بیسان بلاگ ها بلاگ های فرانسه بلاگ های پاریس کونسیرژری conciergerie
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

پاریس

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
قطر ایرویز 4 شب و 5 روز

تور فرانسه - قطر ایرویز - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/12/29

پاریس

پرواز برگشت 1403/01/04
1050 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

پاریس

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 8 شب 9 روز

تور فرانسه + اسپانیا

  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت
  • ترانسفر فرودگاهی

تهران

پرواز رفت 1402/09/15

پاریس

پرواز برگشت 1402/09/23
1990 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
کونسیرژری conciergerie
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره بنای کونسیرژری پاریس

کونسیرژری بنایی در پاریس، واقع در غرب جزیره لاسیته می‌باشد. این ساختمان بخشی از کاخ سلطنتی سابق به نام "دولاسیته" بوده و در گذشته ‌به عنوان زندان از آن استفاده می‌کردند، اما امروزه بیشتر به عنوان دادگاه محکمه از آن استفاده می‌کنند.

کونسیرژری به عنوان اقامتگاه اصلی پادشاهان فرانسه بین قرن‌های ششم تا چهاردهم بوده است. پس از اینکه خاندان سلطنتی این ملک را‌ ترک کردند، کاخ وظایف اداری را حفظ کرده و زندان به آن اضافه شده است.

 

در این دوره، باید مدیریت کاخ و امور فوری به شخصی محول می‌‌گشت که در صورت عدم حضور پادشاه آن‌ها را انجام دهد، به آن شخص "کونسیرژ" به معنی دژبان گفته می‌شد.

پس از باز شدن زندان، دژبان نقش مهمی در نگهداشتن زندانیان داشته است، از همین رو سرانجام نام این بنا را کونسیرژری نهادند.

 

 

تاریخچه بنای کونسیرژری 

قسمت غربی جزیره در ابتدا محل کاخ مروینگین بود و با نام کاخ دولاسیته شناخته می‌شد.

از قرن دهم تا چهاردهم، این بنا کاخ اصلی پادشاهان قرون وسطایی فرانسه بود. در زمان سلطنت لوئی نهم (سنت لوئی) و فیلیپ چهارم کاخ مروینگین گسترش و استحکام بیشتری پیدا کرد.

لویی نهم سنت شاپل و گالری‌های مرتبط را به آن اضافه کرد، و فیلیپ چهارم نمایی به سمت رودخانه‌ی سن و یک سالن بزرگ برای ساختمان ایجاد کرد، که هر دوی آن‌ها نمونه بسیار خوبی از معماری مذهبی و سکولار فرانسه در آن دوره هستند.

پادشاهان در طول قرن چهاردهم به اصلاحات قصر ادامه دادند، اما چارلز پنجم در سال 1358میلادی قصر را رها کرد و به کاخ لوور نقل مکان کرد.

عملکردهای اداری در کونسیرژری انجام می‌شد و همچنان و پارلمان فرانسه بود. در سال 1391 بخشی از ساختمان برای استفاده به عنوان زندان تبدیل شد.

زندانیان آن‌ترکیبی از جنایتکاران متداول و زندانیان سیاسی بودند. همانند دیگر زندان‌های آن زمان برخورد با زندانیان با توجه به ثروت، وضعیت و بستگان آن‌ها انجام می‌شد.

سه برج از کونسیرژری قرون وسطایی باقی مانده است: برج سزار، که به افتخار امپراطوران روم نامگذاری شده است؛ برج نقره، که به عنوان انبار گنجینه‌ی سلطنتی، نامگذاری شده است؛ و برج بونبِک، که به عنوان اتاق شکنجه نامگذاری شده است و قربانیان در آن به آواز خواندن تشویق می‌شدند.

بیش از 2500 زندانی در کمتر از دو سال در اینجا به اعدام محکوم شدند، ماری آنتوانت، دانتون و روبسپیر از معروف‌ترین زندانیان آن بوده‌اند. این بنا در زمان سلطنت پادشاهان بعدی گسترش یافت و اولین ساعت عمومی فرانسه در حدود سال 1370 نصب شد. ساعت فعلی متعلق به سال 1535 می‌باشد. 

 

 

 

آدرس و دسترسی بهبنای کونسیرژری 

قلعه‌ی کونسیرژری در غرب ایل دولاسیته در پاریس واقع شده و رود سن آن را احاطه کرده است. دسترسی به آن به مانند دیگر اماکنی که تماشای آن را در تور فرانسه تجربه خواهید کرد به آسانی و از طرق زیر امکان‌پذیر می‌باشد. 

مترو: خطوط 1، 7، 11 و 14 ایستگاه شاتله، خط 4 ایستگاه سنت میشل یا سیته 

RER: خط B ایستگاه شاتله‌ یا سنت میشل، خط C ایستگاه سنت میشل 

اتوبوس: خطوط 21 ، 24 ، 27 ، 38 ، 58 ، 81 ، 85 ، 96 

آدرس: 2Boulevard duPalais, 75001Paris, France 

 

 

 

زمان و هزینه‌ی ورود بهبنای کونسیرژری 

قلعه‌ی کونسیرژری همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 6 عصر پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد و هزینه‌ی بلیط برای هر فرد 9 یورو است.

در کونسیرژری چه خواهیم دید ؟

قبل از اینکه وارد ساختمان شوید چند دقیقه وقت بگذارید و به خوبی به آن نگاه کنید، در سمت رودخانه‌ی سن چهار برج با شکوه را می‌بینید که نام آن‌ها را پیشتر ذکر کرده‌ایم. همچنین می‌توانید ساعت کونسیرژری را که قدیمی‌ترین ساعت پاریس است، به خوبی نظاره‌گر باشید. وقتی به داخل ساختمان شدید، به اتاق افراد مسلح می‌رسید، اتاق زیبایی که به سبک گوتیک طراحی شده است.

احتمالا در سمت راست خود آشپزخانه‌ای را می‌بینید که در گذشته مواد غذایی آن را مستقیما با قایق از روی رودخانه‌ی سن، می‌آوردند. در پایان اتاق نگهبانان ضد شورشی را خواهید دید که برای صعود به تالار بزرگ بالا (که دیگر وجود ندارد) بوده است. 

 

در پایان لازم به ذکر است که شما با بازدید از قلعه‌ی کونسیرژری تاریخ فرانسه را درخواهید یافت. این بنا مانند یک کشتی ثابت بر روی رودخانه سن واقع شده است. در تور پاریس دیدن از کونسیرژری برای تکمیل بازدید از هسته‌ی تاریخی آن یعنی ایل دولاسیته، لازم است. با توجه به دسترسی آسان، بازدید از این بنا را به همراه سنت شاپل توصیه می‌کنیم. 

 

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام