بیسان بلاگ ها بلاگ های فرانسه بلاگ های پاریس شانزه لیزه Champs-Élysées
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

پاریس

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
قطر ایرویز 4 شب و 5 روز

تور فرانسه - قطر ایرویز - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/12/29

پاریس

پرواز برگشت 1403/01/04
1050 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

پاریس

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 8 شب 9 روز

تور فرانسه + اسپانیا

  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت
  • ترانسفر فرودگاهی

تهران

پرواز رفت 1402/09/15

پاریس

پرواز برگشت 1402/09/23
1990 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
شانزه لیزه Champs-Élysées
17 اردیبهشت 1401

هر آنچه باید درباره شانزه‌لیزه بدانید

شاید برایتان سوال باشد که چگونه یک خیابان می‌تواند بهچنین شهرتی دست یابدو مردم را از اقصی نقاط جهان به سمت خود بکشاند.

خیابانوسیع و بزرگشانزه لیزه واقع در قلب پاریس، زیباترین شهر دنیا، با طول 2 کیلومتر نه تنها مرکز مد وتمامی برندهای مشهور سراسر دنیاست، بلکه یک مکان تفریحی پر از کافه‌ها و رستوران‌های لوکس و برجسته‌ با شهرت جهانی، سالن های تئاتر معروفو فضای سبزی زیبامی‌باشد.

 

در اساطیر یونانالیزهبه معنای بهشت است،همانازیبایی این خیابان به بهشت تشبیه شده است.  

 

 

 

 

تاریخ پیدایش شانزه‌لیزه

  تا زمان سلطنت لویی چهاردهم، ناحیه‌ای که اکنونخیابان شانزه لیزهدر آن قرار دارد، مزارع، باغ و زمین های خالی گسترده ای وجود داشت.

شانزه لیزه و باغ‌های آندرواقعدر سال 1667 توسطآندره لونوتر، باغبان مخصوص لویی چهاردهم، پ  ایه گذاری شد.

لونوتر یک گردشگاه وسیع در بینکاخو رند پوینتمدرن،با دو ردیفدرخت ناروندرهر طرفو گل هایی به سبک متقارن در باغ رسمی فرانسوی، طراحی کرد.

نام این بلوار در ابتدا"تفرجگاه بزرگ" بوده است و در سال 1709 به شانزه لیزه تغییرکرده است.

در اواخر قرن هجدهم شانزه لیزه به یک خیابان مد تبدیل شده بود،درختان هر دو طرف به اندازه كافي رشد كرده بودند تاشکلمستطيليبه خودگيرند.بزرگترینعمارتشخصیدر نزدیکیخیابان،کاخ الیزه، اقامتگاه خصوصیاشراف بود که در جمهوریسوم فرانسه به اقامتگاه رسمیروسایجمهور فرانسه تبدیلشد.

پس از انقلاب فرانسه دو مجسمه اسب سوار، ساخته شده در سال 1745، ازکاخ سلطنتیسابق در مارلیآورده شدهو درابتدایبلوار و پارک قرار گرفتند.

پس از سقوط ناپلئون و احیایسلطنت فرانسوی، درختاندوباره کاشته شدند زیرا ارتش‌های اشغالگر روس، بریتانیا و پروس، در طول صد روزی که در آنجا مانده بودنداز چوبدرختان برایهیزماستفاده کردند.

خیابان در طول امپراطوری ساخته شد. شانزه لیزه در سال 1828 به دارایی شهر تبدیل شد و پیاده روها، فواره ها و روشنایی گازی به آن اضافه شد.

در سال 1834 زمان پادشاه لویی فیلیپ، معمارماریانودو چاوز مأمور شدتامجدداً نقشه د لا كنكورد و باغ‌هایشانزهلیزهراطراحی کند.

او باغها وگلهای رسمی را کاملا دست نخورده نگاه داشت، اما در مجموعباغ را به نوعیپارک تفریحیدر فضایباز تبدیلکردکه شامل،یککافه باغ تابستانیبه نامAlcazard'eté، دو رستوران به نامهایLedoyenوdel'Horloge،یکتئاترپانوراما، ساخته شده در سال 1839 ، که در آن نقاشیهایبزرگ تاریخیبه نمایشگذاشته شده و سیرکدیته(1841)،یکسالن بزرگ برایاجرایتئاتر محبوب، موسیقیو سیرک، بود. ویهمچنینچندینفوارهزینتیرا در اطراف پارک قرار داد که سه مورداز آن‌ها هنوز همموجودهستند.

بنای اصلی بلواریعنیطاق پیروزی، در سال 1836 توسط پادشاه لویی فیلیپ تکمیل شد.در طول تاریخ خیابان شانزه لیزهخیابانمحل برگزاریرژه‌هاینظامیبوده است

 

 

معروف ترینجاذبه‌های گردشگری شانزه لیزه 

•   پتیپاله(petitpalais) 

   میدانکنکورد(Place de la Concorde) 

   موزهدولورانژری(Muséedel’Orangerie) 

   لامادلن(LaMadeleine ) 

   موزهدزگودوپاریس(Muséedeségoutsde Paris) 

   کاخالیزه(ElyseePalace) 

   مجسمهشارلدوگل(La Statue du General de Gaulle) 

   ساختمانتاریخیبالزاک(Le Balzac) 

   مجسمهسیمونبولیوار(Simon Bolivar Statue) 

 

 

خرید از برندهای معروف شانزه‌لیزه

همانطورکه می‌دانید یکی از بهترین و معروف ترین خیابان‌های مد و خرید خیابان شانزه لیزه پاریس می باشد که شهرتی جهانی یافته است.

اگر تور فرانسه را انتخاب کرده‌اید، از خرید کردن در شانزه لیزه عقب نمانید، برندهای معروف که نمایندگی آن‌ها در خیابان شانزه لیزه وجود دارند عبارتند از: ابرکرومبی اند فیچ، لویی ویتون، لیوایز،آدیداس،لاکوست،نایک،تامی،دیزنی استور،تیسوت،سواروسکی،ام ای سی،اورنج استور،اومگا،باس، اچ اند ام، زارا، استارباکس، برند مشهور جواهر تیفانی، ماسیمو دوتی، سوآچ، گوچی، کنزو، برند مشهور جواهر کارتیه، جیونچی، ورساچه، سلین، دیور، بولگاری، شنل، دیور هوم، تام فورد، کلوئی، پرادا، هرمس و صدها برند مطرحدیگرجهان. 

 

 

 

 

  رستوران‌های جدید در اطراف شانزه‌لیزه   

1.      رستوران فن فن(Fanfan):یک رستوران جدیدبا غذاهای فوق العاده خوشمزه و ترکیبیفرانسوی-آسیاییبهسرآشپزیجولیانبورباودمی باشد. 

2.      رستورانبوکادور(Boccador):رستوران افسانه‌ایایتالیاییواقعدرمنطقه 8پاریس، میباشد. اگر به غذاهای کلاسیک ایتالیایی علاقه دارید حتما به این رستورانبهسرآشپزی، مارکو بوکا، که با صندلی های راحت و نیمکت های جذاب قدیمی طراحی شده است سری بزنید. 

3.      رستوران پتیت پلایس(PetitPalais):همه ساله ، این رستوراناز نمایشگاههایبسیاریاستقبال میکندودارای یک باغ بسیار زیبا، با منویی خوشمزه و سرآشپزی آماندین شاینوت، می باشد. 

4.      رستوران لیلی وود(Lily Wood):این رستوران واقع در شانزه لیزه، یک رستوران مقرون به صرفه با غذاهایی تازه، سالم و لذیذ می باشد. 

5.      رستوران لا تیبل دو هویت(La Table duHuit): این رستوران واقع در منطقه 8 پاریس، با منویی جدید غذاهای ویژه ساردینیا را سرو می کند. سرآشپز ایتالیایی، نیکولاپیسوبا بهترینغذاهایکشور خود در انتظار شما میباشد. 

6.      رستوران توسکا(Tosca): این رستوران در یک فضای دنج و آرامش بخش تعبیه شده و غذاهای ایتالیایی ارائه میدهد. 

7.      رستوران براسرینا (BrasserieNaï): یک رستوران لبنانی با غذاهای اصیل آن کشور مانند حموص، سمبوسه و بره، از ساعت 7:30 صبح  تا 11:30 شب پذیرای مهمانان است. برای صبحانه، ناهار و هر وعده ی دیگری میتوانید به این رستوران سری بزنید. 

 

 

آدرس و راه‌های دسترسی به شانزه‌لیزه پاریس

خیابان شانزه لیزه یک بلوار با طول 1910 متر و عرض 70 متر،در منطقه ۸ پاریسو در شمال غربیاینشهرواقع شده است. اینخیاباناز میدانکنکورد آغاز شده و به میدانشارل دوگلختم می‌شود. شانزهلیزهبخشیاز محور تاریخی(Axehistorique) پاریسبه‌شمار می‌آید.

در تور پاریس نگران دسترسی و رفت و آمد به اماکن گردشگری نباشید. شانزه لیزه نیز مانند سایر خیابان‌های پاریس دارای مترو، قطار و اتوبوس است.

با استفاده از خط 1 مترومی‌توانیددر هریکاز ایستگاه‌هایشانزلیزهکلمانسو (Champs Elysees Clemenceau)، فرانکلیندلانو روزولت (Franklin D. Rooseveltجرج پنجم (George V)یاشارلدوگل (Charles de Gaulle Etoile) توقف نمایید.

همچنیناگر خواهان پیاده‌رویدر امتداد اینبلوار از نقطه شروع آن هستید،می‌توانیددر ایستگاهکنکورد واقع بر خط 12 مترو توقف نمایید. 

با استفاده از خطAقطارهایRERنیزمی‌توانیددر ایستگاهCharles de Gaulle Etoileتوقف نمایید. 

خط 73 اتوبوس نیزاز میانخیابانشانزهلیزهعبور می‌کند. علاوه بر آن می‌توانیدبایکیاز خطوط 22، 30، 31، 52 و 92 به محل طاق پیروزیبرویدو از آنجا پیاده‌ازشانزهلیزهگذر کنید. 

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام