بیسان بلاگ ها بلاگ های فرانسه بلاگ های مارسی کاخ لون‌شان palais longchamp marseille
کاخ لون‌شان palais longchamp marseille
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره کاخ لون‌شان

یکی از برجسته‌ترین و زیباترین جاذبه‌های شهر مارسی کاخ یا موزه‌ی لونشان می‌باشد.

کاخ لونشان یک بنای تاریخی است که در منطقه‌ی چهارم شهر مارسی واقع شده است. این کاخ شامل سه بخش است:

  1. قصر آب 
  1. بال شرقی که موزه هنرهای زیبا در آن قرار گرفته است. این موزه نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و تابلوهایی را از قرن شانزدهم و نوزدهم به نمایش گذاشته است. این یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های مارسی است که در سال 1801 تاسیس شده است.
  1. بال غربی که موزه تاریخ طبیعی مارسی در آن واقع شده است و یکی از پربازدیدترین موزه‌های تاریخ طبیعی فرانسه است. در سال 1819 توسط ژان باپتیست، مارکی دو مونتگراند و کریستف دو ویلنو-بارژمون تأسیس شد.

 

همچنین یک پارک بزرگ و زیبا نیز در اطراف کاخ وجود دارد که توسط وزارت فرهنگ فرانسه به عنوان یکی از برجسته‌ترین باغ‌های این کشور درنظر گرفته شده است. اگر هنگام شب نیز از این کاخ فوق‌العاده دیدن کنید، نورپردازی‌های اطرافش زیبایی آن را دوچندان می‌کنند.

کاخ لونشان در سال 1869 در جشنی برای پایان مشکلات ناشی از کمبود آب آن زمان، افتتاح شد. ایجاد شبکه‌ی پیچیده‌ی 85 کیلومتری کانال‌های زیرزمینی و لوله‌هایی که آب آشامیدنی را برای همه به ارمغان آورد، بیش از 30 سال به طول انجامید.

اگر قصد خرید تور مارسی و بازدید از این موزه‌ی دیدنی را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید.

 

 

 

پارکلونشان مارسی

پارک لونشان در سال 1869 همزمان با کاخ افتتاح شد. علاوه بر این، مجموعه‌های هنری و تاریخ طبیعی، که در جای دیگری قرار گرفته بودند، در این زمان به کاخ منتقل شدند.

این پارک همچنین دارای یک باغ وحش بود که از سال 1898 تا سال 1987 توسط شهر اداره می‌شد، اما به دلیل عدم تمایل عموم به باغ وحش‌های سنتی، آن را تعطیل کردند.

در نوک فواره مجسمه‌هایی از چهار گاو بزرگ و سه زن وجود دارد.

در پشت مجسمه‌ی زن‌ها، درون ساختمان مرکزی کاخ یک غار سنگی دست ساز وجود دارد که با استالاکتیت‌های (ستونی از مواد معدنی است که به صورت قندیلی از سقف غار آویخته باشد) حکاکی شده و نیمف‌ها (در اساطیر یونانی و روم باستان به الهه‌های کوچک طبیعت گفته می‌شد) تزیین شده است.

از زیر مجسمه‌ها آب به‌یک حوضچه ثانویه و سپس به‌یک تالاب مصنوعی سرازیر می‌شود.

آب از تالاب به درون لوله‌های زیرزمینی وارد می‌شود، که از آنجا در یک سازه شبیه به آبشار بیرون می‌آید، و در دوازده چشمه برنز زینتی که در امتداد آن قرار دارند، درون حوضچه دوم که بزرگتر است جاری می‌شود.

این پارک همچنین دارای یک باغ با فضای سبز انگلیسی با کوچه‌های مارپیچی و بسیاری از درختان زیبا از جمله‌یک چنار 150 ساله، یک درخت بلوط و یک نارون که هر دو 120 سال قدمت دارند، می‌باشد.

منطقه‌ای که در قرن نوزدهم به باغ وحش تعلق داشت هنوز هم ساختمان‌های زیبایش را در سبک‌هایی خارق العاده دارا می‌باشد، مانند: پاویلون‌هایی برای زرافه و فیل، قفس‌هایی با کاشی‌های‌ترکی، قفس‌های خرس و لانه‌های فوک دریایی.

تاریخچهکاخ لونشان

در قرن نوزدهم خشک‌سالی مشکلی بود که باید به آن رسیدگی می‌کردند، از این رو یک پروژه مهندسی برای انتقال آب از رودخانه دورانس به مارسی به وجود آوردند.

کاخ لونشان برای تجلیل از ایجاد کانال مارسی ساخته شده است.

پایه گذاری این بنا توسط اورلئان در 15 نوامبر 1839 آغاز شد اما ساخت آن بخاطر هزینه‌ی هنگفت و مشکلاتی در مقررات محلی، 30 سال به طول انجامید.

این بنا توسط معمار هنری-ژاک اسپراندیو طراحی شده است و در محور سازه و فواره‌ی پیچیده‌ای معروف به "قصر آب" قرار گرفته است.

 

 

 

زمان و هزینه ورود به کاخ لونشان

کاخ لونشان همه روزه از ساعت 10 صبح الی 6 بعدازظهر پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد.

هزینه‌ی ورود به موزه‌ی تاریخ طبیعی و موزه هنرهای زیبا برای هر فرد 8 یورو و برای افراد زیر 18سال رایگان می‌باشد. موزه دوشنبه‌ها تعطیل است. ورود به باغ رایگان است.

 

 

 

آدرس و دسترسی به کاخ لونشان

باغ لونشان در منطقه‌ی چهارم شهر مارسی واقع شده است و برای دسترسی به آن به راحتی می‌توانید از طریق خط 1 مترو، خط 2‌ تراموا و یا خط 81 اتوبوس در ایستگاه Cinq Avenues Longchamp پیاده شوید.

آدرس:Boulevard Jardin Zoologique, 13004 Marseille, France

 

 

 

کاخ لونشان یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در شهر مارسی می‌باشد که در صورت خرید تور فرانسه و سفر به این شهر می‌توانید از آن بازدید کنید و همزمان از دو موزه‌ی مشهور و یک باغ بسیار زیبا نیز دیدن فرمایید. از این مطلب به عنوان راهنما در سفر استفاده کنید.


 


نام
نام خانوادگی
متن پیام