بیسان بلاگ ها بلاگ های ایتالیا بلاگ های رم پله‌های اسپانیایی Spanish Steps
ترکیش ایرلاین 8 شب و 9 روز

تور سوئیس + فرانسه - ترکیش - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1403/01/07

رم

پرواز برگشت 1403/01/15
2590 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
پله‌های اسپانیایی Spanish Steps
17 اردیبهشت 1401

پله‌های اسپانیایی Spanish Steps

در میان مجموعه‌های دیدنی و جذاب شهر رم، به نظر ‌‌‌‌می‌رسد یکی از مکان‌هایی که بیشترین حس راحتی را به مسافران ‌‌‌‌می‌دهد، پله‌های اسپانیاییست. ماجرای این بنای تاریخی، بسیار عجیب و غریب است، چراکه در ابتدا همه را گمراه ‌‌‌‌می‌کند که اسپانیایی‌ها سازنده‌‌‌‌ی این بخش بوده‌اند، در حالی که اینطور نیست. در ادامه شما را با تاریخ ساخت این اثر هنری آشنا ‌‌‌‌می‌کنیم تا در  تور رم  خاطره‌ی خوشی را در این مکان چند ملیتی برای خود رقم بزنید.

 

جدا از اینکه  این مکان، یک محل عالی برای بازدید از زیبایی‌های شهر رم است و ‌‌‌‌می‌توانید آن جا بنشینید و استراحت کنید، پله‌های اسپانیایی مکانی محبوب برای برگزاری رویدادهای شگفت‌انگیز است. از سال 1951، این‌‌‌‌پله‌ها آغاز فصل بهار در شهر رم را جشن ‌‌‌‌می‌گیرد و پله‌ها با زیباترین گل‌ها تزئین ‌‌‌‌می‌شوند. منظره‌‌ای فراموش نشدنی برای کسانی که در آن زمان از سال شانس بازدید از شهر رم را دارند.

 

تاریخچه‌ی پله‌های اسپانیایی

پله‌های اسپانیایی در واقع توسط اسپانیایی‌ها ساخته نشده، بلکه این 135 پله که در ایتالیا با نام‌‌‌‌ Scalinata della Trinità dei Monti شناخته ‌‌‌‌می‌شوند توسط معماران ایتالیایی به نام‌هایFrancescoوAlessandro Specchi‌‌‌‌طراحی شده است. این بنا با تامین بودجه از طرف دیپلمات فرانسوی، اتین گوئیه در سال‌های 1723 تا 1725 ساخته شده که هدف از ساخت آن، پل ارتباطی بین سفارت اسپانیا با کلیسای‌‌‌‌ Trinità‌‌‌‌ dei Montiبوده است. این سازه یکی از بزرگ‌‌‌ترین راه‌پله‌های اروپایی به سبک باروک است که وجود چشمه‌ی آب شیرین در انتهای پله‌ها با نامFontana della Barcaccia‌‌‌‌، به زیبایی این منطقه از شهر رم افزوده است.

طراحی و ظرافت‌های منحصر به فرد پله‌های اسپانیایی، آن را به مکانی محبوب برای هنرمندان، نقاشان و شاعرانی که از این بخش برای خلق آثار خود الهام می‌گیرند، تبدیل کرده است. همچنین این مکان مانند پل‌های ونیز، به قرارگاه عاشقان و داستان‌های عاشقانه معروف است. خوشبختانه اخیرا در یک پروژه‌‌‌‌ی بزرگ مرمت و بازسازی در سال 2015 و 2016 این پله‌ها دوباره به عظمت و شکوه سابق خود بازگشته‌اند.

 

جاذبه‌هایی که در نزدیکی پله‌های اسپانیایی ‌‌‌‌می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید

خانه‌یKeats-Shelley

این خانه و موزه‌ی تاریخی مجاور پله‌های اسپانیایی، به شاعران رومانتیک انگلیسی اختصاص داده شده است که بسیاری از آن‌ها در اوایل قرن نوزدهم در رم زندگی ‌‌‌‌می‌کردند. جان کیتس در سال 1821 در سن 25 سالگی در این خانه درگذشت و امروزه خانه‌‌‌‌ی او همانطور که در زمان زندگی‌اش بود، به صورت موزه حفظ شده است.

 

پارک بورگسه Villa Borghese Park 

این پارک شامل مسیرهای پیاده‌روی، باغ وحش، زمین بازی کودکان، دریاچه‌‌ای کوچک، کافه و رستوران، یک سینمای کوچک است. به علاوه این مجموعه دارای دو عدد از بزرگ‌‌‌ترین موزه‌های هنری رم به نام‌های گالری بورگسه و موزه‌ی ملی اتروسکان است. گالری بورگسه مجموعه‌‌ای از هنرهای دوران رنسانس و باروک است و موزه ملی اتروسکان حاوی هزاران اثر باستانی از فرهنگ دوران اتروسکا را شامل می‌شود.

 

سردخانه‌یCapuchin

یکی از غیر معمول‌‌‌ترین مناظر رم، موزهCrypt of Capucin Friarsشامل جمجمه و استخوان‌های مربوط به کسانی که 4000 سال پیش در طی جنگ‌های رومی کشته شده‌اند. اگر کودک خردسال همراه خود دارید بهتر است از این مجموعه دیدن نکنید!!‌‌‌‌این سردخانه در حدود 10 دقیقه پیاده‌روی از پله‌های اسپانیایی واقع شده است.

 

پیازا دل پوپولو Piazza del Popolo 

فضای گسترده‌‌‌‌ی میدان پیازا دل پوپولو، یکی از بزرگ‌‌‌ترین میادین رم است که بعد از بازدید از پله‌های اسپانیایی شما را به خود جذب ‌‌‌‌می‌کند. همچنین كلیسای سانتا ماریا دل پوپولو در این منطقه قرار دارد که شامل آثاری از رافائل، كاراواجیو، برنینی و دیگر استادان و هنرمندان ایتالیایی است.

 

مراکز خرید لوکس

بسیاری از بهترین‌‌‌ترین خیابان‌های خرید در شهر رم، در خیابان‌های اطراف پله‌های اسپانیایی قرار دارند که گردشگران بعد از بازدید از دیدنی‌های این منطقه ‌‌‌‌می‌توانند به خرید و گشت در این خیابان‌ها مشغول شوند.

آرامگاه آگوستوس Mausoleum of Augustus

با فاصله‌یکمی پیاده روی از پله‌ها، ‌‌‌‌می‌توانید از آرامگاه آگوستوس دیدن کنید. مقبره‌ی بزرگی که توسط امپراطور رم آگوستوس در 28 سال قبل از میلاد برای احترام به دوران سلطنت خود ساخته شده است. گفته ‌‌‌‌می‌شود در این آرامگاه پادشاه آگوستوس و همسرش لیویا دفن شده‌اند.

 

پاسیس آگوستاthe Ara Pacis Augustae

در منطقه‌‌‌‌یCampo Marzoو نزدیک به پله‌های اسپانیایی، آرا پاسیس آگوستا، محراب اختصاص داده شده به یک الهه‌ی صلح را پیدا خواهید کرد. این بنای یادبود برای جشن بازگشت پادشاه آگوستوس از اسپانیا به ایتالیا ساخته شده که در ابتدا در نزدیکی رودخانه‌ی تیبر ساخته شده بود اما به دلیل وجود سیلاب از آن منطقه جابه‌جا شده و به نزدیکی پله‌های اسپانیایی منتقل شده است.

 

نوشیدن چای در کافه‌‌‌‌Babbington

نوشیدن چای انگلیسی در کافه بابینگتون برای یک بعد از ظهر ایتالیایی، ایده آل‌‌‌ترین پیشنهاد است. این کافه واقع در منطقه‌‌‌‌یPiazza di Spagna 23درست در قسمت بالای پله‌های اسپانیایی، دارای بهترین ساندویچ‌ها، سالادها، کیک‌ها، قهوه‌ها و البته بهترین و باکیفیت‌‌‌ترین چای انگلیسی است. جالب است بدانید که این کافه از سال 1893 تاکنون بهترین چای را در شهر رم سرو ‌‌‌‌می‌کند که حتما باید در تور رم، یک‌بار آن را امتحان کنید.

 

حقایق جالب از پله‌های اسپانیایی

  • این بنا دقیقا 135 پله دارد که وسیع‌‌‌ترین راه‌پله در سراسر اروپا محسوب ‌‌‌‌می‌شود.
  • تنها دلیل این که نام پله‌های اسپانیایی را به این بخش داده‌اند این است که این پله‌ها پل ارتباطی بین کلیسای رومی و سفارت اسپانیا بوده است.
  • هیچ‌کس اجازه ندارد بر روی این پله‌ها چیزی بخورد و درواقع غذا خوردن روی پله‌ها ممنوع است.
  • جان کیتس، شاعر انگلیسی، روزگاری در ساختمان مجاور پله‌ها زندگی ‌‌‌‌می‌کرده است که امروزه موزه كیتس وشلی، یادگاری از این شاعر انگلیسی در ایتالیاست.
  • اولین رستوران مک دونالد در ایتالیا در سال 1986 در مجاور پله‌های اسپانیایی افتتاح شده است.
  • چشمه‌‌‌‌ی پایین پله‌ها به چشمه‌‌‌‌یUgly Boat( قایق زشت ) معروف است. دلیل این نام‌گذاری این است که طبق یک افسانه‌‌‌‌ی قدیمی این چشمه بنا به دستورات پاپ ساخته شده و الهام گرفته از یک سیل است که در طی آن یک ماهی گیر با دخترش که زیبا نبوده در حالی که قایقشان سرنگون شده، غرق شده‌اند.
  • گردشگران ‌‌‌‌می‌توانند بهترین دکوراسیون‌های فصلی را در پله‌های اسپانیایی مشاهده کنند. مخصوصا در فصل بهار و همچنین ایام کریسمس، زیباترین تزئینات با گل و چراغ در این منطقه قابل بازدید است.

 

دسترسی به پله‌های اسپانیایی

  • ایستگاه متروSpagna در حدود 20 دقیقه پیاده‌روی از پله‌های اسپانایی قرار دارد.
  • ایستگاه تاکسیpiazza mignaneli‌‌‌‌ دقیقا در قسمت جنوبی پله‌ها قرار دارد.
  • اتوبوس‌ها گردشگران را از طریق میدان دل کورسو به خیابان پایین این منطقه ‌‌‌‌می‌آورند.

 

ساعات بازدید

بازدید از پله‌های اسپانیایی در تمام ساعات روز امکان‌پذیر است و ‌‌‌‌می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز که بخواهید بر روی پله‌ها بنشینید و منظره‌‌‌‌ی شهر را تماشا کنید.

همچنین بازدید از کلیسای بالای پله‌ها به نامChiesa della Trinità dei Monti، سه‌شنبه تا یک‌شنبه از ساعت 6 صبح تا 8 شب برای عموم آزاد است.

بسته به این که چه فصلی و چه ساعتی را برای بازدید از شهر رم انتخاب ‌‌‌‌می‌کنید، مراقب ازدحام جمعیت، کیف دستی و تلفن همراه خود باشید و از گروه تور خود جدا نشوید.

 

بهترین رستوران‌ها در نزدیکی پله‌های اسپانیایی

خیابان‌های اطراف پله‌های اسپانیایی، یک محیط شگفت‌انگیز از گزینه‌های خوشمزه و مقرون به صرفه برای گردشگران است.

رستورانPastificio on Via della Croceیک انتخاب عالی برای یک ناهار سریع و خوش طعم است. همچنینPastificioگزینه‌‌‌‌ی بعدی برای غذاهای لذیذ ایتالیاییست. Hop bepompiیکی دیگر از غذاخوری‌های باکیفیت در خیابان‌های اطراف پله‌هاست. در آخر یکی از بهترین رستوران‌ها در این منطقه با محیط فضای باز و سرسبز به نام‌‌‌‌ Tiramisuدر شهر رم، قطعا یک انتخاب لذیذ خواهد بود.

 

سخن پایانی

بازدید از پله‌های اسپانیایی یک تجربه‌ی متفاوت در تور ایتالیا محسوب می‌شود، چراکه همزمان می‌توانید از جنبه‌های مختلف شهر رم دیدن کرده و بهترین لذت سفر به یکی از شهرهای اروپایی را تجربه کنید. از ساختمان‌های تاریخی گرفته تا بهترین کافه‌ها و مراکز خرید، همگی در این منطقه پذیرای مسافران هستند.


نام
نام خانوادگی
متن پیام