بیسان بلاگ ها بلاگ های ایتالیا بلاگ های رم گالری پامفیلیج Doria Pamphilj Gallery
ترکیش ایرلاین 8 شب و 9 روز

تور سوئیس + فرانسه - ترکیش - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1403/01/07

رم

پرواز برگشت 1403/01/15
2590 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
گالری پامفیلیج Doria Pamphilj Gallery
17 اردیبهشت 1401

گالری پامفیلیج Doria Pamphilj Gallery

گالری پامفیلیج یک مجموعه هنری بزرگ است که در شهر رم بین ویا دل کورسو و ویا دلاگاتا قرار دارد. این کاخ متعلق به خاندان پامفیلیج بوده و هست، درواقع با اینکه کل مجموعه به موزه تبدیل شده اما آثار دیدنی آن و همچنین کاخ سلطنتی هنوز هم به این خاندان نجیب‌زاده تعلق دارد.

 

 

این گالری شگفت‌انگیز با آثاری از هنرمندان مطرح ایتالیایی همچون رافائل، تینتوروتو، تیتین، کاراواجیو و برنینی یکی از با ارزش‌‌‌ترین مجموعه‌های خصوصی رم را به خود اختصاص ‌‌‌می‌دهد. شاهکارهای هنری در این مجموعه  بسیار زیاد است اما ستاره‌‌ی غیرقابل انکار یعنی پرتره‌‌ی پاپ آینوسنت پنجم بهترین آنهاست. جالب است بدانید که گالری‌های تصاویر و نقاشی‌های این گالری همه به ترتیب زمانی مرتب و چیده شده‌اند.

 

تاریخچه‌‌ی گالری پامفیلیج

ساخت اولیه از این بنا به دستور پاپ گرگور هشتم بوده که با سرمایه‌های متعلق به خاندان دوریا پامفیلیج به پایان رسیده است. بخش قدیمی و اصلی کاخ در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده و در حدود چهار قرن بعد توسط طراحانی که نام برده شد، طراحی شده است. کاخی که امروزه ‌‌‌می‌بینیم از سبک‌های مختلف معماری الهام گرفته است. به عنوان مثال حیاط بزرگ در مرکز ساختمان به سبک معماری رنسانس است در حالی که نمای اصلی کاخ یکی از بهترین نمونه‌های معماری به سبک باروک تلقی ‌‌‌می‌شود. این گالری در طول قرن‌ها کامل شده و امروزه به عنوان بزرگ‌‌‌ترین گالری خصوصی در رم شناخته ‌‌‌می‌شود.

مجموعه‌‌ی عظیمی از نقاشی‌ها، دکوراسیون داخلی و مجسمه‌ها از قرن شانزدهم میلادی توسط خانواده‌های دوریا پامفیلیج، لندی و آلدوبراندینی برای این مجموعه جمع آوری شده است که هم اکنون کامیلو پامفیلیج،برادرزاده‌‌ی بزرگ پاپ آینوسنت پنجم به عنوان مالک همه‌‌ی این بخش‌ها معرفی ‌‌‌می‌شود.

 

دو بخش اصلی در مجموعه‌‌ی پامفیلیج

کاخ پالازو دوریا Palazzo Doria Pamphilj

در سال 1647 هنگامی که اولیمپیا آلدوبراندینی با کاملیو پامفیلیج ازدواج کرد، مالکیت این کاخ را به دست گرفتند. این قسمت بیشترین مساحت گالری را به خود اختصاص داده است. نکته‌‌ی جالب درمورد این بخش این است که مجسمه‌‌ی کبوتر به عنوان نماد خاندان پامفیلیج در همه جای این کاخ به چشم ‌‌‌می‌خورد. در سال 1671 دختر کاملیو پامفیلیج با جیووانی دوریا ازدواج کرد و این موضوع باعث شد تا مالکیت این کاخ به دست خاندان دوریا بیفتد. این خاندان نماد عقاب را برای خود انتخاب کردند و مجسمه‌‌ی آن را در بخش‌های مختلف قرار دادند.

این گالری علاوه بر اینکه تعداد بسیار زیادی از بهترین نقاشی‌ها و مجسمه‌های باستانی را در خود جای داده است، میزبان جواهرات و اموال خاندان پامفیلیج نیز هست که امروزه در بخش موزه‌‌ی این کاخ قابل مشاهده است.

 

گالری دوریا Galleria Doria Pamphilj

این گالری‌‌ یکی از پر زرق و برق‌‌‌ترین دیدنی‌های شهر رم است. ورودی گالری دارای فضایی از تزئینات و طراحی‌های لوکس است. گالری اصلی نقاشی‌ها و مجسمه‌ها در چهار سالن مجزا قرار دارند که توسط گابریله والواسوری به زیباترین شکل ممکن طراحی شده است. این طراح در کارهای خود برای این مجموعه با برنینی رقابت داشته و در نهایت با طراحی مجسمه‌‌ی زن بیوه، اوج هنر خود را برای این گالری به اتمام رسانده است.

پرتره‌ای به نامVelázquez of Innocentکه در سال 1644 کشیده شده به عنوان شاهکار این مجموعه محسوب ‌‌‌می‌شود. این پرتره نشان دهنده‌‌ی زندگی استبدادی مردم در مقابل رفتارهای توهین آمیز پاپ‌ها بوده که توسط  اولیمپیا میدالچینی به تصویر کشیده شده است.

 

مهم‌‌‌ترین آثار این گالری که امروزه مورد توجه بازدیدکنندگان درتور رمقرار ‌‌‌می‌گیرد را در این لیست به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. تابلوی نقاشیTitian( تصویر الهه‌‌ی زیبایی به نام جودیت )
  2. تابلوی نقاشیDiego Velazquez( تصویرپاپ آینوسنت پنجم )
  3. تابلوی نقاشیJosé de Ribera( تصویر دانشمند رومی )
  4. تابلوی نقاشیParmigianino( تصویر مادر رومی )
  5. تابلوی نقاشیCaravaggio( تصویر فرشتگان در بهشت )
  6. تابلوی نقاشیCaravaggio( تصویر دختر مسیحی )
  7. تابلوی نقاشیFilippo Lippi( تصویر شیطان و فرشته )
  8. تابلوی نقاشیHans Memling( تصویر اعدام مرد مسیحی )
  9. تابلوی نقاشیPieter Bruegel the Elder( تصویر دریا و کشتی‌ها )
  10. تابلوی نقاشیJan Gossart( تصویر شیطان )
  11. تابلوی نقاشیRaphael( تصویر پاپ‌ها )

 

دسترسی به گالری پامفیلیج

این کاخ خصوصی در منطقه‌‌یVia del Corsoاز شهر رم قرار دارد که با استفاده از مترو در ایستگاهVia del Corso‌‌‌می‌توان به آن دسترسی داشت. همچنین اتوبوس‌های 78 و 119 در ایستگاهPiazza Veneziaشما را به این مکان منتقل ‌‌‌می‌کنند.

ساعات بازدید

همه روزه از ساعت 9:00 الی 19:00

هزینه‌های ورودی

بازدید ازگالریDoria Pamphiljو اتاق‌های خصوصی: 20 یورو

بازدید از کل مجموعه: 25 یورو

 

سخن پایانی

هیچ گردشگری خاطره‌ی بازدید از کاخ و گالری پامفیلیج را درتور ایتالیافراموش نخواهد کرد. چراکه این مجموعه از بهترین و زیباترین کاخ‌های سلطنتی در دنیا محسوب می‌شود که گردشگران را شیفته‌ی هنر و زیبایی خود می‌کند. شما نیز در سفر خود به شهر رویایی رم بهتر است این تجربه‌ی خارق‌العاده را از دست ندهید.


 


نام
نام خانوادگی
متن پیام