بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های مونیخ تالار شهر جدید مونیخ New Town Hall
تالار شهر جدید مونیخ New Town Hall
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره تالار شهر جدید مونیخ

تالار شهر جدید مونیخ که در واقع همان شهرداری شهر مونیخ می‌باشد در قسمت شمالی میدان مارین پلاتز واقع شده است. این ساختمان باشکوه با برج بلند 85 متری خود، میزبان دولت شهر از جمله شورای شهر، دفاتر شهرداران و بخش کوچکی از وزارتخانه است. در سال 1874 که این تالار ساخته شد، شهرداری محل اقامت سابق خود یعنی تالار شهر قدیمی‌ (Altes Rathaus) را ‌ترک نمود تا به منزل جدید خود نقل مکان کند. معماری زیبا و خیره کننده‌ی نمای ساختمان به سبک نئوگوتیک است و از آنچه که در واقع هست قدیمی‌تر به نظر می‌رسد. در واقع، ساخت و سازهای اولیه در سال 1867 پس از کوچک شدن تالار شهر قدیمی برای شورای شهر مونیخ آغاز شد. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این ساختمان ساعت گلوکنسپیل در برج آن است که روزانه در ساعات خاصی عروسک‌های داخل آن اجرای رقص می‌کنند. 

اگر قصد خرید تور مونیخ و بازدید از تالار شهر جدید را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچه و ساختار تالار شهر جدید

ایده‌ی ساختن یک بنای جدید به دلیل کمبود فضا در تالار شهر قدیمی به وجود آمد. به‌ یاد دوران اصلی بورژوازی در دوره‌ی گوتیک، برای ساخت بنا طرح نئوگوتیک را انتخاب کردند. ضلع شمالی مارین پلاتز را به عنوان محل مناسب ساخت و ساز برگزیدند. اولین بخش از ساختمان توسط گئورگ فون ‌هابرسر (Georg von Hauberrisser) بیست و چهار ساله، بین سال‌های 1867 تا 1874 ساخته شد. پس از آن که متوجه شدند ساختمان جدید گنجایش کافی برای پذیرش همه‌ی بخش‌های اداری را نخواهد داشت، از سال 1887 شروع به خرید کلیه املاک مجاور تالار شهر کردند. بخش‌های الحاقی بین سال‌های 1889 تا 1992 ساخته شدند.  

در سال 1897، دبیر و شورای شهرداری تصمیم گرفتند ساختمان‌هایی را در مارین پلاتز و همچنین خیابان وین (Weinstrasse) و خیابان لندسچافت (Landschaftstrasse) گسترش دهند تا یک مجموعه چهار طرفه ‌ایجاد شود. در سال 1898، کار گسترش با برج اصلی (Rathausturm)، با معماری گئورگ فون ‌هابرسر آغاز شد. در دسامبر سال 1905، با قرار دادن سنگ تاج برج، پوسته‌ی بخش سوم ساختمان به پایان رسید. برای طراحی این برج ‌هابرسر از برج بروکسل (Brussels Rathausturm) الهام گرفته بود. 

در اواخر سال 1906 دفاتر تحویل داده شدند. خساراتی که در جریان حملات هوایی به مونیخ سال 1944، به تالار شهر جدید وارد شدند، پس از جنگ بازسازی گشتند. به نمای بخشی که در مارین پلاتز ساخته شده است یک طبقه اضافه شد، که در پشت نرده پنهان شده بود تا تصویر ساختمان حفظ شود. نمای موجود در خیابان لندسچافت خیلی ساده بازسازی شد. در اواخر دهه‌ی 1990 تالار شهر جدید به طور کامل با تزیینات نئوگوتیک بازسازی شد. 

این ساختمان با مساحت 9159 متر مربع، دارای 400 اتاق است. نمای اصلی آن به طول 100 متر به سمت مارین پلاتز تزئین شده است. نمای اصلی به سمت میدان قرار گرفته است و قسمت پشتی آن در مجاورت یک پارک کوچک (Marienhof) قرار دارد. یک رستوران بزرگ به نام رتسکلر (Ratskeller) تقریبا تمام زیر زمین را به خود اختصاص داده است. در طبقه‌ی همکف برخی از اتاق‌ها برای مشاغل کوچک اجاره داده می‌شوند، همچنین مرکز اطلاعات رسمی گردشگری در این طبقه واقع شده است. 

در طبقه‌ی اول، بالکن بزرگی به سمت مارین پلاتز قرار گرفته است که برای برگزاری جشنواره‌های بزرگی مانند مسابقات فوتبال یا کنسرت مورد استفاده قرار می‌گیرد. برج اصلی تالار شهر دارای 85 متر ارتفاع است و بازدیدکنندگان می‌توانند با یک آسانسور به داخل آن دسترسی داشته باشند. 

از زیبایی‌های معماری این بنا می‌توان به پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی، سقف‌های طاقی زیبا، حکاکی‌های روی چوب و زمینی با طرح هزارتو در حیاط مرکزی اشاره کرد. پنجره‌های شیشه‌ای بی نظیر با نقوش محلی، منطقه‌ای، ملی، بین المللی و مذهبی ساختمان را آراسته‌اند. پس از آنکه در آخرین مرحله از جنگ جهانی دوم اکثر پنجره‌ها توسط بمب گذاری‌ها نابود شدند، اکثر اشیاء با کمک خیرین به شکل اصلی خود بازگشتند. 

 

 

ساعت مشهور گلوکنسپیل (Glockenspiel)

ساعت گلوکنسپیل که در بالکن ساختمان تالار شهر قرار گرفته است شهرتی جهانی دارد. این ساعت روزانه در ساعات 11، 12 و 17 با 32 تندیس کوچک تاریخ مونیخ را بازگو می‌کند. تماشاگران دو نمایش را تماشا می‌کنند، داستان اول ازدواج ویلهلم پنجم و رناته فون لوترینگن را در سال 1568، با یک مسابقه و یک رقص به نام شفلرتانز (Schäfferltanz) نشان می‌دهد. این رقص اولین بار برای نشان دادن پایان طاعون در سال 1517 انجام شد و هر ۷ سال یک بار به صورت زنده در میدان مارین پلاتز برگزار می‌شود. در نمایش دوم، بازدیدکنندگان شب‌ها نگهبانی را خواهند دید که در بوق خود می‌دمد و یک فرشته نگهبان مونیخ، به متبرک کردن شهر می‌پردازد. 

 

 

منظره‌ی شهر از بالای برج

در بالای برج 85 متری تالار شهر، یک سکوی مشاهده وجود دارد که از طریق آسانسور قابل دسترسی است و منظره‌ای باشکوه از بام‌های شهر و حتی رشته کوه‌های آلپ نمایان است. این سکو همه روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 7 عصر پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد و هزینه‌ی ورود برای هر فرد 4 یورو است. ورود برای کودکان زیر 6 سال رایگان است. 

 

 

زمان و هزینه ورود به تالار شهر جدید

تالار شهر جدید همه‌ی روزهای هفته به غیر از یکشنبه‌ها از ساعت 9 صبح الی 6 عصر باز می‌باشد. برای ورود به تالار می‌توانید از تورهای راهنما استفاده کنید: معمولا هر دوشنبه و جمعه ساعت 3:30 بعدازظهر، و روزهای شنبه ساعت 11:30 صبح و 1:30 بعد از ظهر، برای بازدید از داخل تالار تور برگزار می‌شود. بلیط را نیز می‌توانید در همان مکان خریداری کنید. قیمت بلیط برای هر نفر 10 یورو می‌باشد، و برای افراد زیر 18 سال رایگان است اما تهیه بلیط لازم است. 

آدرس و دسترسی به تالار شهر جدید

تالار شهر جدید یکی از اصلی‌ترین بناهای شهر مونیخ است و در میدان مارین پلاتز واقع شده است. راه‌های دسترسی به آن عبارتند از: 

اتوبوس: خطوط 132 و 62 

قطار: خطوط R960, R980

مترو: خطوط U3, U6

قطار S: خط S4

آدرس: Marienplatz 8, 80331 München, Germany

 

 

اگر قصد سفر با تور آلمان را دارید، بازدید از تالار شهر جدید که ‌یکی از مهم‌ترین نماد‌های شهر مونیخ می‌باشد را از دست ندهید. امیدواریم با اطلاعاتی که اکنون در اختیار دارید، سفر شیرین‌تری را تجربه کنید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام