بیسان بلاگ ها بلاگ های ایتالیا بلاگ های رم موزه‌های کاپیتولین Capitoline Museums
ترکیش ایرلاین 8 شب و 9 روز

تور سوئیس + فرانسه - ترکیش - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1403/01/07

رم

پرواز برگشت 1403/01/15
2590 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
موزه‌های کاپیتولین Capitoline Museums
17 اردیبهشت 1401

موزه‌های کاپیتولین  Capitoline Museums

مجموعه موزه‌های کاپیتولین اولین موزه‌های عمومی در جهان به حساب ‌‌می‌آیند که حاوی مجموعه‌‌ای باورنکردنی از مجسمه‌های برنز و سنگ مرمر مربوط به هنر قرون وسطا و رنسانس است. همچنین نقاشی‌های دیواری از میکل آنژ، هنرمندی که آثارش در تمام بناهای رومی ‌‌می‌درخشد نیز در این مجموعه موزه‌ها به چشم ‌‌می‌خورد.

 

موزه‌های کاپیتولین بر روی تپه‌ی کاپیتولین شهر رم قرار دارند و آثار آن در دو ساختمان مجزا واقع شده که درواقع یک موزه‌ی واحد را تشکیل ‌‌می‌دهند.

 

تاریخچه‌ی موزه‌های کاپیتولین

مجموعه موزه‌های کاپیتولین از قدیمی‌‌ترین موزه‌های جهان بوده که دارای بهترین مجموعه‌های هنر کلاسیک و آثار افتخارآمیز از فرهنگ ایتالیایی است. همچنین مجموعه‌‌ای ارزشمند از جواهرات و سکه‌ها نیز در این موزه نگهداری ‌‌می‌شود. ساختمان اصلی کاپیتولین شامل دو ساختمان واقع در منطقه‌یPiazza del Campidoglioاست که در سال 1471 هنگامی که پاپ سیتوس پنجم مجموعه‌ای ‌بی‌نظیر از مجسمه‌های برنزی را به مردم شهر رم اهدا کرد، تاسیس شد. موزه‌ها به تدریج گسترش یافت تا آثار ‌بی‌شماری از هنرهای ایتالیایی را در خود جای دهد و در سال 1734 پاپ کلمنت اعلام کرد که بازدید از موزه‌ها برای عموم آزاد است. در واقع این اولین باری بود که آثار هنری در معرض دید مردم شهر قرار ‌‌می‌گرفت. این اقدام در دهه‌های بعد پیامدهای مهمی برای فرهنگ و تمدن رومی درپی داشت.

بخش‌های اصلی در موزه‌های کاپیتولین

  سالن Palazzo dei Conservatori، سالن مجسمه‌های برنز  

طبقه‌ی دوم موزه فضاییست که دارای آثار مشهوری همچون مجسمه‌ی گرگ برنزی از رومولوس و رموس است که به نماد ملی شهر رم تبدیل شده است. این طبقه با تزئینات پیچیده‌‌ای از جمله نقاشی‌های دیواری، گچ‌بری‌ها و درهای حکاکی شده، قابل بازدید هستند. علاوه‌بر این شما ‌‌می‌توانید از مجسمه‌ی معروف کنستانتین کبیر نیز دیدن کنید. طبق یک داستان قدیمی گفته ‌‌می‌شود که یکی از اتاق‌های این کاخ مکانی بوده که در سال 1957 پیمان رم در آن امضا شده است.بسیاری از مجسمه‌های برنزی که در این بخش مشاهده خواهید کرد توسط پاپ سیتوس پنجم به موزه اهدا شده که همراه با مجموعه‌‌ای از سکه‌ها، مدال‌ها و جواهرات خیره‌کننده، مجموعه‌ی اصلی موزه را تشکیل ‌‌می‌دهند.

 

سالن Palazzo Nuovo، سالن مجسمه‌های مرمر  

این بخش از موزه به عنوان کاخ جدید نامگذاری شده زیرا 100 سال بعد از ساخت سالنPalazzo dei Conservatoriتوسط میکل آنژ تکمیل شده است. حیاط این مجموعه دارای یک مجسمه‌ی خیره‌کننده از مارفوریوMarforioبه معنی خدای آب‌ها و رودخانه‌هاست. بعد از بالا رفتن از پله‌های طبقه‌ی اول، راهروی دیگری از مجسمه‌ها خواهید یافت که بسیاری از آن‌ها نسخه‌های رومی و یونانی هستند. تالار بزرگ این طبقه، تزئین شده با مجسمه‌های مرمر و یک سقف چوبی مربوط به قرن شانزدهم است. نوری که از پنجره‌های این تالار به داخل ‌‌می‌تابد فضایی واقعاً زیبا را به وجود ‌‌می‌آورد.

 

سالن Palazzo Senatorio، سالن شکوه رنسانس  

سالن باستانیPalazzo Senatorio  در قرن دوازدهم ساخته شده و از آن به عنوان یک مدل استاندارد از ساخت و سازهای چشمگیر در قرون وسطا یاد ‌‌می‌شود. این بنا در دهه‌ی 1500 توسط میکل آنژ بازسازی شد و به شکوه دوران رنسانس پیوست. دلیل نامگذاری این بخش به خاطر سناتور پالازوبوده کهاز سال 1870 در این تالار زندگی ‌‌می‌کرده است.

 

گالری نگارگری Epigraphic Gallery

گردشگران برای بازدید از این گالری باید از یک سالن زیرزمینی حفر شده در دهه‌ی 1930 و 1940 عبور کنند. در طول مرمت این سالن، متخصصان اشیاء باستانی با ارزشی کشف کرده‌اند که به زندگی امپراتوران در دوره‌ی رم باستان تعلق دارد. این گالری شامل انواع مختلفی از بناهای تاریخی مربوط به عبادت‌های فرقه‌‌ای، بازی‌های قمار و نقاشی‌های مذهبی است. گفته ‌‌می‌شود که در این سالن اشراف و سران ارتش با یکدیگر ملاقات داشته‌اند. اگر درتور رماز این گالری دیدن ‌‌می‌کنید، حتما به تراسTabulariumکه منظره‌‌ای خارق‌العاده از شهر رم را به بازدیدکنندگان نشان ‌‌می‌دهد، سر بزنید.

 

سالن Sala Marco Aurelio

سالن بزرگ شیشه‌‌ای در این قسمت مشابه سالنی است که برای دادگاه بزرگ موزه‌ی بریتانیا طراحی شد. طراحی این بخش توسط معمار کارلو آیمونینو انجام شده است. همچنین فضای بیضی شکل در داخل مجموعه شبیه به طراحی پیاززا ناوونا است که بازدیدکنندگان را به خود جذب ‌‌می‌کند. درواقع مهم‌‌ترین چیزهایی که در این بخش از آن‌ها یاد ‌‌می‌شود، یکی مربوط بهمجسمه‌ی امپراتور هادریان بزرگ است و دیگری موبوط بهسالن شیشه‌‌ای که در مرکز آن مجسمه‌های سوارکارانی مانند مارکوس قرار دارد.

 

دسترسی به موزه‌های کاپیتولین

مجموعه موزه‌های کاپیتولین در منطقه‌یPiazza del Campidoglioواقع شده‌اند که تنها از طریق اتوبوس در ایستگاهPiazza Venezia‌‌می‌توان به آن دسترسی داشت. توجه داشته باشید که باید از اتوبوس‌های 64، 87 و 119 استفاده کنید.

ساعات بازدید

سه شنبه تا یک‌شنبه: 9:00 الی 19:30

دوشنبه‌ها، 1 ژانویه و 25 دسامبر موزه تعطیل ‌‌می‌باشد.

هزینه‌های ورودی

بزرگسالان ( بالای 25 سال ): 15 یورو

سنین بین 18 تا 25 سال: 12 یورو

افراد کمتر از 18 سال: پذیرش رایگان

اولین یک‌شنبه‌ی هر ماه ورود به صورت رایگان انجام ‌‌می‌شود.

دفتر فروش بلیط در طبقه‌ی همکف سالنPalazzo dei Conservatoriواقع شده است.

 

سخن پایانی

جذابیت‌ها و دیدنی‌هایتور ایتالیابه خصوصتور رمتمام نشدنیست. موزه‌های کاپیتولین علاوه بر زیبایی خیره‌کننده‌‌ای که در بخش‌های مختلف خود دارد، شما را با تاریخ و نحوه‌ی زندگی سران حکومتی و پادشاهان آشنا ‌‌می‌کند. به همین دلیل از جذابیت‌هاییست که در سفر خود به شهر رم نباید از آن غافل شوید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام