بیسان بلاگ ها بلاگ های فرانسه بلاگ های پاریس موزه نارنجستان Musée de l'Orangerie
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

پاریس

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
قطر ایرویز 4 شب و 5 روز

تور فرانسه - قطر ایرویز - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/12/29

پاریس

پرواز برگشت 1403/01/04
1050 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

پاریس

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 8 شب 9 روز

تور فرانسه + اسپانیا

  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت
  • ترانسفر فرودگاهی

تهران

پرواز رفت 1402/09/15

پاریس

پرواز برگشت 1402/09/23
1990 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
موزه نارنجستان Musée de l'Orangerie
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره موزه نارنجستان

موزه‌ی نارنجستان یا اورانژری در جنوب غربی باغ تویلری شهر پاریس و در نزدیکی میدان کنکورد واقع شده است. این موزه در گذشته گلخانه‌ی مرکبات بوده، به همین دلیل مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است. موزه‌ی نارنجستان یک گالری هنری از نقاشیهای امپرسیونیستی و پست امپرسیونیستی است.

 

این موزه به خاطر تابلوی دیواری معروف نیلوفرهای آبی، اثر کلود مونه مشهور است. همچنین شامل آثاری از پل سزان، هنری ماتیس، ادمئو مودیلیانی، پابلو پیکاسو، پیر آگوست رنوار، هنری روسو، آلفرد سیسلی، چیم سوتاین، موریس اوتریلو و... نیز می‌باشد.

 

 

 

تاریخچهو معماری موزه نارنجستان

ناپلئون سوم، نارنجستان را در سال 1852 ساخته بود تا از درختان مرکبات باغ تویلری در برابر سرمای زمستان محافظت کند.

این بنا توسط معمار فیرمین بورژواس ساخته شده است، او درختها را پشت شیشه‌ای به سمت رودخانه‌ی سن قرار داد تا مقابل نور خورشید قرار گیرند، در سمت دیگر آن به خاطر محافظت در برابر بادهای سرد هیچ پنجره‌ای وجود ندارد.

قبل از ساختن این نارنجستان درختان در گرند گالری لوور ذخیره می‌شدند.

ورودیهای اصلی در ضلع شرقی و غربی ساختمان توسط معمار لوئیس ویسکانتی طراحی شده است، که به دلیل بازسازیهایی که در موزه‌ی لوور انجام داده است شهرت دارد.

ستونهایی که در ورودیها قرار گرفته‌اند از نقوش مثلثی پوشیده شده‌اند.

قسمت بالای ستونها گیاهان و خوشههای ذرت را نشان می‌دهد که مربوط به عملکرد کشاورزی ساختمان است. پس از سقوط امپراتوری در سال 1870 و آتش سوزی در کاخ تویلری در سال 1871، نارنجستان به یک دارایی دولتی تبدیل شد و همچنان به عملکرد اصلی خود به عنوان نارنجستان، و همچنین برای برگزاری رویدادهای عمومی ‌مانند کنسرت موسیقی، نمایشگاههای هنری، مسابقات و... تا سال 1922 ادامه داد.

 

 

 

تابلوینیلوفرهای آبی اثرکلود مونه

اگر علاقه‌مند به هنر هستید، در تور پاریس و بازدید از موزه نارنجستان اولین کاری که باید انجام دهید بازدید از نیلوفرهای آبی مونه است.

پس از جنگ جهانی اول، تغییرات زیادی در نارنجستان به وجود آمد. در سال 1921 دولت این بنا و ساختمان دیگری به نام ژودوپوم را به هنرهای زیبا اختصاص داد.

هدف از این دو ساختمان فراهم آوردن فضایی برای نمایش آثار هنرمندان معاصر بوده است.

در آن زمان کلود مونه در حال نقاشی سری تابلوهای نیلوفر آبی برای دولت بود که قرار بود در موزه‌ی دیگری به نام رودین به نمایش گذاشته شوند، اما رییس شورا درخواست کرد که نقاشیها در نارنجستان قرار داده شوند. سرانجام در سال 1922 نیلوفرهای آبی به نارنجستان اهدا شدند.

هشت تابلو هر کدام با دو متر ارتفاع در دو اتاق بیضی شکل، چیده شده‌اند.  

 

 

مجموعه ژانوالترو پاول گیله: جواهراتامپرسیونیستو پستامپرسیونیست

گنجینه‌ی موزه‌ی نارنجستان فقط به نیلوفرهای آبی مونه محدود نمی‌شود و دومین کاری که باید انجام دهید بازدید از بخش زیرزمینی آن است. این نمایشگاه، یک نمایشگاه دائمی ‌از شاهکارهای قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم است که به مجموعههای ژان والتر و پل گیله معروف است.

این مجموعه با آثاری از استادان فرانسوی و خارجی، یعنی از سزان، ماتیس، مودیلیانی یا پیکاسو، شامل 144 اثر هنری امپرسیونیستی و پست امپرسیونیست می‌باشد.

 

 

 

نوسازی نارنجستان

جدیدترین بازسازی توسط اولیویه بروچت بین سالهای 2000 تا 2006 انجام شده است. اتاق‌هایی که قبلاً در دو سطح ساخته شده بودند، بهم ریخته و نور طبیعی به نیلوفرهای آبی بازگردانده شد. به منظور نمایش مجموعه ژان والتر و پاول گیله، اتاقها از سطح زیرزمین حفر شدند.

فضاهای نمایشگاهی موقت، سالن اجتماعات، فضای آموزش و کتابخانه نیز ایجاد شدند. این نوسازی پس از کشف بقایای دیواری که لوئی سیزدهم که در سال 1566 برای محافظت از کاخ تویلری ساخته بود، به تأخیر افتاد و تغییر یافت. این موزه در 17 مه 2006 مجدداً افتتاح شد.

آدرس و دسترسی بهموزه نارنجستان

موزه نارنجستان در باغ تویلری شهر پاریس واقع شده است و برای دسترسی به آن می‌توانید از خطوط مترو شماره 1، 12 و 8 استفاده نمایید و در ایستگاه کنکورد پیاده شوید و با حدود 3 دقیقه پیاده روی به ‌آنجا برسید.

 همچنین می‌توانید از خطوط 42 ، 45 ، 52 ، 72 ، 73 ، 84 ، 94 اتوبوس استفاده کنید.

 

 

 

زمان وهزینه‌یورود بهموزه نارنجستان

موزه‌ی نارنجستان همه روزه به جز سه شنبهها از ساعت 9 صبح تا 6 عصر پذیرای بازدیدکنندگان است.

هزینه‌ی بلیط برای هر فرد 9 یورو می‌باشد و برای سنین زیر 18 سال رایگان است.  

 

در تور فرانسه با بازدید از موزه‌ی نارنجستان می‌توانید تجربه‌ای از دو قرن هنر کسب کنید و از قدم زدن در باغ زیبای تویلری، محیطی سرسبز و آرام، لذت ببرید. اگر از علاقه‌مندان هنر هستید با توجه به دسترسی آسان و هزینه‌ی بلیط ارزان، بازدید از مجموعه آثار زیبا و معروف نارنجستان را از دست ندهید.
 


نام
نام خانوادگی
متن پیام