بیسان بلاگ ها بلاگ های فرانسه بلاگ های پاریس برج ایفل Eiffel Tower
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

پاریس

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
قطر ایرویز 4 شب و 5 روز

تور فرانسه - قطر ایرویز - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/12/29

پاریس

پرواز برگشت 1403/01/04
1050 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

پاریس

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 8 شب 9 روز

تور فرانسه + اسپانیا

  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت
  • ترانسفر فرودگاهی

تهران

پرواز رفت 1402/09/15

پاریس

پرواز برگشت 1402/09/23
1990 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
برج ایفل Eiffel Tower
17 اردیبهشت 1401

هرآنچه باید درباره برج ایفل بدانید

ایفل را همه می‌شناسند، صدر جدول تمامی جاذبه های گردشگری در سراسر اروپا. مکانی که احساسات شما را به وجد می‌آورد.

در هر طبقه ای از این برج فلزی می‌توانید غرق در چشم انداز خیره‌کننده و منحصر به فرد شهر زیبای پاریس شوید. در طبقه‌ی اول عبور از سطح شیشه ای تجربه‌ی هیجان انگیزی را برایتان فراهم می‌آورد.

در طبقه‌ی دوم می‌توانید با چشمان خود جلال و شکوه باورنکردنی پاریس را نظاره‌گر باشید و از دیدن آثار تاریخی پایتخت کشور فرانسه لذت ببرید.

در این طبقه همچنین معروف ترین رستوران شهر پاریس یعنی رستوران ژول ورن و مکان‌های خرید متعددی واقع شده اند.

طبقه‌ی دوم آخرین توقف قبل از رسیدن به بالاترین نقطه‌ی برج ایفل است، بعد از یک صعود تماشایی با آسانسور شیشه ای به طبقه ی سوم یا سکوی برج ایفل می‌رسید، جایی که تمام پاریس زیر پاهای شماست و سروصدای خیابان دیگر به گوش نمی‌رسید، در این قسمت شاهد هزاران قول و قرار عاشقانه خواهید بود.

برج ایفل همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۴۵ نیمه شب باز می‌باشد.

 

 

 

 

 

تاریخچه و ساختار برج ایفل

برج ایفل یا تور ایفل به زبان فرانسوی، اثر نمایشی اصلی نمایشگاه پاریس یا نمایشگاه جهانی در سال ۱۸۸۹ بوده است.

کار بر روی پایه های برج در ۲۸ ژانویه ۱۸۸۷ آغاز شد و بخش اصلی پیوستن پایه ها در سطح اول تا اواخر مارس ۱۸۸۸ به پایان رسید.

بیش از ۱۰۰ هنرمند طرح های رقابتی خود را برای بنای تاریخی ساخته شده در شان دو مارس، واقع در مرکز پاریس، به عنوان ورودی این نمایشگاه ارائه کردند.

این کمیسیون به ایفل و کامپاگنی، یک شرکت مشاوره و ساخت‌و‌ساز متعلق به پل ساز‌ی معتبر، معمار و متخصص فلزات، الکساندر گوستاو ایفل اعطا شد و به نام این شخص نامگذاری شد. این بنا به منظور گرامی‌داشت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه و به نمایش گذاشتن قدرت صنعتی فرانسه در جهان ساخته شده است.

برج ایفل در زمان ساختش از بنای واشنگتن پیشی گرفت و به بلندترین سازه دست ساز در جهان تبدیل شد، عنوانی که به مدت ۴۱ سال، تا زمان ساخت ساختمان کرایسلر در شهر نیویورک در سال ۱۹۳۰ به پایان رسید.

برج ایفل با ارتفاع ۳۲۴ متر، بلندترین سازه در شهر پاریس است. پایه آن مربعی شکل و از هر طرف ۱۲۵ متر می‌باشد.

آهن مشبک برج ایفل به تنهایی ۷۳۰۰ تن وزن دارد و وزن کلی آن به انضمام آسانسورها ، مغازه‌ها و آنتن‌ها به حدود ۱۰۱۰۰ تن می‌رسد. بیش از 250 میلیون نفر از زمان تکمیل برج تا به حال از آن دیدن کرده اند. در سال ۲۰۱۵، ایفل ۶.۹۱ میلیون نفر بازدیدکننده داشته است. همه روزه به طور متوسط ۲۵۰۰۰ نفر از برج بالا می‎روند که این کار منجر به ایجاد صف‌های طولانی می‌گردد.

 

 

 

موقعیت مکانی برج ایفل

برج ایفل واقع در شان دو مارس می‌باشد و نزدیکترین ایستگاه مترو به آن ایستگاه بیرحکیم است. ایستگاه تروکادرو و مدرسه نظام نیز از دیگر ایستگاه های نزدیک به آن هستند. همچنین می‌توانید از قطار سریع RER واقع در میدان شان دو مارس که به ایستگاه برج ایفل معروف است نیز، استفاده کنید.

آدرس برج ایفل

Champ de mars, 5 Avenue Anatole France, 75007 Paris, France

 

 

رستوران های برج ایفل

اگر تور فرانسه را انتخاب کرده‌اید و به پاریس و تماشای برج ایفل رفته‌اید بهتر است با رستوران‌های آنجا آشنا باشید.

در نزدیکی برج ایفل دو رستوران به نام‌های " برج ایفل ۵۸" در طبقه‌ی اول و "ژول ورن" در طبقه‌ی دوم، می‌باشد:

رستوران ۵۸ فضایی زنده با منویی سالم و ساده، و منظره‌ای حماسی از پاریس به سبک مدرن ارائه می‌دهد. سرآشپز این رستوران طبیعت را با محصولات فصلی که از تولیدکنندگان محلی بدست آورده است، در فضایی دنج به نمایش می‌گذارد. این رستوران در حال حاضر به علت بازسازی تا بهار ۲۰۲۰ پذیرای مهمانان نمی‌باشد.

رستوران ژول ورن در فاصله‌ی ۱۲۵ متری از زمین با منظره‌ای نفسگیر از شان دو مارس، همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۱:۳۰ ظهر برای ناهار و از ساعت ۶ تا ۹:۳۰ بعدازظهر برای شام پذیرای مهمانان می‌باشد. جالب است بدانید با تیشرت، شلوارک و سایر لباس های ورزشی نمی‌توانید وارد این رستوران شوید. طراحی داخلی و هنرهای آشپزی در این رستوران ارتباط محکمی با پاریس دارند. این رستوران غذاهای فرانسوی کلاسیک و معاصر سرو می‌کند و هزینه‌ی یک وعده غذایی در آن بسیار سنگین است. برای ورود به این رستوران باید از آسانسور خصوصی پایه جنوبی استفاده کنید.

علاوه بر این‌ها رستوران‌های زیادی در نزدیکی برج ایفل واقع شده اند که می‌توان به ۲۰ ایفل، فریم برسری (Frame Brasserie)، شز پیپو (Chez Pippo) و فیرمین له باربیر (Firmin le Barbier) اشاره کرد.

 

 

تورهای تفریحی برج ایفل

  • تور عصرگاهی برج ایفل با راهنمای صوتی: این تور به شما این امکان را می‌دهد تا زیبایی برج ایفل را در شب هنگام نیز نظاره‌گر باشید. در واقع شما به کمک یک برنامه راهنمای صوتی از تلفن همراه خود این نماد مشهور را کاوش خواهید کرد. در طول این تور شما به طبقه‌ی اول، جایی که از سطح شیشه‌ای بر فراز پاریس گذر می‌کنید و همچنین طبقه‌ی دوم، محلی که می‌توانید چشم انداز زیبای پاریس را در شب نیز مشاهده کنید، دسترسی خواهید داشت. هزینهی این تور هیجان انگیز از ۴۳ یورو شروع می‎شود. همچنین این تور امکان لغو رایگان تا ۷۲ ساعت قبل از شروع برنامه را برایتان فراهم می‌کند.
  • تور برج ایفل به همراه ناهار: این تور به همراه یک راهنمای صوتی ناهار فرانسوی لذیذی را در طبقه‌ی دوم برج زیبای ایفل برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین این راهنمای صوتی به ۱۰ زبان زنده دنیا، تاریخچه بانوی آهنین را از زمان ایجاد در سال ۱۸۸۹ توسط گوستاو ایفل تا اهمیت فعلی آن در سراسر جهان ارائه می‌دهد. هزینه‌ی این تور جذاب و لذیذ از ۸۲ یورو آغاز می‌گردد.
  • تور گذر از خط عبور به همراه میزبان:به کمک این تور می‌توانید به طور مستقیم و بدون هیچ زحمت و انتظاری طولانی به طبقه‌ی دوم برج دسترسی پیدا کنید و وقت بیشتری را برای لذت بردن از مناظر داشته باشید. همچنین می‌توانید از یک نقشه سه بعدی، سایر نمادهای شهر را مشاهده کنید و از حقایق تاریخی برج ایفل با خبر شوید. هزینه‌ی بهره‌مندی از این تور فوق العاده از ۳۶ یورو می‌باشد.
  • تور اتوبوس شهری و دسترسی مستقیم به طبقه‌ی دوم: با این تور می‌توانید سراسر پاریس را با اتوبوس بگردید. راهنمای تور پاریس با کمک تفسیرهای غنی تاریخی، معروف‌ترین دیدنی‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های تفریحی را به شما معرفی می‌کند و همچنین شانس ورود به طبقه‌ی دوم برج ایفل را به طور مستقیم به شما می‌دهد. هزینه‌ی این تور ماجراجویانه از ۶۳ یورو در نظر گرفته شده است.

 

 

 

قیمت بلیط برج ایفل

بلیط طبقه دوم با آسانسور برای بزرگسالان ۱۶.۶۰ یورو و با پلکان ۱۰.۴۰ می‌باشد. هزینه ی بلیط برای کودکان کمتر بوده و با آسانسور ۴.۱۰ یورو و با پلکان ۲.۶۰ یورو است.

بلیط طبقه نهایی با آسانسور که تنها راه دسترسی است برای بزرگسالان ۲۵.۹۰ و برای کودکان ۶.۵۰ یورو می‌باشد.

ورود به تمامی طبقات برای کودکان زیر ۴ سال رایگان می‌باشد.

 

حقایقی در مورد برج ایفل که شاید ندانید!

  • برج ایفل یک بار زرد رنگ بوده است.
  • برج ایفل زمانی بزرگترین بیلبورد تبلیغاتی بوده است طوری که تقریبا از ۲۰ مایل دورتر هم قابل مشاهده بوده است.
  • پس از مرگ ناگهانی طراح اولیه عناصر داخلی مجسمه آزادی در سال ۱۸۷۹ مجسمه ساز فرانسوی فردریک-آگوست بارتولدی، گوستاو ایفل را به عنوان جانشین خود استخدام کرد. ایفل که از قبل به عنوان مهندس سازه و طراح پل راه آهن مشهور بوده، سیستم پشتیبانی اسکلتی را که پوسته‌ی مسی مجسمه بر روی آن قرار گرفته است، طراحی کرده است.
  • زمانی هنرمندان پاریسی با ساخت این برج مخالفت کرده بودند و در روز ولنتاین سال ۱۸۸۷ در روزنامه ای این متن را امضا کردند: "ما ، نویسندگان ، نقاشان ، مجسمه سازان ، معماران ، عاشقان پرشور زیبایی پاریس که تا کنون دست نخورده است، بدین وسیله با دلخوری به ساخت برج بی فایده و هیولا منظر ایفل در قلب پایتخت خود اعتراض می‌کنیم."
  • برج ایفل دارای آزمایشگاه علمی بود. ایفل نام ۷۲ دانشمند کشور را در گالری طبقه اول برج حکاکی کرده و در بالای این بنا آزمایشگاهی را برای مطالعه نجوم، هواشناسی، آیرودینامیک و فیزیولوژی و آزمایشاتی مانند آونگ فوکو تعبیه کرده است.
  • در دهه‌های مختلف ماجراجویان زیادی از برج ایفل برای ایجاد هیجان استفاده کرده اند. در سال ۱۹۱۲، خیاط فرانسوی فرنز لیچلت سعی کرد با یک چتر نجات بهاری از طبقه اول برج پرواز کند اما متاسفانه به زمین سقوط کرد. چهارده سال بعد، هوانورد لئون كولت با تلاش برای پرواز هواپیمای خود در زیر دهانه برج هنگامی كه در ایستگاه وایرلس در هوا گرفتار شد كشته و مانند یك توپ آتشین سقوط كرد.
  • هنگامی که آلمان در طول جنگ جهانی دوم فرانسه را اشغال کرد، هیتلر دستور داد که برج ایفل را نابود کنند، اما این دستور هرگز به نتیجه نرسید.
  • هر هفت سال، حدود ۵۰ تن رنگ برای رنگ آمیزی برج استفاده می‌شود. این امر نه تنها برای زیبایی بانوی آهنین انجام میگیرد، بلکه به جلوگیری از زنگ زدگی آن نیز کمک می کند.

نام
نام خانوادگی
متن پیام