بیسان بلاگ ها بلاگ های فرانسه بلاگ های پاریس باغ لوکزامبورگ Luxembourg Gardens
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

پاریس

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
قطر ایرویز 4 شب و 5 روز

تور فرانسه - قطر ایرویز - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/12/29

پاریس

پرواز برگشت 1403/01/04
1050 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

پاریس

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 8 شب 9 روز

تور فرانسه + اسپانیا

  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت
  • بیمه مسافرتی

تهران

پرواز رفت 1402/09/15

پاریس

پرواز برگشت 1402/09/23
1990 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
باغ لوکزامبورگ Luxembourg Gardens
17 اردیبهشت 1401

هر آنچه باید دربارهباغ لوکزامبورگ بدانید

باغ لوکزامبورگ هدیه‌ای‌ست که ناپلئون به فرزندان پایتخت فرانسه اعطا کرده‌است.

اگر به دنبال آرامش و لذت بردن از مناظر طبیعی هستید بهترین مکان برای شما این باغ زیبا و رویایی می‌باشد.

این بهشت زیبا در مرز بین سن ژرمن-دس پرو و ​​محله لاتین واقع شده‌است، باغ های لوکزامبورگ با الهام از باغ های بابولی در فلورانس، به ابتکار ملکه ماری د مدیچی در سال ۱۶۱۲ ساخته شده‌اند.

این باغ‌ها که وسعتی برابر با ۲۵ هکتار را در بر می‌گیرند به دو قسمت، یعنی باغ‌های انگلیسی و باغ‌های فرانسوی تقسیم می‌شوند.

 

بین این دو، یک جنگل هندسی و یک حوضچه‌ی بزرگ واقع شده‌اند. همچنین یک باغ با انواع درختان سیب، گل‌خانه‌هایی با مجموعه‌ای از ارکیده‌های بی‌نظیر و باغ گل رز نیز در آنجا وجود دارند. 106 مجسمه در سراسر پارک پخش شده‌اند که در میان آنها چشمه یادبود مدیچی نیز قرار گرفته‌است.

امکانات بسیاری برای کودکان مانند عروسک بازی، سواری و سرسره وجود دارند. بزرگسالان نیز می‌توانند از بازی‌هایی نظیر شطرنج، تنیس و یا قایق‌های کنترلی بهره‌مند شوند. برنامه‌های فرهنگی زیادی از جمله نمایشگاه‌های عکاسی رایگان و... در این باغ ها برگزار می‌شود.

 

 

تاریخچه‌ی ساختار باغ لوکزامبورگ

در سال ۱۶۱۱ ماری د مدیچی، همسر سابق هنری چهارم تصمیم گرفت تا با تقلید از کاخ پیتی در فلورانس، زادگاه کودکی‌اش، کاخی بسازد. او هتل دو لوکزامبورگ (امروز کاخ پتیت-لوکزامبورگ) را خریداری کرده و ساخت کاخ جدید را آغاز کرد.

در سال ۱۶۱۲، او در آنجا ۲۰۰۰ درخت نارون کاشت و یک سری باغبان، از جمله مهم‌ترین آنها توماسو فراچینی، را راهنمایی کرد تا به سبکی که در کودکی خویش در فلورانس از آن شناخته بود، پارکی بسازند. باغ اصلی فقط هشت هکتار وسعت داشت. سال ۱۶۳۰ او زمین های دیگری را خریداری کرد و وسعت باغ را به سی هکتار رسانید و کار را به ژاک بویسو دو لا بارودری واگذار کرد.

پادشاهان بعدی عمدتاً از باغ غافل بودند. در سال ۱۷۸۰، كومته دو پرونس، آینده لوئی شانزدهم، قسمت شرقی باغ را برای توسعه املاك و مستغلات فروخت. با این وجود، پس از انقلاب فرانسه، رهبران فرانسوی با مصادره زمین مذهب همسایگی باغ را به چهل هکتار گسترش دادند.

ژان شالگرین، معمار طاق پیروزی، وظیفه بازسازی باغ را بر عهده گرفت و چشمه مدیچی را از نو ساخت. او باغ را به سبك رسمی فرانسه نگه داشت. در سال ۱۸۴۸ مجسمه های زیادی در این باغ بنا شدند. در ابتدا مجسمه‌ی ملکه‌ها و زنان برجسته‌ی فرانسوی، و سپس در دهه ۱۸۸۰ و ۱۸۹۰ بناهای تاریخی برای نویسندگان و هنرمندان ساخته می‌شدند.

در طی این بازسازی، معمار ارشد پارک‌ها و تفرجگاه‌های پاریس، گابریل دیوود تحت رهبری آدولف الفند، دروازه‌ها و نرده‌های زینتی جدیدی را در اطراف پارک بنا کرد.

وی همچنین آنچه را که از باغستان قدیمی چارتروکس باقی مانده بود در انتهای جنوبی پارک، به یک باغ انگلیسی با مسیرهای بادی تبدیل کرد و یک باغ میوه در گوشه جنوب غربی کاشت. او الگوی هندسی منظم مسیرها و کوچه ها را حفظ کرد، اما یک کوچه مورب را در نزدیکی چشمه مدیچی ایجاد کرد که منظره‌ای از پانتئون را نمایان ساخت. در اواخر قرن نوزدهم باغ شامل تئاتر خیمه شب بازی، کیوسک موسیقی، گلخانه‌ها، یک باغ گل سرخ، باغ میوه و خانه‌ی زنبور عسل بوده است.

 

 

موقعیت مکانی باغ لوکزامبورگ

باغ‌های لوکزامبورگ در قلب کرانه چپ پاریس واقع شده‌اند و دسترسی به آنها نیز همانند سایر مکان‌های موجود در پاریس با سیستم حمل و نقل عمومی بسیار آسان می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از مترو، قطارRER، اتوبوس و حتی خودروی شخصی به محل مورد نظر دست یابید:

طریقه دسترسی به باغ لوزامبورگ

برای مترو از خطوط ۴ و۱۰

برای قطار RER از خط B

و برای اتوبوس از خطوط ۲۱, ۲۷, ۳۸, ۵۸, ۸۲, ۸۳, ۸۴, ۸۵, ۸۹ استفاده کنید.

آدرس: 75006 Paris, France

 

 

چه کارهایی در لوکزامبورگ انجام دهیم

باغ‌های لوکزامبورگ بسیار دلربا هستند! بنابراین از بهترین کارهایی که می‌توانید در تور پاریس انجام دهید قدم زدن و لذت بردن از زیبایی این باغ است.

مرکز پارک یعنی روبروی کاخ لوکزامبورگ، با خطوط هندسی، شکل گل‌ها، چمن و حوضچه‌ها، بیان‌گر سبک فرانسوی آن است. مشرف بودن این قسمت به کاخ، زیبایی آن را دوچندان می‌کند. بقیه قسمت‌های باغ، با درختان و مسیرهای پیچ در پیچ، بیشتر به سبک انگلیسی هستند. باغ همچنین شامل گلخانه‌هایی برای نگهداری از گیاهان و نارنجستان می‌باشد که دسترسی عموم به این قسمت ها مگر در روزهای خاص (روز میراث) امکان پذیر نیست.

صندلی و نیمکت‌های زیادی در سراسر باغ موجود است و شما هر زمان که بخواهید می‌توانید بنشینید و استراحت کنید. در میان 106 مجسمه‌ی موجود در باغ‌ها، ملکه‌ها و سایر بانوان برجسته‌ی فرانسوی و تندیس‌هایی که از نوازندگان و نویسندگانی چون شوپن و بتهوون تجلیل می‌کنند، وجود دارد.

 

باغ لوکزامبورگ تفریحات زیادی برای فرزندان شما در نظر گرفته‌است. شهروندان پاریس فرزندان خود را بعد از مدرسه به آنجا می‌برند تا در زمینهای بازی کو‌دکان سرگرم شوند. فعالیت‌های بی‌شماری به کودکان اختصاص داده شده‌است از جمله: نمایش عروسکی، سرسره، چرخ فلک و سواری بر اسب‌های کوچک. یکی از تفریحات مورد علاقه کودکان اجاره قایق‌های بادبانی برای قایقرانی در اطراف چشمه مرکزی است. اجاره 30 دقیقه قایقرانی 5 یورو هزینه دارد. بازی جالب دیگر، هدایت قایق‌های کنترل از راه دور در حوضچه است.

 

همه‌ی افراد در هر سن و علاقه ای می‌‌توانند در باغ‌های لوکزامبورگ خوش بگذرانند. در باغ زمین‌های تنیس و بازی شطرنج موجود است و همچنین کنسرت‌های فضای باز هم در آنجا برگزار می‌شود. پیک نیک در این مکان بسیار مناسب است و به شما یک تجربه‌ی فرانسوی می‌دهد.

 

اگر از طرفداران موزه گردی هستید و تور فرانسه را انتخاب کرده‌اید، حتما به موزه لوکزامبورگ سری بزنید. موزه لوکزامبورگ در بخشی از کاخ لوکزامبورگ واقع شده است. بازدید از 11 صبح تا 7 عصر امکان پذیر و هزینه ورود به آن حدود 10 یورو می‌باشد.

نمایشگاه‌های موجود معمولا به نقاشی‌ها اختصاص دارند. معمولاً از یک موضوع خاص، یک چهره‌ی تاریخی خاص یا آثار هنری یک هنرمند، نمای کلی خوبی به دست می‌دهند.

 

 

ساعات و هزینه ورود به باغ لوکزامبورگ

خوشبختانه هزینه ورود به باغ برای عموم رایگان است و بین ساعات 7:30 الی 8:15 صبح (با توجه به فصل) باز، و بین ساعات 4:30 الی 9:30 عصر (با توجه به فصل) بسته می‌شود.

 

رستوران‌های موجود در باغ لوکزامبورگ

یک رستوران به نام تراس مادام در قلب پارک موجود است.

دو غرفه با فینگر فود‌های تازه برای خوردن غذا و یا حتی بردن آن در محوطه پارک، فعالیت می‌کنند.

چندین کیوسک در بخش‌های مختلف باغ نوشیدنی، شیرینی، مواد غذایی و عروسک می‌فروشند.

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام