بیسان بلاگ ها بلاگ های مجله گردشگری بلاگ های اخبار گردشگری گذرنامه سلامت ، راهکاری برای رونق سفرها

پر بازدید ترین مطالب

گذرنامه سلامت ، راهکاری برای رونق سفرها
17 اردیبهشت 1401

هیچ کدام از مردم جهان تصویری از سفرهای هوایی در ماه‌های آینده ندارند. با شروع و گسترش ویروس کرونا، صنعت گردشگری و هواپیمایی به طور کامل تعطیل شده است. به وضوح ایرلاین ها تلاش می‌کنند تا بار دیگر مسافران را در آسمان به پرواز دربیاورند ولی واقعا این امکان به زودی میسر می‌شود؟

شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها مجبورند تا اقدامات احتیاطی جدید و کارآمدی را برای بازگشت مسافران انجام دهند. برای نمونه هواپیمایی امارات از دیروز اقدام به انجام تست کرونا از مسافران خود کرده است.

 


انجام آزمایش خون از تمام مسافران گرچه حرکت خوبی است ولی زمان بر است و نمی‌توان در لحظه پی برد که که مسافر ناقل و درگیر ویروس شده است.
به علاوه نتیجه منفی تست، به منزله قطعیت عدم کرونا نیست، همان‌طور که اندازه گیری درجه حرارت بدن نیز برای این امر ناکافی است.
به نظر کارشناسان یکی از اقدامات پایدار صدور "گذرنامه سلامت" برای مسافران است. این امر سبب خواهد شد تا مسافران قبل از سفر اقدام به دریافت گذرنامه سلامت کنند و این اطمینان را برای همسفران خود ایجاد کنند. گرچه این طرح در حرف ساده به نظر می رسد ولی عمل کردن به آن زیر ساخت‌های خود را می طلبد.


نام
نام خانوادگی
متن پیام