بیسان بلاگ ها بلاگ های فرانسه بلاگ های مارسی محله‌ی لوپانیه مارسی le panier marseille
محله‌ی لوپانیه مارسی le panier marseille
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره محله‌یقدیمی ( لو پانیه ) مارسی

از نظر گردشگران یکی از مهمترین محلههای شهرهای مختلف، محله‌ی قدیمی‌ آنها می‌باشد، زیرا با دیدنش تاریخ و فرهنگ شهر را درمی‌یابیم.

همانطور که می‌دانید مارسی قدیمی‌ترین شهر کشور زیبای فرانسه است، به همین دلیل بازدید از بافت قدیمی و سنتی آن یکی از جاذبههای توریستی به حساب می‌آید. قدیمی‌ترین بخش شهر مارسی نیز به "محله‌ی قدیمی" یا "لو پانیه" معروف است. 

این محله‌ی رنگارنگ که در دامنه‌ی تپه‌ای در بالای بندر قدیمی واقع شده است، به داشتن ساختمانها و خیابانهای شیب‌دار شهرت دارد.

 

 

گشت‌و‌گذار در محله‌ی قدیمی مارسی با سبکی روستایی و صمیمی، محیطی هنری پر از گلهای زیبا، نقاشیهای دیواری، میدانهای معروف و کافههای دنج بسیار لذت بخش است. 

پانیه در زبان فرانسوی به معنای سبد است. تاریخ مارسی در سال 600 قبل از میلاد با آمدن یونانیها در این مکان متولد شد.

این محله هزاران سال شاهد لمس فرهنگهای دیگر نقاط جهان بوده است، در ابتدا ایتالیا و اخیرا آفریقا، آمریکای جنوبی، ویتنام و ماداگاسکار.  

نازیها با حمله به محله‌ی قدیمی، 1500 خانه را منفجر کرده و تلاش کردند جنگجویان مقاومت، پناهندگان، جنایتکاران، یهودیان و کمونیستها را از بین ببرند.

بازسازی صورت گرفته پس از نابودی محله در جنگ جهانی دوم، باعث بهم ریختگی کوچهها و مخفی شدن مغازههای صنایع دستی، آتلیهها و تراس‌های شلوغ خانههای قدیمی‌ شده است.

مرکز اصلی محله‌ی قدیمی‌ مارسی خیریه‌ی قدیمی‌ آن می‌باشد. 

اگر قصد خرید تور مارسی و بازدید از این منطقه را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید.

 

 

 

گشت‌وگذار درمحله‌ی قدیمی

محله‌ی قدیمی جو بسیار سرزنده‌ای دارد و شما می‌توانید با پای پیاده بدون ترس از گم شدن سرتاسر آن را بگردید.

برای رسیدن به بالای تپه، همان کاری را انجام دهید که‌ یونانیان 2600 سال پیش در این مکان انجام داده اند: از چهارراه جلوی تالار شهر شروع کنید.

این ساختمان با الهام از سبک باروک یادآور معماری کاخهای ایتالیایی مانند جنوا می‌باشد.

این اثر توسط گاسپارد پیجت و متیو پورتال ساخته شده است. سپس "زندان روئه د لا" را در كنار تالار شهر خواهید دید و از جلوی یک کاخ زیبای غیرنظامی مربوط به قرن شانزدهم، به نام "خانه‌ی الماس" با نمایی همچون الماس عبور خواهید کرد.

تماشای تراسهای زیبای "ساختمان شهرداری" را از دست ندهید. مکانهای معروف زیادی برای بازدید در محله‌ی قدیمی‌وجود دارند که در این قسمت به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم: 

  • صنایع دستی محلی و پناهگاه هنری در گالریها 
  • میدان یونانی لونش  
  • خانه‌ی الماس 
  • داویل پاویلیون صورتی 
  • مرکز فرهنگی خیریه قدیمی و موزهها و گالریهای مجموعه آثار هنری آن 
  • مسیر 13 کانتون 
  • پاساژ لورت 
  • میدان مولین 
  • خانه‌ی معمار معروف پیر پیجت 
  • میدان پیستول 
  • کلیسای جامع دو لاماژور 
  • کلیسای سنت لوران 
  • موزه‌ی تمدن 

تاریخچه‌ی منطقه‌ی پانیه

زمانی که طبقه‌ی متوسط مارسی در قرن هفدهم تصمیم به جابه‌جایی گرفت، پانیه تبدیل به منطقه‌ی طبقه‌ی کارگر شد. محله‌ی قدیمی در قرن نوزدهم، با شروع انقلاب تجاری و صنعتی، به تدریج شهرت نامناسبی بدست آورد.

به نظر می‌رسید که پانیه به عنوان "تپه‌ای با جمعیت بیش از حد و خانههایی بد ساخت" توسط شورای شهر، مانعی برای توسعه و نوسازی شهر در نظر گرفته شده بود.

اما این شهرت مشکوک مانع از توسعه‌ی روش زندگی روستایی با جمعیتی که عمدتا از ماهی‌گیرها، دریانوردان و ملوانان تشکیل شده بود، نشد. 

در پایان قرن نوزدهم و پس از جنگ جهانی اول، کورسیکان‌ها جذب ناپولیتی‌ها شدند. بخشی از این محله در فوریه 1943 توسط آلمانی‌ها پویا شد. اما مردم غیرت خود را نشان دادند و به بازسازی کوچکترین نقاط محله نیز پرداختند.

امروزه کشورهای فراوانی در شکل‌گیری فرهنگ پانیه و رنگارنگی آن نقش دارند. 

 

 

 

آدرس و دسترسی به محله‌ی قدیمی

محله قدیمی یا لو پانیه در منطقه‌ی دوم شهر مارسی واقع شده است و دسترسی به آن به راحتی از خط 1 مترو، ایستگاه کولبرت (Colbert) و خط 49 اتوبوس ایستگاه کلیسای جامع (Cathedrale la Major) امکان‌پذیر است. برای ورود به محله‌ی قدیمی نیازی به تهیه بلیط ورود نخواهید داشت. 

آدرس: 13002 Marseille, France

 

 

 

رستوران‌های محله‌ی قدیمی

یکی از جذابیت‌های محله‌ی قدیمی مارسی  از گذشته تا به امروز وجود طیف گسترده‌ای از کافه‌ها و رستوران‌های آن است. سعی کنید یکی از وعده‌های غذایی خود را در این محله تجربه کنید. در این قسمت به تعدادی از بهترین رستوران‌ها اشاره می‌کنیم: 

  1. Au Coeur du Panier: این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای محلی، فرانسوی و مدیترانه‌ای می‌باشد. 
  1. Ahwash Concept Store: این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای مراکشی و مدیترانه‌ای می‌باشد. 
  1. Maison Geney: این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای سالم، فرانسوی، کافه‌ای، اروپایی و خیابانی می‌باشد. قیمت در این رستوران نسبتا مناسب است. 
  1. Le Clan des Cigales: این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای فرانسوی و مدیترانه‌ای می‌باشد. 
  1. Vinoneo: این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای اروپایی، فرانسوی و مدیترانه‌ای می‌باشد. 
  1. TaKo-SaN: این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای ژاپنی و آسیایی می‌باشد. 
  1. Chez Etienne: این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای ایتالیایی، فرانسوی، مدیترانه‌ای و گریل می‌باشد. 
  1. Le Refuge: این رستوران دنج، در فضایی باز ارائه دهنده‌ی غذاهای اروپایی، فرانسوی و مدیترانه‌ای می‌باشد. 
  1. Au Panier Breton: این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای فرانسوی می‌باشد و برای کودکان نیز پیشنهاد می‌شود. 
  1. Le Bistro Du Panier: این رستوران ارائه دهنده‌ی همبرگر، غذاهای فرانسوی، آمریکایی و غذاهای خیابانی است و قیمت‌ها در این مکان نسبتا ارزان هستند. برای صرف غذا از فضای بیرون رستوران هم می‌توانید استفاده کنید.

در تور فرانسه با بازدید از محله‌ی قدیمی مارسی بخش تاریخی و فرهنگی این شهر را خواهید یافت.

حتی اگر تنها یک روز زمان داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم گشتن در این محله را از دست ندهید زیرا اینگونه سفر خود را تکمیل می‌کنید. از این مطلب می‌توانید برای دسترسی بهتر و صرفه جویی در پیدا کردن جاذبه‌های این مکان بهره‌مند شوید. 


 


نام
نام خانوادگی
متن پیام