بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های برلین باغ وحش برلین Berlin Zoologischer Garten
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

برلین

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

برلین

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
باغ وحش برلین Berlin Zoologischer Garten
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره باغ وحش برلین 

باغ وحش یا باغ جانورشناسی برلین قدیمی‌ترین و معروف‌ترین باغ وحش در سراسر کشور آلمان است. این باغ وحش در سال 1844 افتتاح شده است و وسعت آن در حدود 35 هکتار است. این باغ وحش با حدود 1380 گونه‌ی مختلف و بیش از 20200 حیوان، یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های گونه‌ای در جهان را ارائه می‌دهد. جالب است بدانید که باغ وحش برلین پربازدیدترین باغ وحش اروپا و یکی از محبوب‌ترین باغ وحش‌های دنیا می‌باشد.

باغ وحش و آکواریوم آن در سال 2017 بیش از 3.5 میلیون بازدیدکننده داشته‌اند. از مشهورترین جاذبه‌های آن می‌توان به تغذیه‌ی منظم حیوانات در حضور بازدیدکنندگان، و همچنین حضور حیوانات شناخته شده‌ی جهانی مانند خرس قطبی کنوت و پاندای غول‌پیکر بائوبائو اشاره کرد. 

این باغ وحش با بسیاری از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و باغ وحش‌های دیگر در سراسر جهان همکاری می‌کند. در این همکاری‌ها، برنامه‌های پرورش جانوران در اروپا را حفظ و ترویج می‌کند، به حفظ چندین گونه در معرض خطر کمک می‌کند و در چندین برنامه بازتولید گونه‌های حیوانی شرکت می‌کند. 

اگر قصد خرید تور برلین و بازدید از باغ وحش زیبای برلین را دارید، در ادامه مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچهباغ وحش برلین 

در اواسط قرن نوزدهم، الكساندر فون هومبولت طبیعتگرای مشهور، كاشف آفریقایی مارتین هینریش لیختنشتاین و طراح مناظر پیتر جوزف لنه، پیشنهاد گشایش یك باغ جانورشناسی در برلین را دادند. پس از سه سال ساخت و ساز منطقه‌ی طراحی شده توسط لنه دروازه‌های خود را در سال 1844 بر روی عموم گشود. نخستین حیوانات توسط فردریک ویلهلم چهارم، پادشاه پروس، به باغ وحش اهدا شده بودند. ورودی باغ وحش برلین یا دروازه‌ی فیل، دارای دو ستون با دو مجسمه‌ی فیل و سقف قوس دار با نقاشی‌های شرقی طلایی و حکاکی‌های تخیلی، می‌باشد که در سال 1899 ساخته شده است 

در طول جنگ جهانی دوم، منطقه باغ وحش برای اولین بار در 8 سپتامبر 1941 مورد اصابت بمب‌های متفقین قرار گرفت. بیشترین خسارت در طی بمباران، در 22 و 23 نوامبر 1943 صورت گرفته است. در کمتر از 15 دقیقه، 30% از جمعیت حیوانات باغ وحش در روز اول کشته شدند. در روز دوم، ساختمان آکواریوم توسط یک ضربه‌ی مستقیم به طور کامل تخریب شد و از هشت فیل تنها یک عدد زنده ماند. بیشترین خسارات در طول نبرد برلین صورت گرفته بود. از 22 آوریل 1945 به بعد، باغ وحش زیر آتش توپخانه‌ای ارتش سرخ قرار گرفت. جنگ‌های سنگین در منطقه باغ وحش تا 30 آوریل ادامه داشت. به دلیل اقدامات امنیتی، برخی از حیوانات درنده و خطرناک توسط نگهبانان باغ وحش کشته شدند. 

با پایان جنگ، باغ وحش را با برجی عظیم و پناهگاه‌ها و سلاح‌های ضد هوایی، در برابر نیروهای هوایی متفقین مورد محافظت قرار دادند. در ورودی باغ وحش یک پناهگاه زیرزمینی کوچک برای بازدیدکنندگان و نگهبانان باغ وحش وجود داشت.  

در تاریخ 31 می 1945با شمارش حیوانات مشخص شد که تنها 91 عدد از 3715 حیوان جان سالم به در برده اند، از جمله: دو توله شیر، دو کفتار، یک فیل نر آسیایی به نام سیام، یک کرگدن نر، ده میمون، یک شامپانزه و یک لک لک سیاه. پس از نبرد، برخی از حیوانات توسط سربازان ارتش سرخ ناپدید یا خورده شدند. 

بعد از نابودی باغ وحش، آن و آکواریوم مرتبط با آن را در اصولی مدرن بازسازی کردند تا به اندازه‌ای که امکان دارد حیوانات را در محیطی شبیه به محیط طبیعی آن‌ها پرورش دهند. موفقیت در پرورش حیوانات، از جمله برخی از گونه‌های نادر، اثربخشی چنین روش‌های جدیدی را نشان می‌دهد. 

 

 

آکواریوم برلین 

شما می‌توانید به طور جداگانه از آکواریوم برلین با تعداد 13000 جانور دیدن فرمایید. این آکواریوم دارای زیستگاه کوسه‌ها، پیراناها (نوعی ماهی گوشتخوار) و ماهی‌های مرجانی می‌باشد. قسمتی از آکواریوم نیز محل نگهداری حشرات، دوزیستان و خزندگان است. عروس دریایی در داخل سیلندرهای شیشه‌ای زندگی می‌کند. آکواریوم برلین در سال 1913 افتتاح شد و یکی از بزرگترین آکواریوم‌های موجود در آلمان است. 

 

 

حیواناتمشهور در باغ وحش برلین 

خرس قطبی کنوت 5 دسامبر 2006 در باغ وحش به دنیا آمد. مادر کنوت، او و خواهر (یا برادر) دوقلویش را بعد از تولد طرد کرد. کنوت توسط نگهبان باغ وحش، توماس دورفلین بزرگ شد و خیلی زود مرکز توجه همه‌ی رسانه‌های جمعی قرار گرفت و عروسک‌ها، کتاب‌ها و فیلم‌های او به سرعت به فروش می‌رفت و عکس‌هایش مدام روی جلد مجله‌های معتبر ظاهر می‌شد. به همین‌ترتیب این توله خرس قطبی باعث افزایش درآمد چشمگیری برای باغ وحش شد، حدود پنج میلیون یورو در سال 2007. کنوت باعث افزایش 30 درصدی بازدیدکنندگان شد و بالاترین آمار حضور مردم را در تمام تاریخ  165 ساله‌ی باغ وحش به وجود آورد. متاسفانه کنوت 4 ساله در 19 مارس 2011 در قلمروی خود درگذشت. 

 

 

بائوبائو یکی از نخستین پانداهای غول پیکر در آلمان بود و برای مدتی قدیمی‌ترین پاندای شناخته شده در باغ وحش‌ها بوده است. او در سال 1980 با یک پاندای ماده به نام تجن تجن (که در سال 1984 درگذشت) به آلمان غربی اعطا شد. او از سال 1991 تا 1993 به باغ وحش لندن قرض داده شد. در سال 1995، پاندای ماده دیگری به نام یان یان در تلاش برای همسویی بائوبائو از چین به برلین اعزام شد. علیرغم چندین آزمایش تلقیح مصنوعی، فرزندی حاصل نشد. یان یان در سال 2007 درگذشت. در تابستان 2017، هنگامی‌که جیائو کوینگ و منگ منگ از چین به آلمان رسیدند، پانداهای غول پیکر به باغ وحش برلین بازگشتند. در سپتامبر 2019، منگ منگ یک دوقلوی پاندا به دنیا آورد. 

 

 

فاتو گوریل ماده در سیزدهم آوریل 1957 به دنیا آمد و وقتی حدود دو سالش بود او را به باغ وحش آوردند. در سال 1974 او اولین گوریل را به نام دوفت در برلین به دنیا آورد. از زمانی که کولو در ژانویه سال 2017 درگذشت، او قدیمی‌ترین گوریل زنده در باغ وحش‌های جهان است. 

لانه‌ی پرندگان در باغ وحش برلین با بیش از 500 گونه پرنده (که بسیاری از آن‌ها فوق‌العاده نادر هستند)، یکی از مدرن‌ترین لانه‌های موجود در اروپا می‌باشد. از دیگر گونه‌های شناخته شده موجود در باغ وحش می‌توان به گرگ، گوریل، فیل، فوک، گورخر، کرگدن، شیر، اورانگوتان، زرافه و اختاپوس اشاره کرد. 

 

آدرس و دسترسی به باغ وحش برلین

باغ وحش برلین در قسمت جنوب غربی پارک تیرگارتن واقع شده است و دسترسی به آن به راحتی از طرق زیر امکان‌پذیر است: 

قطار S: خطوط S3, S5, S7, S9 ایستگاه باغ جانورشناسی (Zoologischer Garten

مترو: خطوط U2, U9 ایستگاه باغ جانورشناسی (Zoologischer Garten)، خطوط U1, U9 ایستگاه کورفورستندام (Kurfürstendamm

اتوبوس: خطوط 120، 200 و X9 

قطار DB: خطوط E1, RE2, RE7, IRE, RB21, RB22 

 

 

زمان و هزینه‌ی ورود به باغ وحش برلین
 

باغ وحش برلین در فصول گرم از ساعت 9 صبح الی 18:30 عصر و در فصول سرد از ساعت 9 صبح الی 16:30 عصر پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد. هزینه‌ی ورود به باغ وحش برای هر فرد بالای 15 سال 16 یورو و برای سنین بین 4 تا 15 سال 8 یورو می‌باشد، اگر بخواهید از آکواریوم نیز به همراه باغ وحش بازدید کنید، هزینه‌ی ورود برای هر فرد بزرگسال 22 یورو و برای افراد 4 تا 15 سال 11 یورو خواهد بود. برای کودکان زیر 4 سال نیازی به تهیه بلیط نمی‌باشد

اگر به حیوانات علاقه دارید و می‌خواهید یکی از کامل‌ترین و بزرگ‌ترین باغ وحش‌های دنیا را از نزدیک مشاهده کنید، می‌توانید با تور آلمان سفر کنید و با بازدید از باغ وحش برلین به آرزوی خود دست یابید. امیدواریم با استفاده از اطلاعاتی که در این مطلب به دست آورده اید سفر زیباتری را تجربه کنید. 

 

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام