بیسان بلاگ ها بلاگ های فرانسه بلاگ های پاریس موزه رودین Rodin Museum
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

پاریس

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
قطر ایرویز 4 شب و 5 روز

تور فرانسه - قطر ایرویز - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/12/29

پاریس

پرواز برگشت 1403/01/04
1050 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

پاریس

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 8 شب 9 روز

تور فرانسه + اسپانیا

  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت
  • ترانسفر فرودگاهی

تهران

پرواز رفت 1402/09/15

پاریس

پرواز برگشت 1402/09/23
1990 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
موزه رودین Rodin Museum
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره موزهرودین پاریس

موزه رودین از مجموعه آثار مجسمه ساز فرانسوی آگوست رودین، که در شهر پاریس واقع شده است. این موزه در سال 1919 افتتاح شده و شامل دو قسمت است، بعضی از مجسمه‌ها درون باغ هستند و تعداد بیشتری در سالن طبقه اول و زیرزمین قرار گرفته‌اند.

 این مجموعه شامل 6600 مجسمه، 8000 نقاشی، 8000 عکس قدیمی ‌و 7000 شئ هنری می‌باشد.

سالانه به طور متوسط حدود 700 هزار نفر از خاطبان تور فرانسه از موزه رودین بازدید می‌کنند.

زمانی که رودین در ویلا دبریلانتز زندگی می‌کرد، از سال 1908 از هتل بیرون (Biron) به عنوان کارگاه هنری خود استفاده می‌کرده است، و متعاقباً کل مجموعه مجسمه‌های خود به همراه نقاشی‌های وینسنت ون گوگ، کلود مونه و پیر-آگوست رنوار را به ‌ایالت فرانسه اهدا کرد. به شرط اینکه آن‌ها ساختمانها را به موزه‌ای برای نمایش آثار وی اختصاص دهند.

موزه‌ی رودین شامل آثار و خلاقیتهای مهم رودین از جمله مجسمه‌ی متفکر، بوسه و دروازههای جهنم است.

 

این موزه شامل اتاقی است که به آثار کامیل کلودل، یکی از شاگردان رودین، اختصاص یافته است. باغهای اطراف ساختمان موزه شامل بسیاری از مجسمههای معروف در محیطهای طبیعی میباشند.

در پشت ساختمان موزه‌ یک دریاچه کوچک و یک رستوران قرار دارد.

 

 

 

نگاهی برتاریخچه‌ی آگوست رودین

رودین در پاریس به دنیا آمد و بیشتر زندگی خود را در پاریس گذراند. او همیشه به هنر علاقه داشت و برای ورود به مدرسه‌ی اصلی هنر در پاریس درخواست داده بود، اما بعد از سه بار امتحان باز هم پذیرفته نشد. این شکست‌ها رودین را از ادامه‌ی کارش منصرف نکرد و او همچنان به مجسمه سازی ادامه داد.

رودین مجسمه سازی را در روش‌های دیگری نیز امتحان کرد، وی تصمیم گرفت خود را در معماری نیز امتحان کند و برای کار دکوراسیون در بناهای عمومی‌ به بروکسل رفت.

پس از چند سال کار در بروکسل، رودین خود را بیحوصله و فاقد الهام حس کرد. وی تصمیم گرفت به سراسر ایتالیا سفر کند و پس از دیدن شاهکارهای میکل آنژ و دوناتلو، بالاخره آنچه را که می‌خواست پیدا کرد.

پس از بازگشت از بروکسل، رودین خیلی سریع کار بر روی یکی از آثار اصلی خود، با نام "عصر برنز" را آغاز کرد.

سرانجام این مجسمه در سال 1877 در سالن پاریس پذیرفته شد و مورد استقبال قرار گرفت. این اثر به قدری دقیق و شبیه به انسان بود که حتی رودین را متهم به استفاده از جسد یک زن واقعی در مجسمه‌اش کرده بودند. رودین در باقی عمر خود، تمام وقت و تلاشش را به هنر اختصاص داد.

او مأمور ساخت تندیس شهروندان مشهور فرانسوی مانند هونوره دو بالزاک و ویکتور هوگو، برای بزرگداشت آن‌ها، شده بود. هنگامی ‌که رودین در سال 1917 درگذشت، مجموعه‌ آثار دوران زندگی‌اش به کشور فرانسه اهدا شد.

 

 

 

کارهایی که می‌توان در موزه رودین انجام داد

موزه رودین در هتل بیرون (Biron) واقع شده است و روابط این هتل با دنیای هنر از سال 1904 آغاز شد و سرانجام در سال 1919  به عنوان موزه در دسترس عموم قرار گرفت.

با قدم زدن در این هتل که بیشتر شبیه به‌ یک عمارت است، نه تنها از دیدن آثار زیبای هنری لذت خواهید برد، بلکه ساختمان و طراحی داخلی بی‌نظیر موزه با رنگ‌های آبی، سیاه، سفید و چوب جنگلی شما را مجذوب خود خواهد کرد.

بازدید از آثاری همچون: بوسه، فوگیت آمور، سقوط وهم: خواهر ایکاروس، عصر بلوغ اثر کامیل کلودل، دروازه‌های جهنم و متفکر را از دست ندهید.

از دیگر ویژگی‌های موزه رودین آرامش و سکوت آن است به طوری که احساس می‌کنید به جایی خارج از شهر پاریس منتقل شده‌اید. احتمالا رودین هم به خاطر همین سکوت روزهای آخر زندگی‌اش را در این هتل گذرانده است. این موزه همچنین آثاری از مجموعه شخصی رودین از هنرمندانی چون مونه، ون گوگ و حتاادوارد مونک را به نمایش می‌گذارد.

 

 

 

آدرس و دسترسی به موزهرودین

موزه‌ی رودین در هتل زیبای بیرون(Biron)، در منطقه‌ی هفتم شهر پاریس و در نزدیکی موزه انولید واقع شده است. راه‌های دسترسی به آن عبارتند از:

مترو:خط 13 ایستگاه وارن (Varenne)، خطوط 13 و 8 ایستگاه انولید (Invalides)

قطار RER: خط C ایستگاه انولید (Invalides)

آدرس: 77 Rue de Varenne, 75007 Paris, France

 

 

 

زمان و هزینه بلیط ورودی موزهرودین

موزه رودین همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 6:30 عصر پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد. هزینه‌ی بلیط برای هر فرد 12 یورو می‌باشد.

در مجموع، اگر به هنر و مجسمه علاقه‌مند باشید، از اینکه چند ساعت از وقت خود را در این موزه سپری کنید پشیمان نخواهید شد. از این متن می‌توانید به عنوان یک راهنما برای بازدید از  موزه رودین، در تور پاریس استفاده کنید.


 


نام
نام خانوادگی
متن پیام