بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های فرانکفورت خانه‌ی گوته فرانکفورت Goethe House
خانه‌ی گوته فرانکفورت Goethe House
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره خانه‌ی گوته فرانکفورت

یوهان ولفگانگ فون گوته (Johann Wolfgang von Goethe) شاعر، ادیب، نویسنده، نقاش، محقق، انسان‌شناس، فیلسوف و سیاست‌مدار آلمانی بوده است. او معمولاً به عنوان بزرگ‌ترین نویسنده در زبان آلمانی شناخته می‌شود. خانه‌ی گوته محل سکونت خانواده‌ی وی بوده است. او در 28 اوت سال 1749 در این خانه متولد شد و دوران جوانی خود را در این ملک گذراند. موزه و خانه‌ی گوته در منطقه‌ی اینِنستاد (Innenstadt) شهر فرانکفورت قرار دارند و اکنون به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری مورد بازدید عموم قرار می‌گیرند. 

این بنا با مبلمان و نقاشی‌های دوره‌ای، تزئین شده است و تصویری معتبر و قابل توجه از محیطی که گوته دوران جوانی خود را در آن گذراند، ارائه می‌دهد. موزه‌ی گوته، گالری نقاشی‌های دوران گوته، رابطه گوته را با هنر و هنرمندان عصر خود روشن می‌کند. 

پدر گوته، یوهان کاسپار گوته، وکیل دادگستری و مادر او کاترین الیزابت بافتور، دختر شهردار فرانکفورت بوده‌اند. گوته به همراه خواهرش کورنلیا تا سال 1765 یعنی در سن 16 سالگی، که برای تحصیل در رشته حقوق به لایپزیگ (Leipzig) سفر کرده بود، در این خانه زندگی می‌کرد. وی پس از آن برای مدت کوتاهی به فرانکفورت بازگشت، تا اینکه در سال 1775 به ویمار (Weimar) نقل مکان کرد. گوته بعدها در زندگی نامه‌ی خود، به دوران کودکی‌اش در این خانه اشاره کرده است. گوته با نشان دادن هوش و استعداد خود از سنین پایین، گوتز فون برلیچینگن (Götz von Berlichingen) را در سال 1731 و اولین رمان قابل قبول خود به نام "رنج‌های وِرتر جوان" را در سال 1774، در این منزل نوشته است. 

اگر قصد سفر با تور فرانکفورت و بازدید از خانه‌ی گوته را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچه خانه‌ی گوته

این خانه در سال 1733 توسط مادربزرگ گوته، کورنلیا گوته (Cornelia Goethe) خریداری شد. در واقع این بنا متشکل از دو خانه بود که قدمت آن‌ها به حدود سال 1600 برمی‌گشت. سبک معماری بنا چوبی قرون وسطایی بود تا زمانی که در سال 1755، پدر گوته آن را بطور گسترده مورد بازسازی و نوسازی قرار داد و به ساختاری واحد که امروزه می‌بینیم، تبدیل کرد.  

پس از آن که خانواده گوته در سال 1795 این خانه را ترک کردند، ملک به دست مالکان مختلفی افتاد تا اینکه در سال 1863 توسط زمین شناس، اتو ولگر (Otto Volger) خریداری شد. او این خانه را به عنوان یک بنای تاریخی و برای ادای احترام به نویسنده و شاعر مشهور به همان وضعیتی که خانواده گوته آن را ترک کرده بودند، بازگرداند. 

خانه‌ی گوته در طی بمباران متفقین در فرانکفورت در 22 مه 1944 نابود گشت، اما پس از جنگ بین سال‌های 1947 تا 1951 مورد بازسازی قرار گرفت و طراحی آن تا جایی که امکان داشت به وضعیت اصلی و دکوراسیون قبلی خود نزدیک شد. فضای داخلی خانه این بینش را به بازدیدکنندگان می‌دهد که زندگی یک فرد نسبتا ثروتمند در قرن هجدهم چگونه بوده است. 

 

 

موزه‌ی گوته

در مجاورت خانه، موزه‌ی گوته قرار دارد که در سال 1954 به همراه خانه بازسازی شده و برای عموم افتتاح گشت. در این موزه مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و اسناد مربوط به نویسندهی هنردوست و همچنین یک کتابخانه‌ی گسترده با حدود 130 هزار جلد کتاب وجود دارند. اساس مجموعه‌هایی که در موزه قرار گرفته‌اند، "گنجینه‌ی گوته" نامیده می‌شوند و شامل اشیاء و آثار هنری است، که برای بزرگداشت گوته نگه داشته شده‌اند. 

 

 

زمان و هزینه‌ی ورودبهخانه‌ی گوته

خانه گوته از روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر و در روزهای تعطیل و یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 5:30 عصر پذیرای بازدیدکنندگان است. هزینه ورود برای هر فرد 7 یورو و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

آدرس و دسترسی بهخانه‌ی گوته

خانه‌ی گوته در منطقه‌ی اینِنستاد شهر فرانکفورت واقع شده است و دسترسی به آن از طرق زیر امکان‌پذیر است: 

اتوبوس: خطوط 30، 36، 50، 61 و 64 

قطار: خطوط ICE 813, RB10, RE2, RE55  

مترو: خطوطU1, U5, U7, U8  

لایت ریل: خط 11 

قطار S: خطوط S1, S2, S4, S9  

آدرس: Großer Hirschgraben 23-25, 60311 Frankfurt am Main, Germany

 

 

با خرید تور آلمان و سفر به شهر زیبای فرانکفورت، می‌توانید خانه‌ و موزه‌ی نویسنده‌ی مشهور آلمانی، یوهان ولفگانگ فون گوته، دیدن فرمایید. اگر از علاقه مندان به آثار این هنرمند مشهور هستید، فرصت بازدید از محل زندگی و آثار و نقاشی‌های وی را از دست ندهید. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید سفر شیرین‌تری را تجربه کنید. 


 


نام
نام خانوادگی
متن پیام