بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های فرانکفورت باغ وحش فرانکفورت Zoological Garden
باغ وحش فرانکفورت Zoological Garden
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره باغ وحش فرانکفورت

باغ وحش فرانکفورت با مساحتی حدود 11 هکتار و با بیش از 4500 حیوان از حدود 510 گونه‌ی جانوری، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر فرانکفورت است. این باغ وحش در سال 1858 تأسیس شد و پس از باغ وحش برلین، قدیمی‌ترین باغ وحش در آلمان محسوب می‌شود. این باغ وحش بخاطر خانه‌های فوق العاده و مناسبی که برای هر یک از حیوانات تدارک دیده است، مورد توجه همگان قرار گرفته است.  

اگزوتاریوم (Exotarium) باغ وحش، شامل حیوانات در مناطق مختلف آب و هوایی از جمله زندگی دریایی در آکواریوم، سالن خزندگان، خانه‌ی حشرات و تمساح‌ها می‌باشد. در جنگل بورگوری یک لانه‌ی فوق العاده برای میمون‌ها در محیط یک جنگل واقعی وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی این باغ وحش می‌توان به خانه‌ی حیوانات شب‌زی و سالن پرندگان اشاره کرد. همچنین برنامه‌های متنوع و سرگرم کننده‌ای از جمله جشنواره‌های خانوادگی، نمایشگاه‌ها و تورهای موضوعی در این محل برگزار می‌شوند. 

اگر قصد سفر با تور فرانکفورت و بازدید از باغ وحش آن را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچه باغ وحش فرانکفورت

باغ وحش فرانکفورت در سال 1858 توسط انجمن جانورشناسی فرانکفورت و به عنوان دومین باغ وحش آلمان (بعد از باغ وحش برلین) تاسیس شد. از آنجا که ‌این مجموعه به سرعت گسترش یافت، در سال 1874 آن را به منطقه‌ای بزرگ‌تر در آلفرد-برهم-پلاتز (Alfred-Brehm-Platz)، یعنی مکان فعلی آن، انتقال دادند. 

در طول جنگ جهانی دوم باغ وحش دچار آسیب‌های شدیدی شد و تنها 20 حیوان جان سالم به در بردند. در سال 1945 آمریکایی‌ها تصمیم به بستن باغ وحش گرفتند. برنارد گرزیمک (Bernhard Grzimek)، که در طول جنگ به عنوان دامپزشک مشغول به کار بود، دولت را متقاعد کرد تا باغ وحش را باز نگه دارد. این جانورشناس برجسته، فیلمساز حیوانات و حامی‌ محیط زیست، بازسازی زمین‌ها را سامان داد، حیوانات جدیدی را از سراسر کشور به ارمغان آورد و با برپایی رویدادها و جشنواره‌ها، توجه بازدید کنندگان را جلب کرد. در زمان رهبری او، باغ وحش فرانکفورت شکوفا شد. 

 

 

جاذبه‌های باغ وحش

یکی از جاذبه‌های باغ وحش فرانکفورت برای بازدیدکنندگان خانه‌ی حیوانات شب‌زی است، که در کل اروپا بزرگترین خانه در نوع خود می‌باشد. نام این ساختمان را به افتخار مدیر شایسته‌ی باغ وحش، گرزیمک نهادند. بازدیدکنندگان می‌توانند حیواناتی از قبیل خفاش‌ها و کفتارهای بومی ‌آفریقایی را در این بخش از نزدیک مشاهده کنند. 

 

 

جاذبه‌ی دیگر جنگل گربه‌سانان است، در این جنگل بازدید کنندگان می‌توانند شیرهای هندی، ببرهای سوماتران و گربه‌های خالدار را تماشا کنند. به جای میله، حیوانات پشت قاب‌های شیشه‌ای و یا خاکریز قرار گرفته‌اند. در اگزوتاریوم بازدید کنندگان می‌توانند اطلاعات فراوانی در مورد تنوع گونه‌ها از دریای شمال تا آمازون بدست آورند. در این قسمت پنگوئن‌ها، ماهی‌های تازه و آب شور، خزندگان، دوزیستان و حشرات در محیط طبیعی خود زندگی می‌کنند. یک غار با پنجره‌های زیر آب، این امکان را به بازدیدکننده می‌دهد تا بتوانند از ماهی‌های زیر آب نیز دیدن کنند. باغ وحش فرانکفورت به دلیل داشتن اولین مکان برای پرورش هر چهار نوع نخستی‌سانان در یک باغ وحش شهرت جهانی دارد. بیش از 100 فرزند از گوریل‌ها، اورانگوتان‌ها، شامپانزه‌ها و بونوبوها در این محل به دنیا آمده‌اند. 

از جاذبه‌های دیگر باغ وحش می‌توان به سالن پرندگان با محوطه‌ی آزاد پرواز، خانه‌ی زرافه‌ها و خانه‌ی کرگدن‌ها، اشاره کرد. علاوه بر همه این‌ها، یک باغ حیوانات خانگی مخصوص کودکان ارائه شده است که می‌توانند حیوانات را در آنجا لمس کنند. 

 

 

آدرس و دسترسی به باغ وحش فرانکفورت

باغ وحش فرانکفورت در قسمت شرقی اینِنستاد (شهر داخلی) واقع شده است و برای دسترسی به آن می‌توانید از طرق زیر استفاده کنید: 

اتوبوس: خطوط 30، 31، 32 و 36 

قطار: خطوط RB58 و RE54

مترو: خطوط U7 و U6

قطار S: خطوط S1, S2, S6, S8, S9

آدرس: Bernhard-Grzimek-Allee 1, 60316 Frankfurt am Main, Germany

زمان و هزینه‌ی ورود بهباغ وحش فرانکفورت

باغ وحش فرانکفورت همه‌ی روزهای هفته از ساعت 9 صبح الی 7 شب پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد. هزینه‌ی ورود برای افراد بالای 18 سال 8 یورو، برای افراد زیر 18 سال 4 یورو و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

 

 

با خرید تور آلمان و سفر به شهر زیبای فرانکفورت، می‌توانید از یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین باغ وحش‌های این کشور دیدن فرمایید. اگر از علاقه‌مندان به حیاط وحش هستید، فرصت بازدید از 500 گونه‌ی جانوری را از دست ندهید. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید سفر زیباتری را تجربه کنید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام