بیسان بلاگ ها بلاگ های مجله گردشگری بلاگ های اخبار گردشگری اقدامات ترکیه در مقابل ویروس کرونا

پر بازدید ترین مطالب

اقدامات ترکیه در مقابل ویروس کرونا
17 اردیبهشت 1401

با شروع ویروس کرونا از ووهان چین، بعد از حدوداً یک ماه بیش از 70 کشور به این ویروس آلوده شدند.

در این بین کشور ترکیه، از جمله کشورهایی بود که با قرنطینه به موقع و تدابیر امنیتی و بهداشتی از ورود این وروس به کشور خود جلوگیری کرد.

در ابتدای ماه دسامبر ۲۰۱۹ ( آذرماه ۱۳۹۸)ویروس کرونا در چین شناسایی شد. مقامات چین در ابتدا اعلام کردند که این ویروس قابل انتقال از انسان به انسان نیست اما شیوع گسترده آن، خبر دیگری می‌داد. تا ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰ یعنی حدود هفته اول بهمن ماه، بیش از ۲۰۰۰ نفر در چین و ۱۳ نفر در خارج از این کشور به این ویروس مبتلا شده و ۱۵۶ نفر از آن‌ها فوت کردند.

اقدامات اولیه برابر کرونا در ترکیه

جلسه هیئت علمی با دانشگاه‌ها در تاریخ ۲۲ ژانویه ( اوائل بهمن ۱۳۹۸) برگزار شد. در همان روز پروازهای ووهان – استانبول که توسط یک شرکت هواپیمایی چینی انجام می‌شد، متوقف شد. در تاریخ اول فوریه هواپیمای نظامی ترک که برای آوردن شهروندان ترکیه به ووهان چین رفته بود، با ۴۲ نفر به کشور بازگشت. از ۵ فوریه، همه پروازها به چین متوقف شد.

تمامی شهرهای ترکیه برای مقابله با ویروس از طریق ضدعفونی فضای شهری در آماده باش کامل به سر بردند. در همین ماه، ایران بعد از چین و ایتالیا و کره جنوبی بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا را داشته‌اند.

ترکیه به سرعت اکیپ‌‌های پزشکی و درمانی خود را در فرودگاه‌های این کشور مستقر کرد. تمامی مسافران ورودی تحت معاینات دقیق پزشکی قرار گرفتند. افراد مشکوک به سرعت روانه قرنطینه شدند.

وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد: تاکنون گزارشی از ابتلا به کرونادریافت نشده است.

با گسترش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ایران، دولت ترکیه روز یکشنبه ۲۳ فوریه (۴ اسفند)، از بستن موقت مرزهای خود با این کشور خبر داد. تمامی مرزهای زمینی و هوایی ترکیه به روی کشورهای ایران و سپس ایتالیا و کره جنوبی بسته شد.

ترکیه از همه شهروندانش درخواست کرد در صورت ضرورت مسافرت به خارج از کشور، در برگشت ۱۴ روز در خانه قرنطینه بمانند.

 

کشور ترکیه در مقابله با ویروس کرونا الگوی جهان شد. این تیتر خبری به سرعت در تمام دنیا پخش شد و بازخوردهای باورنکردنی به همراه داشت.

در پی این خبر، اکنون بیست و شش کشور از وزارت بهداشت ترکیه درخواست مشاوره و انتقال تجربیات و کمک‌های تجهیزات پزشکی و تشکیل گروه کاری مشترک کرده‌اند.

برخی از این کشورها: بلغارستان، آمریکا، انگلیس، ایتالیا، ایران، عراق، کره جنوبی، ترکمنستان و تاجیکستان می‌باشند. ‏همچنین ترکیه کیت تشخیص ویروس کرونا ساخت داخل را در اختیار دارد که در عرض دو ساعت نتیجه را مشخص می‌کند. هفت کشور ژاپن، آذربایجان، قرقیزستان، ویتنام، ترکمنستان، قطر و جیبوتی در حال مذاکره برای دریافت این کیت‌ها هستند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و جدیدتر، همواره با ما همراه باشید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام