بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های مونیخ باغ انگلیسی مونیخ Englischer Garten
باغ انگلیسی مونیخ Englischer Garten
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره‌ی باغ انگلیسی مونیخ   

باغ انگلیسی یک پارک عمومی‌ بسیار بزرگ در شهر مونیخ است که از مرکز شهر تا مرزهای شمال شرقی آن امتداد می‌یابد. این فضای سبز زیبا مکانی فوق العاده برای گشت و گذار در مونیخ است. امکانات تفریحی زیادی مانند: قایق پدالی در دریاچه‌ی مصنوعی، مسیر جنگلی پیاده‌روی، نوازندگان خیابانی، موج سواری و دوچرخه سواری، در سراسر این پارک برای بازدیدکنندگان فراهم شده است.  

این باغ در سال 1789 توسط سِر بنجامین تامپسون (Benjamin Thompson) برای چارلز تئودور (Charles Theodore) شاهزاده‌ی بایرن ساخته شده است. جانشینان تامپسون، راینهارد فون ورنک (Reinhard von Werneck) و فردریش لودویگ فون اسکل (Friedrich Ludwig von Sckell)، که از آغاز پروژه مشاوران او بوده‌اند، پارک را توسعه داده و بهبود بخشیده‌اند. 

باغ انگلیسی با مساحت 375 هکتار یکی از بزرگترین پارک‌های عمومی‌ شهری در جهان است. نام این باغ به فرم انگلیسی آن یعنی سبکی که از اواسط قرن 18 تا اوایل قرن 19 در انگلستان مشهور بوده است اشاره دارد. این باغ جزو اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مونیخ است و سالانه میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کنند. این باغ در هر روز و هر ساعتی باز بوده و ورود به آن نیازی به تهیه بلیط نخواهد داشت.  

اگر قصد خرید تور مونیخ و بازدید از باغ زیبای انگلیسی را دارید، در ادامه مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچه باغ انگلیسی 

هنگامی‌ که شاهزاده‌ی بایرن ماکسیمیلیان سوم جوزف (Maximilian III Joseph) آخرین حاکم از شاخه بایرنی سلسله ویتلسباخ (Wittelsbach)، در سال 1777 بدون داشتن فرزند درگذشت، تاج و تخت وی به چارلز تئودور (Charles Theodore)، دوک بزرگ پالاتینات (Palatinate) تعلق گرفت. او منزل فعلی خود را در شهر منهایم بر روی رودخانه‌ی راین، به زندگی در بایرن ‌ترجیح داد. مردم مونیخ هم این رفتار او را بی‌جواب نگذاشتند. در نتیجه چارلز تئودور برای جبران این فضای ناخوشایند، توجه زیادی را به پیشرفت‌های شهر مونیخ اختصاص داد. وی در ‌هافگارتن یا باغ دربار یک گالری هنری ایجاد کرد، و دسترسی به‌ این باغ و گالری جدید را برای عموم آزاد نمود. 

در سال 1788، سِر بنجامین تامپسون متولد ماساچوست، که به چارلز تئودور خدمت می‌کرد، پیشنهاد داد كه در زمان صلح به اکثر سربازان ارتش انتخاباتی مرخصی داده شود تا کارهایی غیرنظامی‌ مانند کشاورزی و باغداری انجام دهند. در فوریه 1789، چارلز تئودور دستور داد كه باید در همه‌ی شهرهای ارتشی باغ‌های نظامی ایجاد شوند، تا دانش كشاورزی خوبی در اختیار سربازان قرار گیرد و همچنین به عنوان مناطق تفریحی در دسترس عموم باشند. 

مکان در نظر گرفته شده برای باغ‌های مونیخ منطقه‌ای در شمال دروازه‌ی شهر شوابینگر (Schwabinger)، شکارگاه حاکمان ویتلسباخ از قرون وسطی، بود. پایه گذاری باغ نظامی در ژوئیه 1789 آغاز شد و قسمتی از آن به سرعت برای کشاورزی آماده شد. اما خیلی زود این ایده به ایجاد یک پارک عمومی گسترش یافت و قرار شد فقط بخش کوچکی از آن، باغ نظامی باشد. در 13 اوت سال 1789، چارلز تئودور دستور داد تا باغ به سرگرمی‌ مردم مونیخ اختصاص داده شود. برای مشاوره در این پروژه، باغبان سلطنتی فردریش لودویگ اِسكِل، که در انگلستان در رشته‌ی باغبانی مناظر تحصیل کرده بود، اوایل ماه اوت به مونیخ احضار شد. پروژه‌های مرتبط مختلفی بخشی از توسعه پارک بودند، از جمله: مزرعه‌ی گاو، مزرعه‌ی گوسفند، دانشکده دامپزشکی برای درمان بیماری گاوها و مدرسه کشاورزی زراعی برای بهبود تکنیک‌های کشاورزی. البته بیشتر این پروژه‌ها مدت زیادی دوام نیاوردند. 

در ابتدا این پارک "پارک تئودورس" نامگذاری شده بود، اما خیلی سریع با نام توصیفی "باغ انگلیسی" شناخته شد. تا ماه مه 1790 پیشرفت کافی حاصل شد تا جایی که چارلز تئودور بتواند یک تور بازرسی در آن انجام دهد. اما اولین بار در بهار 1792 بود که ‌این پارک به طور رسمی تقریباً برای 40 هزار نفر از شهروندان مونیخ افتتاح شد. 

 

 

جاذبه‌های باغ انگلیسی 

باغ انگلیسی دارای جاذبه‌ها و تفریحات زیادی است که روزانه بازدیدکنندگان بی‌شماری را به خود جلب می‌کند، در این قسمت به بررسی مشهورترین آن‌ها می‌پردازیم. 

  • دریاچه کلِینهِسِلوهر (Kleinhesseloher See

کلِینهِسِلوهر یک دریاچه‌ی مصنوعی است که به سرپرستی وِرنِک (Werneck) در حدود سال 1800 ساخته شده است. اسكل جانشین ورنك در سال 1807 تا 1812 وسعت دریاچه را یک و نیم برابر کرد و به شکل فعلی آن درآورد. این دریاچه دارای سه جزیره به نام‌های، جزیره‌ی پادشاه، جزیره‌ی شاهزاده و جزیره‌ی نایب السلطنه می‌باشد. این دریاچه پر از اردک، پرندگان و غاز است که همیشه باعث سرگرمی بازدیدکنندگان می‌شوند. گردشگران می‌توانند سوار بر قایق‌های خود، اطراف دریاچه را بگردند. 

 

 

  • چایخانه باغ ژاپنی (Japanese teahouse

در آوریل 1972، برای تجلیل از بازی‌های المپیک تابستانی آن سال، که در مونیخ برگزار شدند، یک چایخانه‌ی ژاپنی و یک باغ ژاپنی در یک جزیره کوچک در انتهای جنوبی باغ انگلیسی ایجاد شد. این جزیره در دریاچه‌ای قرار دارد که تنها چند سال قبل، یعنی در سال 1969 ایجاد شده بود. این چایخانه هدیه‌ای از طرف سوشیتسو سن (Soshitsu Sen) به بایرن بوده است. یک مراسم سنتی چای ژاپنی به طور مرتب در این مکان برگزار می‌شود. رستوران هیرشائو (Hirschau) در مرکز پارک نیز استیک‌های آبدار لذیذی را به همراه سالادهای فصلی ارائه می‌دهد. 

 

 

  • برج چینی (Chinesischer Turm

برج چینی یک سازه‌ی چوبی بسیار زیبا به طول 25 متر است که برای اولین بار در سال 1789 تا 1790 توسط معمار نظامی جوزف فری (oseph Frey) ساخته شده است. این مدل از روی "پاگودای بزرگ" در باغ‌های گیاه شناسی سلطنتی برداشته شده است. این برج دارای پنج طبقه است، قطر سقف طبقه همکف 19 متر و بالاترین طبقه 6 متر می‌باشد. متاسفانه در 13 ژوئیه سال 1944، برج اصلی پس از بمباران‌های سنگین آتش گرفت. اما در سال 1951 تصمیم به تعمیر برج از روی عکس‌ها و نقاشی‌های قدیمی‌ گرفتند، بازسازی در سپتامبر سال 1952 به پایان رسید. و ساختمان درست شبیه به برج اصلی درآمد.

 

 

  • خانه‌ی رومفورد (Rumford-Saal

در نزدیکی برج چینی، یک ساختمان کوچک به نام خانه‌ی رومفورد به سبک پالادیان واقع شده است. در طول ساخت و ساز آن با نام تالار بزرگ یا تالار نظامی شناخته می‌شد، اما بعدها به افتخار بنیانگذار باغ، بنجامین تامپسون، کُنت رومفورد، تغییر نام داد. این بنا در سال 1791 توسط لچنر (Lechner) به عنوان غذاخوری سربازان ساخته شد و ابتدا برای ارتش و سپس برای دربار مورد استفاده قرار گرفت. این بنا با 30 متر طول و 10 متر عرض، دارای یک و نیم طبقه است. سالن ناهار خوری آن برای پذیرایی از 150 نفر گنجایش دارد و به دلیل وجود آینه کاری‌های زیبا آن را اتاق آینه نامیده‌اند. این ساختمان در حال حاضر توسط شهر مونیخ به عنوان مرکز کودکان (Kinderfreizeitstätte) مورد استفاده قرار گرفته است. 

 

 

  • مونوپتروس (Monopteros

هنگامی که معبد چوبی آپولو رو به خرابی رفت، ایده‌ی ساخت یک معبد تپه‌ایی به سر اِسکِل زده شد و یک ساختمان سنگی جدید با طراحی مشابه راه اندازی شد که حتی آن را "آپولو تمپل" نیز می‌نامیدند. این معبد کوچک (به طول 16 متر)، گرد و با سبک یونانی توسط لئو فون کلنزه (Leo von Klenze) طراحی شده است. این بنا بر روی یک پایه‌ی 15 متری قرار دارد و در سال 1832 با استفاده از مصالح ساختمانی باقی‌مانده از کارهای اخیر روی کرسی سلطنتی مونیخ ساخته شده است. 

 

 

آدرس و دسترسی به باغ انگلیسی مونیخ

باغ انگلیسی در مرکز شهر مونیخ واقع شده است و برای دسترسی به آن می‌توانید از خطوط U3، U4، U5 و U6 مترو یا خطوط 1، 2، 4، 5، 6، 7 و 8 قطار S استفاده کرده و در ایستگاه مارین پلاتز (Marienplatz) پیاده شوید. همچنین با استفاده از خطوط 54 و 154 اتوبوس نیز می‌توانید در ایستگاه Chinesischer Turm پیاده شوید. 

آدرس: Englischer Garten, 80538 München, Germany  

 

 

اگر قصد سفر با تور آلمان را دارید، بازدید از باغ انگلیسی واقع در شهر مونیخ را از دست ندهید. شما می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای، از یکی از زیباترین و بزرگترین پارک‌های دنیا دیدن کنید و از گذراندن وقت در این مکان محبوب نهایت لذت را ببرید. امیدواریم با استفاده از اطلاعات این مطلب سفر شیرین‌تری را تجربه کنید. 

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام