بیسان بلاگ ها بلاگ های فرانسه بلاگ های پاریس موزه لوور Louvre Museum
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

پاریس

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
قطر ایرویز 4 شب و 5 روز

تور فرانسه - قطر ایرویز - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/12/29

پاریس

پرواز برگشت 1403/01/04
1050 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

پاریس

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 8 شب 9 روز

تور فرانسه + اسپانیا

  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت
  • ترانسفر فرودگاهی

تهران

پرواز رفت 1402/09/15

پاریس

پرواز برگشت 1402/09/23
1990 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
موزه لوور Louvre Museum
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره موزه لوور

شاید شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که علاقه‌ی چندانی به گذراندن وقت در موزه‌ها ندارند اما در مورد موزه لوور، بزرگترین موزه‌ی هنری جهان با نام فرانسوی (Musée du Louvre) چنین امری محال است. این موزه یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری در عروس شهرهای اروپا یعنی شهر پاریس به شمار می‌آید. لوور، موزه ملی و گالری هنر کشور فرانسه، در بخشی از کاخ بزرگ پاریس و در سمت راست رودخانه‌ی سن، پر آب‌ترین رودخانه فرانسه، قرار گرفته است. در این موزه بیش از ۳۸۰۰۰ اثر هنری مربوط به پیش از تاریخ تا سده ۲۱ میلادی در فضایی بالغ بر ۷۲۷۳۵ متر مربع جمع‌آوری و به نمایش گذاشته شده است.

 

تعجبی ندارد که موزه‌ی لوور همچنان لقب پر بازدیدترین موزه‌ی جهان را حفظ کرده است، چرا که خانه‌ی محبوب‌ترین بانوی جهان، مونا لیزا می‌باشد. تعداد بازدیدکنندگان موزه‌ی لوور در سال 2011 به 8.8 میلیون نفر رسید و در سال 2018، لوور پربازدیدترین موزه هنر جهان شد که 10.2 میلیون نفر بازدیدکننده داشته است. 

 

تاریخچه موزه لوور

کاخ لوور که موزه را در خود جای داده است ابتدا به عنوان قلعهای بوده که توسط فیلیپ دوم در قرن دوازدهم برای محافظت از شهر در برابر سربازان انگلیسی که در نرماندی بودند، ایجاد شده بود. بقایای این قلعه هنوز هم در زیرزمین کاخ قابل مشاهده است. موزه لوور در دهم آگوست 1793، اولین سالگرد درگذشت رژیم سلطنتی، افتتاح شد. سه روز در هفته برای عموم دسترسی رایگان در نظر گرفته شده بود که به عنوان یک موفقیت بزرگ تلقی میشد و مورد قدردانی قرار میگرفت. این مجموعه 537 نقاشی و 184 اثر هنری را به نمایش گذارده بود. سه چهارم آن‌ها از مجموعه‌های سلطنتی بدست آمده بود و مابقی آن‌ها از مهاجران و دارایی کلیسا مصادره شده بود. در سال 1794، ارتشهای انقلابی فرانسه اقدام به آوردن قطعاتی از اروپای شمالی کردند. روزهای اول بسیار گیج کننده بود، هنرمندان ممتاز نقاشی‌های بدون مجوز خود را قاب به قاب از سقف تا کف آویزان می‌کردند. این سازه در ماه می 1796 به دلیل نواقص ساختاری بسته شد و مجددا در چهاردهم جولای 1801، به طور دقیق و مرتب با سیستم روشنایی و ستون‌های جدید گشوده شد. 

 

معماری هرم لوور

لوور یک هرم بزرگ از جنس شیشه و فلز است که در سال 1984 به سفارش رییس جمهور فرانسه فرانسوا میتران، توسط معمار چینی-آمریکایی یو مینگ پی (I.M.Pei) طراحی شده است. این سازه خود به وسیله ی سه هرم کوچکتر در محوطه ی اصلی کاخ لوور احاطه گردیده. هرم اصلی به عنوان ورودی موزه می باشد و در سال 1989 تکمیل شده است. ارتفاع آن به 21.6 متر می رسد. پایه مربعی آن از هر طرف 34 متر و مساحت سطح پایه 1000 مترمربع است. این مجموعه از 603 قطعه لوزی شکل و 70 بخش مثلثی شیشه ای تشکیل شده است. ساختار هرم توسط نیکولت چارتند کنول از مونترال (ساختار هرم / مشاور طراحی) و رایس فرانسیس ریچی از پاریس (ساختار هرم / مرحله ساخت) مهندسی شده است.

 

مجموعه آثار موزه لوور

  • آثار باستانی مصر: این بخش، با بیش از 50،000 قطعه شامل آثار باستانی از تمدن نیل، مربوط به 4000 سال قبل از میلاد تا قرن چهارم میلادی میباشد. این مجموعه مروری بر زندگی مصری در مصر باستان، پادشاهی قرون وسطایی، پادشاهی جدید، هنر قبطی و دوره‌های رومی، بطلمیوس و بیزانس دارد. 
  • آثار باستانی نزدیک به شرق: این بخش از سال 1881 قدمت دارد و به مروری بر تمدن اولیه شرق و نخستین مسکن‌ها پیش از ورود اسلام می‌پردازد. این بخش به سه منطقه جغرافیایی تقسیم میشود: لوانت ، بین النهرین (عراق) و پرشیا (ایران).   
  • یونانی، اتروسکی و رومی: این بخش قسمت‌هایی از حوضه مدیترانه را نشان میدهد که مربوط به نوسنگی تا قرن ششم است. این مجموعه از دوره سیکلادیک تا فروپاشی امپراتوری روم را پوشش میدهد و یکی از قدیمیترین قسمت‌های موزه است. در ابتدا، این مجموعه بر مجسمه‌های مرمری مانند ونوس میلو متمرکز بود. آثاری همچون آپولو بلودر در جریان جنگ‌های ناپلئونی وارد شدند، اما این قطعات پس از سقوط ناپلئون اول در سال 1815 بازگردانده شدند. 
  • هنر اسلامی: مجموعه هنرهای اسلامی، جدیدترین بخش موزه، شامل سیزده قرن و سه اقلیم است. این نمایشگاه شامل سرامیک، شیشه، مواد معدنی، چوب، عاج، فرش، منسوجات و مینیاتورها، با بیش از 5000 اثر و 1000 تکه‌ی شکسته می‌باشد. از جمله آثار این مجموعه می‌توان به جعبه عاج قرن دهم از اندلس، تعمیدگاه سنت لوییس، یک حوضچه برنجی حکاکی شده از دوره مملوک در قرن سیزدهم یا چهاردهم و کفن قرن دهم از سنت ژوزه ایران، اشاره کرد. این مجموعه شامل سه صفحه شاهنامه، کتاب حماسی اشعار فردوسی به زبان فارسی و یک فلز سوری به نام گلدان باربرینی است. 
  • مجسمه سازی: بخش مجسمه سازی شامل کارهایی است که قبل از سال 1850 خلق شده است و متعلق به بخش‌های اتروسک ، یونان و روم نیست. در زمانی که لوور کاخ بوده است، به عنوان انباری برای نگهداری مواد مجسمه سازی نیز استفاده می‌شد. در ابتدا این مجموعه تنها 100 قطعه را شامل میشد و بقیه مجموعه مجسمه‌های سلطنتی در ورسای قرار داشتند. این مجموعه همچنان کوچک ماند تا زمانی که در سال 1847 لئون لابورد اداره‌ی آن را در دست گرفت. لابورد بخش قرون وسطایی را گسترش داد و شروع به خریدن مجسمه‌هایی از این قبیل کرد. 
  • هنرهای تزئینی: مجموعه اشیای هنری مربوط به زمان قرون وسطی تا اواسط قرن نوزدهم میشود. این بخش به عنوان زیرمجموعه بخش مجسمه سازی، براساس املاک سلطنتی و انتقال کار از باسیلیک سنت دنیس، محل دفن پادشاهان فرانسوی که شمشیر تاجگذاری پادشاهان فرانسه را در دست داشتند، آغاز شد. 
  • نقاشی: کلکسیون آثار نقاشی با بیش از 7500 اثر از قرن سیزدهم تا سال 1848 قدمت دارد و توسط 12 متصدی که بر نمایشگاه نظارت داشته اند، مدیریت میشد. نزدیک به دو سوم آثار از هنرمندان فرانسوی و بیش از 1200 تای آن‌ها از اروپای شمالی هستند. نقاشی‌های ایتالیایی بیشتر از بقایای مجموعه‌های فرانسیس اول و لوئیز چهاردهم تشکیل میشود، برخی دیگر، آثار هنری غیرقابل استفادهی دوران ناپلئون هستند و برخی از آن‌ها خریداری شده اند. این مجموعه با فرانسیس آغاز شد، که آثاری از استادان ایتالیایی مانند رافائل و میکل آنژ را بدست آورده و لئوناردو داوینچی را به دربار خود وارد کرده است. از برجسته ترین آثار این مجموعه میتوان به مونالیزا و بانوی صخره‌ها آثار لئوناردو داوینچی اشاره کرد. 
  • چاپ و نقش: این بخش شامل آثار روی کاغذ است. این مجموعه در اصل شامل 8600 اثر در مجموعه سلطنتی بوده که از طریق تصاحب ایالتی افزایش یافت. مجموعه در پنجم آگوست 1797 با 415 اثر در گالری دی آپولون، افتتاح شد. 

از دیگر آثار معتبر موزه لوور میتوان به لوح حمورابی، گاو بالدار آشوری، بخش‌هایی از تخت جمشید، بز بالدار طلایی، کاتب نشسته، نقش برجسته ی آشوری، لوح پیروزی نارام سین و ظروف گلی آشوری اشاره کرد که بازدید از آن‌ها برای کسانی که تور فرانسه را برگزیده‌اند، خالی از لطف نیست.

 

موقعیت مکانی موزه لوور

موزه‌ لوور در مرکز شهر پاریس و در منطقه یک واقع شده است. لوور دارای سه ورودی است: ورودی اصلی در خود هرم، ورودی از مرکز خرید زیرزمینی کاروسل دو لوور (Carrousel du Louvre) و ورودی درگاه شیرها (Porte des Lions). در زیر ورودی اصلی موزه، مرکز خرید کاروسل دو لوور و فروشگاه‌های زیادی از جمله فروشگاه اپل فرانسه و رستوران مک دونالد نیز واقع شده اند. 

استفاده از دوربین در داخل موزه مجاز است، اما فلش عکاسی ممنوع است. 

آدرس : Rue de Rivoli, 75001 Paris, France

 

 

تهیه بلیط موزه لوور

موزه لوور همه روزه به غیر از سه شنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر، و در روزهای چهارشنبه و جمعه نیز تا ساعت ۹:۴۵ شب از بازدیدکنندگان میزبانی می‌کند. بلیط را می‌توانید به صورت آنلاین با هزینه‌ی 17 یورو و به صورت حضوری با هزینه‌ی 15 یورو برای هر فرد تهیه کنید. 

 

دسترسی به موزه لوور

دسترسی به موزه‌ی لوور همانند دیگر اماکن تفریحی که در تور پاریس تجربه می‌کنید، بسیار آسان است.

برای رسیدن به این موزه با مترو، از خطوط ۱ یا ۷ استفاده کرده و در ایستگاه کاخ سلطنتی موزه‌ لوور، از قطار پیاده شوید.

همچنین می‌توانید وارد خط ۱۴ مترو شده و در ایستگاه پیرامیدز (Pyramides) پیاده شوید.

خطوط اتوبوس‌رانی ۲۱، ۲۴، ۲۷، ۳۹، ۴۸، ۶۷، ۶۸، ۷۲، ۸۱، ۸۵ و ۹۵ نیز شما را به موزه می‌برند.

تمامی این اتوبوس‌ها در نزدیکی لوور توقف می‌کنند. اگر می‌خواهید با خودروی شخصی راهی لوور شوید، یک پارکینگ زیرزمینی نیز در زیر مرکز خرید قرار دارد که ورودی آن در خیابان ژنرال لومونیر است.

قیمت این پارکینگ به ازای هر ساعت توقف، ۴.۴ یورو است. 

 


 


نام
نام خانوادگی
متن پیام