بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های برلین باغ و موزه گیاه‌شناسی برلین botanical garden and botanical museum
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

برلین

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

برلین

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
باغ و موزه گیاه‌شناسی برلین botanical garden and botanical museum
17 اردیبهشت 1401

  همه چیز درباره باغ و موزه گیاه‌شناسی برلین  

یکی از زیباترین باغهای جهان، باغ گیاه‌شناسی شهر برلین است، می‌توانید در میان درختان و مراتع قدم بزنید و محسور گیاهان شرقی و جنگلهای گرمسیری شوید. حتی برخی می‌گویند در این نقطه از برلین زمان آرامتر می‌گذرد و سفری دور از فشار و شلوغی شهر را تجربه می‌کنند. وسعت این خانه‌ی شیشه‌ای رویایی برابر با 43 هکتار است و حدود 22 هزار گونه‌ی گیاهی خارق‌العاده و مهم که طی سه قرن جمع‌آوری شده اند، در آن قرار دارند. گونههای گیاهان از مناطق مختلف جهان مانند آفریقای جنوبی، جنگلهای بارانی گرمسیری، شرق دور، کاکتوسهای قاره آمریکا و... یافت شده‌اند و طبقه بندی آنها نیز طبق همین جریان انجام می‌شود. 

این بنا بین سالهای 1897 تا 1910 با راهنمایی معمار آدولف انگلر ساخته شد تا گیاهان عجیب و غریبی را که از مستعمرات آلمان برگردانده شده بودند، به نمایش بگذارد. این باغ در محله‌ی لیچرفلد از توابع بخش استگلیتز-زهلندورف واقع شده است. امروزه این باغ بخشی از دانشگاه آزاد برلین است و موزه گیاهشناسی با گیاهان دارویی بزرگ و یک کتابخانه بزرگ علمی، به باغ وصل شده‌اند. مجموعه‌ی باغ گیاه‌شناسی شامل چندین ساختمان و خانه شیشه‌ای مانند نمایشگاه کاکتوس و نمایشگاه ویکتوریا می‌باشد. مساحت کل خانههای شیشه‌ای 6000 مترمربع، مساحت مناطق روباز باغ که براساس منشأ جغرافیایی طبقه بندی شده اند، 13 هکتار و مساحت باغ اختصاصی کشاورزی 14 هکتار می‌باشند. 

اگر قصد خرید تور برلین و بازدید از باغ گیاه‌شناسی را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچه باغ گیاه‌شناسی برلین

جالب است بدانید، آنچه اکنون یکی از بزرگترین و برجستهترین باغهای گیاه‌شناسی جهان است، زمانی باغچه‌ی آشپزخانه کاخ شهر برلین بوده است. در سال 1573 قبل از وجود ایده‌ای برای باغ گیاه‌شناسی، اولین مجموعه‌ی گیاهان به آنجا آورده شدند. در سال 1809 دانشگاه برلین شروع به استفاده از این فضا برای تلاشهای علمی بیشتر کرد، شاهکاری که سرانجام موجب پیشرفت بیشتر و معروفیت آن در سراسر اروپا گشت. با توجه به عوامل مختلفی از جمله گسترش شهری از مرکز شهر و افزایش سطح آلودگی، تصمیم گرفتند که باغ را به کناره‌ی غربی شهر یعنی مکان فعلی‌اش، جابجا کنند.  

پس از 13 سال، ساخت و ساز باغ گیاه‌شناسی برلین-داهلم در سال 1910 به پایان رسید و برای بازدید عموم در زمانهای مشخص افتتاح شد. این بنا به دستور کارشناسی معماران معروف آدولف انگلر و آلفرد کورنر ساخته شده است و هدف اصلی آنها ایجاد یک پوشش گیاهی عجیب و غریب بود، که بسیاری از آنها برای اهداف تحقیقاتی نیز مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در دهههای بعد، پیشرفتهای اساسی در علوم گیاهی و داروسازی به دلیل مجموعه گسترده گیاه‌شناسی در باغ انجام شد. علیرغم خسارات وارده در طول جنگ جهانی دوم، این باغ سخاوت و اهمیت خود را برای مطالعه گیاهان حفظ کرده است. 

 

 

موزهگیاه‌شناسی برلین

باغ گیاه‌شناسی برلین همچنین دارای موزه‌ای است که صرفاً به گیاه‌شناسی اختصاص داده شده است و در نوع خود تنها موزه‌ی موجود در اروپای مرکزی می‌باشد. از سال 1906، موزه گیاه‌شناسی مجموعه گیاهان سلطنتی سابق را در خود جای داده است. این مجموعه به طور پیوسته گسترش یافته و شامل طیفهای خیره کننده‌ای از مدلهای مختلف است و ساختارهای گیاهی را که معمولاً برای چشم انسان نامرئی است، به نمایش می‌گذارد. 

 

 

خانه‌یویکتوریا 

یکی از جواهرات موجود در باغ گیاه‌شناسی گلخانه‌ی ویکتوریا با بیش از صد سال قدمت می‌باشد. این گلخانه‌ی رمانتیک که نام خود را از "زنبق آبی ویکتوریا" گرفته است، یک نمایشگاه شیشه‌ای می‌باشد و مزارع گرمسیری و گیاهان آبی را در خود جای داده است. 

 

 

پاویونهای مختلف باغ گیاه‌شناسی 

در باغ گیاه‌شناسی تعداد زیادی پاویون در فضای باز امکان استراحت و یا مطالعه را فراهم می‌کنند. آلفرد کورنر مهارت‌های جامع خود را با تطبیق سازه‌ها با سبک‌های متنوع و همچنین محیط گیاه‌شناسی اثبات کرد، چند نمونه از آن‌ها عبارتند از: 

 

  • یک آلاچیق ژاپنی در مرکز باغی زینتی به نام "عشق ژاپنی" واقع شده است و گیاهان آسیای شرقی را به نمایش می‌گذارد. 
  •  باغ گل سرخ در مرکز زمین کشاورزی باغ قرار گرفته است. آلفرد کورنر این پاویون را به صورت یک ساختمان نیم دایره‌ بنا کرده است و سبک آن را می‌توان به عنوان رومانیایی توصیف کرد. این محوطه توسط گل‌های رز وحشی احاطه شده است. 

 

 

  •  امروزه ‌یک سالن روباز برای سخنرانی در بخش سیستماتیک در چمنزارهای پراکنده واقع شده است، در گذشته آدولف انگلر و دانشجویانش در این منطقه جلسات سخنرانی خود را برگزار می‌کردند. 
  • بهترین قسمت شناخته شده‌ی باغ، نمایشگاه بزرگ (Großes Tropenhaus) است که دمای داخل آن 30 درجه سانتیگراد و رطوبت هوا زیاد نگه داشته می‌شود. در این غرفه گیاهان گرمسیری فراوان و همچنین یک بامبوی غول پیکر قرار گرفته اند. 

 

 

جشن‌های شبانه در باغ گیاه‌شناسی 

در ماه ژانویه هوا به شدت سرد می‌شود و باغ گیاه‌شناسی درهای خود را برای جشن‌های شبانه‌ی گرمسیری باز می‌کند. در روزهای جمعه و شنبه، بازدیدکنندگان می‌توانند از زمستان فرار کرده و از موسیقی و پذیرایی زیر درختان نخل گلخانه گرمسیری لذت ببرند. باغ گیاه‌شناسی در طول سال کنسرت‌ها و بازارهای زیادی را برگزار می‌کند؛ کنسرت‌های تابستانی، شب‌های گیاه‌شناسی، بازار چند ساله برلین و نمایشگاه ارکیده از محبوب‌ترین آن‌ها در بین بازدیدکنندگان هستند. 

 

 

آدرس و دسترسی باغ و موزه‌ی گیاه‌شناسی برلین

باغ و موزه‌ی گیاه‌شناسی برلین در قسمت غربی شهر برلین واقع شده است و دسترسی به آن به آسانی از طرق زیر امکان پذیر است: 

اتوبوس: خطوط 101 و X83 

قطار: خط RE4  

مترو: خطوط U3 و U9 

آدرس: Königin-Luise-Straße 6-8, 14195 Berlin, Germany 

 

 

زمان و هزینه ورود باغ و موزه‌ی گیاه‌شناسی برلین

باغ گیاه‌شناسی برلین هر روز هفته از ساعت 9 صبح الی 8 شب، و موزه گیاه‌شناسی و گلخانه از ساعت 9 صبح الی 7 شب پذیرای بازدیدکنندگان هستند. هزینه‌ی ورود برای هر فرد 6 یورو می‌باشد. 

برای تنفس در هوای تازه و گشت و گذار در میان گل‌ها و درختان زیبا، سفر با تور آلمان را انتخاب کرده و از باغ گیاه‌شناسی برلین دیدن فرمایید. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید سفر شیرین‌تری را تجربه کنید. 

 

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام