بیسان بلاگ ها بلاگ های فرانسه بلاگ های مارسی پارک ملی کلانک Calanques National Park
پارک ملی کلانک Calanques National Park
17 اردیبهشت 1401

کلانکچیست؟

کلانکها مجموعه‌ای از صخرههای سنگی و آبدرههایی هستند که مابین شهر مارسی و شهر کاسیس، در جنوب کشور فرانسه واقع شده اند و حدود 15 کیلومتر با مارسی فاصله دارند.

کلمه‌ی کلانک به معنای خلیج کوچک است و نامگذاری این منطقه به دلیل وجود خلیجهای کوچک با دیوارهای شیبدار از جنس سنگ آهک یا دولومیت می‌باشد.

چشم اندازی که تلاقی دریای مدیترانه با رشته کوه‌های این ناحیه به وجود می‌آورد خیره‌کننده است. 

 

 

اگر قصد سفر با تور مارسی را دارید، در این مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

 

پارک ملیکلانک

منطقه‌ی کلانکها از 18 آوریل سال 2012 به عنوان یک پارک ملی حفاظت شده در دسترس عموم قرار گرفته است و همه ساله بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. وسعت این پارک بیش از 520 کیلومترمربع است که 85 کیلومتر آن خشکی و مابقی آن دریا می‌باشد.

این پارک یکی از زیباترین پارکهای ملی دنیاست و مجموعه‌ای از کلانکهای متعدد از جمله: کلانک سورمیو، کلانک مورگیو، کلانک پورت-میو و کلانک سوگیتون و همچنین غار کیهان می‌باشد. 

طبیعتی که می‌توانید در این ناحیه نظاره‌گر آن باشید وصف نشدنی و مبهوت کننده است، تنوع گیاهان و جانوران در کلانک را هیچ جای دیگری نخواهید یافت.

بیش از 900 گونه‌ی گیاهی و جانوران نادری همچون شاهین در این منطقه‌ یافت می‌شوند. در منطقه‌ی کلانک علاوه بر لذت از آرامش و زیبایی، می‌توانید تفریحاتی مانند شنا، قایق سواری، صخره نوردی و... را نیز تجربه کنید.

این منطقه دارای یک اکوسیستم بسیار خاصی می‌باشد و در آن گیاهان بدون خاک و در سنگ آهک رشد می‌کنند.

 

 

 

بهترین زمان سفر بهپارک ملیکلانک

بسیاری از کلانکها در اوج گرمای تابستان به دلیل وجود خطر آتش سوزی بسته می‌شوند.

گاهی اوقات پیاده‌روی در تابستان مجاز است اما استفاده از اتومبیل از اول ژوئن تا 30 سپتامبر در این منطقه ممنوع می‌باشد. بهترین زمان برای سفر به کلانک‌ها از ماه مارس تا ژوئن، قبل از رسیدن باران و هوای پاییزی، می‌باشد.

اما لازم به ذکر است که کلانک در هر زمان از سال زیبا است و ارزش دیدن دارد (اگر اجازه‌ی ورود داشته باشید).

فعالیتهای تفریحی درپارک ملیکلانک

شما می‌توانید از طریق دریا و با قایق از شهر مارسی یا کاسیس به کلانک دسترسی داشته باشید، تورهای قایق‌رانی یا کایاک سواری زیادی هستند که از بندر کاسیس یا مارسی آغاز شده و شما را در تمام مناطق کلانکها می‌گردانند.

از آنجایی که عمق آب کم است شما می‌توانید با اجاره‌ی قایقهای خصوصی و با امنیت کامل در هر نقطه از مسیرتان شنا کنید. کوهنوردان زیادی هم برای آموزش و یا تفریح از صخرههای کلانک بالا می‌روند. 

 

 

 

برای بازدید از کلانک به نکات زیر توجه فرمایید:

  • سطح کلانکها ناهموار است و فراز و نشیبهای زیادی دارد، در نتیجه بهتر است از کفشهای محکمی استفاده کنید. همچنین اگر در تابستان سفر می‌کنید حتما کلاه لبه دار به همراه داشته باشید زیرا سایه به سختی پیدا می‌شود. 
  • آب آشامیدنی در کلانک یافت نمی‌شود به همین دلیل حتما آب زیاد و همچنین میان وعده برای خود تهیه کرده و به همراه داشته باشید.  
  • حوله، لباس اضافه و لباس مناسب شنا با خود به همراه داشته باشید.
  • حتما برنامه GPS گوشی خود را فعال کرده و به همراه داشته باشید. می‌توانید از برنامه‌ی آفلاین OsmAnd برای خواندن نقشه نیز استفاده کنید.

رستوران موجود درپارک ملیکلانک

رستورانی به نام لوشاتو (Le Château) در کلانک سورمیو (Sormiou)، بزرگترین کلانک موجود در پارک ملی، درست در کنار دریا واقع شده است.

این رستوران مورد علاقه‌ی همگان چه بومیها و چه گردشگران می‌باشد.

افراد می‌توانند هنگام شنا در دریای مدیترانه از خوردن غذاهای محلی، ماهیهای تازه و نوشیدنیهای خنک این رستوران لذت ببرند.

ساعات کار لوشاتو در طول هفته از ساعت 12 ظهر الی 3 بعدازظهر و از ساعت 7:30 الی 9:30 شب بوده و عصر یکشنبه تعطیل است. 

آدرس و دسترسی به پارک ملیکلانک

پارک ملی کلانک در جنوب فرانسه و مابین شهرهای مارسی و کاسیس واقع شده است.

با استفاده از خط 61 اتوبوس می‌توانید خود را از مارسی به این پارک برسانید و از آنجا با قایقهای موجود به کلانکهای مختلف آن بروید. پارک ملی 24 ساعته باز است و ورود به آن رایگان می‌باشد.

اگر قصد خرید تور فرانسه را دارید و می‌خواهید به شهر مارسی سفر کنید، بازدید از این پارک ملی بی نظیر را از دست ندهید. امروزه گردشگران زیادی تنها برای طبیعت گردی بار سفر می‌بندند، اگر شما هم از علاقه‌مندان به طبیعت هستید، بازدید از کلانک با منظره‌ای فوق‌العاده و صدها گونه‌ی گیاهی و جانوری کمیاب، بهترین انتخاب برای شماست.


نام
نام خانوادگی
متن پیام