بیسان بلاگ ها بلاگ های اسپانیا بلاگ های بارسلون موقعیت جغرافیایی و تاریخی شهر بارسلونا
ترکیش ایرلاین 8 شب 9 روز

تور فرانسه + اسپانیا

  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت
  • ترانسفر فرودگاهی

تهران

پرواز رفت 1402/09/15

بارسلون

پرواز برگشت 1402/09/23
1990 یورو + هزینه پرواز
قطر ایرویز 5 شب و 6 روز

تور بارسلون - قطر ایرویز - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/12/29

بارسلون

پرواز برگشت 1403/01/05
1090 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
موقعیت جغرافیایی و تاریخی شهر بارسلونا
17 اردیبهشت 1401

بارسلونا دومین شهر پرجمعیت در اسپانیا و مهم‌ترین بندر این کشور به حساب می‌آید. این کلان شهر در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته و به این خاطر اهمیت ویژه‌ای در میان شهرهای اروپایی دارد.

این شهر دارای قدمت 400 ساله است که اکثرا آن را با تیم‌ فوتبالش می‌شناسند و هرساله برای تماشای بازی‌های جذابش، از سراسر دنیا به آن سفر می‌کنند.

 بارسلونا دارای موقعیت مکانی بسیار خوب، آب و هوای بی نظیر و جاذبه‌های گردشگری‌ فراوانی است. از جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به بناهای تاریخی، موزه‌ها و آثار باستانی آن اشاره کرد که هرکدام نشانی از قدمت و تاریخ غنی این شهر دارند. به عنوان مثال 3 بنای مهم این کشور که در سازمان میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسیده در بارسلونا قرار دارد، این بناهای تاریخی شاملبيمارستان دو سنت پو، موزه پيكاسو و قديمي‌ترين دانشگاه‌هاي اروپا می‌باشند.

در این مطلب مختصری از تاریخ و جغرافیای شهر دیدنی بارسلونا را مرور خواهیم کرد. اگر قصد خرید تور بارسلونا را دارید، این مطلب می‌تواند برایتان مفید باشد.

 

 

موقعیت جغرافیایی بارسلونا

بارسلونا در جوار دریای مدیترانه و در قسمت شمال شرقی شبه جزیره‌ی ایبری قرار گرفته است. دو رودخانه‌ی وسیع نیز در اطراف آن جریان دارد، رودخانه یوبرگات در سمت جنوب غربی و رودخانه بسوس در سمت شمال آن. دور تا دور شهر بارسلون را رشته کوه‌های کلسرولا احاطه کرده‌‌اند. در رشته کوه‌های کلسرولا Serra de Collserola، کوهی با ارتفاع 512 متر وجود دارد که از بالای آن می‌توان قسمت بزرگی از شهر را تماشا کرد. این کوه که بلندترین نقطه در بارسلونا است تیبیدابو نام دارد. برج مخابراتی کلسرولا نیز با ارتفاعی بالغ بر 288.4 متر بر روی این کوه قرار گرفته است که خود نشانگر نمایی زیبا از شهر است.

 

 

تاریخچه شهر بارسلونا

بارسلون در ابتدا به عنوان یک شهر رومی برپا شد و چندی بعد به پایتخت کنت‌های بارسلون Count of Barcelona تبدیل گشت. این سرزمین بارها مورد تصرف قرار گرفت و دوباره به حالت خود برگشت. در باب تاریخچه‌ی تاسیس این شهر دو داستان مختلف بیان شده است. برخی ساخت این شهر را 400 سال قبل از ساخت سرزمین رم دانسته و برخی آن را به همیلکار بارساکارتاژیCarthage Hamilcar Barcaپدر هانیبالHannibal نسبت می‌دهند، او یک فرمانده‌ی نظامی بود که یک ارتش بزرگی از اسپانیا به رم فرستاد و در این روند دستاوردهای بسیاری کسب کرد که خیلی از آن‌ها هنوز هم پا برجاست.

 بارسلونا در قرن اول میلادی توسط قومی به نام کارتاژ پایه گذاری شد. چندی بعد در دوران اندلس بارسلونا، توسط گروهی از مسلمانان فتح شد. مسلمانان نام این سرزمین را برشلونه گذاشتند که برگرفته از نام لاتین بارسینونا بود. این شهر به دلیل وجود سواحل زیبا، زمین‌های حاصل خیز و فراوانی محصولاتی همچون حبوبات، گندم و عسل محبوبیت و معروفیت بسیاری در دنیا پیدا کرد. 15 سال قبل از به کار آمدن حکوت رومی‌ها، این شهر یک اردوگاه نظامی بود که بر روی یک تپه کوچک در نزدیکی تالار قدیمی شهر ( پلازا سنت خومه ) تمرکز داشت. این تپه را مانس تبر نامیده بودند. طی این مدت بارسلونا زیر استعمار حکومت روم فاونتیا قرار داشت. بعد از آن، این سرزمین مدتی به مقر فرمانروایی یونانیان تبدیل شد و آن زمان بود که نام آن به بارسلونا تغییر کرد. بسیار از آثار به جا مانده دوران تاریخی این شهر در سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

 

نام گذاری شهر بارسلونا

در گذشته اقوامی در منطقه‌ی ایبری Iberian، که یک شبه جزیره در جنوب غربی اروپا به حساب می‌آمد و در برگیرنده‌ی کشورهای اسپانیا، پرتغال، جبل‌طارق و آندورا بود، زندگی می‌کردند. این اقوام به فنیقی‌ها معروف بودند. آن‌ها مدت زمانی را در شهر کنونی بارسلونا گذراندند و آن منطقه را بارکنو می‌خوانند. همچنین یونانیان باستانی آن‌جا را بارکینون و لاتینی‌ها بارسیلونون خطاب می‌کردند. نام این شهر در زمان قرون وسطی به شکل‌های مختلفی مانند بارچینونا، بارسالونا، بارچلونا و بارچنونا نیز درآمد. با گذشت سال‌های متمادی این شهر را به طور قطعی بارسلون یا بارسلونا نامیدند.

 

 

تاریخچه، قدمت و موقعیت جغرافیایی تاثیر به سزایی بر روی پیشرفت صنعت گردشگری هر شهر دارد.هم اکنون بارسلونا با جمعیتی بالغ بر 3،218،071 نفر، ششمین شهر پر جمعیت اتحادیه اروپا و یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی این منطقه به شمار می‌رود. این شهر در امور تجارتی، مالی، تفریحی، سرگرمی، ورزشی، هنر و رسانه اهمیت ویژه‌ای داشته و سالانه به طور میانگین، میزبان 5 میلیون گردشگر از سراسر دنیا می‌باشد. اگر شما هم تور اسپانیا را برگزیده‌اید، سفر به شهر بارسلونا و آشنایی با این بندر مهم با فرهنگ و تاریخ غنی را از دست ندهید.

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام