بیسان بلاگ ها بلاگ های اسپانیا بلاگ های بارسلون نکات مهم در سفر به بارسلونا
ترکیش ایرلاین 8 شب 9 روز

تور فرانسه + اسپانیا

  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت
  • ترانسفر فرودگاهی

تهران

پرواز رفت 1402/09/15

بارسلون

پرواز برگشت 1402/09/23
1990 یورو + هزینه پرواز
قطر ایرویز 5 شب و 6 روز

تور بارسلون - قطر ایرویز - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/12/29

بارسلون

پرواز برگشت 1403/01/05
1090 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
نکات مهم در سفر به بارسلونا
17 اردیبهشت 1401

مسلما هر نقطه‌ای از دنیا، در یک راستای متفاوت با سایر نقاط شکل گرفته و این موضوع باعث به وجود آمدن تضادهای مختلف در فرهنگ، تاریخ، اقتصاد، آیین، آداب و رسوم، شکل گیری کلیت شهر و حتی یک منطقه‌ای کوچک شده است. در واقع کنار هم گرفتن همین تضادهاست که دنیا را زیبا کرده است چرا که ذات انسان همواره دنبال کشف چیزهای جدید و تجربه‌های متفاوت است. یکی از راه‌های اصلی برای ارضای این نیاز در وجود انسان، سفر کردن است. سفر کردن انسان را رشد داده و روح او را ورزیده‌ می‌کند.

سفر به هر نقطه‌ای از دنیا در عین جذابیت و هیجانی که دارد ملزم به دانستن یک سری مواردی است که در طول سفر حتما به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. چه بسا بهتر است قبل از رفتن به سفر اطلاعات خود را در رابطه با مقصد خود بالا ببرید تا یک سفری بی دغدغه، شیرین و سرشار از تجربیات جدید برای خود بسازید.

در این مطلب سعی داریم شما را با نکات مهم، بایدها و نبایدها و مواردی از این قبیل، برای سفر به شهر زیبای بارسلونا آشنا کنیم. پس اگر قصد خرید تور بارسلونا را دارید، در ادامه‌ی این مطلب با بیسان همراه باشید.

 

 

کشور اسپانیا به هشت منطقه‌ی مجزا تقسیم شده است. یکی از بخش‌های مستقل این کشور کاتالونیا نام دارد. این بخش در انتهای شمال شرقی شبه جزیره‌ی ایبری واقع شده است و خود دارای چهار استان می‌باشد. پایتخت و بزرگترین شهر بخش مستقل کاتالونیا، بارسلونا می‌باشد. این شهر پس از مادرید بزرگترین شهر اسپانیا محسوب می‌شود. بارسلونا یکی از بنادر مهم، و چهارمین شهر از لحاظ شمار بازدید کننده و گردشگر در اروپا می‌باشد.

بارسلونا را با فستیوال‌های بی شمارش، تیم فوتبالش، معماری‌های بی نظیر و ساحل و آفتاب گرمی که دارد، می شناسند.

اگر بیش از سه روز در بارسلونا ماندگار هستید پیشنهاد می‌دهیم ساعاتی را در جاده‌های تماشایی اطراف این شهر بگذرانید و از شهرهای ساحلی هم جوار آن همچون ویس، سیتگس، تراگونا، مونتسرات و سنت پل دمار دیدن کنید.

 

مواردی که هنگام سفر به بارسلونا باید بدانید

زبان :

زبان اصلی مردم ساکن در این محدوده اسپانیایی یا کاتالونی می‌باشد. این دو زبان به صورت رسمی در مدارس 4 استان کاتالونیا تدریس می‌شود. مردم بارسلونا نیز به همین زبان‌ها صحبت می‌کنند. زبان کاتالونیایی با اسپانیایی کمی تفاوت دارد و می‌توان گفت ترکیبی از فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی ‌می‌باشد. در مورد زبان انگلیسی نیز باید بگوییم نباید انتظار زیاد از مردم بارسلونا داشت. چرا که فقط افراد محدودی در قشر جوان و تحصیل‌ کرده‌ی این شهر به این زبان مسلط هستند و شاید افرادی که سر و کار آن‌ها با مسافران و توریستان بیشتر است، انگلیسی را کمی دست و پا شکسته صحبت کنند. توصیه می‌کنیم برای راحتی خودتان در هنگام سفر به بارسلونا تعدادی از کلمات کاربردی زبان اسپانیایی را بیاموزید. با دانستن اندکی از این زبان و ترکیبش با زبان انگلیسی، قطعا از پس صحبت کردن در سفر خود برمی‌آیید. البته می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که ترجمه‌ی همه‌ی زبان‌های دنیا را دارند نیز استفاده کنید. البته باید در نظر داشته باشید این اپلیکیشن‌ها آنلاین بوده و ممکن است خارج از هتل که اینترنت شما قطع می‌شود نتوان از آن‌ها استفاده کرد.

 

 

اقامت :

یکی از مهم‌ترین عوامل که تاثیر مستقیم بر روی کیفیت سفر شما می‌گذارد، محل اقامت شما می‌باشد. موقعییت مکانی هتل یا هاستلی که در آن اقامت می‌کنید، اگر به مکان‌هایی که برای بازدید از آن‌ها برنامه ریزی کرده‌اید نزدیک نباشد، قطعا با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد. گرچه سیستم حمل و نقل در بارسلونا بسیار پیشرفته و کارآمد بوده، اما به هر حال برای طی کردن مسافت طولانی، زمانی زیادی را از دست می‌دهید. پس این نکته را در هنگام رزرو هتل در نظر داشته باشید. پیشنهاد ما برای کسانی که سفر تفریحی به بارسلون دارند، اقامت در هتل‌هایی است که در مرکز شهر باشند. چرا که دسترسی به تمام نقاط دیدنی و معروف شهر به راحتی از آنجا میسر می‌باشد. البته محدوده‌ی مرکزی شهر مسلما جمعییت و تردد زیادی دارد که شاید برای هرکسی خوشایند نباشد. دلیل ازدیاد جمعیت در این نفطه نزدیکی به ساحل، بناهای تاریخی، مراکز خرید و رستوران‌ها می‌باشد. از دیگر مواردی که در انتخاب محل اقامت باید به‌ آن توجه کنید، خدماتی است که از هتل خود انتظار دارید، همچنین هزینه‌ای که بابت هر شب پرداخت می‌کنید. برای اطلاع کامل از این موضوع و آَشنایی بیشتر با هتل‌های بارسلونا به صفحه‌ی هتل‌ها در بیسان مراجعه فرمایید.

 

 

رفت و آمد :

رفت و آمد در سطح شهر بارسلونا کار سختی نیست. سیستم حمل و نقل در این شهر کار خود را به درستی انجام می‌دهد. مترو، اتوبوس، تراموا و تاکسی‌ها به طور نظم در سطح شهر عبور و مرور کرده و شما به راحتی می‌توانید از آ‌ن‌ها استفاده کنید. برای رسیدن از فرودگاه تا مرکز شهر بهتر است به جای تاکسی از قطار یا اتوبوس‌های ایروبیوس استفاده کرده و در هزینه‌ها‌ی خود صرفه جویی کنید. .ساعات رفت و آمد، هزینه و دسترسی به بلیط‌های وسایل عمومی را در مطلبی جداگانه در سایت بیسان مطالعه فرمایید.

 

 

غذا خوردن :

شاید یکی از مسائل مهمی که اکثرا در هنگام سفر به آن فکر می‌کنن، غذا خوردن باشد، اینکه سلیقه‌ی غذایی و مزاج افراد در هر کشوری با سایر مناطق متفاوت است، امری است که نمی‌توان آن را رد کرد. بیشتر غذاهای ارائه شده در بارسلونا از خوراک‌های دریایی هستند. ماهی، میگو، صدف و ... که از معمولا دریای مدیترانه صید می‌شوند. یکی دیگر از غذاهای معروف این شهر یک سینی متنوع از خوراکی‌های رنگارنگ است که به آن تاپاس می‌گویند. در کل رستوران‌های متنوعی از غذاهای محلی اسپانیا و همینطور غذاهای بین المللی در بارسلونا به چشم می‌خورد.

 

 

بایدها و نبایدهای سفر به شهر بارسلونا

  • زمان مناسبی را برای سفرتان انتخاب کنید:بهترین زمان سفر به بارسلونا ماه آگوست است اما هرگز سفر در این ماه را به شما پیشنهاد نمی‌دهیم. چرا که بارسلونا به دلیل محبوبیت زیادی که در این فصل دارد میزبان موج شدیدی از مسافران می‌باشد. بنابراین اماکن گردشی شلوغ، قیمت‌ها سرسام آور و حجم ترافیک بسیار بالا می‌رود.
  • هنگام ورود به اماکن مذهبی و کلیساها هر لباسی نپوشید:اسپانیا نیز همانند سایر کشورها مقرراتی برای ورود به اماکن مذهبی خود دارد. برای مثال ورود با شلوارک و لباس‌های کوتاه، هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان ممنوع است.
  • برای صرف شام در رستوران‌ها لباس رسمی بپوشید:در بارسلونا معمولا افراد بعد از غروب آفتاب، با لباس‌های کمی شیک‌تر و به عبارتی رسمی‌تر از لباس روزانه‌ی خود در سطح شهر به خصوص رستوران‌ها ظاهر می‌شوند. بهتر است شما نیز این موضوع را در نظر داشته باشید.
  • مراقب سارقان و جیب‌برها باشید: گرچه شهر بارسلونا دارای امنیت خوبی می‌باشد اما هیچ کجا در دنیا از وجود سارقان و جیب‌برها در امان نیست. در مکان‌هایی که ازدیاد جمعیت وجود دارد مراقب کیف و وسایل ارزشمند خود باشید. کیف پول خود در جیب شلوارتان نگذارید و تا جای ممکن از کیف‌های کمری استفاده نکنید.
  • تفریحات رایگان بارسلونا را فراموش نکنید:برای بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی حتما به سایت خرید بلیط آ‌ن‌ها سر بزنید. تقریبا ورود به تمامی این اماکن یک روز در هفته رایگان می‌باشد. اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید این برای این روزها برنامه ریزی کنید. خیابان‌ گردی، تماشای فروشگاه‌ها و برخی از قسمت‌های سواحل مدیترانه نیز از تفریحات رایگان بارسلونا هستند.
  • این وسایل را همراه خود داشته باشید:همراه داشتن برخی از وسایل در هنگام گشت و گذار در این شهرضروری است. برخی از از این وسایل شامل کرم‌های ضد آفتاب، داروهای مورد نیاز، عینک و کلاه آفتابی، پاور بانک، نقشه‌ی شهر و خوراکی‌های کوچک مانند بیسکوئیت و شکلات می‌باشند.

 

 

اطلاعات کلی درباره‌ی شهر بارسلونا

واحد پول: یورو

کد کشور:+34

اختلاف ساعت با تهران: دو و نیم ساعت عقب‌تر از تهران

فرودگاه بین‌المللی: فرودگاه ال پرات(El Prat)

شماره‌های اضطراری: پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی: 112

 

با داشتن اطلاعات کافی می‌توانید لحظات خوش‌تری در سفر خود داشته باشید. گرچه بسیاری از این اطلاعات تنها از راه تجربه به دست می‌آید. اما دانستن موارد کلی قطعا می‌تواند کمک بزرگی برایتان باشد. اگر تور اسپانیا را برگزیده‌اید و قصد سفر به بارسلونا را دارید می‌توانید از این مطلب به عنوان راهنمای سفر خود استفاده کرده و سفری شیرین‌تری را تجربه کنید .

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام