بیسان بلاگ ها بلاگ های اسپانیا بلاگ های بارسلون هزینه‌ی حمل و نقل در شهر بارسلونا
ترکیش ایرلاین 8 شب 9 روز

تور فرانسه + اسپانیا

  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت
  • ترانسفر فرودگاهی

تهران

پرواز رفت 1402/09/15

بارسلون

پرواز برگشت 1402/09/23
1990 یورو + هزینه پرواز
قطر ایرویز 5 شب و 6 روز

تور بارسلون - قطر ایرویز - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/12/29

بارسلون

پرواز برگشت 1403/01/05
1090 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
هزینه‌ی حمل و نقل در شهر بارسلونا
17 اردیبهشت 1401

قطعا یکی از موارد مهمی که ذهن افراد را در هنگام مسافرت مشغول می‌کند، نحوه‌ی رفت و آمد، هزینه و میزان دسترسی به محل اقامت می‌باشد.

بارسلونا یکی از شهرهای بزرگ و مهم اسپانیا است که به دلیل تعداد بالای گردشگرانی که سالانه به خود جذب می‌کند، مشکل حمل و نقل و رفت و آمد در سطح شهر را تا حد بسیار زیادی بر طرف کرده است. اگر به شهر باسلونا سفر کرده باشید، سیستم‌های حمل و نقل عمومی، در هر گوشه‌ای از این شهر به چشمتان خورده است. این سیستم‌ها در هر لحظه از شبانه روز، به طور منظم آماده‌ی سرویس دهی به مردم می‌باشند.

اگر قصد خرید تور بارسلونا را داشته و با سیستم حمل و نقل این شهر آشنایی ندارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه شوید تا اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید.

 

 

سیستم‌های حمل و نقل در بارسلونا چه ویژگی‌هایی دارد؟

شهر بارسلونا این امکان را برای شهروندان و گردشگران خود فراهم کرده است که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان و کم‌ترین هزینه در هر نقطه‌ای از شهر قرار بگیرند. سیستم حمل و نقل در این شهر بسیار مدرن و کارآمد بوده و با استاندارهای جهانی مطابقت دارد.

کلیه‌ی سیستم‌های حمل و نقل عمومی در این شهر اعم از مترو، اتوبوس، تراموا و... را اختصاراً FGB می‌نامند. بلیطی که مسافران به عنوان FGB از کیوسک‌های فروش بلیط خریداری می‌کنند برای هریک از وسایل نقلیه‌ی ذکر شده به کار می رود و دیگر نیازی نیست برای سوار شدن به هرکدام از این وسایل‌ نقلیه، بلیط جداگانه تهیه کنند. علاوه بر وسایل نقلیه‌ی ذکر شده، ماشین‌های کابلی و قطار‌های محلی نیز در این شهر وجود دارند که استفاده از آن‌ها بسیار راحت و مقرون به صرفه می‌باشد.

 

 

معرفی پرکاربرترین وسایل نقلیه در بارسلونا

مترو:تجهیزات کافی و بالا بودن سرعت قطارها، مترو را به یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه در میان دیگر وسایل حمل و نقل عمومی تبدیل کرده است. در شهر بارسلونا در نزدیکی هرکدام از جاذبه‌های گردشگری، ایستگاه مترو نیز وجود دارد. هزینه‌ی استفاده از مترو بسیار اندک می‌باشد.

 

 

اتوبوس:یکی از روش‌های متداول رفت و آمد در سطح شهر، استفاده از اتوبوس‌ می‌باشد. اتوبوس‌های بارسلونا شما را به نقاط مختلف شهر می‌برند. کافی است مسیر و برنامه‌ی حرکت آن‌ها را بر روی بُردهای موجود در ایستگاه‌ها مطالعه کنید و با خیال راحت به سمت مقصد خود بروید.

 

 

تاکسی:تاکسی‌هایکی از سیستم‌های حمل و نقل راحت و بی دردسر هستند که در تمام ساعات شبانه روز در دسترس عموم می‌باشند. هزینه‌‌ی استفاده از تاکسی‌های بارسلونا همانند دیگر نقاط دنیا، از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی بالاتر است. تاکسی‌های بارسلونا در دو رنگ مشکی و زرد هستند و یک چراغ سبز بر روی سقف خود دارند.

 

 

تراموا:خطوط حمل ونقل تراموا در بارسلونا نسبت به دیگر موارد کمی محدود است، چرا که این سیستم به تازگی وارد این شهر شده و برای کامل شدن ایستگاه‌های آن زمان بیشتری لازم است. ترامواهای بارسلونا بسیار مدرن و مجهز هستند و دارای صندلی‌ها و سیستم تهویه‌هوایی مطلوبی می‌باشند.

 

 

انواع  و اقسام بلیط‌ها برای استفاده از وسایل نقلیه در بارسلون

 

● بلیط‌های تک سفره Single Ticket

اگر زیاد اهل رفت وآمد در شهر و استفاده‌ی مکرر از وسایل نقلیه‌ی عمومی نسیتید، خرید بلیط‌های تک سفره برای شما گزینه‌ی خوبی می‌باشد. با پرداخت مبلغی حدود 20 یورو می‌توانید هر روزی که نیاز به حمل و نقل عمومی داشتید این بلیط را تهیه کرده و به سمت مقصد خود روانه شوید. این بلیط‌ها را از دستگاه‌های خود پرداز مخصوص تهیه‌ی بلیط، که معمولا در ایستگاه‌ها وجود دارند می‌توانید تهیه کنید. قابل ذکر است که این نوع بلیط برای مسیر فرودگاه قابل استفاده نمی‌باشد.

 

 

●  بلیط‌های ده سفره ATM-10

 

            این نوع از بلیط‌ها نیز برای رفت و آمد در مسیر فرودگاه به کار نمی‌رود اما از بلیط‌های تک سفره بسیار با صرفه‌تر است. همانطور که مشخص است تعداد دفعاتی که می‌توان از این بلیط استفاده کرد 10 بار می‌باشد. پس اگر قصد اقامت طولانی مدت و رفت و‌ آمد متعدد در شهر را دارید، خرید این نوع از بلیط گزینه‌ی خوبی برایتان می‌باشد. این بلیط‌ها را می‌توانید از دستگاه‌های خود پرداز ایستگاه‌ها تهیه کنید. قیمت بلیط‌های ده سفره برای هرکدام از نواحی شهر بارسلونا متفاوت است.

 

●       ناحیه 1: 10.20 یورو

●       ناحیه 2: 20.10 یورو

●       ناحیه 3: 27.40 یورو

●       ناحیه 4: 35.25 یورو

●       ناحیه 5: 40.50 یورو

●       ناحیه 5: 43.05 یورو

 

 

 

● کارت بارسلونا Barcelona Card

        این کارت یک گزینه‌ی عالی برای گردشگران است. با تهیه‌ی این بلیط می‌توانید سفرهای درون شهری خود را به صورت رایگان انجام دهید و همچنین  برای ورود به برخی از جاذبه‌های گردشگری همانند آکواریوم، باغ  وحش و موزه‌ها تخفیف بگیرید. از دیگر مزیت‌هایی که این کارت برای گردشگران دارد، وارد شدن به اماکن گردشگری بدون نیاز به ایستادن در صف‌های طولانی است. با خرید این بلیط بدون هیچ محدودیتی از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنید. قیمت این کارت‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  •        3روزه: بزرگسالان 45 یورو- کودکان 21 یورو
  •        4 روزه: بزرگسالان 55 یورو- کودکان 27 یورو
  •        5 روزه: بزرگسالان 60 یورو- کودکان 32 یورو

 

 

● کارت مسافرتی Hola BCN

تهیه و استفاده از این نوع از بلیط‌ها کار بسیار راحتی است و این موجب محبوبیت آن در بین مسافران شده است. کارت مسافرتی BCN را می‌توانید بدون نیاز به خود پرداز و به صورت آنلاین خریداری کنید. این کارت‌ها از نظر هزینه و زمان بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. کودکان زیر4 سال می‌توانند بدون نیاز به کارت مسافرتی به همراه والدین‌شان از وسایل نقلیه استفاده کنند. اعتبار این بلیط‌ها از 2 تا 5 روز می‌باشد و قیمت آن‌ها بسته به این موضوع متفاوت است.

  •        2 روزه: 15 یورو
  •        3 روزه: 22 یورو
  •        4 روزه: 28.50 یورو
  •        5 روزه: 35 یورو

 

 

دیگر هزینه‌های رفت و آمد در شهر بارسلونا

●        تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر 35 تا 50 یورو

●        اتوبوس از فرودگاه تا مرکز شهر 6 یورو

●        قطار + مترو از فرودگاه تا مرکز شهر 4 یورو

●        تاکسیمتر هر 3 کیلومتر جابه‌جایی در سطح شهر 7 تا 10 یورو

●        مترو در بارسلونا 2.2 یورو

●        T-Dia کارت سفری یک روزه 7 یورو

●        کارت سفری 2 روزه 14 یورو

●        کارت سفری 3 روزه 20 یورو

●        کارت سفری 4 روزه 26 یورو

اگر تور اسپانیا را برگزیده‌اید و قصد سفر به شهر زیبای بارسلون را دارید، هیچ گونه نگرانی بابت رفت و آمد در این شهر نداشته باشید. چرا که انواع وسایل نقلیه در مسیرهای گوناگون به صورت تمام وقت در اختیار شما هستند.می‌توانید از این مطلب به عنوان راهنما در سفر خود استفاده کنید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام