بیسان بلاگ ها بلاگ های ایتالیا بلاگ های رم موزه و گالری بورگسه Borghese Gallery and Museum
ترکیش ایرلاین 8 شب و 9 روز

تور سوئیس + فرانسه - ترکیش - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1403/01/07

رم

پرواز برگشت 1403/01/15
2590 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
موزه و گالری بورگسه Borghese Gallery and Museum
17 اردیبهشت 1401

موزه و گالری بورگسه‌‌‌ Borghese Gallery and Museum

درست در مرکز جذابیت‌های شهر رم، گالری خارق العاده‌‌ی بورگسه، به عنوان مرکز هنر مدرن رومی به چشم می‌خورد. گالری بورگسه مطمئناً یکی از دیدنی‌هاییست که می‌تواند شما را شیفته‌‌ی خود کند. این مجموعه در سال 1613 میلادی به سفارش کاردینال اسکپیون بورگسه ساخته شد تا مجموعه‌‌ی چشمگیر هنرهای خود را که مربوط به دوران رنسانس و باروک بود، به نمایش بگذارد.

 

این موزه همچنین با مجسمه‌های بی‌نظیر از هنرمندانی چون برنینی و کاراواجیو، جواهریست که قدرت و شکوه هنر را در کشور ایتالیا به نمایش می‌گذارد.

 

تاریخچه‌‌ی مجموعه‌‌ی بورگسه

در طول قرن شانزدهم، باغ‌های بورگسه توسط کاردینال اسکپیون بورگسه خریداری شد. خاندان بورگسه به عنوان یک خانواده‌‌ی سنتی و نجیب‌زاده به رم نقل مکان کرده بودند و توانستند به سرعت صاحب ثروت زیادی شوند. به دلیل ارتباط آن‌ها با کلیسای کاتولیک شهر رم، هنگامی که کاملیو بورگسه به هنوان پاپ پنجم انتخاب شد، وی اسکپیون بورگسه را برای ریاست دولت واتیکان انتخاب کرد و از همین طریق بود که توانست برای خاندان بورگسه اموال زیادی را جمع‌آوری کند. همچنین او ثروت زیادی را در مجموعه‌‌ی خانوادگی که امروزه در گالری بورگسه در معرض نمایش است سرمایه گذاری کرد. اسکپیون به عنوان یك حامی قدرت‌مند از برنینی، مجسمه‌ساز جوان، در قرن هفدهم حمایت‌های بسیار کرد تا به شهرت برسد. امروزه آثار او در این مجموعه قابل بازدید است.

ساختمان این گالری در سال 1607 توسط فلامینو پونزیوFlaminio Ponzioطراحی شد و توسط جیووانیGiovanni به پایان رسید. اسکپیون باغ‌های این گالری را به دو بخش تقسیم کرد، باغ‌های نارنج و پرتقال و یک قسمت طراحی شده با اشکال هندسی. در طی درگیری‌هایی که به سقوط جمهوری رم در سال 1849 منجر شد، این ساختمان به شدت آسیب دید اما پس از بازسازی به عنوان یک موزه‌‌ی بسیار ارزشمند دوباره احیا شد. باغ‌های این مجموعه همچنین دارای بسیاری از بناهای زیبا، مجسمه‌ها و آبنماهای زیباست که توسط یک هنرمند اسکاتلندی به سبک باغ‌های انگلیسی برای خاندان بورگسه ایجاد شده است.

هنگامی که خاندان بورگسه در قرن نوزدهم با مشکلات مالی روبه‌رو شدند، شاهزاده کاملیو بورگسه قطعات زیادی از آثار این مجموعه را به کشور فرانسه فروخت. به همین دلیل است که در موزه‌‌ی لوور، یک مجموعه‌‌ی بورگسه نیز به چشم می‌خورد. این خاندان حدود سه قرن کاخ بورگسه را با همه‌‌ی ثروتش در اختیار داشتند و سرانجام در سال 1903 دولت شهر رم این مجموعه را به دست آورد.

 

معرفی آثار گالری بورگسه

  • مجسمه‌‌ی آپولو

یکی از مشهورترین قطعه‌های موجود در گالری بورگسه، مجسمه‌‌ی آپولو است. این اثر نشان می‌دهد که آپولو توسط پدرش به درخت تبدیل می‌شود تا از آتش سوزی خدای خورشید جلوگیری کند. محققان بر این باورند که این اثر می‌تواند احساس عشق و از دست دادن را به موازات هم نشان دهد.

 

  • آثار باستانی کلاسیک

مجسمه‌های رومی از قرن اول تا سوم میلادی در طبقه‌‌ی همکف این مجموعه نمایش داده می‌شوند. از جمله آثار هنری مهم در این قسمت می‌توان به مجسمه‌‌ی خواب از آندروژنی اشاره کرد. طبق افسانه‌های رومی، پورا عاشق پسر خدایان شد و دعا کرد تا برای ابد با او بماند. آرزوی او براورده شد و بدن آن‌ها به یكدیگر پیوست. این مجسمه‌‌ی رومی یکی از بهترین‌ها در نوع خود محسوب می‌شود.در میان مجسمه‌های این مجموعه، اثری خواهید یافت که قدمت آن به اوایل قرن 19 برمی‌گردد و به عنوان یادبود ناپلئون شناخته می‌شود. این مجسمه توسط کامیلو بورگسه، همسر ناپلئون سفارش داده شده و جالب است بدانید که از این اثر به عنوان زنی كه برای لذت زندگی می‌كرده نام برده می‌شود.

  • نقاشی‌های برنینی

بدون اغراق می‌توان گفت که آثار برنینی از ارزشمندترین بخش‌های گالری محسوب می‌شود. همانطور که در ابتدا گفتیم، بنیانگذار مجموعه‌‌ی بورگسه یعنیاسکپیونحمایت‌های زیادی از برنینی کرده تا زیباترین آثار رومی را در این گالری خلق کند.

 

  • نقاشی‌های تیتیان

نقاشی‌ تیتان‌ها که برجسته‌ترین آن‌هاSacredوProfane Loveاست، به عنوان اثری زیبا که دو زن را در کنار یکدیگر نشان می‌دهد در این گالری شهرت دارد. تعبیرهای زیادی از این نقاشی وجود دارد و به گفته‌‌ی محققان کشف پیچیدگی‌های این اثر، دقت بسیار می‌خواهد. در طی یک مناقصه‌‌ی قدیمی در سال 1899، یکی از خانواده‌های اشراف در شهر رم سعی کردند آن را به قیمت 4 میلیون یورو خریداری کنند، یعنی حتی بیشتر از ارزش همه‌‌ی آثار مجموعه‌‌ی بورگسه. خوشبختانه این پیشنهاد در مناقصه رد شد وSacredوProfane Loveدر کنار شاهکارهای دیگر این مجموعه در گالری باقی ماندند.

 

در ادامه‌‌ی این مقاله، پنج قطعه‌‌ از مهم‌ترین آثار این گالری که سال‌هاست مورد تحسین قرار گرفته اند را معرفی خواهیم کرد.

  • مجسمه‌‌ی دختری به نام  proserpina

یکی از قابل توجه‌ترین آثار گالری، حمله بهProserpinaاست که طبق یک داستان رومی نشان می‌دهد که این دختر توسط پلوتون، پادشاه مردگان ربوده و ناپدید می‌شود.

 

  • پرتره‌‌ی پائولین بناپارت

این اثر نیمه برهنه مربوط به پائولین بناپارت (خواهر ناپلئون و همسر کامیلو بورگسه) است که او را در نقش الهه ونوس نشان می‌دهد. در سال 1805 توسط شوهرش سفارش داده شد و توسط مجسمه‌ساز معروف آنتونیو کانووا ساخته شده است. در آن زمان، ساخت مجسمه‌های برهنه از اشراف رایج نبود و واکنش‌ها نسبت به این کار بسیار شدید بود. گفته می‌شود که شاهزاده کاملیو فقط به آشنایان نزدیک اجازه‌‌ی بازدید از مجسمه‌‌ی همسر خود را می‌داده است.

 

  • نقاشی دیوید و کاراواجیو

شش نقاشی مهم از اسکپیون در گالری بورگسه به زندگی این هنرمند رومی پرداخته و اتفاقات رخ داده در زمان حیات وی را نشان می‌دهد. قدمت این اثر به سال 1606 برمی‌گردد و نشان می‌دهد زمانی که کاراواجیو مردی را به قتل رساند، توسط پاپ به اعدام محکوم شد و دیوید باعث فرار او از رم شد.

 

  • نقاشی عشق مقدس

داستان‌ها حاکی از آن است که این نقاشی در سال 1514 توسط تیتیان‌ها برای یک مراسم عروسی سفارش داده شده است. سال‌هاست که دانشمندان درباره‌‌ی معنای واقعی دو چهره در این اثر بحث می‌کنند. نظریه‌ها شامل تضاد بین ارزش‌های انسانی است. این اثر در سال 1899 به مبلغ 3 میلیون یورو فروخته شد اما دوباره به گالری برگردانده شد.

 

  • نقاشی مرگ

طراحی این نقاشی در سال 1507 توسط رافائل به پایان رسید. در واقع این اثر توسط یک نجیب‌زاده به نامAtalanta Baglioni، به یادگار پسرش که به قتل رسیده بود سفارش داده شد. همچنین چهره‌‌ی خودش نیز بر مرکز این اثر نشان داده شده است.

 

باغ‌های بورگسه

باغ‌های بورگسه به عنوان یک منظره سرسبز و چشم‌نواز در شهر رم محسوب می‌شود که دارای تعدادی ساختمان، موزه و جاذبه‌های تفریحی است. این مجموعه بعد از ویلاهای دوریا پمفیلی به عنوان دومین پارک بزرگ در رم شناخته می‌شود. درواقع آنچه این پارک را از دیگر پارک‌های معروف جهان متمایز می‌کند این است که یک منظره‌ی بسیار زیبا را همراه با هنر رومی به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد.

در باغ‌های بورگسه چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

  • از باغ وحش بورگسه دیدن کنید

می‌توانید از باغ وحش شگفت انگیز این مجموعه به وسعت 17 هکتار بازدید کنید. این باغ وحش دارای طیف گسترده‌ای از حیوانات است که محیط نگهداری آن‌ها به صورت واقعی شبیه‌سازی شده و به خوبی از آن‌ها مراقبت می‌شود.

  • ورزش در محوطه‌‌ی باغ

پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از پیست اسکیت، از فعالیت‌هاییست که در این باغ‌های ایتالیایی می‌توانید انجام دهید.

  • اجاره‌‌ی ماشین‌های مینیاتوری

می‌توانید با فرزندان خود به باغ‌های بورگسه بروید و ماشین‌های کوچک (مشابه اتومبیل‌های گلف) را اجاره کنید و از طریق آن در محوطه‌‌ی باغ گردش کنید.

  • تماشای تئاتر و آبنماهای باغ

می‌توانید از آبنماهای این باغ که معروف‌ترین آن‌ها مونت پیکیو نام دارد دیدن کنید. همچنین از تماشای تئاترهای فضای باز به نامSilvano Toti Globeلذت ببرید.

 

دسترسی به مجموعه‌‌ی بورگسه

گالریا بورگسه در منطقه‌‌ی  Piazzale Scipione  قرار دارد و می‌توانید با استفاده از مترو در ایستگاه‌هایSpagna  یاFlaminioدر خطA به آن جا برسید. بورگسه دارای 9 ورودی مختلف است، به همین دلیل توصیه می‌کنیم از قبلنقشه‌‌ی کلی از مجموعه را تهیه کنید تا در هنگام ورود و بازدید دچار مشکل نشوید.

ساعات بازدید

سه شنبه تا یک‌ شنبه: 8.30 الی 19.30

دوشنبه‌ها، 25 دسامبر، 1 ژانویه و عید پاک گالری بورگسه تعطیل می‌باشد.

هزینه‌‌ی ورود به موزه

بلیط‌های ورودی 15 یورو بوده و برای افراد بالای 65 سال و کمتر از 18 سال رایگان است. همچنیناولین یک‌شنبه‌ی هر ماه بازدید از موزه نیز رایگان می‌باشد.

در بازدید از مجموعه‌‌ی بورگسه فراموش نکنید که ...

  • گرفتن عکس در داخل گالری و موزه‌ها مجاز است به شرطی که از فلاش استفاده نکنید.
  • بازدیدد از باغ‌ها به صورت رایگان است و فقط برای موزه‌ها و گالری شما نیاز به خرید بلیط دارید.

 

سخن پایانی

مجموعه‌ی بورگسه در لیست پربازدیدترین دیدنی‌های شهر رم جای دارد و هر گردشگری که به این شهر تاریخی سفر می‌کند، بازدید از این گالری و باغ بسیار زیبا را در برنامه‌ی سفر خود قرار می‌دهد. شما نیز درتور رمفراموش نکنید که از این گالری تاریخی دیدن کنید تا خاطرات به یاد ماندنی آن را همیشه همراه خود داشته باشید.


 


نام
نام خانوادگی
متن پیام