بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های فرانکفورت میدان رومربرگ فرانکفورت Römerberg
میدان رومربرگ فرانکفورت Römerberg
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره میدان رومربرگ فرانکفورت 

رومربرگ به معنی کوهستان رومی، زیباترین میدان مرکزی شهر فرانکفورت است که در قلب شهر قدیمی ‌(Frankfurt's Altstadt) واقع شده است. برای بیشتر گردشگران این مکان اولین توقف در شهر فرانکفورت خواهد بود و شلوغ‌ترین پیاده‌روی شهر محسوب می‌شود. جاذبه‌های زیادی مانند ساختمان‌های رومر، فواره‌ی عدالت، سالن شهر جدید، کلیساهای قدیمی‌ و بازارهای رو باز در این منطقه واقع شده‌اند. رومربرگ همچنین محل برگزاری رویدادهای مهم از جمله نمایشگاههای تجاری و بازارهای کریسمس نیز می‌باشد. رستورانها و کافههای زیادی نیز در این منطقه و در همسایگی آن فعالیت می‌کنند. 

اگر قصد سفر با تور فرانکفورت و بازدید از میدان رومربرگ را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچهرومربرگ 

از اوایل قرون وسطی یعنی از سال 1050 تا 1250 میدان رومربرگ مرکز فعالیت‌های شهر بوده است که از قرن پانزدهم به میدان شهر قدیمی‌ تبدیل شده است. از قرن دوازدهم این میدان به عنوان قطب داد و ستد، بازدیدکنندگان و بازرگانان را از کشورهایی همچون فرانسه و ایتالیا به خود جلب می‌کرد.  

رومربرگ همچنین مکان برگزاری انواع جشن‌های مختلف و صحنه‌ی وقایع مهم بوده است، و از همه مهم‌تر جشن‌هایی که تاجگذاری امپراطوران مقدس رومی را برعهده داشتند. امپراطوری مقدس رومن-ژرمنیک (Roman-Germanic) در کلیسای سنت بارتولومویس (St. Bartholomew) انتخاب و تاج گذاری شد، سپس پیاده به سمت رومربرگ رفت و در ضیافتی که در هتل دویله (de Ville) برگزار گشته بود شرکت کرد، مردم هم داخل میدان مشغول جشن و پایکوبی بوده‌اند. 

خاطره‌ی شومی وجود دارد که در سال 1933 در رومربرگ اتفاق افتاد، انجمنی از دانشجویان برای سوزاندن کتاب‌های ممنوعه، مانند سایر نقاط آلمان، یک رژه در میدان ترتیب دادند. یک پلاک هم برای یادآوری این واقعه‌ی شرم آور در میدان قرار دارد. 

جالب است بدانید با وجود خسارات گسترده ناشی از بمباران در طول جنگ جهانی دوم، معماری بی نظیر رومربرگ به طرز چشمگیری بازسازی شده است. ساختمان‌های اطراف میدان در سال 1944 تا حد زیادی نابود گشتند، به ویژه تالار شهر و سامستاگبرگ (Samstagsberg) که در سال 1980 بازسازی شدند. 

 

 

جاذبه‌های میدان رومربرگ 

  • ساختمان‌های رومر(Römer) 

ساختمان‌های قرون وسطایی رومر نماد اصلی میدان رومربرگ هستند. شهر فرانکفورت روز به روز در حال شکوفایی بود و خیلی زود اولین تالار شهر یا همان شهرداری برای تامین نیازهای مردم کوچک شد. شورای شهر در سال 1329 حق احداث تالار شهر جدید را به دست آورد. در سال 1405، این شورا تصمیم گرفت به جای ساخت بنای جدید دو خانه‌ی موجود را بخرد. این دو خانه با نام‌های "رومر" و "گلدنر شووان" از آن زمان تاکنون به عنوان شهرداری فرانکفورت خدمت کرده‌اند.  

مجتمع اصلی با چندین ساختمان، حیاط و یک بالکن زینتی در طی سال‌های متمادی بطور قابل توجهی گسترش یافته است. سالن‌های بزرگی در طبقه‌ی همکف ساخته شده‌اند که برای برگزاری نمایشگاه‌های تجاری در دسترس هستند و اجاره داده می‌شوند. کیسرسال (Kaisersaal) یا "تالار امپراتور" حدود سال 1612 ساخته شده است. مجتمع تالار شهر قبلاً شامل 13 ساختمان بود. در مورد منشأ نام این ساختمان‌ها نیز فرضیه‌های زیادی وجود دارد، یکی از آن‌ها این است که قبل از آن‌که ساختمان توسط شهرداری خریداری شود، تاجری در آنجا زندگی می‌کرد که اکثر معاملات تجاری خود را با ایتالیا و به ویژه رم انجام می‌داد. 

 

 

  • ساختمان‌های اوستزیل (Ostzeile) 

ضلع شرقی میدان رومربرگ و روبروی ساختمان‌های رومر، ساختمان‌هایی معروف به اوستزیل قرار گرفته‌اند. اوستزیل یک ردیف متشکل از شش خانه‌ی بسیار زیبا و خوش منظره است، که در واقع بازسازی شده‌ی خانه‌های اصلی مربوط به قرن پانزدهم و شانزدهم بودند که بیشتر آن‌ها در قرن هجدهم ترمیم شده و یا گسترش یافته‌اند. برخی از بناهای تاریخی میدان مانند ساختمان‌های رومر، خیلی زود پس از جنگ بازسازی شدند اما اوستزیل در اوایل دهه‌ی 1980 از نو ساخته شد. 

هر کدام از خانه‌ها نام مخصوص به خود را دارند، به ‌ترتیب از چپ به راست: در فرشته (Zum Engel) پلاک 28، گریفین طلایی (Goldener Greif) پلاک 26، مرد وحشی (Wilder Mann) پلاک 24، دشبرگ-اشلوزل کوچک (Kleiner Dachsberg-Schlüssel) پلاک‌های 20 و 22، لوبنبرگ بزرگ (Großer Laubenberg) پلاک 18 و در آخر لوبنبرگ کوچک (Kleiner Laubenberg) پلاک 16. 

 

 

  • فواره‌ی عدالت (Gerechtigkeitsbrunnen) 

فواره‌ی عدالت در سال 1543 در مرکز این میدان ساخته شده است. مجسمه‌ی الهه‌ی عدالت که بر روی آن قرار گرفته است، یک میزان و یک شمشیر در دست دارد.  

 

 

  • کلیسای قدیمیسنت نیکولاس (Alte Nikolaikirche) 

سنت نیکولاس در نزدیکی تالار شهر رومر واقع شده است و یک کلیسای لوترای قرون وسطایی است. این کلیسای کوچک به سبک گوتیک و احتمالاً در اوایل قرن یازدهم ساخته شده است. اولین عبادتگاه آن در اواسط قرن دوازدهم ساخته شده است و در قرن پانزدهم این كلیسا، به كلیسای رسمی‌ شورای شهر تبدیل شده است. این کلیسا دارای یک کاریلون با تعداد زیادی زنگ می‌باشد که در ساعات 9:05 ، 12:05 و 17:05 به صدا در می‌آیند. با وجود ویرانی‌های زیاد این منطقه در جنگ جهانی دوم، کلیسای قدیمی سنت نیکلاس تنها خسارات جزئی داشته است. 

 

 

کافه و رستوران‌های اطراف میدان رومربرگ 

1.    رستوران آندالوسیا (Andalucia) ارائه دهنده‌ی غذاهای اروپایی، غذاهای مدیترانه‌ای، غذاهای دریایی و غذاهای اسپانیایی 

2.    رستوران لئون دورو (Ristorante Leon d'Oro) ارائه دهنده‌ی غذاهای اروپایی، غذاهای مدیترانه‌ای و غذاهای ایتالیایی 

3.    رستوران مین وورست (Main Wurscht) ارائه دهنده‌ی غذاهای آلمانی و فست فود 

4.    برگر جیمی (Jamy's Burger) ارائه دهنده‌ی غذاهای آمریکایی و فست فود 

5.    رستوران لوکس وینسین (Weinsinn) ارائه دهنده‌ی غذاهای اروپایی و اروپای مرکزی 

6.    رستوران کابوکی (Kabuki) ارائه دهنده‌ی غذاهای ژاپنی، غذاهای دریایی، غذاهای آسیایی و استیک 

 

 

آدرس و دسترسی به میدان رومربرگ فرانکفورت

رومربرگ میدان اصلی شهر فرانکفورت است و در مرکز آن واقع شده است. برای دسترسی به آن می‌توانید از طرق زیر استفاده کنید: 

اتوبوس: خطوط 30، 36 و 61 

قطار: خطوط ICE813, RB10, RB34, RE4, RE55, RE9 

مترو: خطU4  

لایت ریل: خط 11 

قطار S: خطوطS6, S9  S1, S2, S4, 

آدرس: Römerberg 26, 60311 Frankfurt am Main, Germany 

 

 

با خرید تور آلمان و سفر به شهر زیبای فرانکفورت می‌توانیدازمیدان رومربرگ دیدن فرمایید. این میدان، مرکز اصلی شهر محسوب می‌شود و علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، کافه رستوران‌های بسیاری در آن واقع شده‌اند. همچنین بازارها، رویدادها و جشن‌های فراوانی نیز در رومربرگ برگزار می‌شوند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید سفر شیرین‌تری را تجربه کنید. 

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام