. این تفاوت‌ها آنان را جذاب‌تر کرده. برای مثال به جای استفاده از کت و شلورا و یا کت و دامن که پوششی قالب در این صنف است، از دامن‌های بلند، پیش‌بندهای رنگی و کلاه همرنگ در استایل آن‌ها استفاده شده است.

 

 

 

چاینا ایسترن China Eastern

این ایرلاین چینی که در سال 1988 راه اندازی شده است، در طراحی لباس مهمانداران خود از سه اصل سادگی، زیبایی و وقار استفاده کرده است. طراحی این یونی فرم توسط کریستین لاکروآ Christian Lacroix طراح مد فرانسوی انجام شده است.

طراحی یقه‌ی این لباس به شکل V بوده است و از کمربند قرمز پهن و دستمال گردن طرح دار برای زیبایی این استایل استفاده شده‌است.

 

 

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام