بیسان بلاگ ها بلاگ های فرانسه بلاگ های پاریس باغ تویلری Tuileries garden
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور فرانسه + هلند + آلمان

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/10/25

پاریس

پرواز برگشت 1402/11/05
2490 یورو + هزینه پرواز
قطر ایرویز 4 شب و 5 روز

تور فرانسه - قطر ایرویز - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/12/29

پاریس

پرواز برگشت 1403/01/04
1050 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 10 شب و 11 روز

تور آلمان + بلژیک + هلند + فرانسه - نوروز 1402

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1401/12/28

پاریس

پرواز برگشت 1402/01/09
2690 یورو + هزینه پرواز
ترکیش ایرلاین 8 شب 9 روز

تور فرانسه + اسپانیا

  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت
  • ترانسفر فرودگاهی

تهران

پرواز رفت 1402/09/15

پاریس

پرواز برگشت 1402/09/23
1990 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
باغ تویلری Tuileries garden
17 اردیبهشت 1401

معرفی باغتویلریپاریس

باغ تویلریکه نام خود را از کارخانه‌های کاشی(tuileدر زبان فرانسویبه معنیکاشیاست)گرفته‌است، یک پارک زیبا و باشکوهمی‌باشد که در منطقه‌ی یک پاریس بین موزه لوور و میدان کنکورد واقعشده‌است.

این باغ در سال 1564، توسط کاترین د مدیچی به عنوان باغِ قصرِ تویلری ساخته شد و سرانجام در سال 1667 برای عموم افتتاح شد وپس از انقلاب فرانسه بهیکپارک عمومی‌تبدیلشد.

 

طراحمعروفپادشاهآندرهلونوتر،سال1664ظاهر زیبای کنونی باغ را به آن بخشیده است.در قرن نوزدهم، بیستمو بیستویکم،این باغ مکانیبرایجشن،قرارملاقات، قدم زدن و آرامشپاریسیهابوده‌است. 

 

تاریخچهو ساختار معماریباغتویلری 

در قرن سیزدهمباغتویلری چیزی نبود جز زمینهای وسیع و اراضی نامشخصکه فقط کارخانههای کاشی در آنوجود داشتند.اما کاترین دمدیچی همسر سابق هنری دوم، چهره‌یآنجا را دگرگون ساخت. در سال 1564 ملکه دستور ساخت کاختویلری راصادر کرد،که بعدهامحل اقامت تعداد زیادیاز حاکمان فرانسه مانند هنریچهارم، لوئیچهاردهم وناپلئون بناپارت شد.همزمان با اینتحولات،یکباغ ایتالیاییدر ضلع غربیکاخ ساخته شدودر آغاز قرن هفدهم،یکنارنجستان وزمینی برای پرورش ابریشم نیز اضافه شدند.  

در سال 1664، لوئیچهاردهم ووزیرشژان باپتیستکلبرت تصمیم گرفتند سبک باغمدیچیرا به طور کامل تغییردهند و ازطراح فضای سبز،آندرهلونوترخواستند تاآن را به طور کامل طراحیکند.

این معمار کار را برعهده گرفت و باغ را به سبک بسیارمحبوب فرانسویطراحی کرد،طراحی اوتا به امروز هم دست نخورده باقیمانده‌استو بازدیدکنندگان هنوز هممی‌توانند در همانگذرگاههای اصلی قدم زنند.

در مرکز کاخ،لونوتریک گذرگاهمیانی به همراه‌یک حوضچه گرد بزرگ در انتهای شرقی، و یک حوضچه با شکل هشت ضلعی ساخته است. در امتداد اسکلههای تویلری این معمار هنرمند یک تراس،دقیقا کنار آب بنا کرده است.

علاوه بر اینلونوترسراسر باغ را با مجسمههای مرمری بسیار زیبا مزیّن کرده بود که هنوز هم قابل مشاهده هستند. در سال 1719 درورودی اصلی باغ،دو مجسمه سوار بر اسب بالدار ساخته شدند.باغتویلری یکیاز شاهدان تاریخفرانسه بوده است،در جریانشورش سال1789، لوئیشانزدهم و ماریآنتوانت پس از اینکهانقلابیونآنها راازکاخورسایبرگرداندند،بهاینکاخ پناهآوردند. درزمان سلطنتناپلئون سوم، دو ساختمان به منظور استقبال ازjeu de paume(تنیسواقعی)و یک نارنجستان،به ترتیب ساخته شدند.

امروزه ساختمان مربوط به تنیس تبدیلبه‌یکموزه هنرهایمعاصربه نام"گالریملیژودوپوم"شده و نارنجستان نیزتبدیلبه یکموزه هنرهایمدرنبه نام "موزه نارنجستان"‌شده‌است.نمایشگاههای موقتی هم عضو جدانشدنی از باغ تویلری هستند. 

 

دانستنیهای جالبدر موردباغتویلری 

1. باغ تویلری زمانی متعلق به یک کودک نه ساله بوده است. پس از ترور هنری چهارم، لویی سیزدهم که تنها نه سال داشت، خود به خود مالک این باغ شده بود. او باغ را بهیکشهربازی تبدیل کرده بود و همچنین از آن برای نگهداری حیواناتی که شکار کرده بود، استفادهمی‌کرد. 

2. شارل پرویکنویسنده فرانسویبوده و به خاطر آثاری همچون زیبای خفته، معروفیت زیادی دارد. در سال 1667 به درخواست او ورود مردم عادی به باغتویلری امکان‌پذیر شد. این اولین بار بوده که‌یک باغ سلطنتی دسترسی عمومیداشته است. 

3. در اواخر قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم، باغتویلریاز سرگرمی‌هایعمومیاز جمله آکروبات، تئاترهایعروسکی، غرفه‌هایلیموناد، قایق‌هایکوچک رویدریاچه‌ها،الاغ سواریو غرفه‌هایاسباب بازیپر شده بود.اگرچهامروزهاین فعالیتهادیگر صورت نمی‌گیرند امامی‌توانید ازجشنوارههای تابستانی و بازارهای کریسمسی در باغ لذت ببرید.  

 

چهکارهایی رادر باغ تویلری انجام دهید 

1. از یک تور پیاده روی سرگرم کننده برای بازدید از جاذبه‌های اصلی شهر پاریس، که از خانه اپرای گارنیه آغاز و به باغ تویلری ختم می‌شود، لذت ببرید. 

2. یک تفریح جالب برای کسانی که تور پاریس را انتخاب می‌کنندشرکتدر بازی بول در این پارک است کهیکورزش فرانسوی می‌باشد. فرانسوی‌ها، پیر و جوان عاشق این بازی هستند. 

3. از آثار و شاهکارهای موزه نارنجستان، به ویژه نیلوفرهای آبی دیدن کنید. همچنین از نقاشی‌های فوق‌العاده‌یاستادان بزرگ و مشهور فرانسوی نیز لذت ببرید. 

4. از نمایشگاه عکاسی در موزه‌یژودوپومدیدن فرمایید. 

5. سه رستوراندرباغ وجود دارند کهمی‌توانید برای صرف غذا به آنها سر بزنید: لا تراس دو پمون، کافه دس مارونی و رستوران لو مدیچی. 

 

آدرس و دسترسی باغ تویلری 

باغ تویلری در منطقه‌ییک پاریس و بین موزه لوور و میدان کنکورد واقع‌شده‌است. ورود به این باغ برای عموم آزاد و رایگان می‌باشد.

اگر تور فرانسه را برگزیده‌اید نگران دسترسی در داخل شهر پاریس نباشید، دسترسی به این باغ نیز به راحتی با وسایل نقلیه‌یعمومیامکان‌پذیر است. با استفاده از مترومی‌توانید در ایستگاه میدان کنکورد و یا ایستگاه تویلری پیاده شوید. با استفاده از قطارRERمی‌توانید در ایستگاه موزه اورسی پیاده شوید، و برای اتوبوس باید از خطوط21, 27, 42, 68, 69, 72, 73, 84, 94, 95استفاده کنید. 

آدرس:Place de la Concorde, 75001 Paris, France


نام
نام خانوادگی
متن پیام