بیسان بلاگ ها بلاگ های مجله گردشگری بلاگ های اخبار گردشگری ممنوعیت‌های سفر به آمریکا به دلیل ویروس کرونا

پر بازدید ترین مطالب

ممنوعیت‌های سفر به آمریکا به دلیل ویروس کرونا
17 اردیبهشت 1401

با توجه به شیوع ویروس کرونا، مقامات آمریکایی دستورالعمل‌هایی برای احتیاط بیشتر برای کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند را صادر کرده است.

طبق این بخشنامه شرکت هواپیمایی قطر، ممنوعیت‌هایی برای ورود مسافران به این مقصد ( ایالات متحده آمریکا ) وجود دارد که به صورت زیر است:

شهروندانی که دارای گذرنامه‌ی ( پاسپورت ) ایالات متحده هستند.

شهروندانی که دارای کارت اقامت موقت یا برگه‌ی تردد به قید شرط هستند.

در صورت وجود مسافر در یکی از دسته‌های فوق در مبدا جمهوری اسلامی ایران، باید ظرف 14 روز مجددا به این کشور ( ایالات متحده ) سفر کنند.

 

فرودگاه‌های بین المللی جان اف کندی(JFK)نیویورک، شیکاگو اوهار(ORD)ایلینویز، لس آنجلس(LAX)کالیفرنیا، ‌هارتسفیلد جکسون آتلانتا(ATL)جورجیا، واشنگتن دالس(IAD)ویرجینیا و دالاس فورت ورث(DFW)تگزاس از فرودگاه‌های تایید شده هستند که پرواز به آن‌ها بلامانع است.

 

توجه داشته باشید که اجازه‌ی سفر از طریق ایالات متحده، فقط از طریق فرودگاه‌های مورد تایید ذکر شده به هر مقصدی، فقط برای شهروندان ایالات متحده که دارای گذرنامه‌ی این کشور، کارت اقامت موقت و یا برگه‌ی تردد به قید شرط هستند، مجاز است.

به عنوام مثال، شهروندان کانادایی که دارای گذرنامه کانادایی هستند نمی‌توانند به کشور کانادا سفر کنند چون شامل موارد بالا نمی‌شوند.

 

اگر قصد سفر به ایالات متحده را دارید، قوانین صدور بلیط به شرح زیر می‌باشد:

  • مجاز نبودن رزرو مجدد بلیط با ترانزیت از طریق فرودگاه  KWI
  • پروازهای تاریخ دوم فوریه 2020 و سی و یکم ماه‌ ‌می‌‌ 2020
  • تاریخ صدور بلیط در روز 4 مارچ یا تاریخ‌های قبل از آن

 

صدور مجدد بلیط

برای بلیط‌های الکترونیکی که در سیستم چاپ و حاشیه نویسی‌ می‌شوند، مجدداً صادر می‌شوند.

گزینه‌های رزرو مجدد برای مسافرانی که در دسته‌ی معافیت‌ها قرار ندارند. به یاد داشته باشید تمام این موارد فقط 1 بار برای هر مسافر امکان پذیر است.

اجازه‌ی تغییر مجدد رزرو با پرواز قطر با همان مقصد قبلی امکان پذیر است. مسافران حق تغییر مقصد خود را ندارند. اگر تغییر در تاریخ‌های سفر، 21 روز قبل از برداشته شدن ممنوعیت سفر باشد، امکان تغییر در تاریخ سفر است.

اگر پایین‌ترین کلاس موجود در همان پرواز را تغییر دهید، شامل جریمه‌های ناشی از تغییر کلاس می‌شوید.

تغییر مجدد رزرو با پرواز قطر یا پروازهای ترکیبی (تغییر ایرلاین در ترانزیت)، نهایتا تا 1 فوریه با تغییر کلاس پروازی ممکن است. درصورتی که همان کلاس پروازی در دسترس نباشد، صدور جریمه برای صدور مجدد بلیط لغو‌ می‌‌شود.

مسافر ‌می‌‌تواند سفر خود را از مبدا و مقصد متفاوت انتخاب کند و در صورت تغییر کلاس پروازی، هر نوع اختلاف قیمت یا مالیات از آن کسر ‌می‌‌شود.

 

به خاطر داشته باشید این گزینه‌ها برای رزرو مجدد تنها برای شهروندان ایالات متحده و مسافرانی که در لیست زیر قرار دارند مجاز ‌می‌باشد.  

  • امکان تغییر بلیط با پرواز قطر حداکثر 1 بار به مقصدهای ATL / JFK / LAX / ORD / IAD / DFW
  • امکان تغییر بلیط با پرواز قطر و پروازهای ترکیبی حداکثر 1 بار در سیستم OAL از همان مبدا به همان مقصد قبلی در فرودگاه‌های ATL / JFK / LAX / ORD / IAD / DFW
  • مسافر‌می‌ تواند سفر خود را از مبدا به مقصد متفاوت انتخاب کند.

 

گزینه‌های بازپرداخت کامل و حذف جریمه:

بازپرداخت کامل از مبلغ استفاده نشده به فرم اصلی پرداخت

مبلغ محاسبه شده بر اساسNUCاستفاده نشده، مالیات، عوارض و جریمه‌های بازپرداخت نباید باشد.

برای بازپرداخت‌های پیچیده و تغییرات مجدد در بلیط‌های هواپیمایی قطر لطفا با ما در تماس باشید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام