بیسان بلاگ ها بلاگ های اسپانیا بلاگ های بارسلون هزینه‌ی خورد و خوراک در شهر بارسلونا
ترکیش ایرلاین 8 شب 9 روز

تور فرانسه + اسپانیا

  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت
  • ترانسفر فرودگاهی

تهران

پرواز رفت 1402/09/15

بارسلون

پرواز برگشت 1402/09/23
1990 یورو + هزینه پرواز
قطر ایرویز 5 شب و 6 روز

تور بارسلون - قطر ایرویز - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/12/29

بارسلون

پرواز برگشت 1403/01/05
1090 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
هزینه‌ی خورد و خوراک در شهر بارسلونا
17 اردیبهشت 1401

بارسلونا یکی از شهرهای مهم در صنعت گردشگری اسپانیا به شمار می‌رود که هرساله با جذب هزاران توریست، توانسته نقش بزرگی در رشد اقتصاد این کشور اروپایی داشته باشد.

شاید خیلی‌ها از این شهر به عنوان مکانی برای قشر پولدار و ثروتمند یاد کنند. اما خوب است بدانید بارسلونا شهری است که توانسته برای هر نوع قشر، امکانات مناسب و جذابی فراهم کند.

یکی از مواردی که شاید در هنگام سفر ذهنتان را به خود مشغول کند، خورد و خوراک و هزینه‌ی آن در طول مسافرتتان باشد.

در این مطلب سعی داریم با این موضوع مهم در شهر بارسلون آشنا شویم. پس اگر قصد خرید تور بارسلونا را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه شوید.

 

وعده‌های غذایی در شهر بارسلونا

معمولا محل اقامت اعم از هتل و یا هاستل‌ها وعده‌ی صبحانه را به میهمانان خود ارائه می‌کنند. کیفیت و تنوع این وعده‌ی غدایی بستگی به محل اقامتتان دارد. قطعا هرچه کیفیت هتل و یا هاستلی که انتخاب کرده‌اید بهتر باشد میزان کیفیت وعده‌ی صبحانه نیز افزایش می‌یابد. اگر قصد دارید صبحانه‌ی خود را بیرون از محل اقامت خود میل کنید می‌توانید به کافه‌های این شهر بروید. معمولا هزینه‌ای که بابت یک وعده‌ی صبحانه باید پرداخت کنید بین 3 تا 6 یورو می‌باشد.

 

وعده‌ی ناهار یکی از اصلی‌ترین وعده‌های غذایی است که معمولا برای صرف آن باید به رستوران‌ها بروید چرا که اکثر مسافران در هتل و یا محل اقامت خود امکان آشپزی کردن را ندارند. رستوران‌های زیادی در سطح شهر بارسلونا هستند که می‌توانید مطابق سلیقه و بودجه‌ی خود به آن‌ها مراجعه کنید. هزینه‌ای که بابت ناهار پرداخت می‌کنید به رستوران و نوع غذایتان بستگی دارد. برای مثال یک ناهار معمولی در یک رستوران متوسط، حدود 8 تا 12 یورو هزینه دارد. البته غذاهای ارزان‌تر مانند کباب و یا سیب زمینی سرخ کرده را می‌توان با مبلغی حدود 4 یورو خریداری نمود.

 

وعده‌ی شام معمولا از وعده‌ی ناهار سبک‌تر و کم حجم‌تر است. در اسپانیا معمولا شام را بعد از ساعت 9 میل می‌کندد. رستوران‌های گوناگونی در بارسلون این وعده‌ی غذایی را با طمع‌ها و رنگ‌های هوس انگیز ارائه می‌دهند. بهتر است قبل از انتخاب رستوران منوی آن را ببینید و یا نام آن را در اینترنت سرچ کنید تا علاوه بر قیمت‌ها از کیفیت آن نیز مطلع شوید. اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی بالایی برای وعده‌ی غدایی خود صرف کنید، بهتر است رستوران مورد نظر خود را به دور از مراکز تفریحی و گردشی انتخاب کنید.

 

معرفی چند نمونه از رستوران‌های شهر بارسلونا

رستوران‌های متنوعی از نظر کیفیت، قیمت و طعم و مزه در سراسر بارسلونا وجود دارد، که چند نمونه از معروف‌ترین آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

  • رستوران مونتیل  Restaurant Montiel

رستوران مونتیل یکی از رستوران‌های معروف شهر بارسلونا است که ارائه دهنده‌ی انواع غذاهای مدیرانه‌ای و اسپانیایی می‌باشد. این رستورا در خیابان Calle Flassaders۱۹ بارسلون واقع شده است. هزینه‌ی یک وعده‌ی غذایی در این رستوران به طور متوسط از 15 الی 20 یورو می‌شود.

 

  • رستوران لاسارت Restaurante Lasarte

رستوران لاسارت یکی از رستوران‌های لوکس و گران قیمت در شهر بارسلونا است که در خیابانCarrer de Mallorca این شهر واقع شده است. این رستوران دارای دکوراسیون و مبلمان بسیار شیک و مجللی می‌باشد. هزینه‌ی یک وعده غذا در رستوران لاسارت بارسلونا از 50 یورو شروع می‌شود.

 

  • رستوران آرومهRestaurante Arume 

رستوران آرومه ارائه دهنده‌ی غذایی اسپانیایی و دریایی مانند انواع ماهی و میگو می‌باشد. آرومه در محله‌ی Carrer Botella بارسلونا قرار گرفته است. هزینه‌ی یک وعده‌ی غذایی در این رستوران بین 15 تا 30 یورو می‌باشد.

 

  • رستوران لا فوندا La Fonda

رستوران لا فوندا ارائه دهنده‌ی انواع غذاهای اسپانیایی، مدیترانه ای و آسیایی می‌باشد این رستوران از نظر طعم غذا و کیفیت مواد غذایی بسیار عالی می‌باشد. این رستوران در Carrer dels Escudellers بارسلون قرار دارد. قیمت یک وعده غذا در رستوران لا فوندا بین 11 الی 29 یورو می‌باشد.

 

  • رستوران پنز اند کامپنPans & Company

پنز اند کامپن یک رستوران زنجیره‌ای است که انواع فست فود اعم از ساندویچ‌ گرم، سیب زمینی و سالاد را به شما ارائه می‌کند. هزینه‌ی یک وعده غذا در این رستوران به طور متوسط از8 الی 20 یورو می‌باشد.

 

  • رستوران زنجیره‌ای مکدونالد   mcdonald's barcelona

مک دونالد‌ نیز یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای شناخته شده و معروفی است که در بسیاری از شهرهای مهم دنیا شعبه دارد. مک دونالد به غیر از صبحانه پذیرای میهمانان در تمام طول روز می‌باشد. این رستوران علی رقم کیفیت و طعم عالی غذاهایش، رستورانی بسیار ارزان و مقرون به صرفه می‌باشد. هزینه‌ای که برای یک وعده غذایی در این رستوران باید پرداخت کنید حدود 11 یورو می‌باشد. انواع برگرهای خوش طعم را در مک دونالد نوش جان کنید.

 

در شهر بارسلون متوسط هزینه‌ای که باید برای هروعده‌ی غذایی پرداخت کنید چیزی حدود 10 الی 15 یورو می‌باشد. البته این مبلغ برای یک نفر است اگر همراه خانواده و یا همسرتان به سفر رفته‌اید، مسلماٌ این هزینه بیشتر می‌شود.

این مبلغ در رستوران‌های سطح بالا ممکن است به نفری 35 الی 65 یورو نیز برسد. البته در بارسلونا نوعی از غذا خوری‌هایی هستند که غذاهای ارزان‌تری نسبت به رستوران‌های دیگر ارائه می‌دهند. به این گونه از غذاخوری‌ها street food می‌گویند. معمولا خیابان‌هایی که دارای این نوع از غذاخوری‌ها هستند بسیار شلوغ و پر جنب و جوش می‌باشند.

 در کل می‌توان گفت در شهر بارسلونا نیز همانند دیگر شهرهای دنیا انواع و اقسام غداها در قیمت‌های متفاوت وجود دارد. انتخاب نوع غذا، رستوران و هزینه‌ی که پرداخت می‌کنید مستقیما به انتخاب شما بستگی دارد. همانطور که گفتیم بهترین راه تحقیق در مورد رستورانهای این شهر قبل از ورود به آن‌هاست. پس اگر تور اسپانیا را برگزیده‌اید و قصد سفر به شهر زیبای بارسلون را کرده‌اید نگران خورد و خوراک و هزینه‌های آن در طول سفر خود نباشید. می‌توانید از مطلب فوق به عنوان راهنما در این زمینه استفاده کنید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام