بیسان بلاگ ها بلاگ های ایتالیا بلاگ های رم چشمه‌ی تروی Trevi Fountain
ترکیش ایرلاین 8 شب و 9 روز

تور سوئیس + فرانسه - ترکیش - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1403/01/07

رم

پرواز برگشت 1403/01/15
2590 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
چشمه‌ی تروی Trevi Fountain
17 اردیبهشت 1401

چشمه‌ی تروی Trevi Fountain

چشمه‌ی تروی یک شگفتی واقعی در شهر رم محسوب می‌شود، جواهری از آب و سنگ که بین کاخ‌های تاریخی شهر ‌می‌درخشد.همچنین به عنوان زیباترین، بزرگ‌‌ترین و اولین چشمه در دوره‌‌‌‌ی رنسانس نیز از آن یاد می‌شود که قدمت آن به قرن 19 قبل از میلاد باز‌می‌گردد.

دلیل نام گذاری این چشمه با نام ترویTrevi به این دلیل است که واژه‌‌‌‌یTre Vieدر زبان ایتالیایی به معنی سه راه بوده و در گذشته این چشمه محل تلاقی سه خیابان اصلی در شهر رم بوده است.

 

یکی از ویژگی‌های سفر به شهر رم این است که در طول روز ممکن است چندین‌بار این چشمه را مشاهده کنید. چراکه در یکی از خیابان‌های اصلی شهر قرار دارد و زیبایی و طراحی خیره‌کننده‌ی آن چندین‌بار شما را مجذوب می‌کند. فراموش نکنید که اگر قصد خریدتور رمرا دارید، چشمه‌ی تروی از جذابیت‌های جدانشدنی از تور شما خواهد بود.

 

 

تاریخچه‌ی چشمه‌ی تروی

این چشمه در منطقه‌‌‌‌ی تروی در شهر رم واقع شده و سرگذشت ساخت آن یکی از جالب‌‌ترین داستان‌های شهر است.

شکل اولیه از این چشمه بسیار ساده بوده که در قرن 17 تخریب شده و چند سال بعد، یک مسابقه‌‌‌‌ی طراحی برای ساخت چشمه‌ی جدید توسط پاپ نیکولاس پنجم برگزار شد. معمار و هنرمند ایتالیایی، نیکولا سالوی برنده‌‌‌‌ی این رویداد بود که ایده‌‌‌‌ی او در بازسازی و آفرینش اثری متفاوت، شگفت آور بود. ایده‌‌‌‌ی این هنرمند، ترکیب نمای کاخ پشتی با یک فواره‌‌‌‌ی باشکوه و مجسمه‌های سنگی بود که ساخت آن حدود20سال به طول انجامید. پس از مرگ سالوی، چند سال بعد، یکی دیگر از هنرمندان رومی به نام جوزپه پانینی، با انجام تغییرات اندکی در طرح اصلی، ساخت آن را به پایان رساند.

این چشمه‌‌‌‌ی عظیم و زیبا حدود 26 متر ارتفاع و تقریبا 49 مترعرض دارد. در مرکز آن مجسمه‌‌‌‌ی پیترو بر روی ارابه‌‌‌‌ی حیوانات قرار دارد که توسط اسب‌های دریایی کشیده ‌می‌شود. این چشمه همچنین دارای مجسمه‌های فراوان با طراحی‌های منحصر به فرد است. قنات باستانی مربوط به این چشمه به نامAcqua Vergine، سال‌هاست که آب این بخش را تامین ‌می‌کند و بهترین طعم را در بین چشمه‌های رومی دارد.

مجسمه‌‌‌‌ی دختر جوان در این مجموعه طبق افسانه‌های قدیمی، نماد فصل بهار، آغاز نور و روشنی و پایان سختی‌ها برای ارتش ایتالیا شمرده ‌می‌شود.

 

 

دانستنی‌های چشمه‌‌‌‌ی تروی

  • چشمه تروی یکی از قدیمی‌‌ترین قنات‌های شهر رم است.
  • این چشمه یکی از چشمه‌های مذهبی در اروپا محسوب ‌می‌شود که با انداختن سکه در آن ‌می‌توان آرزوهای خود را از خدایان رو‌می‌ درخواست کرد.
  • مجسمه‌ها و دیواره‌های این چشمه از جنس سنگ‌های استفاده شده در بنای کولوسئوم است.
  • چشمه‌‌‌‌ی تروی روزانه حدود 2.800.000 متر مکعب آب مصرف ‌می‌کند که همه‌‌‌‌ی این آب دوباره به قنات اصلی بر‌می‌گردد.
  • چشمه‌‌‌‌ی تروی نماد امور خیریه در شهر رم است. به این دلیل که روزانه نزدیک به 3.000 یورو سکه در این چشمه جمع ‌می‌شود و به یک موسسه خیریه ایتالیایی به نامCaritasاهدا ‌می‌شود.
  • برداشتن سکه‌های این چشمه حتی برای افراد فقیر جرم محسوب ‌می‌شود.
  • در سال 2007 به یاد خون‌هایی که در جنگ‌های رومی ریخته شد، توسط یک ماده‌‌‌‌ی مصنوعی، آب چشمه را به رنگ قرمز تغییر دادند. در حالی که این ترس وجود داشت که مایع قرمز رنگ به سنگ‌های چشمه آسیب برساند اما آب به اندازه کافی سریع تخلیه ‌می‌شود که خسارتی به مجسمه‌ها وارد نشود.

 

افسانه‌ی پرتاب سکه در چشمه‌ی تروی

در مورد چشمه‌ی تروی یک سنت جالب وجود دارد که گفته ‌می‌شود اگر هنگام بازدید از چشمه، سکه به درون آب پرتاب کنید، ‌می‌توانید از خدایان رومی آرزوهای خود را درخواست کنید و جالب‌‌ترین قسمت این سنت این است که برای رسیدن به آرزوی خود، باید سکه را با دست راست روی شانه چپ خود قرار دهید و سپس پرتاب کنید!!

این افسانه که در سال 1954 با فیلم "سه سکه در چشمه" رواج پیدا کرده است، این گونه برگزار ‌می‌شود:

  • اگر یک سکه پرتاب کنید: دوباره به رم باز خواهید گشت.
  • اگر دو سکه پرتاب کنید: عاشق یک فرد ایتالیایی خواهید شد.
  • اگر سه سکه پرتاب کنید: با شخصی که ملاقات کرده‌اید ازدواج خواهید کرد.

آمارهای میراث فرهنگی ایتالیا نشان ‌می‌دهد که هر سال تقریباً یک میلیون یورو سکه از این چشمه جمع‌آوری ‌می‌شود.

 

دسترسی به چشمه‌ی تروی

این چشمه واقع در منطقه‌ی پیازا دی ترویPiazza di Treviشهر رم، از طریق ایستگاه مترو باربرینی Barberini خطAقرمز رنگ به راحتی برای گردشگران امکان دسترسی و بازدید دارد.

 

سخن پایانی

چشمه‌ی تروی از جذابیت‌های غیرقابل انکار در شهر رم محسوب می‌شود و هر بازدیدکننده‌ای که برای سفر،تور ایتالیارا انتخاب می‌کند حداقل یک بار از این چشمه‌ی باشکوه دیدن می‌کند. در واقع چشمه‌ی تروی در لیست 10 چشمه‌ی پربازدید و زیبای جهان قرار دارد که به شما پیشنهاد می‌کنیم از آن بازدید کنید.

 

 

 

 

 


 


نام
نام خانوادگی
متن پیام